Hoofdmenu

Advies

Gestart door AthleticHolanda, sep 03, 2008, 11:34:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Citaat van: TeeZee op sep 03, 2008, 17:41:40
Het is vooral frapant omdat de meesten hier niet zoveel hebben met het Engels voetbal.

Volgens mij hebben de meesten wel een band met het Engels voetbal op dit forum. Snap Maroboduus zijn punt ook wel.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: TeeZee op sep 03, 2008, 17:41:40
Het is vooral frapant omdat de meesten hier niet zoveel hebben met het Engels voetbal.

Dat heb ik al eens vaker gelezen, maar dat valt toch best wel mee? Als in de statistieken kijk zie ik dat de helft regelmatig naar Engeland gaat of is geweest. En dat heb ik het over leden die regelmatig posten of hier komen.

TeeZee

Citaat van: Hugo op sep 03, 2008, 19:48:32
Dat heb ik al eens vaker gelezen, maar dat valt toch best wel mee? Als in de statistieken kijk zie ik dat de helft regelmatig naar Engeland gaat of is geweest. En dat heb ik het over leden die regelmatig posten of hier komen.
Hoe kun je dat zien aan de statistieken?
http://www.groundhoppersnet.nl/index.php?topic=230.0

Hugo

Citaat van: TeeZee op sep 03, 2008, 20:53:03
Hoe kun je dat zien aan de statistieken?
http://www.groundhoppersnet.nl/index.php?topic=230.0

Als ik in de statistieken kijk zie de leden die hier veel posten en/of vaak aanwezig zijn. Daar zie ik dan namen als TeeZee, hgrm, witte leeuw, Joost en ondergetekende staan. Dat zijn personen die nu of in het verleden regelmatig naar Engeland gingen/gaan.

Met deze kennis vind ik de opmerking "de meesten hier hebben niet zoveel met Engels voetbal" wat overdreven.

Han

Citaat van: AthleticHolanda op sep 03, 2008, 11:34:19
Aangezien ik vrijwel niets van het Engelse voetbal weet even een vraag; welke wedstrijd is de meest interessante om te bezoeken wat betreft de combinatie stadion en sfeer?

Keuze;
Dinsdag 28 oktober
Championship
* Preston NE - Watford 19.45

League One
* Stockport Country - Tranmere Rovers 19.45

League Two
* Bradford City - Bury 19.45
* Oldham Athletic - Scunthorpe United 19.45


Aangezien je geen reet weet van Engels voetbal en de genoemde criteria, sfeer en stadion, zowel onvoorspelbaar als losmakelijk zijn is het niet eenvoudig om van advies te dienen. Je laat je bv verleiden om op grond van dit topic naar Bradford te gaan voor een bloedeloze 0-0 om vervolgens in de auto op weg naar een bed & breakfast te vernemen dat Oldham Athletic vs Scunthorpe United eindigde in 5-5 en dat de arbiter is doodgeslagen door een steward.

Gelet op het feit dat het avondwedstrijden betreft moeten de verwachtingen over de bezetting van het uitvak niet al te hoog gespannen zijn, ondanks het feit dat Stockport redelijk aan te rijden is voor away support uit Birkenhead.

Ik zou de combinatie sfeer en stadion even laten voor wat het is. Als ook een verwacht 'spelniveau' zich niet onmiddellijk opdringt als graadmeter ga ik pleitbezorger zijn voor een andere invalshoek.

Naast Deepdale van Preston North End bevindt zich het National Football Museum en het is ook deels geïntegreerd in het inmiddels verbouwde stadion. Dat lijkt mij een uitgelezen gelegenheid om kennis op te doen over de nationale voetbalhistorie, zowel in beeld als geluid. Deepdale is bovendien om diverse redenen historische grond en als je je voor een dergelijk gegeven gevoelig toont dan heb je ongeacht de sfeer, het stadion en het spelpeil een mooie kennismaking achter de rug.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Citaat van: Hugo op sep 03, 2008, 21:59:22
Als ik in de statistieken kijk zie de leden die hier veel posten en/of vaak aanwezig zijn. Daar zie ik dan namen als TeeZee, hgrm, witte leeuw, Joost en ondergetekende staan. Dat zijn personen die nu of in het verleden regelmatig naar Engeland gingen/gaan.

Met deze kennis vind ik de opmerking "de meesten hier hebben niet zoveel met Engels voetbal" wat overdreven.
Afgezet tegen het aantal actieve leden van 25 tot 30 personen klopt het feitelijk toch. In dit topic reageren precies de mensen die je zou verwachten (jij, Joost, ik en Han). De namen die jij noemt zijn overigens de mensen die verreweg het meeste posten.

Als ik een soortgelijk topic open in Duitsland zullen er weer andere namen reageren.

Hugo

Citaat van: TeeZee op sep 04, 2008, 09:12:07
Afgezet tegen het aantal actieve leden van 25 tot 30 personen klopt het feitelijk toch. In dit topic reageren precies de mensen die je zou verwachten (jij, Joost, ik en Han). De namen die jij noemt zijn overigens de mensen die verreweg het meeste posten.

Als ik bij de iets minder actieve leden kijk staan daar namen als Gert, Hoevenen Lion en Erkaa. Ervaren Engelandvaarders. Dus je bent hier toch minder Remy als je misschien zou willen.

TeeZee

Citaat van: HugoAls ik in de statistieken kijk zie de leden die hier veel posten en/of vaak aanwezig zijn. Daar zie ik dan namen als TeeZee, hgrm, witte leeuw, Joost en ondergetekende staan. Dat zijn personen die nu of in het verleden regelmatig naar Engeland gingen/gaan.

Citaat van: HugoAls ik bij de iets minder actieve leden kijk staan daar namen als Gert, Hoevenen Lion en Erkaa. Ervaren Engelandvaarders. Dus je bent hier toch minder Remy als je misschien zou willen.

Okee, dus het antwoord op Maroboduus' vraag is dus dat dit een forum is waarbij de meerderheid een grote voorliefde heeft voor het Engels voetbal?

Dat is dan knap waardeloos, want zoals je geheel terecht suggereert had ik gehoopt enigszins origineel te zijn met mijn voorkeur. Straks ga je me ook nog vertellen dat het hele internet vol staat met foto's en verhalen over iedere mogelijke club uit Engeland. Dan stort mijn wereld meerdere malen tegelijkertijd in elkaar. Ik ben slechts een van de schapen, ween.

Sebastiaan_W

Ik heb niet specifiek een voorkeur voor Engeland of Duitsland als groundhoplanden. Ik vind het wel leuke landen om te bezoeken, maar er is nog genoeg te zien en te ontdekken.

Hugo

Citaat van: TeeZee op sep 05, 2008, 11:54:25
Okee, dus het antwoord op Maroboduus' vraag is dus dat dit een forum is waarbij de meerderheid een grote voorliefde heeft voor het Engels voetbal?
Nee hoor, ik had het slechts over jouw opmerking.

Citaat van: TeeZee op sep 05, 2008, 11:54:25
Dat is dan knap waardeloos, want zoals je geheel terecht suggereert had ik gehoopt enigszins origineel te zijn met mijn voorkeur. Straks ga je me ook nog vertellen dat het hele internet vol staat met foto's en verhalen over iedere mogelijke club uit Engeland. Dan stort mijn wereld meerdere malen tegelijkertijd in elkaar. Ik ben slechts een van de schapen, ween.
Tsja wat nu? Hopenlijk weet je kracht te vinden om je over deze tegenslag heen te zetten.

TeeZee

Citaat van: Hugo op sep 05, 2008, 13:02:47Tsja wat nu? Hopenlijk weet je kracht te vinden om je over deze tegenslag heen te zetten.
Dat zal nog niet zo makkelijk gaan. Groundhoppen is voor mij namelijk slechts een manier om erkenning te krijgen. Ik ben pas in 2001 begonnen, omdat toen pas het internet in voldoende huiskamers aanwezig was - voor die tijd was mijn publiek domweg nog te klein. Ik ben naar Sunderland v Newcastle gegaan zodat mensen tegen mij zouden zeggen "wat GOED van je", vandaar dat ik verslagen het liefst lardeer met zoveel mogelijk superlatieven als "mooiste wedstrijd OOIT" en "beste sfeer in mijn HELE leven". Feitelijk is het een lofzang op mezelf, die ik graag bevestigd zie. Ik geef toe dat het soms lastig wordt met wedstrijden als Derby v Fulham, Stoke v Leicester en Charlton v Bolton. Maar ik doe mijn best. Want al is het feitelijk puur egotrippen, ik doe het toch ook een beetje voor de rest van de wereld. Ik ben de beroerdste niet.

Zou AthleticHolanda al weten waar hij naartoe gaat?

Hugo

Citaat van: TeeZee op sep 05, 2008, 13:12:03
...Charlton v Bolton..
Haha, die wedstrijd is toch wel een klassieker geworden. Is daar de kreet "hobbykostend" ontstaan?

Citaat van: TeeZee op sep 05, 2008, 13:12:03
Want al is het feitelijk puur egotrippen
De kreet "egohoppen" zou ik hier graag gebruikt zien worden.

Citaat van: TeeZee op sep 05, 2008, 13:12:03
Zou AthleticHolanda al weten waar hij naartoe gaat?
Gezien bovenstaande discussie is hij voorgoed genezen als het om groundhoppen in Engeland gaat.

TeeZee

Citaat van: Hugo op sep 05, 2008, 14:47:57
Haha, die wedstrijd is toch wel een klassieker geworden. Is daar de kreet "hobbykostend" ontstaan?
Geen idee of dat daar was, het was niet de eerste wedstrijd die erg saai was. Overigens is The Valley wel erg de moeite waard om te bezoeken. Net als Valley Parade van Bradford City een van de leukere moderne bakken, bovendien is de ligging van The Valley ronduit fantastisch. Merk op dat ik een superlatiefje gebruikte, ik hoop nu op een "wat goed dat je daar geweest bent".

CiteerDe kreet "egohoppen" zou ik hier graag gebruikt zien worden.
Telt het egohoppen van een ground ook als je meegedaan hebt aan een loterij voor het goede doel? Ik doe overigens alleen maar mee om dan vervolgens te kunnen melden dat ik geld gegeven heb aan een goed doel en mezelf dus op te hemelen, dus volgens mij telt het.

CiteerGezien bovenstaande discussie is hij voorgoed genezen als het om groundhoppen in Engeland gaat.
Ik denk dat hij meewarig het hoofd schudt bij het lezen van zoveel onzin, maar uiteindelijk wel een leuke trip gaat maken. Dus dit topic is toch geslaagd. Wat zijn we toch behulpzaam en vakkundig.

Hugo

Citaat van: TeeZee op sep 05, 2008, 15:06:42
Ik denk dat hij meewarig het hoofd schudt bij het lezen van zoveel onzin, maar uiteindelijk wel een leuke trip gaat maken. Dus dit topic is toch geslaagd. Wat zijn we toch behulpzaam en vakkundig.
Die onzin slaat uiteraard op jouw deel van dit topic.

Han

Citaat van: TeeZee op sep 05, 2008, 13:12:03Zou AthleticHolanda al weten waar hij naartoe gaat?
Na mijn advies zijn er geen andere suggesties meer gedaan; ik begrijp dat wel.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed