Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ricodejong4

Net terug van een weekendje (Noord-)Ierland, vrijdagavond de derby van Dublin bezocht, Shamrock Rovers - Bohemians. De dag erna naar Belfast om aldaar de derby Glentoran - Linfield te bezoeken. Ondanks de kleinschaligheid van de wedstrijden erg genoten van de haat tussen de supporters van de ploegen en als hoogtepunt natuurlijk eindelijk The Oval in levende lijve gezien. Uitgebreid verslag + foto's volgt :)

Voetbalman

Citaat van: ricodejong4 op jul 31, 2017, 09:11:28
Net terug van een weekendje (Noord-)Ierland, vrijdagavond de derby van Dublin bezocht, Shamrock Rovers - Bohemians. De dag erna naar Belfast om aldaar de derby Glentoran - Linfield te bezoeken. Ondanks de kleinschaligheid van de wedstrijden erg genoten van de haat tussen de supporters van de ploegen en als hoogtepunt natuurlijk eindelijk The Oval in levende lijve gezien. Uitgebreid verslag + foto's volgt :)

Viel de verplaatsing van Dublin naar Belfast wat mee?

Ik vind het wel wat hebben dat voetbal in Ierland en Noord-Ierland -)

ricodejong4

Citaat van: Freebird op aug 03, 2017, 13:32:42
Viel de verplaatsing van Dublin naar Belfast wat mee?

Ik vind het wel wat hebben dat voetbal in Ierland en Noord-Ierland -)

Ik vond het meevallen, 2 uur heen en 2 uur terug in de bus is redelijk lang maar de bus had een sterk WiFi netwerk dus een film opgezet en was er zo voor m'n gevoel.

Voetbalman

Citaat van: ricodejong4 op aug 03, 2017, 13:58:21
Ik vond het meevallen, 2 uur heen en 2 uur terug in de bus is redelijk lang maar de bus had een sterk WiFi netwerk dus een film opgezet en was er zo voor m'n gevoel.

Top, ik probeer het te onthouden voor als ik nog eens het vliegtuig op kan na fiat van het thuisfront ;)

TonyS

Afgelopen weekeinde RC Lens - Nimes gaan zien. Stade Bollaert-Delelis is modern, maar mooi en zeer zeker de moeite waard. Meer dan 25000 toeschouwers voor een duel op het tweede niveau is niet gek. Van Nimes waren iets van 30 supporters meegereisd. Lens is een echte volksclub. Veel sfeer, het clublied van Lens is indrukwekkend. Lens scoorde al heel snel 1-0, Nimes maakte drie minuten voor tijd de gelijkmaker om vervolgens in de extra tijd nog de winnende binnen te schoppen. Aantal supporters meteen op het veld en fijne scheldkannonades. Voor de liefhebbers: de souvenirwinkel mag er zijn, maar ga na afloop, voor de wedstrijd sta je in de rij. Toegangsprijzen vallen alleszins mee, zitplaats achter het doel doet 11 euro. 

Cons: dramatisch niveau en bar weinig spektakel voor de doelen. Een rondje stadion kan alleen met een grote boog eromheen worden gedaan dus buiten de hekken. Buiten de hekken kan volop worden gedronken, binnen is alleen alcoholvrij bier beschikbaar. De horecavoorziening is een lachertje: belachelijk lange rijen waar geen beweging in zit. De stad Lens kun je verder gerust overslaan.

ALenstra

Haha, dat klinkt me bekend in mijn oren. Bij Zwitserland-Albanie was de catering ook een drama. En de stad Lens is inderdaad geen pareltje.

tomv

Bij mij klinkt dat "bar weinig spektakel voor de doelen" helaas ook bekend in mijn oren; ik was vorig jaar bij Portugal - Kroatië.
Ondanks de catering, stad en het niveau wil ik er RC Lens nog wel eens bezoeken.

FCT1980

Citaat van: TonyS op aug 09, 2017, 21:41:38
Afgelopen weekeinde RC Lens - Nimes gaan zien. Stade Bollaert-Delelis is modern, maar mooi en zeer zeker de moeite waard. Meer dan 25000 toeschouwers voor een duel op het tweede niveau is niet gek. Van Nimes waren iets van 30 supporters meegereisd. Lens is een echte volksclub. Veel sfeer, het clublied van Lens is indrukwekkend. Lens scoorde al heel snel 1-0, Nimes maakte drie minuten voor tijd de gelijkmaker om vervolgens in de extra tijd nog de winnende binnen te schoppen. Aantal supporters meteen op het veld en fijne scheldkannonades. Voor de liefhebbers: de souvenirwinkel mag er zijn, maar ga na afloop, voor de wedstrijd sta je in de rij. Toegangsprijzen vallen alleszins mee, zitplaats achter het doel doet 11 euro. 

