Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

RoyBouten

Citaat van: Jehoentelaar op feb 10, 2018, 17:11:28
Geloof dat het niet aan de wil van de (fanatieke) fans ligt. Maar hoe dan ook, de wedstrijden tegen Ajax zijn door de vijandelijkheid wat mij betreft sowieso minder leuk dan tegen Feyenoord. Er is voor mij wel een verschil tussen beladen en grimmig.

Snap ik. Al blijft dat ook deels door media en overheid. Uiteraard kan ADO - Ajax niet zonder combi, maar de druk die er nu op wordt gelegd bij veel clubs is ook belachelijk. Bij Heracles en VVV staan letterlijk 100en Ajacieden naast en voor het uitvak en gebeurt er niets. En toch wordt Heracles elk jaar weer een combi. We vergroten zo het beeld van uitsupporters zijn eng. De mensen die op zoek zijn naar een confrontatie die vinden die mogelijkheid toch wel. Ik kan in elk geval niet wachten tot er weer Hagenezen en Feyenoorders in ons uitvak zitten.

Robin

Citaat van: jona93 op feb 13, 2018, 14:26:59
Millwall is idd een aanrader ben er geweest toen Birmingham op bezoek kwam. Verder was ik ook aanwezig op Wembley al eindigde de wedstrijd voor mij net na de rust al in de EHBO toen ik opeens een hevige bloedneus kreeg die pas stopte als de wedstrijd gedaan was :-( gelukkig kon ik via een verzorger in de EHBO de wedstrijd mee bekijken op zijn gsm die ook aan het kijken was naar de match

Hier kan toch geen verslag tegenop?

Berend11

Citaat van: John Sleeuwenhoek op feb 13, 2018, 15:14:16
Millwall is altijd prima tijdens de mooiere affiches, een Millwall v Barnsley of Millwall in League One is een stuk minder aantrekkelijk.

Wedstrijd was op vrijdagavond vanwege Sky, niet om rellen te voorkomen.

Ah oke thanks, mij werd door de Millwall supporters anders verteld. Waarom hebben ze eigenlijk Millwall - Cardiff naar vrijdag gedaan? En niet een leukere pot zoals Sheffield - Leeds.

Joost

Citaat van: Berend11 op feb 14, 2018, 14:56:41
Ah oke thanks, mij werd door de Millwall supporters anders verteld. Waarom hebben ze eigenlijk Millwall - Cardiff naar vrijdag gedaan? En niet een leukere pot zoals Sheffield - Leeds.

Omdat die al op zaterdag om 12:30 gespeeld werd voor de TV.

Bakkie

Citaat van: jona93 op feb 13, 2018, 14:26:59
Millwall is idd een aanrader ben er geweest toen Birmingham op bezoek kwam. Verder was ik ook aanwezig op Wembley al eindigde de wedstrijd voor mij net na de rust al in de EHBO toen ik opeens een hevige bloedneus kreeg die pas stopte als de wedstrijd gedaan was :-( gelukkig kon ik via een verzorger in de EHBO de wedstrijd mee bekijken op zijn gsm die ook aan het kijken was naar de match

Niet zoveel snuiven ;)

syntric

Citaat van: Bakkie op feb 14, 2018, 16:18:28
Niet zoveel snuiven ;)
Bij dat tuig eindigen der wel meer met een bloedneus :-)
Groundhopper for life :-)

Jehoentelaar

11/2/2018 - DHC 0:0 VPV Purmersteijn - Hoofdklasse - Gem. Sportpark Brasserskade - ~50 toeschouwers
Soms hoef je niet ver te reizen om een mooi sportpark of stadion te vinden. Oké, misschien is het vals spelen wanneer ik twee dagen eerder drie uur onderweg ben geweest van het eigen naar het ouderlijk huis, maar vooruit. Geen lange treinreizen voor het affiche van afgelopen zondagmiddag; drie kwartier met de fiets naar de noordelijke rand van Delft was alles wat er nodig was om bij de volgende groundhoplocatie aan te komen.

