Hoofdmenu

FC Twente

Gestart door hgrm, mei 18, 2016, 15:09:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvdreumel2

Waarom niet een finale spelen van de verliezersituatie Nac-Willem II en de Graafschap - Go Ahead ten behoeve van een derde partij die naar de eredivisie gaat.

Freekos79

Citaat van: jvdreumel2 op mei 18, 2016, 19:15:52
Waarom niet een finale spelen van de verliezersituatie Nac-Willem II en de Graafschap - Go Ahead ten behoeve van een derde partij die naar de eredivisie gaat.

Of de nummer 2 VVV-Venlo.
Volgende wedstrijd: ?

Koning Kriel

Citaat van: Freekos79 op mei 18, 2016, 19:30:20
Of de nummer 2 VVV-Venlo.

Dat zal dhr Seuntjes plezieren. Wat een slechte verliezer was dat zondag

Als Willem II supporter leef ik voorlopig nog tussen hoop en vrees, hopelijk maken we het gewoon af tegen NAC

jona93

Ik voel hier een leuke away aankomen richting Twente volgend seizoen :-)
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Joost

Citaat van: jvdreumel2 op mei 18, 2016, 19:15:52
Waarom niet een finale spelen van de verliezersituatie Nac-Willem II en de Graafschap - Go Ahead ten behoeve van een derde partij die naar de eredivisie gaat.

Dat was ook logischer geweest. Maar de huidige regeling is echt al 29 april bekendgemaakt.

hgrm

Met andere woorden: toen wist de KNVB al dat dit zat te gebeuren. Anders ga je er geen energie in stoppen op het uit te denken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Het is een geschenk uit de voetbalhemel dat Jong FC Twente niet uitkwam in de Jupiler League in het seizoen 2015/16.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Nort

Ik snap echter de verontwaardiging van FC Twente niet. Hadden ze dan echt gedacht dat ze met alle fraude maar konden blijven wegkomen? De licentiecommissie en de KNVB zijn meermaals bewust foutief voorgelicht, contracten zijn vervalst, etc. De opmerking van Jacobs over 'schoonschip' gemaakt vind ik ook niet toepasselijk. Wanneer ik een aanrijding veroorzaak, doorrij en 6 maanden later alsnog strafbaar wordt bevonden, kan ik toch ook niet zeggen 'ach rechter ik heb me de laatste 6 maanden wel keurig gedragen, dus hoef ik niet gestraft te worden'.

De timing is echter wel weer des KNVB. Aanstaande zondag zullen niet de play-offs, maar FC Twente het gespreksonderwerp op de tribunes zijn. Ook bizar dat Willem II zondag voorwaardelijk kan degraderen en pas in juli definitief te horen krijgt of het in de Eredivisie of Jupiler League speelt.

Joost

Citaat van: nort op mei 19, 2016, 08:35:57
Ik snap echter de verontwaardiging van FC Twente niet. Hadden ze dan echt gedacht dat ze met alle fraude maar konden blijven wegkomen? De licentiecommissie en de KNVB zijn meermaals bewust foutief voorgelicht, contracten zijn vervalst, etc. De opmerking van Jacobs over 'schoonschip' gemaakt vind ik ook niet toepasselijk. Wanneer ik een aanrijding veroorzaak, doorrij en 6 maanden later alsnog strafbaar wordt bevonden, kan ik toch ook niet zeggen 'ach rechter ik heb me de laatste 6 maanden wel keurig gedragen, dus hoef ik niet gestraft te worden'.

De timing is echter wel weer des KNVB. Aanstaande zondag zullen niet de play-offs, maar FC Twente het gespreksonderwerp op de tribunes zijn. Ook bizar dat Willem II zondag voorwaardelijk kan degraderen en pas in juli definitief te horen krijgt of het in de Eredivisie of Jupiler League speelt.

Hoewel ik de gekozen polderoplossing een mooie vind snap ik het vanuit het oogpunt van Twente wel. De spullen die ze hebben ingeleverd, zijn die nu wel of niet conform de reglementen? Als alles daaraan voldoet kun je geen licentie innemen. Als er toch nog dingen niet kloppen; hoe kun je dan zomaar een nieuwe licentie uitdelen.

Nort

Citaat van: Joost op mei 19, 2016, 08:50:05
Hoewel ik de gekozen polderoplossing een mooie vind snap ik het vanuit het oogpunt van Twente wel. De spullen die ze hebben ingeleverd, zijn die nu wel of niet conform de reglementen? Als alles daaraan voldoet kun je geen licentie innemen. Als er toch nog dingen niet kloppen; hoe kun je dan zomaar een nieuwe licentie uitdelen.

De licentie is in december voorwaardelijk ingenomen. FC Twente zou de licentie terugkrijgen, mits ze volledige medewerking gaven, de eisen van de KNVB opvolgden en er géén nieuwe incidenten voordeden. Nu zijn er sinds december weer nieuwe feiten naar buiten gekomen en wellicht is dat uiteindelijk het hoofdmotief om de licentie in te trekken.

Dat ze een nieuwe licentie uitdelen is denk ik om veel problemen te voorkomen. Dan bestaat de reële mogelijkheid dat FC Twente failliet gaat en ben je nog verder van huis.

Bron: http://www.tubantia.nl/sport/fc-twente/licentie-fc-twente-voorwaardelijk-ingetrokken-3-jaar-geen-europees-voetbal-1.5543956

watergatehopper

Ik snap er geen bal van. Volgens mij(maar wie ben ik?) mogen ze blij zijn dat ze nog bestaan en al helemaal blij zijn dat ze nog een proflicentie hebben. De teleurstelling begrijp ik wel maar als je objectief naar de zaak kijkt denk ik dat iedereen het wel terecht vindt. Het eventueel naar de rechter stappen lijkt mij schaamteloos.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Als FC Twente naar de rechter/beroepscommissie stapt en de rechter/beroepscommissie concludeert dat de licentiecommissie iets heeft gedaan dat niet kan, dan moet de procedure over. En dan zal de licentiecommissie niet nogmaals iets doen wat niet kan, namelijk direct een nieuwe licentie uitdelen. Dus dan is Twente de licentie gewoon kwijt.

Voor de bühne zullen ze nog wel even jammeren en zeggen dat ze juridische stappen willen nemen. Maar over een paar weken, als de grootste ophef voorbij is, zullen ze het oordeel gewoon accepteren.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Citaat van: hgrm op mei 19, 2016, 09:15:39
Als FC Twente naar de rechter/beroepscommissie stapt en de rechter/beroepscommissie concludeert dat de licentiecommissie iets heeft gedaan dat niet kan, dan moet de procedure over. En dan zal de licentiecommissie niet nogmaals iets doen wat niet kan, namelijk direct een nieuwe licentie uitdelen. Dus dan is Twente de licentie gewoon kwijt.

Voor de bühne zullen ze nog wel even jammeren en zeggen dat ze juridische stappen willen nemen. Maar over een paar weken, als de grootste ophef voorbij is, zullen ze het oordeel gewoon accepteren.

Helemaal mee eens.

Joost

Citaat van: nort op mei 19, 2016, 09:06:24
De licentie is in december voorwaardelijk ingenomen. FC Twente zou de licentie terugkrijgen, mits ze volledige medewerking gaven, de eisen van de KNVB opvolgden en er géén nieuwe incidenten voordeden. Nu zijn er sinds december weer nieuwe feiten naar buiten gekomen en wellicht is dat uiteindelijk het hoofdmotief om de licentie in te trekken.

Dat ze een nieuwe licentie uitdelen is denk ik om veel problemen te voorkomen. Dan bestaat de reële mogelijkheid dat FC Twente failliet gaat en ben je nog verder van huis.

Bron: http://www.tubantia.nl/sport/fc-twente/licentie-fc-twente-voorwaardelijk-ingetrokken-3-jaar-geen-europees-voetbal-1.5543956

Dit is het officiele stuk van de bond uit december;
http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/licenties/15464/licentiecommissie-bestraft-fc-twente

Daarin staat:
CiteerFC Twente behoudt de licentie als zij de aanbevelingen van het onderzoek tot tevredenheid van de licentiecommissie uiterlijk 1 mei 2016 doorvoeren.

In de communicatie van gisteren staat dan weer;
CiteerTijdens die vergadering kwam de licentiecommissie tot de conclusie dat het verleden van FC Twente rechtvaardigt om de licentie in te trekken. Tegelijkertijd vindt de commissie dat de inspanningen in de laatste paar maanden om schoon schip te maken het rechtvaardigen om de licentie te behouden.

Beide zaken lijken niet in overeenstemming met elkaar.
Als op basis van het verleden de licentie wordt ingetrokken dan had dat in december moeten gebeuren. Nu lijkt het alsof de commissie Twente een aantal maanden de tijd heeft gegeven om de zaken op orde te krijgen zodat ze een nieuwe licentie kunnen uitdelen.
Maar in die redenatie hebben ze Twente een worst voorgehouden die er helemaal niet was; behoudt van licentie en Eredivisievoetbal.

Uiteindelijk zal het wel uitdraaien op het scenario dat Hgrm noemt. Voor Twente is het té risicovol om in beroep te gaan al is de vraag ook in hoeverre de club financieel houdbaar is met een inkomstenpatroon op Eerste Divisieniveau.

hgrm

Een jaar eerste divisie moet kunnen.
De TV-inkomsten vallen grotendeels weg, maar als ze kampioen worden dan houden ze publiek en sponsors nog wel binnenboord. Als ze niet direct promoveren, is het natuurlijk een ander verhaal.
Bovendien zullen er wel wat dure spelers verkocht worden. Met dat geld in de zak houden ze het wel een jaar uit.


Wat betreft de worst waar Joost het over heeft:
Als er in het afgelopen half jaar geen nieuwe malversaties aan het licht zouden zijn gekomen, dan was de licentie zonder problemen toegekend.
Als die nieuwe malversaties al in december bekend waren geweest, was het misschien al direct einde oefening geweest. Wat dat betreft kan ik de KNVB wel volgen in de gekozen oplossing. Ik vind het een mooi poldercompromis. Het enige dat er nog aan ontbreekt is een levenslange schorsing voor alle functies in het voetbal voor Munsterman en vd Laan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen