Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.


ALenstra

Speelschema's voor Bundesliga en 2e Bundesliga worden op 17 juni bekend gemaakt.
Bundesliga start op 5 augustus en 2e Bundesliga start op 15 juli.

watergatehopper

#2537
Loting DFB pokal seizoen 2022-2023 is alweer geweest....
Het eerste affiche welke mij opvalt is Lubeck - Hansa Rostock.

https://www.flashscore.nl/voetbal/duitsland/dfb-pokal/schema/
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

bunnet

Mijn oog viel gelijk op de Oost-Duitse clubs, vrijwel allemaal thuis.
Ook nog eens tegen 1. Bundesliga-clubs, waardoor het onhaalbaar wordt?

Stiekem speel ik met het idee in m'n hoofd zo'n trip te maken.
Toevallig speelt RB Leipzig dat weekend ook nog eens de Supercup...

Semper Fidelis

Citaat van: bunnet op mei 30, 2022, 21:26:37
Mijn oog viel gelijk op de Oost-Duitse clubs, vrijwel allemaal thuis.
Ook nog eens tegen 1. Bundesliga-clubs, waardoor het onhaalbaar wordt?

Stiekem speel ik met het idee in m'n hoofd zo'n trip te maken.
Toevallig speelt RB Leipzig dat weekend ook nog eens de Supercup...

Belangrijkste is om de kaartverkoop in de gaten te houden en bij de start van de vrije verkoop er gelijk bij te zijn. Eigenlijk lukt het mij zo altijd wel om kaarten te kopen.


FCT1980

VFB Lübeck - Hansa Rostock springt er wel uit deze ronde.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Toffe vinck, in een toffe stad, met een tof stadion.

Semper Fidelis

Gave vinck inderdaad, hier nog een kaartje met alle wedstrijden voor 1. Rund DFB Pokal: https://twitter.com/die_falsche_9/status/1530970917689516033/photo/1

ksclgiov282

1860 München - Dortmund in het Olympiastadion zou ook niet verkeerd zijn...

hgrm

Citaat van: Semper Fidelis op mei 30, 2022, 21:45:45
Belangrijkste is om de kaartverkoop in de gaten te houden en bij de start van de vrije verkoop er gelijk bij te zijn. Eigenlijk lukt het mij zo altijd wel om kaarten te kopen.

Het is in vakantietijd, de eerste ronde leeft niet altijd dus vaak lukt het wel als je op tijd bent. Als Bayern, Dortmund of een ander topper op bezoek komt, wordt het lastig maar voor Freiburg, Bochum of Augsburg loopt het grote publiek al een stuk minder warm.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ricodejong4

Top, ik ga in het de gaten houden. Een en ander ook afhankelijk van verschuivingen.
Is er een kans dat Kaan-Marienborn uitwijkt naar het Leimbachstadion in Siegen? Hun eigen ground stelt volgens mij weinig/niks voor.

hgrm

#2546
Citaat van: ricodejong4 op jun 01, 2022, 09:36:34
Top, ik ga in het de gaten houden. Een en ander ook afhankelijk van verschuivingen.
Is er een kans dat Kaan-Marienborn uitwijkt naar het Leimbachstadion in Siegen? Hun eigen ground stelt volgens mij weinig/niks voor.

Dat heeft Erndtebrück ook een keer gedaan. En die zitten er een stuk verder vanaf. Vanaf Kaan-M. is het Leimbachstadion op loopafstand.
Het zou me niet verbazen, dus en het zou me ook niet verbazen als ze er voor competitiewedstrijden tegen te toppers (Münster, Oberhausen, Wuppertal, F.Köln) gaan spelen.

Overigens: Als je in Siegen voor het stadion staat met je rug naar de hoofdtribune, zie je aan je linkerhand een heuvel met bovenop een paar autodealers. Vanaf die heuvel heb je een prima uitzicht over het stadion. Het is even een klim, maar de moeite waard.

EDIT: Het zijn geen autodealers maar andere bedrijven. Wel een soort bedrijventerreintje

EDIT2: De vorige keer dat ze Regionalliga speelden (2018/2019), hebben ze inderdaad de risicowedstrijden in het Leimbachstadion gespeeld.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ricodejong4

Ah kijk, bedankt hgrm. Vind die nog wel de moeite waard op dagtrip afstand vanaf Nederland mits die in het Leimbachstadion gespeeld wordt. Straelen - St Pauli en Viktoria Köln - Bayern lijken mij ook mooi alleen zal wat lastiger qua tickets worden gezien beide uitploegen.

hgrm

Citaat van: ricodejong4 op jun 01, 2022, 10:15:27
Ah kijk, bedankt hgrm. Vind die nog wel de moeite waard op dagtrip afstand vanaf Nederland mits die in het Leimbachstadion gespeeld wordt. Straelen - St Pauli en Viktoria Köln - Bayern lijken mij ook mooi alleen zal wat lastiger qua tickets worden gezien beide uitploegen.

De eerste ronde worden de wedstrijden over een heel weekend gespeeld. Dus met wat mazzel kun je op vrijdagavond op de heenweg al een wedstrijd meepakken, op zaterdag één en op zondag nog één. En anders is het amateurvoetbal vaak al begonnen (in verband met lange winterstop beginnen de amateurs in Duitsland meestal eerder dan de profs en niet, zoals in Nederland, later. Zeker in het midden en zuiden.
Er een leuk weekendje van maken lukt prima.

Mijn 'record' wat dat betreft is vier in een weekend (2014):
vrijdag Duisburg-Nürnberg
zaterdag Homburg-Mönchengladbach en Metz-Nantes (Franse competitie)
zondag Trier-Freiburg
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Interessant voor de grensgangers: Door de tweede overwinning in de promotiecompetitie is Kickers Emden gepromoveerd naar de Regionalliga.
Bremer SV heeft alles in eigen hand om de tweede promotieplaats te pakken; bij winst in de laatste speelronde is het zeker van promotie; bij gelijkspel is het afhankelijk van het resultaat van Todesfelde - Kickers Emden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen