Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

3434

Volledig mee eens. Benieuwd of het wat op zal leveren..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Bossche Bol

Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Sebastiaan_W

Van de site van Europlan-online. Fortuna Düsseldorf zal later dit seizoen 3 thuiswedstrijden in het Paul Janes Stadion spelen. Dit in verband met het Songfestival.

CiteerFortuna zieht für drei Spiele ins Paul-Janes-Stadion

Was sich bereits seit längerem andeutete, ist jetzt amtlich: Wie WDR-Intendantin Monika Piel am Dienstagnachmittag bekannt gab, wird der Eurovision Song Contest 2011 in Düsseldorf ausgetragen. Voraussichtlich wird es die Vorjahressiegerin, Lena Meyer-Landrut, sein, die in der ESPRIT arena ihren Titel am 14. Mai zu verteidigen versucht und abermals für Deutschland antritt.
Zu diesem Zeitpunkt und in der Aufbauphase, die etwa sechs Wochen vor Austragung des Eurovision Song Contest in Anspruch nehmen wird, läuft bekanntlich noch die Meisterschaftssaison 2010/2011 in der 2. Bundesliga. Fortuna wird, wie schon im Vorfeld und in enger Zusammenarbeit mit der Stadt Düsseldorf beschlossen, daher die Heimspiele der Schlussphase der Spielzeit im Paul-Janes-Stadion austragen.

Somit geht es bei den Heimpartien gegen den 1. FC Union Berlin, DSC Arminia Bielefeld und TSV Alemannia Aachen zurück an den Flinger Broich. Die konkrete Umsetzung wird in den kommenden Wochen und Monaten, abermals in enger Abstimmung mit der Stadt, erfolgen. Die Fans der Fortuna und insbesondere die Dauerkartenbesitzer werden zu den genauen Modalitäten kontinuierlich informiert.

Nachdem das Grundgerüst der Planungen für eine parallele Austragung des Eurovision Song Contest und der Begegnungen der Fortuna in der Landeshauptstadt bereits im Vorfeld soweit wie möglich aufgebaut worden ist, sind weitere Auskünfte über die nächsten Schritte und zum aktuellen Stand im Laufe des Herbstes zu erwarten.

Joost

Ik kan me niet voorstellen dat Dusseldorf v Aachen echt in het Paul Jahnes gaat worden gespeeld.

Op de website van Alemannia staat hierover ook nog niets. Er staat wel iets anders. Het dramatische spel vorig jaar zorgt dit seizoen voor ongekend lage toeschouwersaantallen. Maar het spel is wel een stuk beter. Daarom staat er; 'Alemannia spielt wieder Fußball, den man sich anschauen kann'.

Neem je zaterdag tegen Ingolstadt iemand mee dan krijg je een gratis biertje.

AthleticHolanda

Ben benieuwd hoe en op welke manier ze het Paul Janes gaan uitbreiden, inclusief die twee extra tribune's aan de lange kant is de capaciteit dacht ik maximaal rond de 8000, terwijl er dit seizoen toch minstens het dubbele aantal zit in in arena.

Waarom gaan ze niet bij Leverkusen spelen daar hebben ze nog iets van tegoed...

headout

Citaat van: AthleticHolanda op okt 13, 2010, 14:03:12
Ben benieuwd hoe en op welke manier ze het Paul Janes gaan uitbreiden, inclusief die twee extra tribune's aan de lange kant is de capaciteit dacht ik maximaal rond de 8000, terwijl er dit seizoen toch minstens het dubbele aantal zit in in arena.
Gisteravond 21000 man aanwezig bij de wedstrijd tegen Augsburg. Wat voor Fortuna volgens mij geen bijzondere tegenstander is/was.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Han

Ik zag vanavond bij toeval de wedstrijd Wolfsburg vs Bayer Leverkusen. Heb geen idee hoe hoog of laag ze staan op de ranglijst en heb werkelijk genoten. Weet ook niet hoe representatief het is voor de Bundesliga.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

http://www.nu.nl/buitenland/2388194/duitsland-verplicht-winterbanden.html

Misschien wel handig voor de leden hier die wel eens in Duitsland hoppen.

Joost

Tijdens sneeuw en ijzel is het voetbal toch meestal afgelast.

Verwijderd lid

Citaat van: TeeZee op nov 26, 2010, 15:36:54
http://www.nu.nl/buitenland/2388194/duitsland-verplicht-winterbanden.html

Misschien wel handig voor de leden hier die wel eens in Duitsland hoppen.

ik baal er in ieder geval wel behoorlijk van.
Groundhoplannen voor de wintermaanden in Duitsland heb ik daarom maar (even) geparkeerd tot het voorjaar er weer is.

TeeZee

Citaat van: Meester op nov 26, 2010, 16:11:36
ik baal er in ieder geval wel behoorlijk van.
Groundhoplannen voor de wintermaanden in Duitsland heb ik daarom maar (even) geparkeerd tot het voorjaar er weer is.
Kun je in plaats daarvan naar Engeland.

Verwijderd lid

Doe maar niet.
Voor een rit naar Engeland ben ik al snel 2 x 500 km onderweg, dat vind ik te veel.
Tel daar de kosten voor het passeren van het Kanaal bij op ...

TeeZee

Winterbanden zijn ook duur.

Hugo

Citaat van: Meester op nov 27, 2010, 19:01:05
Doe maar niet.
Voor een rit naar Engeland ben ik al snel 2 x 500 km onderweg, dat vind ik te veel.
Tel daar de kosten voor het passeren van het Kanaal bij op ...

Je kan tegenwoordig ook vliegen, varen en carpoolen.

King Nothing

Citaat van: TeeZee op nov 27, 2010, 20:45:27
Winterbanden zijn ook duur.
Och, je rijdt er alleen in de winter op. In de zomer heb je je normale banden weer. De slijtage is een stuk minder, dus je hebt wel de aanschaf van 4 winterbanden, maar je doet er wel langer met de zomer- en winterbanden dan met 1 setje normale banden.

Ik heb makkelijk praten trouwens, ik kreeg winterbanden bij mijn auto. Dacht dat het altijd al verplicht was, dus ik wissel ze zodra de temperaturen in de buurt van de 5 graden komen.

Oh ja, winterbanden in Duitsland moeten minimaal 4mm profiel hebben, zomerbanden mogen 2,5mm hebben. Zodra je winterband op 4mm of minder zit wordt de band beschouwd als een zomerband.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad