KNVB Beker 2009/2010

Gestart door AthleticHolanda, jul 07, 2009, 22:02:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Lek11 op mrt 29, 2010, 09:40:48
Door de laatste berichten ben ik bang dat de finale over twee wedstrijden gespeeld gaat worden. Op de radio hoorde ik net dat vandaag overleg is tussen de KNVB en burgemeesters etc. Het is technisch mogelijk dat het over twee wedstrijden gespeeld gaat worden omdat dit in het verleden ook al eens is gebeurd en omdat de KNVB niet wil instemmen met geen neutrale kaarten.
Dan wordt er wel een precedent geschapen. Iedere keer dat Feyenoord dus in de finale staat kan de tegenstander een terugwedstrijd claimen.

spons

Citaat van: Lek11 op mrt 29, 2010, 09:40:48
Door de laatste berichten ben ik bang dat de finale over twee wedstrijden gespeeld gaat worden. Op de radio hoorde ik net dat vandaag overleg is tussen de KNVB en burgemeesters etc. Het is technisch mogelijk dat het over twee wedstrijden gespeeld gaat worden omdat dit in het verleden ook al eens is gebeurd en omdat de KNVB niet wil instemmen met geen neutrale kaarten.

volgens mij gaat dit alleen over het aantal kaarten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

Citaat van: Joost op mrt 29, 2010, 10:18:36
Dan wordt er wel een precedent geschapen. Iedere keer dat Feyenoord dus in de finale staat kan de tegenstander een terugwedstrijd claimen.

waarom  ? bij overige finales speelt het veiligheids aspect toch niet zo'n grote rol als nu het geval is
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op mrt 29, 2010, 10:57:04
waarom  ? bij overige finales speelt het veiligheids aspect toch niet zo'n grote rol als nu het geval is

Naast het veiligheidsaspect heeft Ajax ook sportief een behoorlijk voordeel. Hoe het ook loopt, als Feyenoord de bekerfinale speelt in de Kuip spelen ze altijd een beetje thuis. Nu wordt Ajax ook dat voordeel gegund, waarom mag een andere club niet dat privilege hebben?

Lek11

CiteerBekerfinale mogelijk in twee wedstrijden

ROTTERDAM - De bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax wordt mogelijk over twee wedstrijden verdeeld; één in Rotterdam en de andere in Amsterdam. Die optie is nadrukkelijk besproken door Feyenoord, Ajax, de KNVB en de gemeente Rotterdam, zeggen ingewijden.

De KNVB wil niet vooruit lopen op het eventueel spelen van een 'dubbele finale'. De bond wacht het overleg af dat vandaag met de gemeente Rotterdam wordt gevoerd.

De optie van twee wedstrijden wordt alleen gelicht, als de veiligheid rond de beladen bekerfinale op 25 april in de Rotterdamse Kuip niet gegarandeerd kan worden en Ajax-supporters dientengevolge niet welkom zijn. Om de veiligheid tijdens de cupfinale te waarborgen, wordt een enorme politiemacht op de been gebracht.

De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb stemde er afgelopen vrijdag mee in dat de wedstrijd onder strenge voorwaarden mét Ajax-publiek gespeeld mag worden.

In de reguliere voetbalcompetitie worden wedstrijden tussen beide clubs tot 2014 zonder bezoekende supporters gespeeld, vanwege eerdere incidenten. Een woordvoerder van Aboutaleb zegt dat het spreiden van de bekerfinale over twee wedstrijden tot nu toe nooit als optie is besproken.

Met de politieinzet is een enorme kostenpost gemoeid. De politiebonden ACP en ANVP schatten die op 1,5 miljoen euro. Zij vinden dat de rekening door de KNVB moet worden betaald. De Raad van Hoofdcommissarissen wijst die suggestie van de hand. ,,De kosten komen gewoon voor rekening van de politie. Dat is nu eenmaal zo afgeproken. Bovendien willen we een situatie van 'wie betaalt, die bepaalt' voorkomen,'' aldus woordvoerder Ron Looije. ,,De politie moet zelf de regie kunnen houden.''

Hoeveel kaarten naar Feyenoord en Ajax gaan is nog onduidelijk. Normaal gesproken stelt de KNVB in de bekerfinale 15.000 kaarten per club beschikbaar. Mogelijk wordt dat aantal per club met 3.000 naar beneden geschroefd. Daar worden nog gesprekken over gevoerd. Daarnaast bestaat de kans dat er geen neutrale kaarten beschikbaar worden gesteld, waardoor de Kuip op 25 april niet helemaal gevuld zal zijn.

Het gros van de Ajax-supporters zal 25 april per trein onder zware politiebewaking en die van eigen Ajax-stewards naar Rotterdam afreizen. Mogelijk legt een deel de reis per bus af.

Lek11

CiteerHoewel diverse partijen zoals zendgemachtigde RTL geopperd hebben om de bekerfinale in twee aparte wedstrijden in Amsterdam en Rotterdam af te werken met alleen de thuisfans zet de KNVB een dikke streep door het idee.

Er is geen sprake van. 'Onbespreekbaar', zegt Henk Kesler.  De directeur betaald voetbal haalt 3 argumenten aan om vast te houden aan 1 eindspel in de Kuip op 25 april. Het is niet realistisch op korte termijn twee wedstrijden te realiseren, het uitgangspunt is altijd 1 finale geweest en het staat ook niet in de reglementen dat het kan aldus Kesler.

Burgemeester Aboutaleb wil de bekerfinale tussen Ajax en Feyenoord graag naar de middag verplaatsen. Over de kaartverdeling en het aanvangstijdstip praten de KNVB en de gemeente Rotterdam vandaag verder zegt Kesler. De voorkeur van de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb gaat uit naar 2 uur 's middags met maximaal 12.000 fans van zowel Feyenoord als Ajax.

hgrm

Als dit goed gaat, dan komt het verbieden van uitfans voor competitiewedstrijden vast ook weer ter discussie te staan.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: Joost op mrt 29, 2010, 11:07:10
Naast het veiligheidsaspect heeft Ajax ook sportief een behoorlijk voordeel. Hoe het ook loopt, als Feyenoord de bekerfinale speelt in de Kuip spelen ze altijd een beetje thuis. Nu wordt Ajax ook dat voordeel gegund, waarom mag een andere club niet dat privilege hebben?

Omdat we nu eenmaal geen nationaal stadion in Nederland hebben zoals Wembley, Stade de France of het Koning Boudewijn stadion.
Uit en thuiswedstrijden vind ik echt helemaal niets in een bekertoernooi,
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

spons

31 mrt10.000 kaarten per club voor bekerfinale
Feyenoord nieuwsFeyenoord en Ajax krijgen ieder 10.000 kaarten voor de bekerfinale.

Dat meldt NOS Teletekst. De overige 25.000 kaarten kunnen bij de KNVB op naam worden besteld. De aartsrivalen treffen elkaar op 25 april in de Kuip in Rotterdam. De voetbalbond overlegt nog met de gemeente over de te nemen maatregelen voor het beladen treffen.

Bron: NU
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: spons op mrt 29, 2010, 17:13:04
Omdat we nu eenmaal geen nationaal stadion in Nederland hebben zoals Wembley, Stade de France of het Koning Boudewijn stadion.
Uit en thuiswedstrijden vind ik echt helemaal niets in een bekertoernooi,

En nationaal stadion lost weinig op. Dat staat zet je immers ook niet in de middel of nowhere.... In België is de kans ook groot dat Anderlecht de bekerfinale in eigen stad speelt, idem met Chelsea, Spurs, Arsenal in Londen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op mrt 31, 2010, 13:32:15
En nationaal stadion lost weinig op. Dat staat zet je immers ook niet in de middel of nowhere.... In België is de kans ook groot dat Anderlecht de bekerfinale in eigen stad speelt, idem met Chelsea, Spurs, Arsenal in Londen.

Eigen stad maakt niet uit als allebei evenveel supporters mee mogen nemen, voor beide ploegen blijft een ander stadion toch een "vreemde" omgeving dus is er geen thuisvoordeel
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Peenvogel

Wat een kutregeling. Hoe willen ze dat doen met die 25.000 kaarten op naam? Zijn ze echt zo naief om te denken dat die niet in handen van beide supportersgroepen komen? Wordt leuk op en onder de parterrevakken.

Ik had echt 10 x liever de Eagles gehad in de finale.

spons

#57
Citaat van: Peenvogel op mrt 31, 2010, 14:08:08

Ik had echt 10 x liever de Eagles gehad in de finale.

ik ben wel blij met deze finale hoor
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Peenvogel

Citaat van: spons op mrt 31, 2010, 14:36:39
ik ben wel blij met dezefinale hoor

Ik kan me wel een leukere dag voorstellen dan de staat van beleg die het nu gaat worden.

Joost

Citaat van: Peenvogel op mrt 31, 2010, 14:39:37
Ik kan me wel een leukere dag voorstellen dan de staat van beleg die het nu gaat worden.
Uruzgan is er niets bij dnek ik!