Hoofdmenu

WK 2018 Rusland

Gestart door Nort, okt 13, 2017, 09:11:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: Nort op okt 13, 2017, 13:24:43
Na mijn mening vind ik dat Rusland in de Westerse wereld te vaak als boeman wordt neergezet. Neem nu het voorbeeld van de laatste verkiezingen in Amerika. Het Westen wijst met beschuldigende vinger naar Rusland, omdat zij de verkiezingen zouden hebben gemanipuleerd. Maar de Verenigde Staten (en Europa) doen al jaren niet anders in andere landen.

Datzelfde geldt voor de Oekraine kwestie. Wij (= de NAVO landen) hebben eerst de afspraken met Rusland geschonden, waarna zij hebben ingegrepen. De manier waarop verdient niet de schoonheidsprijs, maar dat gebeurt wel vaker in de wereld. Natuurlijk is het heel pijnlijk dat er een onschuldig burgervliegtuig is neergeschoten, maar ik geloof niet in kwade opzet (=het bewust doden van Westerse/Aziatische burgers) en voor een deel zijn onze leiders hier ook verantwoordelijk voor. Maandenlang werd er vanaf de zijlijn toegekeken, totdat het fout ging.

De mensen die om deze reden Rusland mijden, zouden ook niet meer naar de Verenigde Staten moeten gaan. Hun geo-politieke overtuiging en handelen heeft miljoenen mensen het leven gekost en daardoor zitten wij nu met IS opgescheept.

Ieder heeft natuurlijk zijn eigen ervaringen, maar de mensen die ik ken zijn allemaal positief over het land en hun inwoners.

Je schrijft een aantal dingen waar ik me in kan vinden, maar met je opvattingen over de Oekraïne ben ik het niet helemaal eens. Ten eerste vergeet je het Krim-verhaal. Hoewel de Krim historisch niks met de Oekraïne te maken heeft en alleen uit administratieve redenen ooit bij de Oekraïne is gevoegd, is dat geen argument om zomaar een ander land binnen te vallen en een deel ervan te annexeren. Als Zweden hetzelfde gedaan zou hebben met de Aland-eilanden (waar historisch gezien eenzelfde soort situatie geldt) zou er meteen ingegrepen worden.

Van het conflict in Oost-Oekraïne weet ik te weinig om iets zinnigs over te zeggen maar ik weet wel dat Rusland al sinds het uiteenvallen van de Sowjetunie oorlog zoekt aan de rand (of net over de rand) van het grondgebied. Dit heeft er duidelijk mee te maken dat het leger beziggehouden moet worden en het volk afgeleid moet worden van de economische en bestuurlijke problemen in het land. Overigens bezigt de VS dezelfde tactiek, al doen ze het wat verder weg van huis.

Wat betreft de MH17: ik begrijp eerlijk gezegd de ophef in Nederland niet helemaal. Hoezo de schuldige zoeken? Die zijn al lang bekend, namelijk de planners bij de luchtvaartmaatschappijen die een vliegtuig over oorlogsgebied laten vliegen. Als je dat doet, weet je dat je een risico loopt. Strijdende partijen schieten op alles wat beweegt en dat kun je ze niet eens kwalijk nemen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Olav

Belachelijke prijzen. Goedkoopste à 80 eu..

ALenstra

Toegangskaarten? Hebben ze aparte prijzen voor buitenlanders en betalen Russen minder?

spons

Citaat van: ALenstra op okt 14, 2017, 22:42:23
Toegangskaarten? Hebben ze aparte prijzen voor buitenlanders en betalen Russen minder?

Ja Russen betalen veel minder. Volgens mij ongeveer 10% om ze waarschijnlijk voor 5 keer zoveel aan buitenlanders te verkopen. Een win-win situatie dus eigenlijk net zoals met de socio's kaarten in Spanje
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Het voordeel is overigens wel weer dat je geen visum nodig hebt als je een kaartje (mits op eigen naam) hebt.

Jehoentelaar

Behoudens het kostenplaatje om die kant op te gaan zou mij enkel het risico op hooliganproblemen weerhouden van een trip naar Rusland. Vind het land verder machtig interessant en zou er graag vaker heen gaan na een bezoek aan Sint Petersburg vorig jaar zomer. Zolang de politieke situatie mijn persoonlijke veiligheid niet in gevaar brengt vind ik het wel best met de steekpenningen die ze naar elkaar overgooien, daar merk ik bij zo'n bezoek nou niet echt wat van.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Nort

Die hooligans houden zich wel gedeist, daar zorgen de vriendjes van Poetin wel voor.

Appie_M

Tuurlijk zijn er de nodige problemen met corruptie, racisme en geweld in Rusland. In de VS en andere landen is dat echter niet minder. Daarnaast verwacht ik niet dat ik als toerist veel ga merken van wat ze in het Kremlin doen, dus ik ga gewoon een poging doen om aan kaarten te komen. Koppel ik er mooi een reisje met de Transsiberië aan vast naar het verre oosten, stond toch nog op mijn verlanglijstje!

cafebac

Ben twee keer met PSV in Rusland geweest en vind het een fantastisch interessant land. Het is wel een land waar je niet heen moet gaan als je nooit verder bent gekomen dan een camping in Luxemburg. Neem aan dat dat voor de aanwezigen hier niet geldt. Ik kom er ook zeker nog eens terug, maar dan ga ik wel voor de Oostblok-experience en die verwacht ik juist tijdens een WK toch net wat minder te ervaren.

jona93

Iemand tickets hier in de pocket? Zelf heb ik tickets voor Kroatië-Nigeria in Kalinigrad
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

wekke

Citaat van: jona93 op feb 23, 2018, 17:02:41
Iemand tickets hier in de pocket? Zelf heb ik tickets voor Kroatië-Nigeria in Kalinigrad

Belgie - Tunesie, Belgie - Engeland en een eventuele finale

Nort

Citaat van: jona93 op feb 23, 2018, 17:02:41
Iemand tickets hier in de pocket? Zelf heb ik tickets voor Kroatië-Nigeria in Kalinigrad
Duitsland - Mexico en ik hoop nog op IJsland - Argentinie

ALenstra

Ik heb begrepen dat elke fan zichtbaar een pasje moet dragen in Rusland? Een pasje waarin al je persoonlijke informatie is opgeslagen? Dit zou dan het alternatief voor het visum zijn. Ik meen zoiets gelezen te hebben in het WK-sonderheft van 11Freunde.

Nort

Citaat van: ALenstra op mei 28, 2018, 09:54:59
Ik heb begrepen dat elke fan zichtbaar een pasje moet dragen in Rusland? Een pasje waarin al je persoonlijke informatie is opgeslagen? Dit zou dan het alternatief voor het visum zijn. Ik meen zoiets gelezen te hebben in het WK-sonderheft van 11Freunde.
Klopt! Bij de officiele aankoop van een ticket, kun/moet je een gratis fan ID aanmaken en is tijdens het WK de vervanging voor het visum. Het fan ID moet kloppen met de naam op het ticket als is het de vraag of ze dit ook daadwerkelijk controleren. Al zul je wel een fan ID moeten hebben om uberhaubt binnen te komen.

Nort

Voor een ieder: in de omgeving van het stadion wordt je ticket en fan ID elektronisch gecontroleerd of er een 'match' is. Zo niet, geen toeang.