Want daar, vlakbij het Haagse stadseel Ypenburg, is niet zomaar een sportpark te vinden. Het Gemeentelijk Sportpark Brasserskade, zoals het voluit heet, mag met recht één van de fraaiste voetballocaties van het land genoemd worden. De reden is evengoed simpel als briljant: de lokale voetbalclub DHC speelt nog altijd in hetzelfde stadion als waar het in de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw actief was in het profvoetbal. Sindsdien is er weinig veranderd aan het complex: een enorme Elascontribune, fraaie staanplaatsen rondom het veld en zelfs de oude stadioningangen zijn nog goed herkenbaar. Je kan dus nog altijd met recht spreken van een stadion in plaats van een sportpark; al zijn aan de Brasserskade wel meer sportaccommodaties gevestigd dan alleen dit stadion.

Een klein halfuur voor de aftrap stond de fiets dubbel op slot en voor vijf euro stond ik op historische grond. DHC speelt tegenwoordig in de zondaghoofdklasse, maar was zoals gezegd in de beginperiode van het profvoetbal actief op hoog niveau. Daarin werd vooral op lager niveau gespeeld. Het hoogtepunt was het behalen van de halve finale van de KNVB-Beker in 1964/65, tijdens het een na laatste seizoen tussen de profs. In de amateurreeksen wist de club in de jaren tachtig twee keer algeheel landskampioen te worden. Vanaf de jaren negentig ging het echter bergafwaarts met de prestaties en zakte de club weg naar de Tweede Klasse, om vervolgens via twee promoties sinds 2011 weer terug te zijn in de Hoofdklasse, tegenwoordig het derde niveau van het vaderlandse amateurvoetbal.

Hoewel de ploeg over het algemeen meedraait in het linkerrijtje van de competitie, draait het dit seizoen vooral om handhaving. De wedstrijd tegen promovendus VPV Purmersteijn uit Purmerend was daarom van groot belang, maar het werd geen duel om met goed gevoel op terug te kijken. Kansen voor beide teams waren schaars en als ze er waren dan viel de goal bijna voor Purmersteijn. De bezoekers raakten na de rust twee keer de paal en door de straffe wind konden beide teams af en toe per ongeluk gevaarlijk worden, maar daarmee was de koek ook wel weer op. De 0-0 uitslag was zodoende een meer dan terecht resultaat van de wedstrijd.

Niet dat de wedstrijd mij overigens veel interesseerde, want het ging mij vooral om het prachtige stadionnetje in het noorden van Delft, dat zeker nog een keer bezocht gaat worden en een absolute aanrader is voor liefhebbers van voetbalhistorie - of eigenlijk voetballiefhebbers in het algemeen.







Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Zonde van die groene stoeltjes. Daar stonden ooit vergane bankjes.


Footballromantic

Absurd lekkere bak is dat ook zeg; weet nog goed toen ik er een keer moest fluiten als scheidsrechter van de knvb. Keek mijn ogen uit!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Langemannetje

Citaat van: De publiekswissel op feb 13, 2018, 11:07:49
De lat lag erg (misschien wel te) hoog na het verslag van Langemannetje, maar toch maar een poging gedaan:
http://bit.ly/2EFCip0
Ik werd weer even terug geteleporteerd naar Birmingham afgelopen weekend zondag. Gaaf ook, die achtergrond informatie die je bij vrijwel elk verslag geeft. Ik ben iemand die zich dat liever 'laat vertellen' dan dat ik zelf research doe.
73 grounds in 14 verschillende landen

Joost

Ik was met vrienden in Stuttgart dit weekend, niet voor het voetbal maar als VfB dan toch thuisspeelt kun je dat vinckje niet laten schieten. Stuttgart v Eintracht Frankfurt, een ploeg die in de middenmoot staat tegen een ploeg die verrast. Vrijwel vol stadion dus dat wordt vast een prima middag dacht ik.

Het vervoer naar het stadion was zoals altijd in Duitsland vanaf het centrum uitmuntend geregeld. Ook dat de metro maar gewoon niet meer stopte op de laatste haltes omdat we al als haringen in een ton zaten. Een half uurtje voor aftrap was ik door de poorten van het stadion en kocht een worst. Dat was geen goede keus, dit was de minste stadionworst die ik in Duitsland tegenkwam tot nu toe.

