Hoofdmenu

België 2014-2015

Gestart door Breda, jun 11, 2014, 23:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Joost op apr 07, 2015, 10:08:08
Wat ik nog in 'Sportleven' tegenkwam;

Vorige week is er een zitting geweest omtrent mogelijke omkoping van de keeper van OMS Ingelmunster voor de derby tegen Harelbeke van afgelopen november. Een persoon die sponsor is bij Harelbeke en tevens transfer-bemiddelaar is daar maar geen officiele functie bekleed is schuldig bevonden daaraan. Die persoon is voor drie jaar geschorst en op 16 april moet er nog wat beslist worden of Harelbeke gestraft gaat worden.

Vandaag kwam eindelijk de uitspraak. SW Harelbeke moet verplicht degraderen, start volgend jaar met 12 minpunten en krijgt een boete van 1500 euro.

Het betreft dus een zaak van november vorig jaar die de bond heeft laten liggen tot halverwege de eindronde.

Harelbeke gaat uiteraard in beroep want de club kan geen enkel verwijt worden gemaakt.

hgrm

Even een belletje naar Bennekom en vragen wat 'collectief exces' is en hoe je daar onderuit komt, moet wonderen doen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

rogo_breda

Wie weet waar ik een overzicht kan vinden van de weinige play-off wedstrijden die nog gespeeld gaan worden? Play-offs 1/2 krijg ik wel gevonden uiteraard, de rest wordt lastiger.

Joost

Citaat van: rogo_breda op mei 15, 2015, 08:30:06
Wie weet waar ik een overzicht kan vinden van de weinige play-off wedstrijden die nog gespeeld gaan worden? Play-offs 1/2 krijg ik wel gevonden uiteraard, de rest wordt lastiger.
Vbal4.be

Joost

RWDM versie zoveel is geboren. Standaard Wetteren en Wetteren-Kwatrecht fuseren en het nummer van Standaard verhuist naar Brussel. Ben benieuwd hoelang deze poging stand houdt.

Het 'project' BX Brussels van Vincent Kompany is overigens dit seizoen weer gezakt, nu naar 2e provinciaal. Maar de jeugdopleiding daar heeft wel veel teams.

Joost

Zondag is De Dag Der Beslissingen.

In 2e klasse is het razend spannend. Lierse degradeerde gisteren al door te verliezen van Eupen. Die ploeg heeft op de laatste dag een thuiswedstrijd tegen OH Leuven en kan daarin promoveren.

Eupen telt 3 punten minder dan OH Leuven en een overwinning minder. De rangschikking is eerst op basis van punten, dan op aantal gewonnen duels. Wanneer Eupen zou winnen dan is het aantal punten en zeges gelijk. Dan wordt gekeken naar het onderlinge resultaat in de eindronde. Het duel in Leuven eindigde gelijk zodat Eupen bij een zege altijd promoveert.

Zondag, 16:30 aan de Kehrweg voor wie er naartoe wilt.

De Vierde Klassers hebben om 16:00 hun laatste ronde.
Twee-Acren ontvangt Sint Niklaas
Vise ontvangt Hamoir

Ook om 16:00 is de finale van de Interprovinciale Eindronde:
Charleroi-Fleurus v SVV Damme
Solrezienne v United Richelle

En ook om 16:00, de finale in de Eindronde in Brabant;
Halle v Stockel. Het eerste duel is in 2-2 geeindigd.

Maar gelukkig is na zondag het seizoen niet afgelopen en verplaatst de sportieve strijd zich naar een juridische. Wie van de teams weet in beroep #6 toch een licentie te halen, koopt er een van een ander team of gaat plots toch nog maar failliet. Pas als in augustus de kruitdampen zijn opgetrokken en de competitie weer begint zullen we alle resultaten weten.

Joost

#321
Vandaag waren de laatste eindronde duels.

OH Leuven keert weert terug in Eerste Klasse.
Hamoir en Sint Niklaas gaan van Vier naar Drie.
Charleroi-Fleurus en Richelle winnen de Interprovinciale eindronde
Halle stijgt van Brabant naar de Vierde Klasse


Joost

Als de laatste duels gedaan zijn ga ik gelijk kijken naar de bolletjes voor volgend jaar.

Er zit een enorme concentratie aan clubs in Antwerpen, Brussel en daartussen. Toch denk ik dat er best een mooie indeling mogelijk is. Ik denk dan aan Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Brabant, Henegouwen. En Antwerpen, Limburg, Luik, Namen en Luxemburg in B.

A:
Diegem
Gullegem
Izegem
Dender
Brakel
Petegem
Oudenaarde
Gent-Zeehaven
St. Eloois Winkel
Londerzeel
Overijse
Torhout
La Louviere
Tienen
Eendracht Aalst
Walhain
Woluwe-Zaventem

B:
Hamoir
Liege
Berchem
Sint Niklaas
Bornem
Temse Hoogstraten
Hamme
FCB Wilrijk
Cappellen
Rupel-Boom
Bocholt
RC Mechelen
Oosterzonen
Hasselt
Sprimont
Kelmis
Ciney

De 3 Oost Vlaamse teams uit de regio Antwerpen komen dan dus in B.



Jehoentelaar

FCB Wilrijk is de soort van reïncarnatie van Beerschot AC, toch? Das mooi.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 24, 2015, 21:30:34
Als de laatste duels gedaan zijn ga ik gelijk kijken naar de bolletjes voor volgend jaar.

Er zit een enorme concentratie aan clubs in Antwerpen, Brussel en daartussen. Toch denk ik dat er best een mooie indeling mogelijk is. Ik denk dan aan Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Brabant, Henegouwen. En Antwerpen, Limburg, Luik, Namen en Luxemburg in B.

A:
Diegem
Gullegem
Izegem
Dender
Brakel
Petegem
Oudenaarde
Gent-Zeehaven
St. Eloois Winkel
Londerzeel
Overijse
Torhout
La Louviere
Tienen
Eendracht Aalst
Walhain
Woluwe-Zaventem

B:
Hamoir
Liege
Berchem
Sint Niklaas
Bornem
Temse Hoogstraten
Hamme
FCB Wilrijk
Cappellen
Rupel-Boom
Bocholt
RC Mechelen
Oosterzonen
Hasselt
Sprimont
Kelmis
Ciney

De 3 Oost Vlaamse teams uit de regio Antwerpen komen dan dus in B.
Zou zoiets kunnen zijn, ik zie alleen Tienen (een traditionele club uit de B-reeks) niet zo snel in de A zitten, als ik het vanuit Gent bekijk is Tienen 100km ver, dus voor de West-Vlaamse clubs, helemaal een "Europees" uitje, om voor Tienen zelf dan nog maar te zwijgen, die moeten telkens stevig de hort op dan, maar ik zie niet veel alternatieven. Misschien Hamme ipv Tienen of zo ? In elk geval een paar leuke uitjes in het verschiet met clubs die ik nog niet heb bezocht met de Racing.
Over land and sea

Joost

Citaat van: rrcg1899 op mei 25, 2015, 14:40:53
Zou zoiets kunnen zijn, ik zie alleen Tienen (een traditionele club uit de B-reeks) niet zo snel in de A zitten, als ik het vanuit Gent bekijk is Tienen 100km ver, dus voor de West-Vlaamse clubs, helemaal een "Europees" uitje, om voor Tienen zelf dan nog maar te zwijgen, die moeten telkens stevig de hort op dan, maar ik zie niet veel alternatieven. Misschien Hamme ipv Tienen of zo ? In elk geval een paar leuke uitjes in het verschiet met clubs die ik nog niet heb bezocht met de Racing.

Ik had ze niet allemaal getikt zoals bedoeld.

Hier het geheel op kaart;
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=zh44cv7m-pK0.kxxE-hRm499o&usp=sharing

Tienen gewoon in B.

cafebac

Begreep dat supporters van MVV/Visé spelers van Hamoir hebben aangevallen.
zat zelf bij Charleroi Fleurus, zag dat heetgebakerde zooitje al een voetballen als FC Charleroi en de instelling was nog precies hetzelfde. Met veel opportunisme, temperament en theater werd Hamme verdiend verslagen.

Is er al bekend wat Mons komend seizoen gaat doen? Vierde Klasse? Zou met Olympic, Fleurus en Franc Borains een leuke poule worden.


Joost

Citaat van: cafebac op mei 25, 2015, 21:26:33
Begreep dat supporters van MVV/Visé spelers van Hamoir hebben aangevallen.
zat zelf bij Charleroi Fleurus, zag dat heetgebakerde zooitje al een voetballen als FC Charleroi en de instelling was nog precies hetzelfde. Met veel opportunisme, temperament en theater werd Hamme verdiend verslagen.

Is er al bekend wat Mons komend seizoen gaat doen? Vierde Klasse? Zou met Olympic, Fleurus en Franc Borains een leuke poule worden.
Mons fuseert met Genly-Quevy en gaat in 1e provinciaal spelen.

jona93

Citaat van: Joost op mei 24, 2015, 21:30:34
Als de laatste duels gedaan zijn ga ik gelijk kijken naar de bolletjes voor volgend jaar.

Er zit een enorme concentratie aan clubs in Antwerpen, Brussel en daartussen. Toch denk ik dat er best een mooie indeling mogelijk is. Ik denk dan aan Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Brabant, Henegouwen. En Antwerpen, Limburg, Luik, Namen en Luxemburg in B.

A:
Diegem
Gullegem
Izegem
Dender
Brakel
Petegem
Oudenaarde
Gent-Zeehaven
St. Eloois Winkel
Londerzeel
Overijse
Torhout
La Louviere
Tienen
Eendracht Aalst
Walhain
Woluwe-Zaventem

B:
Hamoir
Liege
Berchem
Sint Niklaas
Bornem
Temse Hoogstraten
Hamme
FCB Wilrijk
Cappellen
Rupel-Boom
Bocholt
RC Mechelen
Oosterzonen
Hasselt
Sprimont
Kelmis
Ciney

De 3 Oost Vlaamse teams uit de regio Antwerpen komen dan dus in B.
Beerschot en Hasselt in de A reeks ipv Tienen en Walhain zou een schone reeks zijn
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Saltacampos

Afwachten wat het wordt, het is altijd een beetje een puzzel/domino. Een steentje verplaatsen heeft veel gevolgen. Vaak zijn de clubs uit de regio Antwerpen en/of Klein-Brabant die steentjes, maar ik herinner mijn vanalles uit het verleden. Oostende en Virton in dezelfde reeks, gekker kan je het nauwelijks bedenken, dat moet zo ongeveer de grootst mogelijke afstand zijn, op misschien Koksijde na, dan moet je geen regionale verdeling doen. Ben ook geregeld naar Namen gereisd met de Racing, UR Namur of Hemptinne-Eghezée indertijd, maar dat is de charme van nationaal spelen voor mij. Bring it on !
Over land and sea