Stelling van de week 42/2009

Gestart door TeeZee, okt 20, 2009, 10:01:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Wat achterhaald, hgrm. Hoevaak hoor je wel niet dat "de gelukkigste gewonnen heeft" of "het vooeehooeehooeetbal verlòòòren heeft"?

Stadionhopper

#16
Citaat van: TeeZee op okt 20, 2009, 13:22:03
Wat achterhaald, hgrm. Hoevaak hoor je wel niet dat "de gelukkigste gewonnen heeft" of "het vooeehooeehooeetbal verlòòòren heeft"?

Wat is voetbal precies? Is het combinatievoetbal van Ajax 1995 voetbal? Of toch het van oorsprong Kick-and-rush voetbal van de engelsen? Voetbal is een breed begrip, zolang de bal maar met de voeten geraakt wordt, hoe maakt niet uit. Om hier dan door een buitenstaander het vertoonde spel te laten beoordelen is niet objectief.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Joost

Voetbal is een spel waarbij je als team meer ballen in het doel moet proberen te krijgen dan je tegenstander. Hoe, dat staat nergens omschreven. Dat wij het Ajax voetbal als Mooi Voetbal zijn gaan omschrijven is geen graadmeter.

hgrm

Citaat van: TeeZee op okt 20, 2009, 13:22:03
Wat achterhaald, hgrm. Hoevaak hoor je wel niet dat "de gelukkigste gewonnen heeft" of "het vooeehooeehooeetbal verlòòòren heeft"?


Dat is ook grote onzin. Als team A meer doelpunten heeft gemaakt dan team B heeft team A terecht gewonnen. Daar gaat het spelletje namelijk om: meer doelpunten maken dan de tegenstander.
Gezeur dat men "goed voetbal wil zien" hoor je ook alleen bij ploegen die verloren hebben. Ik heb bijvoorbeeld nog werkelijk niemand uit Eindhoven gehoord die het onterecht vindt dat PSV in 1988 de EC I won, hoewel er in de laatste 3 rondes geen wedstrijd gewonnen werd, om maar een voorbeeld te noemen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Citaat van: hgrm op okt 20, 2009, 15:08:20

Dat is ook grote onzin. Als team A meer doelpunten heeft gemaakt dan team B heeft team A terecht gewonnen. Daar gaat het spelletje namelijk om: meer doelpunten maken dan de tegenstander.
Gezeur dat men "goed voetbal wil zien" hoor je ook alleen bij ploegen die verloren hebben. Ik heb bijvoorbeeld nog werkelijk niemand uit Eindhoven gehoord die het onterecht vindt dat PSV in 1988 de EC I won, hoewel er in de laatste 3 rondes geen wedstrijd gewonnen werd, om maar een voorbeeld te noemen.

Ik denk sowieso dat de Nederlands Elftal en Ajax supporters hier meer over zeuren dan PSV of Feyenoord supporters. Feyenoord moet het van hard bikkelen hebben, PSV speelt puur resultaatvoetbal. Zo heeft iedere club zijn eigen kenmerk wat betreft het voetbal dat er gespeeld wordt. Voor veel clubs maakt het niet uit hoe ze winnen, als ze maar winnen. Bij de twee eerstgenoemde elftallen moet het per sé met "mooi" voetbal gebeuren.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

spons

Citaat van: TeeZee op okt 20, 2009, 10:41:39
Maar dan wel met extra punten als je op een mooie manier passt. Achter het standbeen langs in het eigen strafschopgebied, dáár komen de mensen voor.

Dan kunnen we beter in een circus gaan spelen i.p.v. in een stadion, de meeste clubsupporters komen volgens mij voor 1 ding : RESULTAAT
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Han

#21
Persiflage. Cabaratesk cynisme. Ironie. Vitriool sarcasme. Parodie.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Han op okt 20, 2009, 18:42:42
Persiflage. Cabaratesk cynisme. Ironie. Vitriool sarcasme. Parodie.
Nee nee nee, ik méén dit. Barcelona heeft vanavond gewoon gewonnen van Roebin Kazan.

hgrm

Nu las ik vanavond op teletekst dat de FIFA de Puskas-troffee gaat invoeren voor het mooiste doelpunt van het jaar. Ik zou 'm niet eens willen winnen. Mooi scoren is niet belangrijk en belangrijke goals zijn meestal niet mooi. Het Tor des Monats van de ARD is een leuke curiositeit, maar meer ook niet. Nu wordt dit soort onzin wel erg serieus. Wat is de volgende stap? een prijs voor de mooiste schwalbe? Een beker voor de hardste doodschop? De Theo-Jansen-bokaal voor het beste interview? Is het winnen van de Championsleague of de Wereldbeker straks niks meer waard als je niet de Zindaneschaal voor de fraaiste kopstoot in je prijzenkast hebt staan?

Waar zijn we mee bezig? Straks wordt voetbal net zo'n ongeloofwaardige sport als skispringen of knolhoppen!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op okt 21, 2009, 00:06:24knolhoppen!
Nu ga je te ver. Knolhoppen is precies wat jij wilt: het gaat om tijd en iedere fout wordt geteld. Absoluut objectief.

hgrm

Citaat van: TeeZee op okt 21, 2009, 00:12:39
Nu ga je te ver. Knolhoppen is precies wat jij wilt: het gaat om tijd en iedere fout wordt geteld. Absoluut objectief.

Ik bedoel met knolhoppen dat gedoe dat Anky doet. Jij bent in de war met knolvliegen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op okt 21, 2009, 00:13:53
Ik bedoel met knolhoppen dat gedoe dat Anky doet. Jij bent in de war met knolvliegen.
Ja, zó zou voetbal moeten zijn. We herinneren ons toch allemaal Maradona op "life is life"? Precies wat Anky doet!

hgrm

Daar hadden we niks meer van geweten als Bayern toen keihard van Napoli had gewonnen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op okt 21, 2009, 00:18:46
Daar hadden we niks meer van geweten als Bayern toen keihard van Napoli had gewonnen.
Ik weet niet eens meer waar het was en welke clubs er speelden. Ik weet nauwelijks nog dat het Europacup was. Ik herinner me alleen Maradona. En dat is raar, want ik heb het destijds helemaal nooit gezien. Het komt alleen per jaar meerdere malen terug. Dat zet mijn stelling wel enige kracht bij. Mensen willen dit.

hgrm

Ach, het is leuk, het is geinig, maar niet meer dan dat.
Ze hebben uiteindelijk die beker gewonnen, daar gaat het om.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen