Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

CiteerHet ziet er naar uit dat Lierse Kempenzonen en La Louvière Centre een serieus probleem hebben. Beide teams uit de eerste amateurklasse dreigen de volgende weken niet te kunnen spelen.

Allebei zijn ze namelijk tijdelijk op non-actief gezet door de KBVB. Ze zouden nog schulden hebben bij de voetbalbond. Als ze die morgen niet betaald hebben, mogen ze volgend weekend niet in actie komen.

La Louvière werd onlangs overgenomen door Franse investeerders en staat momenteel negende in de eerste amateurklasse. Lierse staat dan weer allerlaatste met nul op twaalf.

Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2019-09-24/lierse-kempenzonen-en-la-louviere-centre-zitten-in-vieze-papieren#ixzz60TEZjdol

Benieuwd wat daar van aan is. Ik wens het Kempenzonen niet toe, maar het zou me niet verbazen als die bubbel daar ooit terug kapot springt.

Joost

#2176
Dat is hoogstwaarschijnlijk Niet meer dan een storm in een glas water. Maandelijks worden de clubs in aanleg van schorsing gepubliceerd in Sportleven. Afgelopen week waren dat er 29. Ook Nieuwpoort en Waremmienne stonden er bijvoorbeeld op.

Dat betreft altijd schulden aan de Bond, de grootte weet ik niet, maar die worden voldaan en alles is weer goed.

wekke

Ja blijkbaar gaat het inderdaad om een storm in een glas water. Was ergens wel te verwachten met zen bron zoals voetbalkrant.

Joost

Citaat van: wekke op sep 25, 2019, 07:54:16
Ja blijkbaar gaat het inderdaad om een storm in een glas water. Was ergens wel te verwachten met zen bron zoals voetbalkrant.

Deze week alweer dit bericht bijvoorbeeld;

De volgende clubs worden niet geschorst van sportactiviteit, aangezien ze voldaan hebben aan hun financiële verplichtingen
t.o.v. de KBVB :
0677 R. RACING CLUB DE WATERLOO
3835 U.S. BINCHE
t.o.v. Voetbal Vlaanderen:
3556 K.R.C. BOORTMEERBEEK
5830 K.V.C. ICHTEGEM
6316 STORMVOGELS LOPPEM
7941 V.K. BORCHTLOMBEEK
t.o.v. de ACFF :
0248 ES COUVIN-MARIEMBOURG FRAIRE
9404 M.C.S. SPORT LIEGE
9665 BRUSSELS UNITED FC

Dat hele nieuwsbericht is niet meer dan sensatiezoeken.

watergatehopper


Binche.... Dat is toch ook de moeite van een bezoek waard?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Citaat van: watergatehopper op sep 25, 2019, 16:38:36
Binche.... Dat is toch ook de moeite van een bezoek waard?

Klopt.

hgrm

Ik vind de hele handelswijze van de Belgische voetbalbond bijna schizofreen. Enerzijds zijn ze in dit soort zaken nogal formalistisch en bureaucratisch. Aan de andere kant hangt hun handelswijze van ad-hoc en gekonkel aan elkaar; zie bijvoorbeeld het dossier KVM.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op sep 25, 2019, 16:49:54
Ik vind de hele handelswijze van de Belgische voetbalbond bijna schizofreen. Enerzijds zijn ze in dit soort zaken nogal formalistisch en bureaucratisch. Aan de andere kant hangt hun handelswijze van ad-hoc en gekonkel aan elkaar; zie bijvoorbeeld het dossier KVM.

Het een is een oorzaak van het ander. Het is allemaal extreem bureaucratisch, dingen zijn tot zeer gedetailleerd vastgelegd in het Bondsreglement. Het is ook wekelijks een feest om de beslissingen van de tuchtcommissie van de verschillende provincies te lezen, je komt er de meest curieuze dingen tegen.

Maar zo gauw het een beetje gecompliceerd wordt en is dat Bondsreglement en de vele besliscommissies eerder een blok aan het been. Vaak zijn er meerdere artikelen die elkaar weer tegenspreken.

Joost

De nieuwe eigenaar van Lommel wil van de club een 'klein Ajax' maken en er een topclub van maken.

Arm Lommel.

Defender

Citaat van: Joost op sep 26, 2019, 11:42:13
De nieuwe eigenaar van Lommel wil van de club een 'klein Ajax' maken en er een topclub van maken.

Arm Lommel.

Of arme eigenaar :)
There are loads of Uniteds, lots of City's and Towns,
a good sprinkling of Wanderers and Rovers and even a few of Albions.

But there's only one Villa

Joost

Citaat van: wekke op sep 24, 2019, 21:08:03
Benieuwd wat daar van aan is. Ik wens het Kempenzonen niet toe, maar het zou me niet verbazen als die bubbel daar ooit terug kapot springt.

Ze hebben hun schulden inmiddels voldaan;

De volgende clubs worden niet geschorst van sportactiviteit, aangezien ze voldaan hebben aan hun financiële verplichtingen
t.o.v. de KBVB :
0213 U.R. LA LOUVIERE CENTRE
3970 LIERSE KEMPENZONEN
t.o.v. Voetbal Vlaanderen:
7586 F.C. NEGENMANNEKE
t.o.v. de ACFF :
9452 S.C. MONTIGNIES

Joost

Briljant.

CiteerBlaam + 25,- EUR boete plus retributie van 7.60 Euro (art.B1768.1)
(124) F.C. HALVENWEG ZONHOVEN (05372)
C5 : Gebrek aan organisatie : geen drank voor de scheidsrechter
Halveweg Zonhoven - Sk Heusden 06 B van 15/9/2019, G15D

Joost

Lierse-Kempenzonen gaat wel heel matig dit seizoen. 6 gespeeld, 5 verloren, 1 gewonnen. En dan wel gewonnen van koploper Deinze. Wat is daar aan de hand? Ik had gedacht dat ze dit seizoen voor de titel mee zouden doen.

Verder ben ik wel verbaasd dat Knokke direct weer koploper is na de toch totaal kansloze degradatie van vorig jaar. Ze worden aan kop bijgestaan door RC Gent en dat vind ik wel leuk voor Saltacampos.

Bij Roeselare is het faillisement dan wel teniet gedaan, sportief is het daar heel erg matig want na de nederlaag bij Lommel staan ze al 5 punten achter en laatste. Voor de eerste periodetitel is het wel spannend daar, Leuven, Union, Virton en Westerlo geven elkaar weinig toe. Virton speelt alleen nog thuis tegen Leuven, de andere drie spelen nog allemaal tegen elkaar.

Mokum1900

Iemand weet of Seraing - olympic charleroi leeft ?  Nu is nummer 3 tegen 4 maar ook Luik tegen Charleroi 
Waar je ook gaat ik volg je overal

wekke

Citaat van: Joost op okt 07, 2019, 13:25:57
Lierse-Kempenzonen gaat wel heel matig dit seizoen. 6 gespeeld, 5 verloren, 1 gewonnen. En dan wel gewonnen van koploper Deinze. Wat is daar aan de hand? Ik had gedacht dat ze dit seizoen voor de titel mee zouden doen.

Promotie is op het Lisp wel degelijk dé uitgesproken ambitie voor dit seizoen. De kern is ook versterkt om dat te verwezenlijken. Nu, de mindere prestaties zijn een beetje een samenloop van omstandigheden. Probeer effe mee te volgen ;-)

Bij de start van de club koos men voor René Trost als coach. Een naam die vooral werd gekozen voor de herkenbaarheid van het publiek. Al vrij snel werd Trost opzij geschoven voor het Rupel Boomse duo Spaenhoven en De Herdt. Toen de licenties moesten worden ingediend, moest men Spaenhoven opzij schuiven. Spaenhoven beschikt niet over een pro license en heeft geen interesse om die te behalen. Elke club die het profvoetbal ambieert, weet dat ook gewoon want daar is hij al meermaals voor opzij geschoven (oa. Beerschot-Wilrijk). Dan verkoos men ervoor om Rocky Peeters laat op het seizoen weg te halen bij Wijgmaal. Peeters lag nooit goed bij het publiek. De resultaten waren wisselvallig, het spelpeil ging achteruit en men kon niet promoveren. Dat resulteerde deze zomer voor een heel rumoerige voorbereiding. Al na de bekeruitschakeling riep men luid om het ontslag van de coach en was het onrustig in en rond de spelerskern. Ter loops werd spits Ogunjimi opzij geschoven wegens het tegen elkaar opzetten van spelers. De rampzalige seizoensstart kostte Peeters niet de kop, maar men zette er twee weken geleden gewoon een extra trainer bij... Spaenhoven.

Resultaat: 1 onverdiende winst tegen een veel sterker Deinze en 5 verliespartijen. De kritiek die heel vaak terugkomt is het gebrek aan efficiëntie en er niet in slagen om meer dan 45 minuten degelijk voetbal te brengen.