Engelse competitie 2008/2009

Gestart door TeeZee, jun 26, 2008, 15:56:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Citaat van: JoostTorquay en Stevenage zijn de uitgesproken favorieten waarbij ik bij torquay zelfs het idee heb dat ze ongeslagen kampioen kunnen worden.
Dat is nog al een uitspraak over de conference (5e divisie)!

Ik ga in dit topic melden wat me komend seizoen opvalt en bezighoudt. Reken maar op onregelmatigheid. Bijdrages van anderen zijn natuurlijk ook welkom.

Laat ik eens beginnen met een losse flodder. Voorspellingen die over een jaar waardeloos blijken te zijn.

Premier League
Kampioen: Chelsea
Degradatie: Stoke, Hull en Wigan

Championship
Promotie: Birmingham, Charlton en Sheffield United
Degradatie: Doncaster, Bristol City en Blackpool

League One
Promotie: Carlisle, Leeds en Leicester
Degradatie: Cheltenham, Leyton Orient, Bristol Rovers en Millwall

League Two
Promotie: Bradford, Aldershot, Rotherham en Wycombe
Degradatie: Dagenham en Accrington

Conference National
Promotie: Torquay en York
Degradatie: Eastbourne, Histon, Grays en Altrincham (maar handhaaft zich doordat er een andere club failliet gaat)

Joost

Premier League
Kampioen: Chelsea
Degradatie: Hull City, Stoke City, Bolton Wanderers

Championship
Promotie: Queens Park Rangers, Sheffield United, Birmingham City
Degradatie: Blackpool, Barnsley, Plymouth Argyle

League One
Promotie: MK Dons, Leeds United, Peterborough United
Degradatie: Cheltenham, Crewe Alexandra, Hereford United, Leyton Orient

League Two
Promotie: Bradford City, Gillingham,    Wycombe Wanderers, Rochdale
Degradatie: Luton Town (mits ze daadwerkelijk met -25 starten), Dagenham & Redbridge

Conference National
Promotie: Torquay United, Stevenage
Degradatie: Lewes, Eastbourne Borough, Weymouth
Lucky Loser: Altrincham

TeeZee

John Motson zwaait af. Nou ja, gedeeltelijk. Euro 2008 is het laatste internationale toernooi dat hij met zijn karakteristieke stem zal becommentariëren.


In zijn thuisland is er best wel kritiek op de goede man, maar voor mij bepaalt hij al zo'n beetje mijn hele leven "het geluid" van het Engels voetbal. Groot was mijn vreugde dan ook dat hij meldde (nog) niet te stoppen met Match of the Day.

Naast commentator Motson zijn er nog twee oude heren van stand die nog altijd niet weg te denken zijn:


Tim Gudgin (uitslagen en ranglijsten final score)


James Alexander Gordon (uitslagen op BBC radio 5-live)

Motson (63), Gudgin (79) en Gordon (72) zijn al aardig op leeftijd, dus ik hoop dat ze het nog een tijdje uithouden. Bij zowel Gudgin als Gordon kun je aan het uitspreken van de clubnaam al horen wat de uitslag is. Huddersfield Town NIL Charlton Athletic NIL.

Bij Motson moet ik denken aan de beroemde foto van Stuart Clarke. Hierop zien we "Motty" gekleed in een lange jas staan op het besneeuwde veld van Wycombe Wanderers. Motson voltooide enkele jaren terug ook nog eens de 92.

Ontnuchterend waren vandaag vooral de reacties elders op het internet. "Ja, Motson, die is cool. Die ken ik nog van FIFA 99!!!". Een computerspel. [rollende ogen]

Ici c est Paris

Tja, ik moet eerlijk zijn dat dat ook wel de eerste kennismaking van mij met John Motson was. Later leerde ik hem ook kennen van MOTD.

TeeZee

Het schijnt dat Luton Town voor aanvang van komend seizoen 30 (dertig!) stafpunten gaat krijgen. Daarmee is de eerste degradant naar de Conference National nu al bekend. Nog niet zolang geleden speelde Luton in The Championship, het niveau direct onder de Premier League.

Denniz1974

Citaat van: TeeZee op jul 10, 2008, 20:22:00
Het schijnt dat Luton Town voor aanvang van komend seizoen 30 (dertig!) stafpunten gaat krijgen. Daarmee is de eerste degradant naar de Conference National nu al bekend. Nog niet zolang geleden speelde Luton in The Championship, het niveau direct onder de Premier League.

Wat is de reden van al die strafpunten ?
Het Engels voetbal volg ik niet, daarom weet ik ook dit niet ...

Joost

Citaat van: Denniz1974 op jul 10, 2008, 21:58:30
Citaat van: TeeZee op jul 10, 2008, 20:22:00
Het schijnt dat Luton Town voor aanvang van komend seizoen 30 (dertig!) stafpunten gaat krijgen. Daarmee is de eerste degradant naar de Conference National nu al bekend. Nog niet zolang geleden speelde Luton in The Championship, het niveau direct onder de Premier League.

Wat is de reden van al die strafpunten ?
Het Engels voetbal volg ik niet, daarom weet ik ook dit niet ...
De tien punten aftrek zijn er omdat ze spelersmakelaars hebben betaald via een omweg. Daarnaast is het Luton niet gelukt om een CVA te bereiken, daarmee tref je een regeling met de schuldeisers.

Han

Citaat van: Denniz1974 op jul 10, 2008, 21:58:30
Citaat van: TeeZee op jul 10, 2008, 20:22:00
Het schijnt dat Luton Town voor aanvang van komend seizoen 30 (dertig!) stafpunten gaat krijgen. Daarmee is de eerste degradant naar de Conference National nu al bekend. Nog niet zolang geleden speelde Luton in The Championship, het niveau direct onder de Premier League.

Wat is de reden van al die strafpunten ?
Het Engels voetbal volg ik niet, daarom weet ik ook dit niet ...

Een voorbeeld van Swindon Town uit 1989: ...but the club later admitted 36 charges of breaching league rules, 35 due to illegal payments made to players, and were relegated to the Third Division...

Luton Town:  .... the penalty came after Luton failed to satisfy the League's insolvency rules.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Volgens de website van de FL gaat het om 20 punten. Nog een interessante ontwikkeling is dat er mogelijk een nieuw Luton wordt opgericht met de naam Luton 2020. Die neemt dan de plek van Luton in de League en de schulden over. Stel dat Luton 2020 dan degradeert (wat niet ondenkbaar is met 20 strafpunten) dan zou de club geweigerd kunnen worden door de Conference, waardoor de club meerdere divisies tegelijk degradeert.

Bournemouth en Rotherham worden vandaag ook besproken, hopelijk krijgen beide clubs strafpunten want dan wordt het tenminste nog een beetje spannend onderin.

hgrm

[cynisme]
Waar slaat 2020 op? Wordt het 3030 als het toch 30 strafpunten blijken te zijn, of is het het jaar waain met terug hoopt te keren in de League?
[/cynisme]
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Pieros

Citaat van: TeeZee op jul 11, 2008, 11:25:02
Volgens de website van de FL gaat het om 20 punten. Nog een interessante ontwikkeling is dat er mogelijk een nieuw Luton wordt opgericht met de naam Luton 2020. Die neemt dan de plek van Luton in de League en de schulden over. Stel dat Luton 2020 dan degradeert (wat niet ondenkbaar is met 20 strafpunten) dan zou de club geweigerd kunnen worden door de Conference, waardoor de club meerdere divisies tegelijk degradeert.

Bournemouth en Rotherham worden vandaag ook besproken, hopelijk krijgen beide clubs strafpunten want dan wordt het tenminste nog een beetje spannend onderin.

Ik dacht dat Luton 2020 een concern van een aantal mensen/bedrijven was, die samen de nieuwe eigenaars zijn van Luton Town.

TeeZee

Luton Town 2020 is een nieuw opgerichte maatschappij die de plaats van Luton Town FC wil innemen in League Two. Dat gaat ze geld kosten.

Het strafpuntenverhaal is mij echter nog niet helemaal duidelijk, zijn de genoemde 20 strafpunten nog eens bovenop de 10 strafpunten die ze al hadden?

Ik denk dat Luton Town wel een van de minst saaie clubs in Engeland moet zijn, hoevaak zijn ze wel niet heen-en-weer gejojo'd tussen het hoogste en laagste profniveau? 6 Jaar geleden zag ik het promotiefeest van de club naar het derde niveau. Tussendoor speelden ze zelfs op het tweede niveau. Inmiddels spelen ze dus op het vierde niveau en lijkt degradatie onafwendbaar.

Zo zonde van een club waarbij de sfeer altijd fantastisch is.

Pieros

Citaat van: TeeZee op jul 11, 2008, 15:37:14
Luton Town 2020 is een nieuw opgerichte maatschappij die de plaats van Luton Town FC wil innemen in League Two. Dat gaat ze geld kosten.

Het strafpuntenverhaal is mij echter nog niet helemaal duidelijk, zijn de genoemde 20 strafpunten nog eens bovenop de 10 strafpunten die ze al hadden?

Ik denk dat Luton Town wel een van de minst saaie clubs in Engeland moet zijn, hoevaak zijn ze wel niet heen-en-weer gejojo'd tussen het hoogste en laagste profniveau? 6 Jaar geleden zag ik het promotiefeest van de club naar het derde niveau. Tussendoor speelden ze zelfs op het tweede niveau. Inmiddels spelen ze dus op het vierde niveau en lijkt degradatie onafwendbaar.

Zo zonde van een club waarbij de sfeer altijd fantastisch is.

Toen ik er was, was er inderdaad ook een leuk sfeertje. Maar dat lag ook aan de wedstrijd waarschijnlijk. Je wint niet elke dag met 5-1 van Leeds United. Luton Town is voor mij een clubje dat wel iets heeft. Ik zou het dan ook zonde vinden dat het veranderd in Luton 2020 of dat het degradeert naar de Non-league (al heeft dat ook wel weer iets mythisch). Maar goed, wanneer ze de regels verbroken hebben, zit er niks anders op dat strafpunten.

En ja, die 20 punten komen bovenop die 10 die ze al hadden.

hgrm

Voordeel kan wel weer zijn dat het nieuwe stadion er wel niet zal komen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen