www.FootballFans.eu

Gestart door Footballfrans, feb 06, 2010, 13:21:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Bedankt voor de uitvoerige reacties...

Citaat van: Footballfrans op sep 28, 2010, 09:27:34
Voor Duitsland wordt nu de Oberliga opgesteld. Tegelijkertijd wordt dan de DFB Pokal meegenomen. Daar houdt het voor Duitsland voorlopig mee op. Misschien dat later ook de lagere klassen nog komen maar dat staat niet op de planning. De verbandspokale staat niet op de planning.

Voor Engeland ben ik nu bezig met level 5 tot en met 8, De FA Cup, League Cup en Johnstone Paint Trophy. Die verwacht ik volgende maand.

Toch jammer aangezien veel grote Duitse clubs tegenwoordig in de 'amateur'divisie's uitkomen, op dit moment o.a. bv. RW Essen, SF Siegen etc.

Waarom dan van Engeland wel tot en met het 8e niveau?

Citaat van: Footballfrans op sep 28, 2010, 09:27:34
M.b.t. de oefenwedstrijden; daar hebben we er inderdaad weinig van. Van de nationale teams wel veel (20 seizoenen) maar van de clubs maar een paar seizoenen. Maar die kunnen fans dan zelf invoeren. Uiteindelijk is dat de gedachte er achter dat de fans zelf de gegevens gaan invoeren van de wedstrijden waar ze zelf geweest zijn. Op die manier kunnen ze hun eigen historie vastleggen. Helemaal leuk wordt het natuurlijk ook voor anderen als fans hun ervaringen gaan delen middels verhalen, foto's en video's.

Zelf wedstrijden invoeren is prima, maar net zoals bij Ierland (zie hieronder) wordt het stadion dan niet 'geteld'.
De oefenwedstrijd Deurne-Newcastle bezocht ik in 1999, vroeg ik aan en is inmiddels goedgekeurd en aangevinkt door mij, maar op de landkaart staat bij Deurne nog steeds geen stadion omdat het waarschijnlijk niet in de database zit...
Dan kan je wel alle oefenwedstrijden aanvragen en aanvinken maar dan is het stadionoverzicht nooit compleet...

Citaat van: Footballfrans op sep 28, 2010, 09:27:34
Segunda B staat voor dit jaar op de planning. Tercera weet ik nog niet; dat is een waaier van wel 20 regionale competities, dus erg veel uitzoekwerk. Het is continu schipperen tussen de behoeften aan competities van de fans afgezet tegen de hoeveelheid uitzoekwerk. Dat is voornamelijk eenmalig uitzoekwerk; als de gegevens er eenmaal instaan worden de resultaten automatisch ingelezen.

Citaat van: Joost op sep 28, 2010, 09:41:15
De Tercera heeft 18 klasses met 20 teams. In totaal dus al voor dit seizoen zijn dat 360 clubs. Je moet wel een aardig woordje spaans spreken om zulke dingen uit te kunnen zoeken.

Valt reuze mee, er zijn genoeg websites met een overzicht van alle clubs. Het enige 'probleem' zal voor sommige clubs de locatie zijn maar met wat zoekwerk is dat ook zo gevonden.

Over het algemeen vind ik bij de grote (Europese) voetballanden het vierde niveau toch wel het minimum, ook al zijn dat er in Spanje nogal veel. Maakt het er eigenlijk alleen maar leuker op toch? Hoe meer diversiteit hoe beter...

Evenals de bekercompetities (incl. amateurclubs) dat is toch wel een must lijkt me...?

Citaat van: Footballfrans op sep 28, 2010, 16:20:32
Het makkelijkste is rechts boven in zoeken. Gewoon een paar letters invullen en dan verschijnen de opties vanzelf.

http://www.footballfans.eu/stadium/1554/Richmond-Park staat er wel in evenals
http://www.footballfans.eu/stadium/1546/Terryland-Park

Croke Park komt nog; Thomond ken ik nog niet maar zal ik toevoegen. Het ontbreken komt omdat we per competitie invoeren en dan zit dat stadion er nog niet bij of is het te lang geleden gebruikt en daarom niet aanwezig.

Het stadion Richmond heb ik gevonden, net als de wedstrijd St. Pat's - Dundalk die ik bezocht en dus maakt ik het balletje groen.
Toch staat Richmond niet 'groen' op het landkaartje...

Hoe kan dat?

Footballfrans

Citaat van: AthleticHolanda op sep 29, 2010, 16:01:31
Bedankt voor de uitvoerige reacties...

Toch jammer aangezien veel grote Duitse clubs tegenwoordig in de 'amateur'divisie's uitkomen, op dit moment o.a. bv. RW Essen, SF Siegen etc.

Waarom dan van Engeland wel tot en met het 8e niveau?

Zelf wedstrijden invoeren is prima, maar net zoals bij Ierland (zie hieronder) wordt het stadion dan niet 'geteld'.
De oefenwedstrijd Deurne-Newcastle bezocht ik in 1999, vroeg ik aan en is inmiddels goedgekeurd en aangevinkt door mij, maar op de landkaart staat bij Deurne nog steeds geen stadion omdat het waarschijnlijk niet in de database zit...
Dan kan je wel alle oefenwedstrijden aanvragen en aanvinken maar dan is het stadionoverzicht nooit compleet...

Valt reuze mee, er zijn genoeg websites met een overzicht van alle clubs. Het enige 'probleem' zal voor sommige clubs de locatie zijn maar met wat zoekwerk is dat ook zo gevonden.

Over het algemeen vind ik bij de grote (Europese) voetballanden het vierde niveau toch wel het minimum, ook al zijn dat er in Spanje nogal veel. Maakt het er eigenlijk alleen maar leuker op toch? Hoe meer diversiteit hoe beter...

Evenals de bekercompetities (incl. amateurclubs) dat is toch wel een must lijkt me...?

Het stadion Richmond heb ik gevonden, net als de wedstrijd St. Pat's - Dundalk die ik bezocht en dus maakt ik het balletje groen.
Toch staat Richmond niet 'groen' op het landkaartje...

Hoe kan dat?

Jij ook bedankt. Dit soort opmerkingen helpen om de site beter te maken.

Siegen en Essen zitten wel in de club database. Als de Oberliga er in zit dan staan die wedstrijden er ook bij.

Van Engeland kan ik aan de uitslagen tot niveau 8 komen, in Duitsland tot niveau 5. Daarom is dat de grens.

Zoals eerder gezegd. Misschien is het weergeven van 'Competitie op lager niveau' een oplossing. Ik  moet daar eens over gaan nadenken.

Joost heeft net het lijstje met Belgische Stadions van de derde klasse aangeleverd. De vierde gaat hij nu mee beginnen. Dan komen er honderden stadions bij, o.a. de Rivierenhof in Deurne. Als Newcastle daar gespeeld heeft dan kan je die toevoegen. Als laatste wil ik dan nog een scherm maken waar de ontbrekende stadions zelf ingevuld kunnen worden. Ik hoop dat dat dan voldoende is om de lijst in ieder geval zo vol mogelijk te krijgen. 100% zal nooit voor iedereen lukken. We streven er wel naar.

Voor de grote landen vind ik de vierde klasse en de cups eigenlijk ook het minimum. Het zoekwerk moet echter wel gebeuren. Het kost gewoon tijd. Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met het afronden van de Europese Super Cup (opzet door Junior), Slovenië (opzet door Alex), de Royal League (opzet door VakkieS), eerste divisie nacompetitie oudere jaren (aangeleverd door Joost). Als iedereen een beetje helpt dan moet dat lukken, dus als je een land wil oppakken... graag. Dat wordt bijzonder gewaardeerd. Ik heb nu bijvoorbeeld nog 120 stadions uit Duitsland van clubs die voorheen in de Oberliga gespeeld hebben die moeten worden uitgezocht. Heb je daar iets mee? Dan mag je dat doen ;-)

In Ierland hebben niet alle wedstrijden een stadion gekregen. Destijds was die informatie niet te vinden. Maar die kan je dan eenvoudig zelf toevoegen door op de gele kaart te drukken. De fans die er geweest zijn weten dat vaak nog prima en dan is het het makkelijkst als ze dat even zelf toevoegen. Ik heb nu even snel Richmond Park aan de door jouw bezochte wedstrijd gekoppeld dus als het goed is, staat hij nu in je lijst.

Kortom, alles kan en dat wil ik ook gaan realiseren maar dat kost wel tijd en handjes...

AthleticHolanda

#32
Citaat van: Footballfrans op sep 29, 2010, 17:06:55
Ik heb nu bijvoorbeeld nog 120 stadions uit Duitsland van clubs die voorheen in de Oberliga gespeeld hebben die moeten worden uitgezocht. Heb je daar iets mee? Dan mag je dat doen ;-)

Vind ik eigenlijk meer iets voor Stadionhopper ;-).

Maar wat houdt het precies in, het uitzoeken?

Voorlopig heb ik geen tijd in ieder geval, de combinatie hoppen/werk/school vergt al meer dan genoeg.

Spanje lijkt me overigens interessant, mocht je daar hulp bij nodig hebben dan laat het maar weten!

Citaat van: Footballfrans op sep 29, 2010, 17:06:55
In Ierland hebben niet alle wedstrijden een stadion gekregen. Destijds was die informatie niet te vinden. Maar die kan je dan eenvoudig zelf toevoegen door op de gele kaart te drukken.

Die ontdek ik nu pas, excuses.

EDIT: Thomond Park is het rugbystadion van Munster waar Ierland afgelopen zomer twee keer oefende, toevallig was ik in Ierland en ik maakte er graag ruimte voor in het programma. --> http://www.freewebs.com/maaswupperexpress/wedstrijden/0910/ieraus120809.html

Footballfrans

Citaat van: AthleticHolanda op sep 29, 2010, 17:28:39
Vind ik eigenlijk meer iets voor Stadionhopper ;-).

Maar wat houdt het precies in, het uitzoeken?

Voorlopig heb ik geen tijd in ieder geval, de combinatie hoppen/werk/school vergt al meer dan genoeg.

Spanje lijkt me overigens interessant, mocht je daar hulp bij nodig hebben dan laat het maar weten!

Die ontdek ik nu pas, excuses.

EDIT: Thomond Park is het rugbystadion van Munster waar Ierland afgelopen zomer twee keer oefende, toevallig was ik in Ierland en ik maakte er graag ruimte voor in het programma. --> http://www.freewebs.com/maaswupperexpress/wedstrijden/0910/ieraus120809.html

Het uitzoeken betreft het zoeken van de Wikipedia link van een club en stadion. Verder het opzoeken van de capaciteit en de GPS coördinaten. Het zijn kleinere clubs zoals bijv. Maschen, Blau Weiß Bornreihe, Weende.

Witte Leeuw gaat Spanje doen maar aangezien het er nogal veel zijn is het wellicht een idee om het te verdelen.

Er zitten heel veel mogelijkheden in de site maar het is niet altijd even duidelijk aangegeven. Dat moet nog verbeterd worden.

Thomond Park kan vast wel toegevoegd worden. Ik heb hem al op de lijst gezet.

AthleticHolanda

Citaat van: Footballfrans op sep 29, 2010, 18:01:22
Het uitzoeken betreft het zoeken van de Wikipedia link van een club en stadion. Verder het opzoeken van de capaciteit en de GPS coördinaten. Het zijn kleinere clubs zoals bijv. Maschen, Blau Weiß Bornreihe, Weende.

Die wiki links zijn lastig in de Spaanse Tercera, vooral de stadions, hehe.
http://es.wikipedia.org/wiki/Tercera_Divisi%C3%B3n_de_Espa%C3%B1a

Die Duitse clubs heb ik zelfs nog nooit van gehoord, maar met behulp van Google Earth moeten de stadionscoördinaten zo gevonden zijn lijkt me.

Footballfrans

Citaat van: AthleticHolanda op sep 29, 2010, 18:19:59
Die wiki links zijn lastig in de Spaanse Tercera, vooral de stadions, hehe.
http://es.wikipedia.org/wiki/Tercera_Divisi%C3%B3n_de_Espa%C3%B1a

Die Duitse clubs heb ik zelfs nog nooit van gehoord, maar met behulp van Google Earth moeten de stadionscoördinaten zo gevonden zijn lijkt me.

Ja maar als de link er niet is, is ie er niet. Bij de link staat vaak de GPS positie, dus dan kom je er makkelijk aan. Anders is het inderdaad met Google Maps zoeken.

M.b.t. die Duitse stadions... wil je het dan eens proberen? Is het niks, dan geef ik het door aan iemand die daar wel affiniteit mee heeft.

Morgen naar Utrecht?

Ik ben nu heel druk met wedstrijd wijzigingen goedkeuren. De gele kaart heb je gevonden ;-)
Mooie lijst heb je trouwens. Had ik op je site al een paar keer gezien maar veel wedstrijden & landen. Ongeveer een wedstrijd of 20 ben ik ook geweest (groene bal als je bij een ander kijkt).

wekke

Citaat van: Footballfrans op sep 29, 2010, 11:40:08
Voor de vriendschappelijke wedstrijden kan dat al, gewoon een wedstrijd toevoegen als deze er niet in staat http://www.footballfans.eu/search?tab=pm --> Knop onderaan

Voor andere competities (zoals amateurs) is het in de toekomst wellicht mogelijk. Er zitten een paar uitdagingen en dat betreft de codes van de clubs en nieuwe competities. Een wildgroei van clubnamen is niet wenselijk (Lierse, Lierse SK, Lierse Sport Klub).

Als ik verder een bepaalde competitie nog wil toevoegen met een set van wedstrijden en nu al de mogelijkheid biedt om wedstrijden van die competitie in te voeren, dan krijg ik dubbele wedstrijden in de database. Dat is niet wenselijk. Als een bepaalde competitie er in zit, dan kun je gewoon wedstrijden toevoegen die er nog niet in staan, bijv. omdat ze te ver in het verleden liggen. Wat je oppert is wel een goed idee om alles onder de hoogste klasses vrij te geven. Ga ik over nadenken hoe ik dat kan doen. Misschien morgen in Utrecht (kantine?) even over hebben?

Stadions zelf laten invoeren wil ik nog gaan doen; alleen dat heeft ook nog wat tijd nodig.

Aha, het deel van de vriendschappelijke wedstrijden heb ik over het hoofd gezien dan. Door mijn scoutingsopdrachten bij jeugdteams kom ik wekelijks op amateurvelden hier in de regio. Vandaar ook dat ik al een tijdje speel met de gedachte om al die velden (en moest de tijd er ooit zijn, de ganse provincie) door middel van foto's in kaart te brengen. Een functie op footballfans.eu waarbij ik zelf de velden kan toevoegen, zou daarbij ideaal zijn. Lijkt me interessant om "buitenstaanders" te laten kennismaken met de typische verouderde terreinen.

In het geval van Belgie kan je eventueel de lijst van stamnummers verwerken in een tabblad waarbij je bij het aanmaken van velden/wedstrijden, enkel een clubnaam uit de lijst kan kiezen. Hierbij ga je het probleem van de wildgroei aan clubnamen aan. Een ander probleem is dan wel dat vele amateurclubs hier in de regio geen benaming hebben voor hun terrein. Op footbel.be wordt dat dan gewoon aangegeven door cmp.+ de clubnaam. Om foutieve informatie tegen te gaan kan je dan eventueel ervoor zorgen dat de stadionnaam en de cappaciteit van het terrein niet ingeefbaar zijn door de gebruiker. Het zijn wat losse ideetjes die misschien interessant kunnen zijn voor de website :)

Die afspraak in Utrecht moet ik jammer genoeg aan me laten voorbijgaan. De voorzitter van True Support kon geen losse kaartjes voor me regelen. Helaas.

Joost

 
Citaat van: wekke op sep 30, 2010, 03:23:24
Aha, het deel van de vriendschappelijke wedstrijden heb ik over het hoofd gezien dan. Door mijn scoutingsopdrachten bij jeugdteams kom ik wekelijks op amateurvelden hier in de regio. Vandaar ook dat ik al een tijdje speel met de gedachte om al die velden (en moest de tijd er ooit zijn, de ganse provincie) door middel van foto's in kaart te brengen. Een functie op footballfans.eu waarbij ik zelf de velden kan toevoegen, zou daarbij ideaal zijn. Lijkt me interessant om "buitenstaanders" te laten kennismaken met de typische verouderde terreinen.

Met de derde, vierde en Beker van dit jaar komen er een kleine 400 velden bij. Bij de Derde Klasse heb ik grondig onderzoek gepleegd aangezien hier veel fusieclubs in zaten die van terrein kunnen zijn gewisseld. Bij de clubs die nooit Derde hebben bereikt ben ik wat vlugger te werk gegaan door er van uit te gaan dat alle clubs in 1990 ook al op hun huidige terrein speelden. Heel opvallend is sowieso dat er echt nauwelijks fusieclubs bij de 4e klassers en bekerdeelnemers van dit jaar zitten. Dat sterkt het idee dat 99% van die clubs ook nooit verhuist is. Alleen gevallen waar ik zeker was van een (tijdelijke) verhuizing zijn meegenomen zoals bijvoorbeeld Verbroedering Maasmechelen.

Mocht jij nog clubs weten die sinds 1990 nooit hoger dan Vierde kwamen maar in de tussentijd verhuisden dan hoor ik het graag!

Citaat van: wekke op sep 30, 2010, 03:23:24
In het geval van Belgie kan je eventueel de lijst van stamnummers verwerken in een tabblad waarbij je bij het aanmaken van velden/wedstrijden, enkel een clubnaam uit de lijst kan kiezen. Hierbij ga je het probleem van de wildgroei aan clubnamen aan. Een ander probleem is dan wel dat vele amateurclubs hier in de regio geen benaming hebben voor hun terrein. Op footbel.be wordt dat dan gewoon aangegeven door cmp.+ de clubnaam. Om foutieve informatie tegen te gaan kan je dan eventueel ervoor zorgen dat de stadionnaam en de cappaciteit van het terrein niet ingeefbaar zijn door de gebruiker. Het zijn wat losse ideetjes die misschien interessant kunnen zijn voor de website :)

Het 'probleem' van de naamloze terreinen is er een die eenvoudig geaccepteerd moet worden. Dat ze in Zwevegem, Bredene of Morialme niet genoeg fantasie hebben is jammer. Hun complex staat dan ook erin als Terrain Morialmé of Complex SK Bredene. Alle clubs die er in staan zijn gelinkt aan een complex.

wekke

Ik weet niet direct een club dat verhuisd is na 1990. Zal straks eens nakijken op bsdb.be om welke clubs het zo al gaat.

Leuk dat er zoveel Belgische wedstrijden bijkomen.

Joost

Citaat van: wekke op sep 30, 2010, 12:55:43
Ik weet niet direct een club dat verhuisd is na 1990. Zal straks eens nakijken op bsdb.be om welke clubs het zo al gaat.

Leuk dat er zoveel Belgische wedstrijden bijkomen.

Zie ook:
http://www.sport25.be/viewtopic.php?f=51&t=22867

AthleticHolanda

Ontdek net dat de Oberliga's erbij zijn gekomen, top!

Wat zijn de eerstvolgende competities die erbij komen en wanneer ongeveer?

En komt er ooit in de toekomst nog de Duitse 6e liga?

Footballfrans

Allereerst ga ik het werk van Joost afronden. Hij heeft ontzettend veel teams en stadions van Belgie uitgezocht. Helemaal top!

Vandaag is Engeland er helemaal op gekomen level 1 t/m 8 van de piramide en alle mogelijke cups. Super veel wedstrijden en stadions.

Verder ga ik aan de gang met:
Schotland (Cups)
Wales (Cup & level 2)
Noord Ierland  (Cup & level 2)
Ierland  (Cup)
Denemarken, Zweden, Noorwegen

Verder wil ik ook naar USA, Argentinië en Brazilië. Maar ja dat kost allemaal uitzoek tijd.

Duitsland level 6 staat (nog) niet op de planning. Weet ook niet of dat gaat komen. Ergens moet je een streep trekken.

AthleticHolanda

Oke bedankt voor de info, staan de Segunda B en eventueel Tercera in Spanje ook nog op de planning?

Sebastiaan_W

KNVB beker vanaf 1990 ben ik druk mee bezig. Joost heeft me een hoop werk bespaart en ik ben nu druk bezig met het uitzoeken van de locaties, scheidsrechters en toeschouwersaantallen.

Als dit gereed is stuur ik het bestand door naar Footballfrans.

Footballfrans

Bedankt voor je hulp.
Spanje gaat nog komen maar vooral de Tercera is veel werk om de stadions te koppelen. Segunda B kan al worden uitgezocht, Tercera echter nog niet.