Verlanglijst/vooruitzicht 2017-2018

Gestart door De Twaalfde Man, mei 18, 2017, 15:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De Twaalfde Man

Citaat van: EisernAssen op jul 03, 2017, 15:15:49
Ben trouwens nieuw op dit forum dus zal mij nog even kort introduceren. Mijn naam is Gertjan, 22 jaar jong en zoals je ziet Berlijn fan. Daar hoort dan ook voetbal bij. Dat wordt steeds meer een verslaving qua sjaals, tickets, groundlist etc. Heb al ervaring met Union thuis en uitwedstrijden. Hertha al meermaals zien spelen, TeBe, Babelsberg etc al gezien. Verder hier in de buurt bij Meppen, Oldenburg, Osnabrück, Hamburg etc geweest. Duitsland is voor mij het mooiste voetballand al heb ik ook stadions en wedstrijden bezocht in Tsjechië, Ierland en Frankrijk.

Aardig verhaal Gertjan, maar welkom op het forum en goed te weten dat als we informatie nodig hebben over Berlijn we bij jou moeten zijn. Ik denk dat de meesten hier wel bekend zijn met de meest beroemde pareltjes van Berlijn, zoals Sportforum en Friedrich-Ludwig-Jahn-Sportpark. Maar welke stadions kan je nog meer aanraden? Ik heb Berlijn nog op de lijst staan voor komend seizoen.

FCT1980

Citaat van: Freekos79 op jul 04, 2017, 10:52:36
Exeter zijn ze al bezig met slopen.

Oh echt? Ben weer lekker op de hoogte dus. Zonde want had die tribune graag nog eens gezien.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: Freekos79 op jul 04, 2017, 10:52:36
Exeter zijn ze al bezig met slopen.

Slopen is een groot woord.

Achter het uitvak worden dingen voorbereid nu en de Old Grandstand is ontdaan van stoeltjes.

Beide zouden ook niet meer gebruikt worden kokend seizoen.

Echt tegen de vlakte gaat de tribune pas in het najaar.

De Twaalfde Man

Planning voor 2017/2018 begint langzaam vorm te krijgen. Zekerheidjes lijken:

midden augustus road trip Balkan met o.a. derby van Podgorica, Sarajevo en Klassieker van Slovenië

19 of 20 sept: SV Meppen - VfL Osnabruck
23 sept: Hallescher FC - Chemnitzer FC
24 sept: Greuther Fürth - 1. FC Nurnberg

5 nov: Saint Etienne - Olympique Lyon

23 dec: Linfield - Cliftonville
26 dec: Glentoran - Linfield

24 feb: Carl Zeiss Jena - RW Erfurt

Verder wachten op programma's van Kosovo, Griekenland, Italië en Portugal

Freekos79

Citaat van: Joost op jul 04, 2017, 13:34:47
Slopen is een groot woord.

Achter het uitvak worden dingen voorbereid nu en de Old Grandstand is ontdaan van stoeltjes.

Beide zouden ook niet meer gebruikt worden kokend seizoen.

Echt tegen de vlakte gaat de tribune pas in het najaar.

Ik zag pas foto's inderdaad. Ik ben benieuwd of de grandstand november haalt.
Volgende wedstrijd: ?

Joost

Citaat van: Freekos79 op jul 04, 2017, 19:31:37
Ik zag pas foto's inderdaad. Ik ben benieuwd of de grandstand november haalt.

Op de site kun je het volgen;
https://www.exetercityfc.co.uk/news/2017/june/redevelopment-update-june-28/

Het uitvak is overigens al weg zie ik, al waren dat niet meer dan een paar treden dus dat was niet zoveel werk.

EisernAssen

Citaat van: De Twaalfde Man op jul 04, 2017, 11:32:07
Aardig verhaal Gertjan, maar welkom op het forum en goed te weten dat als we informatie nodig hebben over Berlijn we bij jou moeten zijn. Ik denk dat de meesten hier wel bekend zijn met de meest beroemde pareltjes van Berlijn, zoals Sportforum en Friedrich-Ludwig-Jahn-Sportpark. Maar welke stadions kan je nog meer aanraden? Ik heb Berlijn nog op de lijst staan voor komend seizoen.

