Schaamteloze bekentenissen

Gestart door TeeZee, nov 12, 2007, 20:57:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Peenvogel

Citaat van: King Nothing op mrt 22, 2010, 23:01:08
Ik heb me vandaag als Emmensupporter 90 minuten lang kapot geërgerd aan het spel van mijn club. Ik ben kwaad weggelopen toen Emmen de 1-1 scoorde en kon het niet opbrengen om te juichen toen het in de 91e minuut 2-1 werd.
Kom nu een jaar of 10 bij Emmen, heb ook altijd een SCC gehad, maar de kans dat ik volgend jaar een SCC neem is gering. Zolang de huidige trainer er zit neem ik er sowieso niet één.

Voetbal is lijden. En juist die ene overwinning op de aartsrivaal of dat onverwachte succes maken het bestaan van een supporter draaglijk. Ik ga al 25 jaar naar Feyenoord maar daar worden we ook niet wekelijks verwend (let op eufemisme-alarm) maar ik kan alweer uitkijken naar de wedstijd van woensdag tegen Twente. Waarschijnlijk met een 17-jarige spits in de basis en een keeper van 19 tegen de kampioenskandidaat. Héérlijk.

Joost

Maar bij Feyenoord heb je ook nu nog wel een incidenteel succesje. In 2008 wonnen jullie nog de beker. Bij FC Emmen is er de laatste jaren zoveel gepruts te zien geweest dat ik zijn verhaal wel kan begrijpen. De flinke daling van de toeschouwersaantallen is ook niet alleen omdat het sportief een beetje minder gaat.

Peenvogel

Citaat van: Joost op mrt 23, 2010, 12:23:37
Maar bij Feyenoord heb je ook nu nog wel een incidenteel succesje. In 2008 wonnen jullie nog de beker. Bij FC Emmen is er de laatste jaren zoveel gepruts te zien geweest dat ik zijn verhaal wel kan begrijpen. De flinke daling van de toeschouwersaantallen is ook niet alleen omdat het sportief een beetje minder gaat.

Iedere supporter word wel eens moedeloos van het gepruts in bestuurskamers en op het veld. Dat kan een keer de druppel zijn, dat begrijp ik wel.

King Nothing

Citaat van: Lek11 op mrt 23, 2010, 11:19:10
Buiten de zwakke prestaties van je club kan de gezelligheid op de tribune, met je vrienden, ook iets zijn waarvoor je (deels) naar het stadion komt. Zou je dat ook willen opgeven en willen missen, omdat het team slecht presteert? Of hecht je daar niet zoveel waarde aan?
Mijn vrienden denken er net zo over.
Ik kwam een jaar of 10, 12 geleden voor het eerst bij Emmen, ik kende niemand. Eerst anoniem achter een doel gehangen, daarna naar de fanatieke lui verhuisd en daar veel mensen leren kennen. Je gaat mee naar uitwedstrijden, komt met supporters van andere tribunes in contact, je praat meer en meer met elkaar, blijkt dat je dezelfde muzieksmaak hebt, je gaat dan opeens samen naar concerten, voetbaltoernooien, verjaardagen en opeens is je vriendenkring enorm uitgebreid. Niet iedereen die om me heen zit beschouw ik als vriend, maar ik durf wel te zeggen dat ik dankzij FC Emmen (lees: voetbal) een paar hele goede vrienden heb leren kennen.
Zeker hecht ik waarde aan de gezelligheid, daarom ben ik gisteren toch naar Emmen - MVV gegaan. Ik had absoluut geen zin, maar toch maar gegaan, puur omdat je dan toch wel zin hebt om weer ff bij te kleppen en te ouwehoeren op de tribune.

Citaat van: Peenvogel op mrt 23, 2010, 11:59:18
Voetbal is lijden. En juist die ene overwinning op de aartsrivaal of dat onverwachte succes maken het bestaan van een supporter draaglijk. Ik ga al 25 jaar naar Feyenoord maar daar worden we ook niet wekelijks verwend (let op eufemisme-alarm) maar ik kan alweer uitkijken naar de wedstijd van woensdag tegen Twente. Waarschijnlijk met een 17-jarige spits in de basis en een keeper van 19 tegen de kampioenskandidaat. Héérlijk.

De beker is voor Emmen de hoop om tegen een "grote" club te mogen spelen. Vorig seizoen tegen FC Twente. Dan denk je, de spelers vreten het gras op om iig alles te geven om niet af te gaan. Maar ja, blijkbaar denken de spelers daar dan toch iets anders over en dus verlies je kansloos met 0-5 zonder zelf ook maar iets te creëren.
Dus dat schiet niet op.

En verder, ach ja. 5 Jaar geleden (of is het alweer 6?) werden we achter ADO 2e in de JL. Donny de Groot in de spits, Berger erachter, verdediging die stond als een huis. Wat een team. Maar, zoals altijd, werd de nacompetitie weer een drama. Toen bleek dat het financieel ook een drama was, dus leegloop bij de spelersgroep en sindsdien is het echt alleen maar bergafwaarts gegaan. De directeur die toen aantrad bleef de zin "continuïteit is het belangrijkste"  schreeuwen, waardoor we dus in 5 jaar tijd 4 trainers, tientallen managers en honderden spelers hebben gezien en gehoord. Wat dan de continuïteit is, geen idee. 1 Ding moet je die directeur wel meegeven, financieel kreeg hij de boel op de rails en er ging geen cent teveel uit.
En nu heb je een samenwerking met Heerenveen wat echt nutteloos is voor Emmen, het gros van de huurlingen van Heerenveen is weg (goddank, wat een baggerspelers), alleen zitten we nog met de voormalig trainer van het damesteam van Heerenveen. En als er 1 iemand op de Meerdijk rondloopt die absoluut GEEN verstand heeft van voetbal dan is dat Sinkgraven. De analyses van wedstrijden staan haaks op de waarheid. Hij ziet een geweldige wedstrijd waar tweeduizend man op de tribune 90 minuten lang afbraakvoetbal zien.

Ik ga de komende maanden wel zien wat er gebeurt, maar ik heb weinig verduzzie in een goede afloop.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Gert

Citaat van: Peenvogel op mrt 23, 2010, 12:42:37
Iedere supporter word wel eens moedeloos van het gepruts in bestuurskamers en op het veld. Dat kan een keer de druppel zijn, dat begrijp ik wel.

Voor mij was dat dus vorige zomer het geval. Na 30 jaar een seizoenkaart van Willem II, kon ik het echt niet meer aanzien dat mijn club zo naar de verdommenis wordt geholpen. Mijn vaste bezoekmaat dacht er net zo over. Zowel op het veld als in de bestuurskamer was het al vier jaar drama. Nu dus voor het eerst een seizoen niet op de tribune maar achter de tv. En al kriebelt het soms, ik heb er nog geen spijt van. 

Han

Nico Dijkshoorn heeft schaamteloos zijn eigen verkoopdatum overschreden met zijn doorzichtige cliché-attaque op Simonis. Hij begint uiterst voorspelbaar en saai te worden; een momentum dat hij bij mij overigens al in een veel eerder stadium bereikte.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Door twee min of meer verrassende uitoverwinningen op respectievelijk Ismaili en Tala Al Jaish heeft El Gouna FC voorlopig het degradatiespook een lange neus gegeven.

Ik ben er niet uit of ik dat toe moet juichen. De home support is namelijk na de promotie naar de 'Momtaz' inmiddels het vooruitzicht ontnomen op de feestelijk geanticipeerde clashes met de onbetwiste powerhouses Al Ahly en Zamalek omdat het stadionnetje in Gouna te klein is om de dozijn duizenden away support te kunnen accommoderen.

Er wordt uitgeweken naar Sohaq aan de Nijl, een afstand die een slordig equivalent is van het traject tussen Groningen en Kerkrade.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

AthleticHolanda

Momenteel heb ik het (even?) helemaal gehad met profvoetbal in Nederland, politiegeweld in Amsterdam, een bekerfinale over twee wedstrijden, tuig dat op de verkeerde manier trainingen verstoord... en dat alles omdat voetbalproblematiek maar al te graag wordt gebruikt als propagandamiddel in plaats van dat er concrete voorstellen komen om tot een oplossing van deze onzin te komen.

Joost

Ik bezoek al een jaar 15 de thuiswedstrijden van Roda en een jaar of 8 een deel van de uitwedstrijden.

In al die jaren heb ik in totaal DRIE incidenten meegemaakt. Rellen in Den Bosch, een vooral ongelukkige samenloop van omstandigheden. Tweemaal zaten er uitsupporters in de thuisvakken van Roda.

Het probleem wordt veel groter gemaakt dan het werkelijk is.

spons

Citaat van: Joost op apr 21, 2010, 14:04:36
Tweemaal zaten er uitsupporters in de thuisvakken van Roda.


SCHANDALIG !!!!

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op apr 21, 2010, 14:04:36
Het probleem wordt veel groter gemaakt dan het werkelijk is.

Klopt dat is ook precies wat ik bedoel, er is eigenlijk niks aan de hand maar alles wordt zó erg opgeblazen dat de lol er vanaf gaat, bij mij tenminste.

Was overigens de kansloze discussie over wel/geen uitsupporters (bij risicowedstrijden) te vermelden.

Joost

Citaat van: spons op apr 21, 2010, 14:25:36
SCHANDALIG !!!!
Waarbij dan moet worden opgemerkt dat
* Het de eerste maal een groep van 50 Utrechters was die dwars door een minuut stilte begon te zingen en daarna gewoon publiek aanviel
* De tweede keer een stel slimme Spartanen waren die de gratis kaartjes waren gaan ophalen en zich tussen de ouders met kinderen nestelden en Rotterdam Hooligans riepen. Ze werden hardhandig van de tribune verwijderd

Dat is wat anders dan Spons of Joost die rustig tussen het thuispubliek hun wedstrijdjes bekijken ;)

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op apr 21, 2010, 15:24:34
Waarbij dan moet worden opgemerkt dat
* Het de eerste maal een groep van 50 Utrechters was die dwars door een minuut stilte begon te zingen en daarna gewoon publiek aanviel

Wanneer was dat?

Joost


Han

Ooit zat ik op Cup Final Days met de gordijnen dicht de BBC te volgen vanaf het moment dat de spelersbussen live op tv het eigen stadion verlieten in zeven of meer uren durende day coverages. The Seventies.

Ooit nam ik seizoen na seizoen Match Of The Day op op FA Cup-zaterdagen om vervolgens met Simon Inglis op schoot frame by frame mijn eigen nabeschouwing te doen. The Eighties

Ooit tracteerde ik me op een driedaags weekend met evenzovele FA Cup ties in Preston, Birmingham en Blackburn.
The Nineties

Deze editie is vrijwel geruisloos aan me voorbijgegaan. Ik las eergisteren dat vandaag de finale was. The Twenty-first century.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed