Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Berend11

Dit jaar wil ik graag een keer Dynamo Dresden bezoeken, welke tegenstander raden jullie aan? Het liefst dan de meest beladen wedstrijd. Ik zat zelf te denken aan FC Magdeburg, Energie Cottbus, Chemnitzer FC of Hallescher FC.

FCT1980

Denk dat je aardig in de richting komt met deze clubs al zijn volgens mij alle wedstrijden beladen daar.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Langemannetje

2 jaar geleden met Ajax in de voorbereiding geweest. Skinheads en hobby Adolfs daar, erg explosief sfeertje
73 grounds in 14 verschillende landen

Jehoentelaar

Chemnitz is net als Dynamo een club uit Sachsen dus dat zal sowieso hoog scoren op de beladenheidsfactor. Magdeburg vliegt door het plafond met toeschouwersaantallen (ook al uit bij Mainz II). Cottbus en Halle zijn wat meer 'normale' Ostderby's, al kun je van normaal eigenlijk niet spreken. Alles is sowieso beladen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Freekos79

Vergeet rostock niet
Volgende wedstrijd: ?

Bossche Bol

8 voormalige DDR ploegen in de 3. Liga dit jaar. Genoeg Ost-derbies lijkt me.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

hgrm

#1146










AueChemnitzCottbusDresdenErfurtHalleMagdeburgRostock
Aue*
Chemnitz*+/-
Cottbus*
Dresden*
Erfurt+*
Halle*
Magdeburg*
Rostock*

Kan iedereen die al een keer ergens geweest is, in de tabel aangeven of er sprake is van echte derbysfeer:
+/-  = geen bijzondere rivaliteit
+ = beetje derbysfeer
++ = vonken vliegen er vanaf
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Mooi initiatief HGRM, maar is een vergelijking maken niet erg lastig? Je zult toch wel echt verschillende wedstrijden van een club bezocht moeten hebben, voor je hier toch een echt oordeel over kunt geven.

p.s. Op de horizontale of verticale streep staan Halle en Magdeburg in verkeerde volgorde.

ALenstra

Ben lang geleden in het oude stadion bij Dresden-Braunschweig geweest. Enorm grimmige sfeer.

Sebastiaan_W

Cottbus - Dresden +. Ik heb deze wedstrijd in 2006 bezocht. Bij winst zou Cottbus promoveren en Dresden degraderen. Het werd een bloedeloze 0-0 waar beide clubs niks aan hadden. 16.000 toeschouwers en er waren 2.000 agenten op de been om alles in goede banen te leiden. De hele dag hing er een zeer gespannen sfeer in Cottbus. Supporters kwamen niet echt los, vanwege de belangen. Wel een aanrader om te bezoeken.

Jehoentelaar

Volgens mij gaat het er vooral om hoeveel mensen die clubs op de been brengen dan dat de ene Ostderby meer beladen is dan de andere. Rostock heeft naast de Ostderby's ook nog beladen wedstrijden tegen de Kieler SV Holstein, wat geografisch gezien veel meer een derby is dan tegen de Oost-Duitse clubs.

Magdeburg en Halle zijn de twee profclubs uit Sachsen-Anhalt en de aanstaande kraker - die overigens nu al is uitverkocht - is door de DFL aangemerkt als risicowedstrijd. Voor de rest zou ik niet durven zeggen welke meer beladen is dan de andere, al denk ik dat Magdeburg-Dresden en Dresden-Rostock er ook wel uitspringen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Saltacampos

Aue en Chemnitz liggen ook dicht bij elkaar en het zijn twee clubs die in DDR-tijden belangrijk waren, dus ik vermoed dat ook daar wel wat rivaliteit is.
Over land and sea

Jehoentelaar

Dit stukje van/op Staantribune schetst een aardig beeld van de verhoudingen in de Kurve aan de Hammerstraße: http://staantribune.nl/verscheurde-verhoudingen-in-munster/
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

hgrm

Tja....dat krijg je als ultra's zichzelf belangrijker vinden dan de club.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Citaat van: Jehoentelaar op aug 12, 2015, 03:03:35
Dit stukje van/op Staantribune schetst een aardig beeld van de verhoudingen in de Kurve aan de Hammerstraße: http://staantribune.nl/verscheurde-verhoudingen-in-munster/

Stuk gelezen en het enige wat ik dan denk is; hoe kinderachtig kan het allemaal gaan zeg.
Je bent met z'n allen fan van een club en door hele kleinzerige kinderachtige zaken vallen groepen uit elkaar en ontstaat er een boel heibel.
Het zou zo een samenvatting van een dagje basisschool kunnen zijn.

Hij is het doek kwijtgeraakt ! Nee hij ! Nee hij ! Maar hij heeft het doek het laatst gehad ! Ik wil je nooit meer zien ! Ik jou ook niet ! Boehoehoe.

Man, man. Het gros is 18+ , dat maakt het wellicht nog wel treuriger.