Voetbal in welke landen?

Gestart door hgrm, jul 25, 2012, 23:32:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Joost op mrt 13, 2018, 21:45:34
Met wat goede planning lijkt me dat niet eens zo heel ingewikkeld.

Volgens mij zit onze forumgenoot AthleticHolanda ook al boven de 30 Europese landen en die heeft de focus niet eens op länderpunkten.

Goed punt. Zelf zit ik op 35 landen, kan er 1 meer of minder zijn, en zie mezelf niet eens als 'echte' groundhopper. Zo zag ik bijvoorbeeld pas enkele weken terug mijn eerste voetbalwedstrijd in Frankrijk en ben ik nog heel ver weg van de 92, ondanks dat ik al een kleine 10 jaar op het eiland woon, en zal ik deze ook nooit gaan voltooien.

hgrm

Waar het ook mee te maken heeft: waarom ga je naar het voetbal/doe je aan groundhoppen?

Als je graag naar de iconische stadions in de grote competities gaat of naar landen met een uitgesproken voetbalhistorie, dan is 50 inderdaad heel erg veel.
Als je het leuk vindt om op de meest onwaarschijnlijke plekken, van de poolcirkel tot aan de rots van Gibraltar, voetbal te zien en het je niet uitmaakt of er 40000 man kijken of twee bejaarden en een blindegeleidehond, dan is het veel makkelijker om aan de 50 te komen. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Citaat van: Joost op mrt 14, 2018, 08:53:26
Als je op de bank blijft zitten kom je nergens.

Tel eens uit hoe vaak je zelf ondertussen naar Engeland bent geweest. Stel dat je iedere 2e trip naar Engeland had ingeruild voor een kort tripje naar een Oostblokland. Hoeveel landen zou je dan zelf gezien hebben.

Dat klopt wel. Maar dat neemt niet weg dat een wedstrijd kijken in 50 landen alsnog best veel is. Naar mijn mening dan.
Ik wilde ooit zelfs graag de 92 doen. Maar doordat ik nu liever naar Villa ga zit ik nog maar op 33 Engelse stadions. Als ik Villa had laten schieten waren dat er denk ik over de 50 geweest. Maar goed, ieder z'n ding ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op mrt 14, 2018, 17:53:34
Dat klopt wel. Maar dat neemt niet weg dat een wedstrijd kijken in 50 landen alsnog best veel is. Naar mijn mening dan.
Ik wilde ooit zelfs graag de 92 doen. Maar doordat ik nu liever naar Villa ga zit ik nog maar op 33 Engelse stadions. Als ik Villa had laten schieten waren dat er denk ik over de 50 geweest. Maar goed, ieder z'n ding ;)
Als je er niet 'speciaal' voor gaat is 50 inderdaad wat veel. In Europa ligt echter alles zo dicht bij elkaar dat je met gemak (en zonder veel te hoeven reizen) drie landen in één weekend kunt pakken. Zo kun je met Metz, Saarbrucken/Trier en een wedstrijd in Luxemburg drie landenpunten pakken waarvoor je slechts +- 250 kilometer hoeft te reizen.

FCT1980

Citaat van: Nort op mrt 14, 2018, 20:43:45
Als je er niet 'speciaal' voor gaat is 50 inderdaad wat veel. In Europa ligt echter alles zo dicht bij elkaar dat je met gemak (en zonder veel te hoeven reizen) drie landen in één weekend kunt pakken. Zo kun je met Metz, Saarbrucken/Trier en een wedstrijd in Luxemburg drie landenpunten pakken waarvoor je slechts +- 250 kilometer hoeft te reizen.

Dat klopt wel maar als je nog zo'n weekend wilt doen dan moet je al heel veel verder reizen en wordt het allemaal al lastiger. Als je zoiets wilt doen op de grens met Tsjechië, Oostenrijk en Slovenië ben je al iets verder onderweg. Laat staan Portugal, Spanje en Gibraltar. Allemaal mogelijk maar dan moet het bezoeken van zoveel mogelijk landen een doel zijn en ik weet niet of veel mensen dat doel hebben. Heb zelf al best wat gezien (vind ik) maar zit nog maar op 9 landen. Daarom vind ik dat aantal van 50 best aardig.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Hangt er ook van af waar je interesses liggen. Zuid Europees voetbal boeit mij niet dus daar zul je me niet gauw vinden. Heb ooit eens twee wedstrijden uit de Serie A bezocht maar dat is alweer 30 jaar geleden. Gek genoeg kom ik ook vrijwel nooit in Belgie. Mijn buitenlandse bezoeken beperken zich vooral tot Engeland en Duitsland.

mike_t

De eerste 40-50 landen zijn idd haalbaar met lowcost airlines.
Maar dan nog zit je maar op max de helft van 100+ landen. Daar zitten dan ook veel landen bij waarvan de speeldagen niet zo planbaar zijn als in de ontwikkelde landen.
Ik vind alles 50+ echt een prestatie.
Zit zelf op 31, maar zie me de komende 5 jaar niet snel boven de 50 uitkomen. Zijn maar 19 landen .... maar heb het afgelopen jaar geen nieuw landenpunt kunnen toevoegen, laat staan 4 of 5 per jaar.

Nort

#67
Het is volgens mij ook echt een tik van Duitsers om zoveel mogelijk 'landenpunkten' te hebben, daar kunnen ze dan mooi meer pronken als ze andere vinckers tegen komen.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Nort op mrt 15, 2018, 11:39:25
Het is volgens mij ook echt een tik van Duitsers om zoveel mogelijk 'landenpunkten' te hebben, daar kunnen ze dan mooi meer porren als ze andere vinckers tegen komen.

Daarom zie ik mijzelf ook niet als een hopper. Ik vind het leuk om te zien waar ik ben geweest en bepaalde statistieken te zien via de hopper App, maar deze beïnvloeden niet mijn planning om ergens een wedstrijd te gaan bekijken.

FCT1980

Citaat van: John Sleeuwenhoek op mrt 15, 2018, 12:04:38
Daarom zie ik mijzelf ook niet als een hopper. Ik vind het leuk om te zien waar ik ben geweest en bepaalde statistieken te zien via de hopper App, maar deze beïnvloeden niet mijn planning om ergens een wedstrijd te gaan bekijken.

Same here.
Geldt voor landen maar ook stadions. Ik ga liever voor de tweede keer naar Molineux of de derde keer naar Griffin Park dan dat ik naar Colchester of Burton moet.
En zo is het ook bij landen. Liever ga ik voor de zoveelste keer naar Engeland dan dat ik naar een Tsjechië of Slovenië ga.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Olav

Ja, je kan een hoop landen bezoeken, maar ikzelf doe zoals de meesten gewoon waar ik zin in heb. Is er ergens een leuke wedstrijd, wie weet ga ik er heen. Maar ik zie mezelf ook niet als doorsnee groundhopper. Liever voor de 4e keer naar Polen dan voor de eerste keer naar Albanië.
Niet er heen gaan omdat ik het moet "vincken" of voor de score. Die Duitsers draaien ook wel erg door vind ik. Ieder zijn eigen hobby, maar ik zie ze naar wedstrijden in Vaticaanstad gaan, als ik daar was had ik wel iets beters te doen. Of B-elftallen waar misschien 30 man staan, zou ik zelf nooit doen.
Net zoals hier FCT, ga liever naar een stadion/land die ik al heb bezocht, dan ergens heen te gaan omdat het moet.

En er zijn inderdaad plekken waar je makkelijk 3 landen in 1 trip kan doen. Maar in sommige landen kan ik niet voorstellen dat voetbal de  prioriteit is. Geniet liever van een stad dan snel door te reizen naar een nieuwe wedstrijd. Als ik in pakweg Gibraltar of Malta ben dan lig ik liever in de zon..

watergatehopper


Voor mij horen landerpunkte in het topic "Nutteloze groundhopfeiten" thuis.

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

FCT1980

Citaat van: watergatehopper op mrt 16, 2018, 07:54:30
Voor mij horen landerpunkte in het topic "Nutteloze groundhopfeiten" thuis.

Haha zo is dat.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Saltacampos

Citaat van: Olav op mrt 15, 2018, 16:23:27
Ja, je kan een hoop landen bezoeken, maar ikzelf doe zoals de meesten gewoon waar ik zin in heb. Is er ergens een leuke wedstrijd, wie weet ga ik er heen. Maar ik zie mezelf ook niet als doorsnee groundhopper. Liever voor de 4e keer naar Polen dan voor de eerste keer naar Albanië.
Niet er heen gaan omdat ik het moet "vincken" of voor de score. Die Duitsers draaien ook wel erg door vind ik. Ieder zijn eigen hobby, maar ik zie ze naar wedstrijden in Vaticaanstad gaan, als ik daar was had ik wel iets beters te doen. Of B-elftallen waar misschien 30 man staan, zou ik zelf nooit doen.
Helaba, ik ben ook naar een wedstrijd van de Vaticaanse Liga geweest hoor ;p
Was nauwelijks een kwartier stappen van mijn Romeins hotel op een koude dinsdagavond, dus die wou ik niet laten liggen. Ben er wel niet speciaal voor naar daar gegaan natuurlijk. Blijkbaar levert je dat één of ander punt op, woehoe!
Over land and sea

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Saltacampos op mrt 16, 2018, 15:08:50
Helaba, ik ben ook naar een wedstrijd van de Vaticaanse Liga geweest hoor ;p
Was nauwelijks een kwartier stappen van mijn Romeins hotel op een koude dinsdagavond, dus die wou ik niet laten liggen. Ben er wel niet speciaal voor naar daar gegaan natuurlijk. Blijkbaar levert je dat één of ander punt op, woehoe!

Ik heb een wedstrijd van FK Trepca gezien in Kosovo in een van de lagere Servische divisies. Heb daar met boeken van mijn vlucht wel rekening mee gehouden zodat ik deze mee kon pakken. Ben ik nu ook een landenpunt hopper?