Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

Joep2002 en 5 gasten bekijken dit topic.

Hugo

Citaat van: spons op dec 10, 2018, 17:34:13
Het huren van een auto is in Spanje vaak super goedkoop

Klopt, goedkoper dan bijvoorbeeld Italië of Engeland. Ik was recentelijk € 60 kwijt voor 2 volle dagen.

syntric

Citaat van: spons op dec 10, 2018, 17:34:13
Het huren van een auto is in Spanje vaak super goedkoop

Zelf nogal fan van Sunnycars, heel duidelijk en niet allerlei extra's die onverwacht achteraf er nog bijkomen, wat ik bij de grotere namen soms wel had.
Groundhopper for life :-)

spons

Citaat van: Hugo op dec 10, 2018, 19:15:16

Klopt, goedkoper dan bijvoorbeeld Italië of Engeland. Ik was recentelijk € 60 kwijt voor 2 volle dagen.

Dat kan nog veel goedkoper, ik heb regelmatig minder dan € 10 per dag betaald
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Voor de 3e, en tevens laatste, Europese uitwedstrijd dit seizoen mochten we naar Milaan. Meer dan de eer en een paar euro's stond er niet op het spel en tevens was het stadion ook al gevinckt. Destijds tegen AC Milan en dit keer zouden we dus in het andere nok van het stadion zitten. In eerste instantie stond de trip ook niet in de planning, maar dankzij gunstige vliegtijden én prijzen konden we de verleiding niet weerstaan.

Enfin, omstreeks 14:30 werd er voet op Italiaanse bodem gezet en bereikten we de binnenstad een goed uur later. De tassen werden snel in het hotel afgegooid, waarna de kaartjes omgewisseld werden en we op zoek konden naar een lokale pub. De Dome evenals het massale biergelach, lieten we links liggen en na een tijdje ronddwalen vonden we een 'local' Engelse pub. Er hing een gezellig sfeertje, het eten was goed en uiteraard kon een pintje niet ontbreken.

1,5 uur voor de aftrap pakten we metro richting het stadion en met de opening van de nieuwe metro lijn, bleef de lange voettocht ons dit keer bespaard. Buiten het stadion deden we ons te goed aan de talloze kraampjes en blaakten de Inter fans van vertrouwen. De achtste finales van de Champions League was in de hoofden van de fans al bereikt, al moest er dan wel gewonnen worden van het 'niettige' PSV.

Het San Siro bleek ook bij een 2e bezoek een indrukwekkend kolos, waarbij de spiraalvormige 'trappen' echt een beleving zijn om te beklimmen. Uitgeput kwamen dan ook boven en bleek tot mijn positieve verassing er geen netten voor het uitvak gespannen te zijn. Ook het stadion zat behoorlijk goed vol, waarbij enkel de 3e ring op de korte zijde aan de overkant gesloten bleef. Vanuit Eindhoven waren er iets meer dan 1.000 supporters hun club achterna gereisd.

Voor de 4e keer kwam PSV deze Champions League campagne op voorsprong en ook nu weer werd de voorsprong uit handen gegeven. Inter had echter niet genoeg aan een gelijkspel, doordat Spurs in de slotfase langszij kwam tegen Barcelona. Van een slotoffensief was totaal geen sprake en ook op de tribune bleef het angstvallig stil. Het was een merkwaardige situatie, zeker gezien het thuispubliek in de eerste helft wél vocaal aanwezig was.

Na afloop werden we nog lang vast gehouden in het vak en mochten we één-voor-één het vak verlaten, waarbij ze met een zaklaantaarn in het gezicht schenen. Blijkbaar zochten ze iemand en even later werd die persoon gevonden. De stone-island types dachten even aan een tegenaanvaal, maar besloten wijselijk hun actie snel te staken. Daarmee was het machtsvertoon nog niet over, maar als je niets gek doet is ook de Italiaanse politie niet de beroerdste.

In de stad werd nog een afzakkertje gedaan en voelde het punt als een waardige afsluiter van een buiten gewoon ongelukkige poulefase. 163 minuten stond PSV op voorsprong, maar het pakte slechts twee punten. PSV kan zich nu wel volledig richten op de competitie om volgend seizoen hopelijk sterker en gelukkiger voor de dag te komen in Europa.

De publiekswissel

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Jehoentelaar

Citaat van: Nort op dec 12, 2018, 15:58:13
In de stad werd nog een afzakkertje gedaan en voelde het punt als een waardige afsluiter van een buiten gewoon ongelukkige poulefase. 163 minuten stond PSV op voorsprong, maar het pakte slechts twee punten. PSV kan zich nu wel volledig richten op de competitie om volgend seizoen hopelijk sterker en gelukkiger voor de dag te komen in Europa.

Ik heb tegen mijn natuur in veel CL-wedstrijden gezien en 'ongelukkig' is misschien nog wel een understatement. Sportief erg jammer. Hopelijk heb je er wel leuke tripjes aan overgehouden.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Nort

Citaat van: Jehoentelaar op dec 13, 2018, 13:49:37
Ik heb tegen mijn natuur in veel CL-wedstrijden gezien en 'ongelukkig' is misschien nog wel een understatement. Sportief erg jammer. Hopelijk heb je er wel leuke tripjes aan overgehouden.
Het waren 3 mini tripjes i.v.m. beperkte vakantiedagen, maar zeer geslaagd.

AthleticHolanda

#5227
Citaat van: Langemannetje op dec 07, 2018, 05:49:18
Wat vond je van het Stadion der Freundschaft, AH?
Heerlijk verslag trouwens, hulde!

Thanks.

In tegenstelling tot de meeste Duitse profclubs, en recentelijk ook de voormalig Oost-Duitse, beschikken ze nog over een - weliswaar gerenoveerd - stadion met vier verschillende tribunes. Dat beviel me erg goed. Daarnaast vond ik de façade achter de korte zijde, die aan de grote weg ligt, wel wat hebben. Geen reclame of wat dan ook, gewoon een rode achtergrond met witte letters en het logo, zo hoort het.
Kortom, veel leuker dan de nieuwe stadions van bv. Dynamo, Halle, Magdeburg, Chemnitz, het nieuwe van Aue etc.

Sander Wesdijk

Ik heb afgelopen weekend de derby bezocht tussen Austria Wien en Rapid Wien. Ik mocht foto's tijdens de corteo van de Rapid ultras. Helaas werden deze ultras een paar meter voor het stadion gestopt door de Oostenrijkse ME en mochten zij de wedstrijd niet bezoeken. Voor de geïnteresseerden heb ik een gaaf fotoverslag op mijn website: http://www.sanderwesdijk.com/wiener-derby-austria-rapid.html

FCT1980

Citaat van: Sander Wesdijk op dec 18, 2018, 15:39:11
Ik heb afgelopen weekend de derby bezocht tussen Austria Wien en Rapid Wien. Ik mocht foto's tijdens de corteo van de Rapid ultras. Helaas werden deze ultras een paar meter voor het stadion gestopt door de Oostenrijkse ME en mochten zij de wedstrijd niet bezoeken. Voor de geïnteresseerden heb ik een gaaf fotoverslag op mijn website: http://www.sanderwesdijk.com/wiener-derby-austria-rapid.html

Mooie foto reportage. Zien er gezond uit die ultras haha.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

jdebruin96

Citaat van: Sander Wesdijk op dec 18, 2018, 15:39:11
Ik heb afgelopen weekend de derby bezocht tussen Austria Wien en Rapid Wien. Ik mocht foto's tijdens de corteo van de Rapid ultras. Helaas werden deze ultras een paar meter voor het stadion gestopt door de Oostenrijkse ME en mochten zij de wedstrijd niet bezoeken. Voor de geïnteresseerden heb ik een gaaf fotoverslag op mijn website: http://www.sanderwesdijk.com/wiener-derby-austria-rapid.html

