Hoofdmenu

Staantribune

Gestart door Luccie, apr 14, 2015, 14:55:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: AthleticHolanda op apr 14, 2015, 23:59:18
La Roja wel, of die evenmin?
Ook niet, ik heb het zo niet voor die nationale elftallen, je krijgt dan zo'n hele hoop mensen erbij die normaal niets met voetbal hebben en in het beste geval gewoon aantonen dat ze er niets van kennen als ze iets zeggen, in het slechtste een soort blind nationalistisch fanatisme vertonen (eveneens zonder kennis van voetbal) waar mijn maag van omkeert. Voor mij tellen de clubs, waar mensen dag in dag uit hun hart voor slaat en niet die nationale elftallen, die enkel tellen als er een groot tornooi is.

Het is ook allemaal zo relatief, voor het WK in Brazilië werden de selectiecriteria gepubliceerd, op basis daarvan bleek ik -indien ik voldoende talent had gehad-voor drie nationale elftallen in aanmerking te komen. België (land van mijn vader), Spanje (land van mijn moeder), Verenigde Staten (geboorteland en land van de prille jeugdjaren van mijn grootmoeder aan vaders kant). Dit is ook het geval voor veel andere mensen in onze samenleving, met name die met een migratieachtergrond of uit gemengde huwelijken. Als je dan mensen in een wedstrijd van België of Spanje tegen "één van je andere landen" (of om het even welk ander land) bij zo'n groot scherm in de stad of op café hoort schelden en soms ronduit racistische beledigingen hoort uitkramen, houdt het voor mij op. Ik wil niet kiezen tussen mijn landen.
Over land and sea

HRM1880

Citaat van: Freebird op apr 15, 2015, 23:15:04
Het kan een start zijn en het groundhoppen en de voetbalromantiek wat meer aan bekendheid doen winnen in België. Los daarvan ben ik sowieso niet opportunistisch en commercieel genoeg ingesteld/geïnteresseerd om dat eigenhandig te veranderen. Het boek is echt 'mijn' projectje, zonder verwachtingen. Maar hopelijk zet het wat in gang, want ik geniet wel van de lectuur over groundhopping en voetbalcultuur.
Als je een link in de media richting voetbalromantiek nodig hebt is in België Dave Peters echt wel de man. Topkerel met een zeer grote interesse voor groundhoppers.

Luccie

Mocht iemand hier interesse in hebben, deze week is het eerste officiële nummer van de staantribune uitgekomen.

http://staantribune.nl/

Persoonlijk vond ik het proefnummer "o" bijzonder leeswaardig en de moeite waard.
Heb dan ook vandaag het eerste nummer besteld.


smitswessel

Citaat van: Luccie op jun 10, 2015, 12:18:00
Mocht iemand hier interesse in hebben, deze week is het eerste officiële nummer van de staantribune uitgekomen.

http://staantribune.nl/

Persoonlijk vond ik het proefnummer "o" bijzonder leeswaardig en de moeite waard.
Heb dan ook vandaag het eerste nummer besteld.

Ik ben ook al in het bezit van beide nummers. Zeer leuk en interessant magazine.

TonyS

Citaat van: smitswessel op jun 10, 2015, 13:23:11
Ik ben ook al in het bezit van beide nummers. Zeer leuk en interessant magazine.

Idem. Het blad is in steeds meer winkels te krijgen. Zeer de moeite waard, mooie foto's en verhalen die een blad als VI laat liggen.

Met betrekking tot VI: ik heb het idee dat ze daar het groundhoppen hebben ontdekt. Tot voor kort zouden ze bij VI niet om liefhebbers zoals wij en lagere voetbalniveaus malen, maar zag in wat oudere nummers reportages over Alemannia Aachen en voetbalstad Antwerpen.

mike_t

Ik heb het magazine ook aangeschaft, al is het maar om steun te geven aan zulke initiatieven.
Welke magazines lezen jullie verder?
Ik lees zelf graag Dröhnbütel (HSV achtergrond) , Beziehungskiste (Zwickau geloof ik), Blick uber den Lahmannhügel (Hannover achtergrond) en koop vaker wat mags die ik zo online vind om een indruk te krijgen.
Verder lees ik BFU, Erlebniss Fussball, 45Grad

Luccie

Voor degene die geïnteresseerd zijn; er is nu een kortingsactie op het abonnement van Staantribune.
Zie onderstaande link :)

www.staantribune.nl/korting-abonnement

FC_Emmen

Ik lees VI en Staantribune.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

ALenstra

Ik zag in de AKO op Utrecht Centraal een exemplaar liggen. Een Engeland special deze keer. Heb hem gekocht.

Joost

Wederom een absolute aanrader!

Er staat 1 grappig dingetje in; een foto van de ground van COlwyn Bay maar die ligt in Wales.

Footballromantic

Vind het een heerlijke tijdschrift, altijd weer te snel uit
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

mike_t

Heb ze tot nu toe nu allemaal gekocht (ik ben ook wel een papieren magazine fetisjist)
Wacht op een goede aanbieding om een abonnement te nemen

TonyS

Citaat van: mike_t op jun 06, 2017, 16:59:37
Heb ze tot nu toe nu allemaal gekocht (ik ben ook wel een papieren magazine fetisjist)
Wacht op een goede aanbieding om een abonnement te nemen

T shirt wat je er nu bij krijgt mag er zijn