Hopping Rob

Gestart door Luccie, mrt 18, 2017, 15:45:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luccie

Citaat van: ALenstra op mrt 31, 2019, 21:32:51
Ook ik was in Lille. Was inderdaad zeer gezellig in de binnenstad waar het blauw van Straatsburg veruit in de meerderheid was tegenover het rood van Guingamp. Het mooie weer werkte ook mee. Ik had een plek bij de cornervlag vlakbij waar de harde kern van Straatsburg stond. Om me heen voornamelijk fanatieke fans van Straatsburg. Ook in het hotel vlakbij het stadion veel voetbalfans.

Voor mijn gevoel was het stadion voor driekwart bezet door supporters van Strasbourg. Wij zaten ook bij de cornervlag tussen de fanatieke aanhang van Strasbourg.
Achteraf gezien hadden wij ook beter een hotel kunnen regelen. Wij waren half drie `s-nachts thuis en toen was de klok nog niet eens een uurtje vooruit gezet.

Luccie

Citaat van: watergatehopper op apr 01, 2019, 09:10:11
Na het zien van die ooievaars was jouw dag al geslaagd denk ik ;)

Ja, alleen speelt de club helaas in het blauw i.p.v. geel/groen :)




Luccie

Afgelopen vrijdag bezochten wij Rheydter SV - SV Schafheim, om te ontdekken dat er meer groundhoppers aanwezig waren dan supporters.

https://hoppingrob.wordpress.com/2019/05/23/monchengladbach-rsv-stadion/

Joost

Ze hebben wel de terracing gemaaid.


Bier und Bratwurst

Citaat van: Luccie op mei 24, 2019, 12:42:34
Speciaal voor de groundhoppers gedaan :)

Voor een beetje "hopper"is maaien niet nodig
Het ene stadion is het andere niet!

Luccie

Gisteren naar de Rheinlandpokal geweest die tussen FSV Salmrohr - TuS Koblenz ging.

Nadat TuS Koblenz in de 89ste minuut de 2 - 0 maakte, dacht iedereen in het stadion dat de wedstrijd was gespeeld.
FSV Salmrohr dacht daar toch anders over en in de 95ste en 96ste minuut scoorden zij 2 doelpunten, zodat we getrakteerd werden op verlenging.
Uiteindelijk was het FSV Salmrohr die na strafschoppen aan het langste eind trok.
Onderstaand een linkje naar wat foto`s van de wedstrijd:

https://hoppingrob.wordpress.com/2019/05/26/bad-neuenahr-ahrweiler-apollinarisstadion/

Hugo

Was er nog wat sfeer en/of beleving in het stadion?

Ik ben gisteren bij de finale van Beieren in Aschaffenburg geweest (tegen Würzburger Kickers). Dat was qua wedstrijd en beleving heel erg suf.

ALenstra

Ik heb de hele dag op ARD zitten kijken en het viel me op dat in veel stadions weinig publiek was.

Luccie

Citaat van: Hugo op mei 26, 2019, 10:25:53
Was er nog wat sfeer en/of beleving in het stadion?

Ik ben gisteren bij de finale van Beieren in Aschaffenburg geweest (tegen Würzburger Kickers). Dat was qua wedstrijd en beleving heel erg suf.

Sfeer was er wel, alleen kwam het vanuit de kant van Koblenz. Salmrohr zelf had weinig supporters mee.
Door de verrassende comeback van Salmrohr werd het nog erg leuk. Denk als het 2 - 0 was gebleven, ik het als een matige beleving had ervaren.
Na afloop van de strafschoppenserie werd het nog wel grimmig, doordat er wat supporters van Koblenz het velt opkwamen.

Wat mij nog wel opviel was dat Salmrohr een supportersbus mee had uit Luxemburg. Nu kan het een bus organisatie zijn geweest uit Luxemburg, of zouden die ook supporters in Luxemburg hebben?

Jef400

#103
Citaat van: ALenstra op mei 26, 2019, 10:34:05
Ik heb de hele dag op ARD zitten kijken en het viel me op dat in veel stadions weinig publiek was.
Ik heb de volgende toeschouwersaantallen gevonden.

Baden: 26/5
Bayern: 6.033 (uitverkocht)
Berlin: 2.712
Brandenburg: 1.991
Bremen: 1.887
Hamburg: 2.936
Hessen: 25/6
Mecklenburg-Vorpommern: 3.000 Ischatting)
Mittelrhein: 6.645
Niedersachsen Profi's: 3.000 (uitverkocht)
Niedersachsen Amateur: 1.874
Niederrhein: 10.500 (dank aan Bunnet)
Rheinland: 2.717
Saarland: 6.213
Sachsen: 11.838
Sachsen-Anhalt: 1.624
Schleswig-Holstein: 3.771
Südbaden: 3.085
Südwest: 7.343
Thüringen: 2.667
Westfalen: 1.490
Wüttermberg: 3.370

Dat zijn toeschouwersaantallen zoals we in de Nederlandse eerste divisie gewoon zijn.

bunnet

Gisteren in Wuppertal ook 10.500 supporters aanwezig.