Mooie foto's! De bivakmutsen waren zeker vanwege de kou ;)

Nort

Het was al elf maanden geleden dat ik voor het laatst een prof wedstrijd in Duitsland zag en dat heeft z'n bekende redenen. De thuiswedstrijd tegen Dortmund was een uitgelezen mogelijkheid om het lelijke Espirit arena te vincken. Met duizenden losse kaartjes in de online verkoop werd een geel/zwarte invasie verwacht en dat maakte me nieuwsgierig of er nu wel een keer genoten kon worden van de sfeer. Dat is me de afgelopen keren in Duitsland namelijk niet gelukt en sindsdien wordt het land dan ook bewust gemeden.

Enfin, ruim op tijd bereikten we het stadion en zat er niets ander op dan gebruik te maken van de stadion parking en was het hopen dat we na afloop niet nog een uur vast zouden staan. Ondanks de vele waarschuwingen van ID controles bij de ingang was er in de praktijk geen sprake van en konden we zo naar binnen. Zoals verwacht liep er veel geel/zwart door rood/wit en het is mooi om te zien dat in Duitsland over het algemeen gewoon heel goed gaat. Op de korte zijde was de verhouding ongeveer 30% Dusseldorf en 70% Dortmund en ook om ons heen had het geel/zwart de overhand.

Met een wedstrijd tussen de nummer 17 én nummer 1 verwachte éénsrichtingsverkeer richting het Fortuna doel, maar niets bleek minder waar. De tacktiek van Dusseldorf was simpel, met 10 man een handbal verdediging creëren en een rappe spits voorin die op alle diepe ballen mag lopen. En snel was die. Met een sprint á la Husain Bolt ondeed hij zich van de verdediging en schoof hij de bal heel koeltjes achter de keeper. In de 2e helft belandde een zondagsschot in de kruising en was het z'n avond waarbij de thuisploeg niets fout leek te kunnen doen.

Ondanks de riante voorsprong tegen de koploper heerste er een grafstemming in het stadion. Beide ultra groepen deden een wedstrijdje 'wie kan er het hardst trommelen' en de rest van het stadion zat dood voor zich uit te staren. Nul wedstrijd beleving, nul aanmoedigen, helemaal niets. Dortmund kwam tien minuten voor tijd terug in de wedstrijd en eindelijk werden de mensen een beetje wakker om vijf minuten later weer in slaap gesukkeld te zijn. In de slotminuten kwam Dusseldorf overigens niet meer in de problemen en kon de stunt met het publiek gevierd worden.

Wij vonden het wel mooi geweest en zochten onze auto op. Onze vrees om vast te staan bleek ongegrond en binnen vijf minuten zaten we weer op de snelweg richting Nederland. Het kan zomaar weer eens 11 maanden duren voordat ik weer eens een Duitse profwedstrijd zie, want bij elke vinck gaat het mij steeds meer tegen staan.

Sander Wesdijk

#5232
Citaat van: jdebruin96 op dec 18, 2018, 16:54:27
Mooie foto's! De bivakmutsen waren zeker vanwege de kou ;)

Hahah inderdaad, ze zorgen goed voor zichzelf. Je zou maar een koutje vatten tijdens de corteo :P

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Nort op dec 19, 2018, 10:24:09
Husain Bolt

Hij is bekeerd tot Islam of is dit zijn Moslim neefje? ;-)

Twijfelde ook nog even te gaan en had een klein beetje spijt na het zien van de uitslag, maar die spijt is inmiddels verdwenen na het lezen van je verslag.

Nort

Citaat van: John Sleeuwenhoek op dec 19, 2018, 13:08:03
Hij is bekeerd tot Islam of is dit zijn Moslim neefje? ;-)

Twijfelde ook nog even te gaan en had een klein beetje spijt na het zien van de uitslag, maar die spijt is inmiddels verdwenen na het lezen van je verslag.
Inside informatie, Bolt duikt binnenkort op in het Midden-Oosten om z'n voetbalkunsten te tonen :)