Bijhouden bezochte wedstrijden

Gestart door Wesley10__, mei 25, 2016, 13:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mokum1900

het zal hier wel beschreven staan maar hoe maak je het simpelste zo'n datum schema op welke dag je voetbal heb gezien ?  heb alles staan in de Groundhoppers App welke wedstrijden ik heb bezocht
Waar je ook gaat ik volg je overal


Hugo

Citaat van: jdebruin96 op mrt 26, 2020, 14:18:13
gewoon via Excel

Met de functionaliteit "draaitabel" of als je een Engelse versie hebt "Pivot Table". Je zult i.i.g. de kolom datum moeten gaan verdelen over 2 kolommen; dag en maand. Maar misschien dat Joost nog een complete instructie voor dummy's kan leveren?

Joost

Citaat van: Hugo op mrt 26, 2020, 15:07:11
Met de functionaliteit "draaitabel" of als je een Engelse versie hebt "Pivot Table". Je zult i.i.g. de kolom datum moeten gaan verdelen over 2 kolommen; dag en maand. Maar misschien dat Joost nog een complete instructie voor dummy's kan leveren?

Stel de datum staat in cel a1 dan:

=dag(a1)
=maand(a1)

ricodejong4

Enige waar ik nu tegenaan loop is dat de datum staat weergegeven in JJJMMDD, dus 20200327. Hoe krijg ik dit geconverteerd naar 27-3-2020? Converteren naar "Korte datum" en formules als =dag(cel) werken niet met de datum in beschreven format.

Joost

Dan heb je er eigenlijk een gewoon getal in plaats van een datum van gemaakt.

Ook makkelijk te repareren.
Klik eens op een cel met een datum en zorg dat de twee kolommen rechts ervan leeg zijn.
Kies dan de optie'tekst naar kolommen'. Te vinden op het lint bij de tab gegevens, meestal iets rechts van het midden.
Kies dan voor vaste breedte
Klik in de cijfers op de plek waar je de scheiding wilt aanbrengen
volgende, volgende, etc.

Als t goed is is je getal nu gescheiden in 3 losse getallen.

met de formule =datum(...) kun je die cijfers converteren naar een echte datum.

Als het je bij 1 datum gelukt is dan kun je het in een keer voor de hele kolom doen.

Maar je kunt de losse getallen ook al gebruiken om je draaitabel voor voetbal op iedere dag te maken!



watergatehopper


Als je de datum wilt aanpassen zoals in je bericht kun je dit via celeigenschappen, datum, weergave doen.
Als je meerdere kolommen met je datum wilt om vervolgens draaitabellen te maken, zie bericht Joost.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: watergatehopper op mrt 27, 2020, 09:28:15
Als je de datum wilt aanpassen zoals in je bericht kun je dit via celeigenschappen, datum, weergave doen.
Als je meerdere kolommen met je datum wilt om vervolgens draaitabellen te maken, zie bericht Joost.

Gelet op zijn bericht is dat geen mogelijkheid omdat hij het als getal heeft ingetoetst, vandaar de uitgebreide uitleg :)

ricodejong4

Had hem als getal staan omdat ik die export functie vanuit de Groundhopper app gebruikt had. Maar het is me nu gelukt door een combinatie van jullie antwoorden, bedankt! :)

Glenn D

Ik had alles in Word.Doc en Excel staan, sinds een goed jaar gebruik ik de Futbology app.

Als je de betaalde versie neemt, kan je de historie er ook in knikkeren en zelf wedstrijden aanmaken.

Moet nog wel de nodige (amateur) wedstrijden invoeren, maar dan ben ik klaar.
Je kan het exporteren naar een Excel bestandje maar dat is niet echt mooi.