Dankjewel.
Zelf ben ik erg gecharmeerd van het stadion van SV Lichtenberg 47. De ligging naast het oude Stasi hoofdkwartier is erg indrukwekkend. Ook het Karl-Liebknecht stadion van Babelsberg (Potsdam) mag er zijn. Laatst ontdekte ik op het internet het stadionnetje van Blau-Weiß Friedrichshain. De Metro Fußballhimmel is gelegen op het dak van horeca groothandel en op die manier uniek. Deze wil ik dus binnenkort bezoeken. Ook het bekende Poststadion met al zijn historie is zeker een bezoek waard.
Erelijst: 196 doelpunten

Nort

Citaat van: EisernAssen op jul 05, 2017, 12:58:23
De Metro Fußballhimmel is gelegen op het dak van horeca groothandel en op die manier uniek.
Dat vind ik echt fantatisch :)
In Utrecht zit er een voetbalverenining op de parkeergarage van de IKEA. AthleticHolanda is daar volgens mij eens geweest.

De Twaalfde Man

Citaat van: EisernAssen op jul 05, 2017, 12:58:23
Dankjewel.
Zelf ben ik erg gecharmeerd van het stadion van SV Lichtenberg 47. De ligging naast het oude Stasi hoofdkwartier is erg indrukwekkend. Ook het Karl-Liebknecht stadion van Babelsberg (Potsdam) mag er zijn. Laatst ontdekte ik op het internet het stadionnetje van Blau-Weiß Friedrichshain. De Metro Fußballhimmel is gelegen op het dak van horeca groothandel en op die manier uniek. Deze wil ik dus binnenkort bezoeken. Ook het bekende Poststadion met al zijn historie is zeker een bezoek waard.
Dank je wel voor de tips, zal ze ff opslaan

Nickky

Citaat van: Joost op jul 04, 2017, 20:56:13
Op de site kun je het volgen;
https://www.exetercityfc.co.uk/news/2017/june/redevelopment-update-june-28/

Het uitvak is overigens al weg zie ik, al waren dat niet meer dan een paar treden dus dat was niet zoveel werk.

Wat gaat er dan met de oude Grand Stand gebeuren?
Zonde zeg....

Sebastiaan_W

Doelstellingen zijn om de grens van de 1.000 wedstrijden te passeren(teller staat op 981, al zijn het er eigenlijk meer), 150 bezochte stadion/sportparken in Nederland(teller staat op 142) en 50 bezochte sportparken/stadions in Duitsland(teller staat op 45) en een nieuw land toevoegen aan mijn lijstje zou ook leuk zijn.

Ik heb een aantal leuke amateurderby's in Nederland op het oog, wil ik één of meerdere uitwedstrijden van Carl Zeiss Jena bezoeken, een thuiswedstrijd van KFC Uerdingen en wat leuke potjes net over de grens bij de Oosterburen(Niedersachsen en Westfalen).

Dutch Groundhopper

Doelstelling voor dit seizoen is om het aantal wedstrijden drastisch uit te breiden vergelekn met vorige seizoenen.
Alhoewel ik een redelijk bescheiden groundhopper ben vergeleken met anderen op dit forum zou ik graag de volgende clubs op mijn lijstje voor dit seizoen zetten:

Sporting Lokeren
Lierse SK
Royal Antwerp FC
KAS Eupen
Beerschot-Wilrijk
Berchem Sport
Arminia Bielefeld
Rot Weiss Oberhausen
Fortuna Dusseldorf
MSV Duisburg
SV Meppen
Preussen Munster

Misschien een ambiteuze lijst, maar wensen mag toch? Kijken hoe ver we komen........
VVV Venlo

https://www.facebook.com/wim.vansoest.714

Borussia Mönchengladbach, Ajax, vv Sparta Nijkerk

Arjen

2 wedstrijden in Italie (hopen op Chievo-Juve of Hellas-Juve)
Sheffield W- Sheff U
St. Pauli
Notts County-Mansfield
Everton-Liverpool


Thijs

Ik zit in augustus in Krakau en wil in het weekend naast de Krakau derby naar nog wel een wedstrijd. Heeft iemand ervaring met Gornik Zabrze of Korona Kielce? Andere opties zijn misschien Katowice of Hutnik als die thuis spelen.

Nort

Citaat van: Thijs op jul 16, 2017, 12:26:22
Ik zit in augustus in Krakau en wil in het weekend naast de Krakau derby naar nog wel een wedstrijd. Heeft iemand ervaring met Gornik Zabrze of Korona Kielce? Andere opties zijn misschien Katowice of Hutnik als die thuis spelen.
Gewoon aan het stadion een kaartje kopen. In Polen verkoopt een wedstrijd niet snel uit. Zorg wel dat je op tijd voor de aftrap bij het stadion bent, omdat de wachtrijen lang kunnen zijn.