Cons: dramatisch niveau en bar weinig spektakel voor de doelen. Een rondje stadion kan alleen met een grote boog eromheen worden gedaan dus buiten de hekken. Buiten de hekken kan volop worden gedronken, binnen is alleen alcoholvrij bier beschikbaar. De horecavoorziening is een lachertje: belachelijk lange rijen waar geen beweging in zit. De stad Lens kun je verder gerust overslaan.

Lens en Marseille staan nog op mijn Franse lijst. En de clubs op Corsica maar dat zal wel lastig worden de komende jaren.
Kun je je met Engels en/of Duits redden in die steden? Mijn Frans is echt heel slecht en van Parijs staat me nog bij dat het toch wel lastig was om je verstaanbaar te maken in een andere taal.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Koning Kriel

Citaat van: FCT1980 op aug 10, 2017, 08:22:21
Lens en Marseille staan nog op mijn Franse lijst. En de clubs op Corsica maar dat zal wel lastig worden de komende jaren.
Kun je je met Engels en/of Duits redden in die steden? Mijn Frans is echt heel slecht en van Parijs staat me nog bij dat het toch wel lastig was om je verstaanbaar te maken in een andere taal.

In Marseille brak mijn reisgenoot zijn teen doordat er een auto overheen gereden was, met kunst en vliegwerk aan de stewards bij het stadion uit kunnen leggen wat er gebeurt was, volgens mij begrepen ze ons nog niet helemaal goed want binnen de minuut kwam er een ambulance aangereden inclusief toeters en bellen. Kortom, in Marseille is het net zo lastig als in Parijs.

Nort

Citaat van: FCT1980 op aug 10, 2017, 08:22:21
Lens en Marseille staan nog op mijn Franse lijst. En de clubs op Corsica maar dat zal wel lastig worden de komende jaren.
Kun je je met Engels en/of Duits redden in die steden? Mijn Frans is echt heel slecht en van Parijs staat me nog bij dat het toch wel lastig was om je verstaanbaar te maken in een andere taal.
In de toeristengebieden en aan de grensstreken kunnen de meeste Fransen op een aardig niveau Engels spreken. Echter zijn ze zo chavanistisch als de pest en weigeren ze het in eerste instantie. Mijn ervaring is dat een paar Franse woorden het ijs doet breken en je hun in het vervolg ook wel Engels willen praten.

Ik ga volgende maand naar Corsica en zal Ajaccio (die hebben gewoon hun licentie voor L2 behouden) bezoeken. Bastia is nog steeds een vraagteken. De club is inmiddels teruggezet naar de 3e nationale (5e niveau), maar het kan allemaal nog erger worden.

FCT1980

Die paar worden Frans is al lastig voor me.
De Germaanse talen gaat me heel goed af maar als het iets anders wordt dan stokt het bij ''je m'apelle''.

Ajaccio en Bastia lijken me echt geweldig. Ben benieuwd naar je bevindingen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Saltacampos

Citaat van: FCT1980 op aug 10, 2017, 10:06:28
Die paar worden Frans is al lastig voor me.
De Germaanse talen gaat me heel goed af maar als het iets anders wordt dan stokt het bij ''je m'apelle''.

Ajaccio en Bastia lijken me echt geweldig. Ben benieuwd naar je bevindingen.
De meeste Fransen kunnen geen andere talen, net als de Engelsen, Duitsers, Spanjaarden en noem maar op. Vlamingen (niet Belgen, want de Walen spreken meestal ook enkel Frans) en Nederlanders zijn samen met misschien de Scandinaviërs de uitzondering in Europa. Dus toch maar best je beste Frans bovenhalen.
Over land and sea

ALenstra

In de toeristische gebieden kan je wel met engels terecht. Maar in een provinciestadje zoals Lens wordt dat heel lastig. Tijdens het EK was er wel veel engels sprekend personeel maar dat zal wel heel anders zijn bij thuiswedstrijden van RC Lens. Overigens wil ik ook een keer een thuiswedstrijd van RC Lens bijwonen.

FCT1980

Citaat van: ALenstra op aug 10, 2017, 10:28:36
In de toeristische gebieden kan je wel met engels terecht. Maar in een provinciestadje zoals Lens wordt dat heel lastig. Tijdens het EK was er wel veel engels sprekend personeel maar dat zal wel heel anders zijn bij thuiswedstrijden van RC Lens. Overigens wil ik ook een keer een thuiswedstrijd van RC Lens bijwonen.

Kun je Frans ALenstra?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

hgrm

Mijn ervaring (eigenlijk overal) is dat er weinig interactie nodig is als niet anders kan.
Bij de meeste clubs kun je online tickets kopen en uitprinten (en met de vertaaloptie van Google Chroom lukt dat bijna altijd probleemloos). En anders op de website kijken/op het forum vragen waar je wilt zitten en waar de kassa's voor dat blok staan, dan lukt het met handen en voeten en 'papa fume une pipe-frans' ook nog wel om een kaartje te kopen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen