Flawed Football

Gestart door DanielsenAxedal, okt 08, 2018, 16:57:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: FCT1980 op feb 01, 2019, 08:32:28
Zelfs met Schalke uit bij Dortmund kun je normaal bier inhet uitvak kopen.
Ik heb met Keulen uit toch al meerdere keren meegemaakt dat er alleen alcohol vrij bier geschonken werd. Gisteravond bij Union was geen druppel alcohol aan te komen. Ook bij Kiel een paar maanden geleden het geval.
FC Den Bosch
1.FC Köln

DanielsenAxedal

@Jef400, heb het ook wel eens erger gehad en gelukkig was ik optimaal voorbereid. Weet nog vorig jaar Feyenoord - Willem II tijdens een gevoelstemperatuur van -14.

@Nort, dat zou goed kunnen. De strengheid gaat nog verder. Ik ging na afloop nog twee supermarkten binnen om alsnog wat bier te halen, die waren tot 23.00 open. Sta ik in de rij, komt er een beveiliger naar mij toe en zegt dat, volgens de wet in Schotland, het absoluut verboden is alcohol in de supermarkt te kopen na 22.00.

@Kriel/FCT/Kolsche, ik kon het ook moeilijk geloven.. 
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Nort

Citaat van: DanielsenAxedal op feb 01, 2019, 13:14:42
@Nort, dat zou goed kunnen. De strengheid gaat nog verder. Ik ging na afloop nog twee supermarkten binnen om alsnog wat bier te halen, die waren tot 23.00 open. Sta ik in de rij, komt er een beveiliger naar mij toe en zegt dat, volgens de wet in Schotland, het absoluut verboden is alcohol in de supermarkt te kopen na 22.00.
Daar houden ze nog wel wat meer vreemde regels er op na. Zo mag je als bijrijder schijbaar ook geen alcohol nuttigen in de auto. Maar je kunt daarentegen wel om 8 uur een kroeg binnenwandelen voor een ochtendpintje.

Voetbalgerelateerd is het te wijten aan die twee kwibussen in Glasgow. 

Jehoentelaar

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op feb 01, 2019, 09:47:22
Ik heb met Keulen uit toch al meerdere keren meegemaakt dat er alleen alcohol vrij bier geschonken werd. Gisteravond bij Union was geen druppel alcohol aan te komen. Ook bij Kiel een paar maanden geleden het geval.

Bij Köln - Gladbach tijdje geleden was er ook enkel alcoholvrij bier te krijgen. Vind ik zelf geen probleem, het smaakt me net zo prima.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

DanielsenAxedal

Citaat van: Jehoentelaar op feb 01, 2019, 15:29:10
Bij Köln - Gladbach tijdje geleden was er ook enkel alcoholvrij bier te krijgen. Vind ik zelf geen probleem, het smaakt me net zo prima.

Lijkt dus willekeur te zijn.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Jef400

Dat vind ik te kort door de bocht zonder de argumentatie van de veiligheidsdiensten te hebben gelezen.

Freekos79

Citaat van: Jef400 op feb 02, 2019, 12:51:43
Dat vind ik te kort door de bocht zonder de argumentatie van de veiligheidsdiensten te hebben gelezen.
Een paar jaar geleden mocht er bij RW Oberhausen - RW Essen ook geen alcohol geschonken worden. 4e niveau...
Volgende wedstrijd: ?

Jef400

Niveau maakt in wezen niets uit. Er zullen argumenten zijn waarom. Pas dan kan ik me een gedegen mening vormen.

DanielsenAxedal

Citaat van: Jef400 op feb 02, 2019, 12:51:43
Dat vind ik te kort door de bocht zonder de argumentatie van de veiligheidsdiensten te hebben gelezen.

Ik betwijfel of er voor elke keer dat ze het invoeren, er een hele argumentatie bij komt
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

spons

Citaat van: DanielsenAxedal op feb 02, 2019, 12:19:08
Lijkt dus willekeur te zijn.

Lijkt me niet Kōln - Gladbach is een heftige derby waar het in het verleden al regelmatig uit de hand is gelopen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Citaat van: DanielsenAxedal op feb 03, 2019, 08:25:35
Ik betwijfel of er voor elke keer dat ze het invoeren, er een hele argumentatie bij komt
Ze zullen wel moeten

Jehoentelaar

Ik vind het argument 'er zit alcohol in bier' al reden genoeg om bij risicowedstrijden alcoholvrij bier te schenken.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Koning Kriel

Citaat van: Jehoentelaar op feb 03, 2019, 16:31:22
Ik vind het argument 'er zit alcohol in bier' al reden genoeg om bij risicowedstrijden alcoholvrij bier te schenken.

Het is (alweer) een maatregel die iedereen treft ook de goedwillende. Ik probeer in overleggen met club en lokale driehoek altijd te beargumenteren dat je beter wel alcohol kan schenken dan het te verbieden. Bij een verbod komen de probleemgevallen alleen maar zatter naar het stadion omdat er tijdens de wedstrijd niets te drinken is.

Nort

Citaat van: Koning Kriel op feb 04, 2019, 08:51:56
Het is (alweer) een maatregel die iedereen treft ook de goedwillende. Ik probeer in overleggen met club en lokale driehoek altijd te beargumenteren dat je beter wel alcohol kan schenken dan het te verbieden. Bij een verbod komen de probleemgevallen alleen maar zatter naar het stadion omdat er tijdens de wedstrijd niets te drinken is.
Elke alcohol beperking waarbij een wedstrijd niet voor 13:00 begint is een lachertje. In Nederland beginnen risico wedstrijden soms pas om 16:45. Dan kunnen supporters zich de hele middag laveloos drinken om vervolgens een kleine 2 uur in het stadion niets meer te mogen drinken.

De instanties kiezen echter voor de gemakkelijke weg en wijzen 'alcohol' aan als de boosdoener. Ik vraag me dan ook af of er uberhaubt een recente studie is gedaan naar een causaal verband tussen incidenten in het stadion en alcohol (in vergelijking met eenzelfde type wedstrijd).

Bier und Bratwurst

Citaat van: Nort op feb 04, 2019, 09:11:31
Elke alcohol beperking waarbij een wedstrijd niet voor 13:00 begint is een lachertje. In Nederland beginnen risico wedstrijden soms pas om 16:45. Dan kunnen supporters zich de hele middag laveloos drinken om vervolgens een kleine 2 uur in het stadion niets meer te mogen drinken.

De instanties kiezen echter voor de gemakkelijke weg en wijzen 'alcohol' aan als de boosdoener. Ik vraag me dan ook af of er uberhaubt een recente studie is gedaan naar een causaal verband tussen incidenten in het stadion en alcohol (in vergelijking met eenzelfde type wedstrijd).

Nou om 11 uur in de morgen smaakt een biertje ook wel goed!
Het ene stadion is het andere niet!