Mijn plek was in de hoek van de korte zijde, aan de kant van de hoofdtribune. Ruime plaatsen, prima stoeltjes. Om mijn heen overigens tientallen Frankfurt supporters. Vooraf in Duitsland verwacht ik een blikken clublied maar alle geluid uit de speakers was bedoelt voor met rap opgeleukte moderne clubliederen. Het ontbrak aan zo'n nummer dat door iedereen mee werd gezongen.

Aan de overkant was vooraf wat (overduidelijk georganiseerd) vuurwerk te zien waarover de stadionspeaker nog foei zei.

Toen de 22 mannen en Bibiana het veld betraden was al gauw duidelijk dat ik beter in de Bierstube had kunnen blijven zitten. De eerste fase speelde zich nog wel af rond de middenlijn maar nadat Stuttgart dubbel geblunder van Frankfurt afstrafte parkeerde Stuttgart de bus. Vlak voor en na rust scoorde beide teams nog een keer maar dat was beide keren zover buitenspel dat er geen videoscheids aan te pas hoefde te komen.

Ik klaag wel eens dat ultra's zich niet aanpassen aan de wedstrijd maar dat was in dit geval wel. De Frankfurtfans, die toch dichtbij zaten, waren de hele wedstrijd niet te horen. De thuisfans aan de overzijde waren wel druk bezig in het midden van de tribune maar de akoestiek zal wel hebben tegengewerkt. Het monotone gedreun op een trommel en de onverstaanbare liedjes leken nog het meest op de ruis die je vroeger op tv hoorde bij Europese duels in het Oostblok. Verder viel het totale gebrek aan beleving in de rest van het stadion op, al was het er ook de wedstrijd niet naar.

Volgende week naar Ingelmunster, dat wordt vast beter. Gelukkig was de avond met dank aan HP Baxter wel geslaagd.

Koning Kriel

Zaterdag een dagtrip naar Wycombe wanderers - Morecambe. De nr 2 tegen de nr 22 van de League two. Verwachtingen vooraf waren:
1) dat het koud zou zijn
2) dat het een leuk stadion in de heuvels zou zijn
3) een makkelijke overwinning voor de thuisploeg

Na een paar uurtjes rijden kwamen we in Wycombe, daar valt verder niet veel bjizonders over te zeggen behalve dat ze er vroeger veel meubels gemaakt worden waardoor de bijnaam van de voetbalploeg nog steeds de chairboys is. Even een pub opgezocht voor een hapje eten en een pint en daarna de auto tactisch neergezet. Het stadion ligt aan het einde van een klein industrieterrein en er is maar een uitgaande weg, het is dan ook een ramp om na de wedstrijd weg te komen (zo hadden wij gelezen). De auto stond dan ook op een heuvel iets verderop. Na een afdaling over een zandpad en een wandeling over het industrieterrein kwamen we bij Adams park. Adams park is een leuk stadion gelegen in de heuvels, de hoofdtribune is een kleine all seater tribune. Achter de linker goal is een all seater tribune die voor het uitpubliek is, deze tribune zou vandaag bevolkt worden door de 73 meegereisde Morecambe supporters. Achter de rechter goal een kleine staantribune. Het pronkstuk van het stadion is de dubbeldekker all seater tribune tegenover de hoofdtribune. Voor deze tribune hadden wij vandaag ook kaarten (a vijf pond per stuk vanwege een actie). Na wat foto's van het stadion genomen te hebben was er nog mooi tijd voor een pie en een drankje.

We zochten onze plekken op en konden vanaf daar mooi de heuvels, de industrie en de hoogspanningskabels in de omgeving bekijken. Dat contrast tussen industrie en natuur maakt wel dat je een bijzonder uitzicht hebt. Tijdens de wedstrijd zag je ook veel vogels in de lucht hangen, en op de een of andere manier ook veel helikopters. De wedstrijd zelf was voor mij anders dan verwacht, de tacktiek van Wycombe was om zo snel mogelijk de bal naar voren te hengsten in de hoop dat cultheld Akinfenwa de bal vast kon houden en er zo iets gecreeërd kon worden. Akinfenwa was ook bij de verdedigers van Morecambe een held want al tijdens de wedstrijd probeerde ze constant zijn shirt te krijgen. De scheidsrechter vond dit allemaal prima, wil je ooit een stevig stukje textiel kopen dan is het shirt van Wycombe dus een echte aanrader want daar kun je echt met je volle gewicht aan gaan hangen zonder dat het scheurt. Wycombe vond (in mijn ogen terecht) een keer of vijfentwintig dat ze hiervoor een penalty moesten krijgen maar de scheidsrechter vond consequent van niet. Morecambe counterde ondertussen naar een onverwachtte 0-3 voorsprong bij rust (voor de fantastische 0-2 https://www.youtube.com/watch?v=E568KAKT9Ik). Ondanks de ruststand had je het gevoel dat er voor Wycombe wat te halen viel. De Chairboys werden om ons heen regelmatig naar voren geschreeuwd door het publiek. De sfeer was overigens niet bijzonder te noemen maar ik heb me prima vermaakt met de zeurende en roepende mannen om ons heen. Na rust counterde Morecambe rustig door en kwam zo met hun vierde (misschien vijfde) kans op 0-4. Wycombe bleef het proberen en kreeg een aantal flinke kansen maar verder dan 2-4 kwamen ze niet meer.

De verwachting dat het koud zou zijn bleek waar, we waren dan ook blij dat we de auto bereikt hadden en met de verwarming flink hoog gingen we weer richting huis. Het doel was om Akinfenwa te zien scoren maar dit was helaas niet gelukt, misschien toch nog maar een uitwedstrijd van Wycombe meepakken dit jaar. Na een lange dag kwam ik tevreden weer thuis, mijn eerste wedstrijd in de league two is goed bevallen. Als ik eerlijk ben vond ik dit leuker dan bijvoorbeeld Manchester united - Fenerbache vorig jaar. Leuk stadion, prima sfeer, een leuke pot voetbal en een pie, wat heb je nog meer nodig?

Nort

Citaat van: Koning Kriel op feb 26, 2018, 09:36:36
wat heb je nog meer nodig?
Een doelpunt van Akinfenwa :)

Cyclebob

Afgelopen zaterdag uiteindelijk de mytische Oval van Glentoran Belfast met een wedstrijd bezocht.
Tijdens mijn vorige bezoek eind 2011 werd de wedstrijd tegen Linfield vanwege extreme wateroverlast afgelast. Nu stond de wedstrijd tegen de katholieke stadgenoten van Cliftonville op het programma.
Bij binnenkomst geen toegangskaart, geen foullering en ogenschijnlijk alleen een milkbar open. De beheerder van de clubshop stelde me als buitenlandse bezoeker direct voor aan o.a. de grounds director, leuke gesprekken, waarbij ze alles wilden weten over mijn bezoek en de club die ik in Nederland support. Nee, geen Nijmegen.
De atmosfeer in het stadion was -wellicht door de kou- tam. Glentoran miste een penalty in de eerste helft. De pakweg 200 Cliftonville supporters stonden met hun paar Ierse vlaggen netjes in hun vak, door open hekken gescheiden van het thuispubliek, circa 1.000 man sterk. In de rust de binnenbar bezocht waar de wedstrijd alleen op TV-screens was te volgen, bij de 1-0 stond de bar op zijn kop. Het bleef bij 1-0. Glentoran staat net als Cliftonville nog op een play off plaats.
Voor wie het nog wil bezoeken: The Oval is een pareltje, het stadion met de roestige tribunes uit de jaren 50 staat op de nominatie om binnen enkele jaren verbouwd te worden. De Samson en Goliath kranen rijden achter de away stand rustig heen en weer, waarbij de jongste Glentoran generatie voetbalt tijdens de wedstrijd op het naar de hekken aflopende dijklichaam achter de staantribune. Een levend voetbalmuseum!
Een wandeling kris kras door de protestantse en katholieke straten met de rauwe pubs maakt het tot een prima weekendje Belfast.   
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 18-2 Cesar Vallejo Trujillo - Huancayo 1-1 (Perú). Binnenland: 14-4 Raptim Gorinchem - Leerdam Sport'55 2 3-2. Futbology: Bob Vellinga

De publiekswissel

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/