Hoofdmenu

Floodlights

Gestart door TeeZee, mrt 29, 2008, 14:00:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Floodlights bepalen het aanzien van een stadion. Doordat ze hoog boven alles uittorenen weet je van grote afstand al of er een stadion in de buurt is. Ik denk dat voor de meeste groundhoppers geldt dat ze altijd om zich heen kijken of er een floodlight te zien is. En als ze er dan eentje spotten dan komen er ondefinieerbare stoffen vrij in het lichaam. Helaas worden de good old floodlights steeds meer vervangen door een rijtje lampen die in de dakconstructie geintegreerd worden, veel van de magie gaat dan verloren (bovendien heb je dan continu van die felle lampen in je giechel schijnen tijdens een wedstrijden).

Een ode aan de stille getuigen.

Twerton Park, Bath City, Engeland

Sebastiaan_W

Nadat we eindelijk ons pension in Chemnitz hadden gevonden, besloten we om onze tassen in onze kamers te leggen, ons even op te frissen en dan op zoek te gaan naar het stadion van Chemnitzer FC. We liepen de trappen omhoog naar ons pension en ons oog viel op de stadionlampen.


Stadion an der Gellertstrasse, Chemnitzer FC, Duitsland

Hugo

#2

Het oude Niedersachsenstadion, Hannover.



Hugo


Kortrijk, Guldensporenstadion


Hugo


Monchengladbach, Bokelberg


Hugo


Dumfries, Palmerston Park

hgrm

#8
Helaas zijn de ouderwetse floodlights, type hoogspanningsmast, aan het uitsterven. In plaats van zo'n karakteristieke vakwerkmast wordt er steeds vaker gekozen om de verlichting in het dak te integreren. Lukt dat niet, dan kiest men veelal voor van die iele, nietzeggende ronde mastjes. Toch zijn er nog wel wat juweeltjes over:

Aberdeen:



Grimsby:



Rotherham, de hoogste van Engeland:



Cambuur:



Haarlem, de hoogste van Nederland:



Beveren:



De Kuip, de mooiste van allemaal:
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hugo

#9

Hull, Boothferry Park

Hugo


Londen, Claremont Road

Laurens Jobse

Midden in de bossen bij Wageningen zie je opeens floodlights boven de bomen uitsteken.

Het mooie nog grotendeels intact zijnde stadion van FC Wageningen.


Stadionhopper

De lichtmasten van Spartak Trnava (Slowakije) blijven voor mij nog steeds indrukwekkend:





Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

TeeZee

Hele gave floodlights, in deze vorm had ik ze nog niet eerder gezien. Vliegt SkyEurope toevallig ook op Slowakije?

Sebastiaan_W

Citaat van: TeeZee op apr 26, 2008, 14:31:52
Hele gave floodlights, in deze vorm had ik ze nog niet eerder gezien. Vliegt SkyEurope toevallig ook op Slowakije?

Yep en anders kan je met de bus, trein of boot vanuit Wenen naar Slowakije.