Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

red28

Hallo allen,

Op vakantie heb ik de mogelijkheid voor wat serie C clubs.
Mijn kennis over deze competitie is laag en daarom wil ik jullie vragen welke club/stadion is het meest de moeite om te bezoeken tijdens een wedstrijd?
-Taranto FC
-Virtus Francavilla
-Audace Cerignola
-Potenza Calcio

Hoor het graag!

Saltacampos

Met deze website kan je al één en ander consulteren om te zien wat de moeite waard is:
https://www.europlan-online.de
Over land and sea

kire61

Omdat er al berichten zijn van ploegen die promoveren en degraderen uit België en Duitsland kan Italië mijns inziens niet achterblijven.

Serie A. (3 degradanten)

Zoals het er nu uitziet is het een kwestie van tijd dat Inter Milaan het kampioenschap kan vieren. De voorsprong op nummer nummer twee (AC Milaan) bedraagt al elf punten met ook nog een wedstrijd te goed. Er zijn nog zeven wedstrijden te gaan.

De strijd om degradatie is spannender. Salerinitana lijkt degradatie niet meer te kunnen ontlopen. De achterstand op een veilige plaats is inmiddels twaalf punten met nog zeven wedstrijden voor de boeg. Voor de overige twee plaatsen komen nog zeven ploegen in aanmerking. Vijf punten verschil tussen nummer 13 (Cagliari) en 19 (Sassuolo), Lecce, Udinese, Empoli, Hella Verona en Frosinine staan hier nog tussen.

Serie B. (drie promovendi, waarvan één na promotiewedstrijden), en vier degradanten, waarvan een na degradatiewedstrijden)

Met nog zes wedstrijden te gaan staan Parma en Como op de promotieplaatsen. Maar de afstand op de vervolgers (Cremonese en Venezia) is met drie punten nog overbrugbaar. Voor de play-off wedstrijden komt nog een peloton van ploegen in aanmerking.

Lecco lijkt de eerste degradant te worden. De achterstand op nummer 19 is al acht punten. Ongeveer de helft van de twintig clubs moeten nog vrezen voor degradatie of de play-out wedstijden.

Serie C (Lega Pro). Vier promovendi (de drie kampioenen en één club na promotiewedstrijden). Degradanten drie ploegen uit de drie afdelingen (nummer laatste en de twee verliezer van de play-out wedstrijden)

Mantova (afdeling A) en Cesena (afdeling B) hebben beiden al negen punten voorsprong op de concurrenten met zes wedstrijden te gaan. Juve Stabia (afdeling C) is inmiddels kampioen en promoveert naar de serie B

Degradatie van Alessandria (A) en Brindisi (C) lijkt een kwestie van tijd. In afdeling B is het nog niet beslist. Olbia lijkt de slechtste papieren te hebben. Na de reguliere competitie volgen nog degadatie wedstrijden.

Serie D. (De negen kampioenen promoveren en drie ploegen via promotiewedstrijden)

Deze competitie bestaat uit negen afdelingen geografisch ingedeeld.

Cavese (afdeling G) en Trapani 1905 (I) kunnen niet meer ingehaald worden en zullen promoveren, tenzij de licentie-commissie ingrijpt omdat de clubs die financiën niet op orde hebben.

Op dit moment staan de volgende ploegen op de eerste plaats. Alcione (A), Piacenza (B), Union Clodience (C), AC Carpi (D), Pianese (E), Campobasso (F) en Team Altamura (H).

Misschien voeg ik de degradanten uit de serie D binnenkort ook nog wel toe.

Ik hoop dat dit alles een beetje interessant was. Zo nee dan hoor ik het nog wel
 

 

ALenstra

Ja, ik vind dit heel interessant.

Saltacampos

Top! Doe zo verder!
Over land and sea

Arjen

Mooi overzicht zo. Bedankt.

Joost


kire61

Mooi om te horen dat mijn bericht goed is ontvangen. Dank daarvoor.

En hier een vervolg na de wedstrijden van dit weekend.

Serie A

Inter heeft inmiddels veertien punten voorsprong op naaste belager en stadgenoot AC Milaan. Volgende week kan Inter kampioen worden als ze in de wedstrijd tegen AC Milaan (jawel) winnen.

Voor Salernitana ziet het er slecht uit. Degradatie is een kwestie van tijd. Met nog zes wedstrijden te gaan is de achterstand op een veilige plaats al twaalf punten. Voor de overige twee degradanten komen Sassuolo, Frosinone, Hellas Verona, Empoli, Udinese, Cagliari en Lecce nog in aanmerking.

Serie B

Parma en Como staan nog steeds op de twee rechtstreekse promotieplaatsen, maar de strijd is nog niet gestreden.

Op dit momemnt staan Lecco, FeralpiSalo en Ascoli op de drie rechtstreekse degradatieplaatsen maar ook hier is alles nog onduidelijk.

Serie C

Cesena (afdeling B) en Juve Stabia (Afdeling (C) zijn inmiddels kampioen en promoveren (als de licentie-commissie geen roet in het eten gooit) naar de serie B. Ook voor Mantova (afdeling B) zier het er goed uit.

Brindsi (C) is inmiddels officieel gedegradeerd naar de serie D. Datzelfde gold al voor Alessandria (A). En Olbia (B) heeft een wonder nodig om niet te degraderen. Zes punten achterstand met nog twee wedstrijden lijkt te veel.

Serie D

Ik beperk mij vooralsnog tot de ploegen die nu bovenaan staan en definitief zijn gedegradeerd. Er zijn nog drie speelronden.

Groep A. Alcione (6 punten voorsprong). Bergosesia gedegradeerd.

Groep B. Caldiero Terme (+1).

Groep C. Union Clodience (+9). Monte Santo Stefano gedegradeerd.

Groep D. AC Capri (+2).

Groep E. Pianese (+3). Cenaia gedegradeerd.

Groep F. Campobasso (+4).

Groep G. Cavese is niet meer in te halen. En promoveert naar de Serie C.

Groep H. Team Altamura (+7).

Groep I. Trapani is niet meer in te halen. En promoveert naar de Serie C. Gioese en Casrtovillari degraderen.