Beste tijd van het jaar

Gestart door Hoekie_B, mei 08, 2013, 15:47:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoekie_B

Geachte fanatiekelingen,

Wat is de mooiste tijd van een seizoen om een weekend of midweek Engeland te pakken vinden jullie? Is dit in het begin van het seizoen? Rond de kerstperiode? Of juist wanneer de play-offs voor de deur staan?

Zelf ben ik nu een aantal jaren in het weekend van de 3de ronde FA cup geweest, wat ik persoonlijk een zeer fraai weekend vind.

TeeZee

De kerstperiode (wel meer kans op afgelastingen) of het paasweekend.

Nort

Paasweekend, wedstrijden onafgebroken vanaf vrijdag 15:00 t/m maandag 21:00, waarbij vaak de lagere divisies vaak twee speelrondes afwerken!

hgrm

Ik ga ook voor de kerst/nieuwjaarsperiode

Over het algemeen veel publiek, bijna dagelijks wedstrijden en veel derbies die ingepland worden.

Qua afgelastingen is het wel een risicootje, al leert de recente historie dat eind januari/februari vaak erger is. En zeker in het zuiden (Midlands, London etc) valt het wel mee.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Ik kies toch voor deze periode.
Als je geen favoriete club hebt kun je promoties en degradaties uitkiezen. Ben zelf bij de degradaties van CAFC en Wolves geweest en die emoties bij de mensen doen je dan toch wel wat. Zelfde als het kampioenschap van Brentford in 2009. Het feest daar in de stad en het stadion was echt helemaal super.

Sinds mijn bezoek aan Villa heb ik toch iets minder met de emoties van andere clubs maar afgelopen week was het bij de finale van de Conference National wel weer genieten. We zaten in het vak bij Wrexham maar Newport promoveerde voor het eerst naar de Football League. Op zich dus een verkeerde keus. Toch was het leuk om mee te maken. Na de wedstrijd kwam de zee van geel het stadion uit en was het één groot feest daar.

Dit soort ervaringen heb je alleen in deze periode (einde van het seizoen) dus daarom kies ik hiervoor.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!