Groundhopping in Limburg en omstreken

Gestart door hgrm, dec 18, 2007, 00:29:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

A.s. vrijdag plan ik een bezoekje aan Fortuna Sittard. Ik hoef niet te werken en er is geen zaalvoetbal, dus eindelijk de mogelijkheid om op tijd te vertrekken en op tijd aanwezig te zijn. Aangezien ik de hele dag de tijd heb, wil ik er meteen maar een rondje groundhoppen in het Limburgse aan vastknopen. Ik heb begrepen dat de drie B's verdwenen zijn (Baandert, Boschpoort en Brunssum (Limburgia)). Maar toch wat vraagjes aan de Limburgers alhier.

* Is er nog wat te zien van het Mauritsstadion in Geleen? Ergens nog een verdwaald stuk terracing, een herdenkingsplaquette?
* Is het oude stadion van Tongeren nog de moeite van het bezoeken waard?
* Heb ik in Luik naast Bureafosse, Sclessin en Pairay nog iets over het hoofd gezien? Grivignée misschien? het oude stadion van Jupille, als het nog bestaat?
* Zijn er nog andere interessante zaken te zien in Nederlands Limburg/Belgisch Limburg/het noorden van de provincie Luik/het gebied tussen Aken, Düren en Heinsberg?
* Voor de heenweg: zijn de terreinen van Brabantia (Eindhoven) en De Valk (Valkenswaard) de moeite waard?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Vanmiddag op het werk aan een reactie begonnen, maak die morgen af.

Joost

•   Het Mauritspark is nu de thuishaven van twee grote sportzalen, een subtropisch zwembad, ijshockeyring en gewone ijsbaan. Ik ben er regelmatig geweest en een plaquette is mij nooit opgevallen. Hij is er echter wel volgens onderstaand stukje: Op 30 mei 1999 werd op de hoek van de Henri Hermanslaan en Geenstraat in Geleen het monument van en voor de voetbalclubs Fortuna '54 en SV Maurits onthuld. Zie ook: http://redactiesittardgeleen.mooilimburgs.nl/roller/page/redactiesittardgeleen/20070913
•   In Tongeren is niets meer over van het oude stadion.
•   Van een stadion in Jupile of Grivegnee van enige omvang is mij niets bekend.
•   Over de Valk heb ik gehoord dat het een vrij standaard amateurcomplex is met een kleine tribune.
•   De driehoek Monchengladbach, Keulen, Aken is vrijwel leeg, er zijn daar ook geen clubs van niveau te vinden
•   Is er verder nog iets.. het Maastrichts sv Heer heeft een leuke, oude tribune. Voor de rest is er in Maastricht niets van tribunes te vinden. Het nieuwe complex waar Limburgia na de fusie speelt was vroeger het complex van RKBSV en heeft een leuke tribune en enkele kleine treden terracing rondom.
•   In Venlo ligt naast de Koel nog het oude de Kraal.
•   Als je vanuit Maastricht richting Heerlen rijdt kom je langs twee schitterend gelegen amateurcomplexen. Deze hebben echter geen tribune. Het zijn vv Partij, dorpje bij Wittem en Struchter Boys in Schin op Geul.
•   Verder staat Kaalheide er ook nog steeds maar dan zonder overdekte staantribune
•   In Verviers staan twee mooie stadions.

hgrm

Als ik het zo lees, is er weinig van mijn gading bij dat ik nog niet gezien heb..
Denk dus dat ik maar met de trein ga. Kan ik nog wat nuttigs doen onderweg.
Heb je toevallig een idee hoever het stadion lopen is vanaf het station. De laatste trein naar het Noorden gaat om 22.45 en die wil ik natuurlijk wel halen...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

#4
http://www.swdueren.de/

http://www.groundhopping.de/gfcs0403.htm


<edit door hgrm: URL tot behapbare grootte teruggebracht>
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: hgrm op dec 19, 2007, 15:41:25
Als ik het zo lees, is er weinig van mijn gading bij dat ik nog niet gezien heb..
Denk dus dat ik maar met de trein ga. Kan ik nog wat nuttigs doen onderweg.
Heb je toevallig een idee hoever het stadion lopen is vanaf het station. De laatste trein naar het Noorden gaat om 22.45 en die wil ik natuurlijk wel halen...


Je zou dan in Echt kunnen stoppen voor EVV. Vanaf het station is het een dikke 20 minuten lopen. Hoofdgebouw uitlopen aan bus-kant, daar richting de lichtmasten lopen, bruggetje over het spoor en dan links, niet te missen want het is een volledig kale vlakte.


hgrm

#6
Citaat van: Han op dec 19, 2007, 16:43:44
http://www.swdueren.de/

http://www.groundhopping.de/gfcs0403.htm

Dank voor de link, maar daar ben ik al eens geweest. Was toen toevallig een vriendschappelijke wedstrijd tussen een Duits en een Engels caféelftal bezig....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Als ik jou was zo ik me maar heel dik aankleden. Het Fortuna Stadion is al niet het meest warme complex van Nederland en ondanks dat er weinig wind staat is het ijzig koud.
De sneeuw levert overigens wel fantastische plaatjes op. Ik kijk vanuit mijn werkplek (bovenop een bergje en drie hoog) uit over Heerlen Centrum en een parkje aan de ene kant en het heuvelland aan de andere kant. Het is gewoon jammer dat ik geen fototoestel mee heb.

hgrm

Lange onderbroek, dikke sokken, gevoerde modderstampers en de dikste Mart-Smeetstrui die ik kan vinden. Moet goed komen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen