Mestalla - Valencia CF

Gestart door Ici c est Paris, aug 11, 2008, 23:52:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ici c est Paris

Misschien niet zo boeiend omdat ik niet binnen ben geweest, maar zal toch wat foto's plaatsen.



Vanaf mijn vakantieoord aan de Costa Blanca moest er iemand opgehaald worden vanaf het vliegveld van Valencia. Met de afbraak van Mestalla in mijn achterhoofd leek me dat een uitgelezen kans om dit stadion nog te zien. En zo ging het, ruim op tijd vertrokken en na een uurtje plankgas reden we de stad binnen. Nu nog het stadion zien te vinden zonder stadskaart. Dat zou toch niet zo lastig moeten zijn, Valencia CF is immers een grote club en Mestalla is nou niet bepaald een klein trapveldje. Bovendien had ik al vantevoren op internet bekeken waar we heen zouden moeten, dus dat moest goedkomen. Het stadion ligt iets in het noorden van het centrum in een zijstraatje van de grote centrumring. Betrekkelijk makkelijk dus. Echter, in Valencia leeft blijkbaar de gedachte dat je het allemaal zelf maar uit moet zoeken, want wij konden geen enkel bordje vinden wat op de aanwezigheid van het stadion duidde. De centrumring hadden we zo gevonden, de juiste buurt ook, maar naar het stadion hebben we nog een uur moeten zoeken. Kijken naar grote lichtmasten zou ook al geen uitkomst bieden, want die heeft Mestalla niet. We besloten om een kaart te kopen bij een gigantische Shellpomp, maar dan hadden ze dan weer geen kaarten. De plaatselijke Maria achter de balie wist ons te vertellen dat we bij de 1e grote rotonde links moesten, en dan omhoog. Die weg omhoog vonden we niet, maar dat maakt niet meer uit, want ineens was daar Mestalla aan onze linkerhand.



Ineens doemde het stadion voor ons op, en zelfs daar geen enkele verwijzing naar het stadion, het leek wel alsof ze daar vooral niet willen dat je naar de plaatselijke trots gaat. Het enige teken was dat we aan het Placa del Valencia C.F. terecht kwamen.



Mijn vader kon zijn cynisme niet meer onderdrukken en vroeg zich hardop af of ze niet al begonnen waren met afbreken van het stadion, want het was een aardig afgetakelde bende, maar dat maakte het ook wel weer erg mooi en authentiek.


De façade van Mestalla. (let op de clublogo's in het hekwerk, een leuk detail)

Ik was druk met een ingang of mogelijkheid tot binnenkomen te zoeken, maar helaas heb ik die niet gevonden, dus bleef het helaas bij de buitenkant bekijken. Het leverde nog aardig gevloek op toen we 1 straat uitreden en ineens op de plek stonden waar we helemaal in het begin ook waren. Nog enkele foto's:


De stadionnaam, de clubnaam (niet zichtbaar) en het logo op het dak. Zo hoort het.


De foeilelijke buitenkant van de lange overzijde. heb me laten vertellen dat dit op meer plaatsen in Spanje zo is.


Ja, de tribunes van Mestalla lopen best steil omhoog.


Een klein kijkje op de korte zijde.


Het stadion ligt in een centrumwijk met veel hoge flats. Uiterst rechts staat een monument voor het 50 jarig jubileum van de club, maar dat kreeg ik niet goed op de foto.


Stadionhopper

Het ziet er naar uit dat Valencia iets langer in Mestalla zal gaan voetballen. Valencia kampt met een enorme schuld waardoor ze de bouw niet meer kunnen financieren. Zolang bouwondernemers niet meer betaald worden gaan ze niet verder met de bouw van het nieuwe stadion.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: Dennis1981 op feb 25, 2009, 22:32:00
Het ziet er naar uit dat Valencia iets langer in Mestalla zal gaan voetballen. Valencia kampt met een enorme schuld waardoor ze de bouw niet meer kunnen financieren. Zolang bouwondernemers niet meer betaald worden gaan ze niet verder met de bouw van het nieuwe stadion.

Das goed nieuws voor de heren hoppers. Ik las het ook op de Belgische teletekst, lijkt me ook geen bericht voor de NOS teletekst.

Is Ici nog in Valencia geweest gedurende de winterstop, kan mij iets herinneren van plannen?

Maroboduus

Kwam per toeval onderstaande foto's van El Madrigal in Villareal tegen. Fascinerende tribune die herinneringen oproept aan de merkwaardige drierings-constructie in Charleroi gedurende de EK. Ook hier lijkt dit deel van de tribune niet altijd een vast onderdeel van het stadion te zijn geweest.







Bron: Foto's zijn dus door www.schalke-fotos.de gemaakt, maar ik heb ze even van www.europlan-online.de gehaald.

Maroboduus

Excuses, had bovenstaande post in "Spanje" moeten plaatsen.

Hugo

Citaat van: Maroboduus op mrt 02, 2009, 01:22:13
Excuses, had bovenstaande post in "Spanje" moeten plaatsen.

Nouja, Villareal is toch een buitenwijk van Valencia?

Maar is het wel een fraai bouwwerk, worden de spaarzame fans van de bezoekende clubs in dat vak geplaatst? Het lijkt wel of er een groot net voor het vak hangt.

Ici c est Paris

Citaat van: Hugo op mrt 02, 2009, 09:06:27
Nouja, Villareal is toch een buitenwijk van Valencia?

Maar is het wel een fraai bouwwerk, worden de spaarzame fans van de bezoekende clubs in dat vak geplaatst? Het lijkt wel of er een groot net voor het vak hangt.

Ligt toch al gauw een 80 km verder meen ik. Overigens zat die bovenste ring er enkele jaren terug inderdaad nog niet op.

Hugo

Citaat van: Ici c est Paris op mrt 02, 2009, 12:38:28
Ligt toch al gauw een 80 km verder meen ik.

Ik denk even in het groot om Maroboduus zijn post te rechtvaardigen.

Batflyer

Citaat van: Breda op feb 26, 2009, 17:10:07
Als de Spaanse competitie vroeg in augustus begint, kan ik misschien in mijn zomervakantie nog op een heen-en-weertje naar Valencia voor een wedstrijdbezoek.

De Spaanse competitie begint rond de 20e augustus, heb ik ergens gelezen. Ik hoop zelf ook nog eens in Mestalla een wedstrijd te zien.

Villarreal vind ik trouwens ook een mooie club. Totdat ze drie jaar geleden in de halve CL-finale tegen Arsenal moesten, wist ik eigenlijk niets van die club. Sinds Robert Pires er speelt ben ik ze wat meer gaan volgen. Geweldige heksenketel trouwens, die halve finale tegen Arsenal, toen Lehmann een penalty van Riquelme stopte. :)
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Maroboduus

Vind Villareal altijd een mooi opvangcentrum voor Zuid-Amerikaanse vedettes die het in Europa nét niet hebben gemaakt, hoewel ik dat vaak - zoals in het geval van Riquelme - niet begrijp trouwens. Spelen vaak leuk aanvallend voetbal. Dit seizoen was vooral de CL-match tegen Aalborg leuk om naar te kijken.

spons

Citaat van: Dennis1981 op feb 25, 2009, 22:32:00
Het ziet er naar uit dat Valencia iets langer in Mestalla zal gaan voetballen. Valencia kampt met een enorme schuld waardoor ze de bouw niet meer kunnen financieren. Zolang bouwondernemers niet meer betaald worden gaan ze niet verder met de bouw van het nieuwe stadion.

Ik ben afgelopen zondag bij Valencia - Vallodolid geweest en het stadion is echt fantastisch, de aannemer heeft de bouw van het nieuwe stadion stopgezet tot ze een achterstallig bedrag van 14 miljoen euro hebben betaald.

Ik heb ook nog het in aanbouw zijnde nieuwe stadion gezien ( liep ik per ongeluk tegenaan bij het metrostation waar mijn hotel was ) maar ik ben sowieso benieuwd of dat, gezien de staat waarin het nu verkeerd, wel voor het begin van de nieuwe competitie af is.

Denk dat ze volgend seizoen ( in ieder geval nog een gedeelte ) in het oude mestalla spelen, mocht dat het geval zijn dan ben ik van plan om nog een keer te gaan

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hoevenen lion

Citaat van: spons op mrt 03, 2009, 17:38:45
Denk dat ze volgend seizoen ( in ieder geval nog een gedeelte ) in het oude mestalla spelen, mocht dat het geval zijn dan ben ik van plan om nog een keer te gaan
Die intentie heb ik ook. Dit seizoen zal het er wel niet meer van komen.

Batflyer

Citaat van: hoevenen lion op mrt 03, 2009, 21:43:52
Die intentie heb ik ook. Dit seizoen zal het er wel niet meer van komen.

Volgens mij was het sowieso al de bedoeling om vanaf seizoen 2010-2011 in het nieuwe stadion te gaan spelen, al weet ik dat niet zeker.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

spons

Citaat van: Batflyer op mrt 04, 2009, 00:33:05
Volgens mij was het sowieso al de bedoeling om vanaf seizoen 2010-2011 in het nieuwe stadion te gaan spelen, al weet ik dat niet zeker.

nee, de bedoeling was om vanaf het begin van komend seizoen in het nieuwe stadion te spelen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Ici c est Paris

Citaat van: spons op mrt 04, 2009, 07:43:25
nee, de bedoeling was om vanaf het begin van komend seizoen in het nieuwe stadion te spelen

Ja, maar later is dat bijgesteld. Is ook nog hier op het forum te lezen geweest.