Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: De publiekswissel op apr 18, 2019, 15:34:09
Ik lees dat er Benfica fans zijn die een roadtrip van meer dan 16 uur hebben afgelegd naar het verkeerde Frankfurt. Nu moeten ze weer terug en halen wellicht de aftrap niet eens... De vraag is dus, wie is er ook wel eens helemaal verkeerd gereden naar een verkeerde plek in zelfs plaats?
Dit verhaal blijkt niet waar te zijn en in scène gezet door 11Freunde.
FC Den Bosch
1.FC Köln

De publiekswissel

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op apr 20, 2019, 11:20:47
Dit verhaal blijkt niet waar te zijn en in scène gezet door 11Freunde.

Ja daar twijfelde ik ook aan. Het account had amper foto's.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Langemannetje

Dit verhaal speelt zich af niet ver van Frankfurt Oder maar is zeker niet geënsceneerd;

Dresden - Ajax, een oefenwedstrijd in de zomer enkele jaren terug werd voor mij en 2 kameraden gecombineerd met een weekendje Berlijn. Zoals wel vaker met mijn bezoekjes aan mijn tweede Heimat loopt dit op de eerste dag al wel zo gruwelijk uit de klauw dat het één grote idioterie wordt.

Er was afgesproken dat we, vrij vroeg in de ochtend een heerlijk uitgebreid ontbijt mee zouden pakken bij mijn vader. Na een stevig avondje rauzen in, ik meen Tresor, bleek dat echter een onhaalbare kaart. We waren hopeloos van het padje pas in een soort van schijnslaap gevallen omstreeks de klok van 6. Waarna de eerste tekenen van leven iets na 11 kwamen. Mijn vader kon er nog om lachen, zijn vriendin allerminst.

Afijn, de auto in en met rokende motor richting Dresden. Het was tenslotte haasten om het eerste fluitsignaal nog te halen. We misten bij Lübbenau de afslag naar Dresden en reden zo via Cottbus naar de Poolse grens, 150 km verderop. Pas bij Forst werd de terugweg ingezet.
73 grounds in 14 verschillende landen

Jef400

Ik heb daar echt 0 medelijden mee. Gewoon een kwestie van voorbereiding.

ricodejong4

Tegen een nachtje Tresor valt niks voor te bereiden ben ik bang :P

FCT1980

Citaat van: ricodejong4 op apr 25, 2019, 11:25:23
Tegen een nachtje Tresor valt niks voor te bereiden ben ik bang :P

Als ik het verhaal zo lees was daar idd weinig aan te doen haha.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

bunnet

Volgende week staat Rot Weiss Oberhausen tegen Rot Weiss Essen op het programma. Ik zou deze wedstrijd graag bezoeken. Is de...
- sfeer
- stad
- stadion
... aan te bevelen?

ALenstra

De stad Oberhausen is niet veel. Meeste bezoekers komen in Neue Mitte met het Centro winkelcentrum.

Kölsche Bosschenaar

Ik vind persoonlijk de industriële parken in het Ruhrgebied erg tof. Onderweg kom je langs het Landschaftspark Duisburg-Nord, die ik samen met het Zeche Zollverein in Essen het mooiste vind. Verder is er niet veel te zien in Oberhausen. Sfeer zal beter dan gemiddeld zijn, omdat ze tegen Essen spelen.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Freekos79

Citaat van: bunnet op apr 25, 2019, 18:41:26
Volgende week staat Rot Weiss Oberhausen tegen Rot Weiss Essen op het programma. Ik zou deze wedstrijd graag bezoeken. Is de...
- sfeer
- stad
- stadion
... aan te bevelen?

Het stadion is ook best de moeite waard
Volgende wedstrijd: ?

Jarowi

Citaat van: bunnet op apr 25, 2019, 18:41:26
Volgende week staat Rot Weiss Oberhausen tegen Rot Weiss Essen op het programma. Ik zou deze wedstrijd graag bezoeken. Is de...
- sfeer
- stad
- stadion
... aan te bevelen?

Zelf ben ik een paar weken geleden bij RWO geweest. Zie hier mijn verslag: https://www.ticketsandmatches.nl/rwo-uber-alles/. Tegen RW Essen zal de sfeer beter zijn.

De Nor

Gasometer in Oberhausen is ook wel een bezoekje waard. Verder eens mbt Landschaftspark Duisburg-Nord, aanrader.

bunnet

Bedankt voor de reacties!

DS_Noot

Mensen ervaring met groundhop tripje naar Stockholm? Ik ben de mogelijkheden aan het bekijken voor een tripje in de zomer. Dit zou een mogelijkheid zijn.

20.07 AIK - Helsingsborg (16.00)
21.07 Norrkopping - Östersund (17.30)
22.07 Hammarby - Elfsborg (19.00

Heen vliegen op 19.07, terug op 23.07. Airbnb's zijn redelijk betaalbaar (20 euro pp per nacht als je goed zoekt).

Zijn AIK en Hammarby qua sfeer de moeite waard? Ziet er bij de derby's altijd geweldig uit, maar zijn deze affiches ook de moeite waard?
327 wedstrijden | 63 grounds | 11 landen

red28

Mensen nog tips voor een weekendje Leeds (10 t/m 13 mei) ?

- Stadions/oude grounds
- Pubs/bars/clubs
- Restaurants
- Bezienswaardigheden
- Voetbalclubs in de buurt
- Dingen die je vooral niet moet doen?

Alles is welkom!