Beker van België 2019-2020

Gestart door Joost, jul 01, 2019, 17:09:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ksclgiov282

#60
Citaat van: Saltacampos op aug 26, 2019, 20:42:15
Het stadion van Aalst is compleet verpest sinds ze de staantribune aan de lange zijde hebben gesloopt en een triestig prefab-bouwsel in de plaats hebben gezet. Sfeervol wordt het allicht wel, maar tickets zullen geen eenvoudige zaak worden.

Inderdaad, ben er midden jaren 90 in hun glorieperiode een aantal keer geweest toen het stampvol zat, altijd een sfeervolle bedoening was dat toen. Het stadion voelde ook nogal 'Brits' aan, vooral qua ligging dan,  ingeklemd aan drie zijden door woonwijken en recht tegenover de hoofdtribune die cafeetjes. Ik weet zelfs niet of die kleine zittribune achter een van de doelen nog gebruikt wordt, die was in ermbarmelijke staat dacht ik, of toch alleszins die business seats erboven. Een stad en club zoals Aalst verdient meer eigenlijk...

watergatehopper

Citaat van: ksclgiov282 op aug 26, 2019, 23:05:17
Inderdaad, ben er midden jaren 90 in hun glorieperiode een aantal keer geweest toen het stampvol zat, altijd een sfeervolle bedoening was dat toen. Het stadion voelde ook nogal 'Brits' aan, vooral qua ligging dan,  ingeklemd aan drie zijden door woonwijken en recht tegenover de hoofdtribune die cafeetjes. Ik weet zelfs niet of die kleine zittribune achter een van de doelen nog gebruikt wordt, die was in ermbarmelijke staat dacht ik, of toch alleszins die business seats erboven. Een stad en club zoals Aalst verdient meer eigenlijk...

Die noodtribune hebben ze destijds gekocht van Zulte Waregem.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Saltacampos

Citaat van: ksclgiov282 op aug 26, 2019, 23:05:17
Inderdaad, ben er midden jaren 90 in hun glorieperiode een aantal keer geweest toen het stampvol zat, altijd een sfeervolle bedoening was dat toen. Het stadion voelde ook nogal 'Brits' aan, vooral qua ligging dan,  ingeklemd aan drie zijden door woonwijken en recht tegenover de hoofdtribune die cafeetjes. Ik weet zelfs niet of die kleine zittribune achter een van de doelen nog gebruikt wordt, die was in ermbarmelijke staat dacht ik, of toch alleszins die business seats erboven. Een stad en club zoals Aalst verdient meer eigenlijk...
Ik was er nog twee jaar geleden in de eindronde met Racing Gent en toen was die zittribune achter het doel het uitvak, viel wel allemaal mee hoor. Als ik het mij goed herinner was het op een doordeweekse avond, maar toch een pak volk aanwezig. Fijne en traditierijke club met een grote aanhang die altijd minimaal in 1B moet zitten volgens mij. Aalst is een echte voetbalstad.

Ik herinner mij ook toen KAA Gent op bezoek was begin jaren negentig, de eerste derby in de hoogste afdeling in dertig jaar tijd, toen stonden de bezoekers achter datzelfde doel met toen nog staanplaatsen zodanig op elkaar opgestapeld dat bij een doelpunt van Gent het hek tegen de grond ging en supporters op het veld vielen. Packed to the rafters en ik kan het weten want ik stond ertussen samen met een studiegenoot Buffalo-fan.
Hierbij de beelden van toen op Youtube, met commentaar van oude zemelaar Louis De Pelsmaecker en een piepjonge Carl Huybrechts in de studio:
https://www.youtube.com/watch?v=1OcAVLtmyrw

Over land and sea

Joost

Hoe is het toch mogelijk dat een club zoals Eendracht Aalst met voldoende supporters op de tribune dan zo'n moeite heeft om de bovenkant van 1e Amateur te bereiken.

watergatehopper

Citaat van: Joost op aug 27, 2019, 12:08:20
Hoe is het toch mogelijk dat een club zoals Eendracht Aalst met voldoende supporters op de tribune dan zo'n moeite heeft om de bovenkant van 1e Amateur te bereiken.

Tja wanbeleid wellicht?

Waarom lukt het Feyenoord niet om aansluiting te vinden bij PSV en Ajax? Ja ik weet dat ze kampioen zijn geworden en de beker hebben gewonnen maar ze lopen nu toch echt mijlen achter.

Zelfde denk ik altijd bij NAC. Breda is een echte voetbalstad en steevast 17k op de tribune. Wanbeleid.....
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Saltacampos

Citaat van: Joost op aug 27, 2019, 12:08:20
Hoe is het toch mogelijk dat een club zoals Eendracht Aalst met voldoende supporters op de tribune dan zo'n moeite heeft om de bovenkant van 1e Amateur te bereiken.
Wanbeleid, inderdaad, zoals Watergatehopper zegt.
Kijk naar wat er met Anderlecht gebeurt, dat lijkt me nog het meest opvallende voorbeeld, ooit een club die in heel Europa gevreesd werd, nu de risee van België en dat met een naar Belgische normen gigantisch budget.
Als je klungels in het bestuur hebt en langs de lijn kan het verbazend snel bergaf gaan.
In het geval van Aalst is de passage van fantast Orlans en het aansturen op een ridicule fusie met Lokeren eind jaren negentig daar zeker niet vreemd aan. Daarna heeft ook de stad de club toen in de steek gelaten en eens je in het drijfzand van 2e Amateur terechtkomt, is het heel erg moeilijk om aan de weg terug te timmeren. De profclubs hebben uit eigenbelang de clubs onder 1B zo goed als buitenspel gezet en ooit grote clubs bloeden leeg in de zinloosheid van de nationale amateurliga waar je een groot budget nodig hebt en nauwelijks publiek overhoudt.
Over land and sea

watergatehopper


Aalst was voor mij destijds een hele mooie vinck. Antwerp als tegenstander, mooie scoreverloop, 4500 toeschouwers, goed  gevuld uitvak, lekkere ajuinensoep en heel veel sfeer.


http://www.watergatehopper.nl/page/aalst-pierre-cornelisstadion
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

ksclgiov282

#67
Citaat van: Saltacampos op aug 27, 2019, 12:53:49
Wanbeleid, inderdaad, zoals Watergatehopper zegt.
Kijk naar wat er met Anderlecht gebeurt, dat lijkt me nog het meest opvallende voorbeeld, ooit een club die in heel Europa gevreesd werd, nu de risee van België en dat met een naar Belgische normen gigantisch budget.
Als je klungels in het bestuur hebt en langs de lijn kan het verbazend snel bergaf gaan.
In het geval van Aalst is de passage van fantast Orlans en het aansturen op een ridicule fusie met Lokeren eind jaren negentig daar zeker niet vreemd aan. Daarna heeft ook de stad de club toen in de steek gelaten en eens je in het drijfzand van 2e Amateur terechtkomt, is het heel erg moeilijk om aan de weg terug te timmeren. De profclubs hebben uit eigenbelang de clubs onder 1B zo goed als buitenspel gezet en ooit grote clubs bloeden leeg in de zinloosheid van de nationale amateurliga waar je een groot budget nodig hebt en nauwelijks publiek overhoudt.

Het was toch vooral Roger Lambrecht die aanstuurde op die fusie, werkelijk iedere Oostvlaamse club heeft hij in die periode gepolst daarvoor, zelfs van een overname van Germinal Beerschot waarvan Lokeren dan de satelietclub zou worden was in 2002 sprake... Uit die periode stamt ook de overname van Sint-Niklaas en die idiote naamsverandering (met ditto clublogo), wat intussen gelukkig terug gedraaid is. RL heeft die jaren veel kwaad bloed gezet onder de Lokeren supporters, waarvan en toen nogal wat (tijdelijk) de club de rug toegekeerd hebben.
En Orlans ja, ik weet niet zeker of die zich na al die jaren al kan vertonen in Aalst ;-). Ik meen dat er daar in de loop der jaren nogal wat louche figuren rond gelopen hebben. Uit de Olans periode stamt ook de miraculeuze redding in 1997, toen Aalst in het competitieslot vanuit een uitzichtloze positie ineens 4 wedstrijden op rij won en zich alsnog redde, daar hing ook een visgeurtje aan.

wekke

Tja, wanbeleid met vaak een (zwartgeld) messias aan het roer en de absurde doelstelling om de (sub)top te bestoken. Zo krijg je clubs met een degelijke tot grote fanbasis zoals Aalst, KV Mechelen, Lierse, Beveren, ... kapot. En er zullen er nog volgen.


Saltacampos

Citaat van: rogo_breda op sep 05, 2019, 18:47:41
Speeldagen bekend. Allemaal late aanvang helaas.
http://www.sport.be/fr/jupilerproleague/nieuws/article.html?Article_ID=867968
Lijkt me vrij logisch midden in de week. Hoe moeten mensen die werken anders in godsnaam in het stadion raken ?
Over land and sea

rogo_breda

Eerder naar huis ;) Moeten wij voor de knvb beker toch ook geregeld? Nee serieus, snap je punt. Maar had graag vroege en late wedstrijden gezien, zodat er een groundhop combi gemaakt kon worden.

Saltacampos

#72
Citaat van: rogo_breda op sep 06, 2019, 08:45:20
Eerder naar huis ;) Moeten wij voor de knvb beker toch ook geregeld? Nee serieus, snap je punt. Maar had graag vroege en late wedstrijden gezien, zodat er een groundhop combi gemaakt kon worden.
Begrijpelijk, zeker ook als je van verder moet komen, maar die bekerwedstrijden trekken sowieso al moeilijk publiek (vraag me bijvoorbeeld af hoeveel mensen naar Cercle-Rebecq gaan komen, veel zal daarbij wellicht ook afhangen van wat er in de Brugse derby gebeurt, net zoals Zulte/Waregem-Duffel) en al deze clubs hebben blijkbaar een degelijke verlichting, dus helaas geen wedstrijden vroeger op de dag.
Als je dan toch maar één wedstrijd kan doen zou ik gaan (als je er nog niet bent geweest) voor één van deze vier mooie affiches:

Eendracht Aalst-Gent
Ronse-Genk
Francs Borains-Club Brugge
Beerschot-Anderlecht

Mandel United-Oostende zal misschien ook nog wel wat leven, ik weet wel niet wat ze in het oude stadion in Izegem hebben aangericht bij de verbouwing.

Het stadion van Ronse is niet kwaad, lijkt me wel leuk om dat eens goed vol te zien.
fcbisart zal een moeilijke keuze moeten maken tussen de club waar hij al eeuwen een abonnement heeft en zijn home town club.
Over land and sea

fcbisart

@saltacampos.
We gaan voluit de local  heroes van den  SK steunen tegen de landskampioen , ik heb trouwens de indruk dat de wedstrijd wel leeft in Ronse, de parel van de Vlaamse Ardennen

Saltacampos

Citaat van: fcbisart op sep 06, 2019, 20:09:32
@saltacampos.
We gaan voluit de local  heroes van den  SK steunen tegen de landskampioen , ik heb trouwens de indruk dat de wedstrijd wel leeft in Ronse, de parel van de Vlaamse Ardennen
Zo hoort dat. Support your local club.
Over land and sea