Tief Op Choreografie

Gestart door Han, okt 23, 2008, 01:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

Citaat van: spons op feb 20, 2016, 00:49:52
(span)doeken zal me een zorg zijn en ik zou me er zeker geen wedstrijd van mijn club door laten ontnemen omdat anderen willen protesteren omdat ze niet mee naar binnen mogen.

Ze moeten met zijn allen eens solidair zijn door combiregelingem e.d. te weigeren

En door het weigeren met een combi mee te gaan laat je je dan wel een wedstrijd ontnemen?

Ik snap wel dat ze niet naar binnen zijn gegaan. Net zo goed overigens als mensen die niet met een combi gaan.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

AthleticHolanda

Citaat van: HRM1880 op feb 19, 2016, 11:31:44
Ze hebben toch gelijk zekers, met een bende ja-knikkers ben je niets in deze wereld. Was trouwen zeer opvallend die twee lege vakken.
Ik noem dat trouwens vriendschap. Allemaal buiten blijven en niet enkel de personen die vlaggen en spandoeken bij hebben buiten laten staan.
Was daar weer trouwens perfect geregeld door de Spaanse politie. Mijn ingang was juist naast die van het bezoekersvak waardoor de mensen voor de Valencia vakken niet meer door mochten. Weet je wie dat opgelost heeft? Die stoute ultras met een van de capo's voorop.

Wat was precies de reden of de restrictie?
Valencia's Curva Nord had namelijk wel gewoon spandoeken hangen, wat mocht van Rapid wel of niet naar binnen? Ze zullen geen andere regels hebben gehad voor uitsupporters lijkt me.

Organisatorisch kunnen ze in Spanje nog heel veel leren, dat heb ik zelf ook al vaak meegemaakt.

jona93

Citaat van: AthleticHolanda op feb 20, 2016, 14:04:17
Wat was precies de reden of de restrictie?
Valencia's Curva Nord had namelijk wel gewoon spandoeken hangen, wat mocht van Rapid wel of niet naar binnen? Ze zullen geen andere regels hebben gehad voor uitsupporters lijkt me.

Organisatorisch kunnen ze in Spanje nog heel veel leren, dat heb ik zelf ook al vaak meegemaakt.
In de Groepsfase van de CL was het verboden voor de uitsupporters in Valencia om spandoeken en ander materiaal mee te nemen in het stadion met het woord ULTRA op
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

spons

Citaat van: FCT1980 op feb 20, 2016, 13:18:04
En door het weigeren met een combi mee te gaan laat je je dan wel een wedstrijd ontnemen?

Ik snap wel dat ze niet naar binnen zijn gegaan. Net zo goed overigens als mensen die niet met een combi gaan.

Nee want ik zit bij alle uitwedstrijden gewoon in een thuisvak :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

HRM1880

Citaat van: AthleticHolanda op feb 20, 2016, 14:04:17
Wat was precies de reden of de restrictie?
Valencia's Curva Nord had namelijk wel gewoon spandoeken hangen, wat mocht van Rapid wel of niet naar binnen? Ze zullen geen andere regels hebben gehad voor uitsupporters lijkt me.

Organisatorisch kunnen ze in Spanje nog heel veel leren, dat heb ik zelf ook al vaak meegemaakt.

Volgens de lokale autoriteiten is Ultras Rapid een fascistische groepering, daarom werd hen drie uur voor de aftrap gemeld dat ze geen vlaggen mochten binnen pakken.

AthleticHolanda

Citaat van: HRM1880 op feb 21, 2016, 15:10:43
Volgens de lokale autoriteiten is Ultras Rapid een fascistische groepering, daarom werd hen drie uur voor de aftrap gemeld dat ze geen vlaggen mochten binnen pakken.

Hahaha, en dat zeggen ze dan in Valencia. Ik vind het een prachtige club maar zoals zoveel Spaanse clubs hebben ze een donkere kant.
Wat een dwaas land is het toch ook.




Joost

Citaat van: HRM1880 op feb 21, 2016, 15:10:43
Volgens de lokale autoriteiten is Ultras Rapid een fascistische groepering, daarom werd hen drie uur voor de aftrap gemeld dat ze geen vlaggen mochten binnen pakken.
Waren de fans van Rapid niet van te voren gewaarschuwd dat uitingen met daarop Ultra niet toegestaan waren?

HRM1880

Citaat van: AthleticHolanda op feb 22, 2016, 14:45:47
Hahaha, en dat zeggen ze dan in Valencia. Ik vind het een prachtige club maar zoals zoveel Spaanse clubs hebben ze een donkere kant.
Wat een dwaas land is het toch ook.




Het komt door Ultras Yomus, ook te zien op de foto, dat spandoek met het woord ultras uit het stadion verbannen is.
Hierbij de uitleg van Ultras Rapid zelf. Mijn Duits is niet zo goed, maar ik begrijp er toch uit dat ze door middel van overleg in eerste instantie hun banner mochten binnen pakken.
http://www.ultrasrapid.at/2016/02/21/stellungnahme-zu-valencia-auswaerts/

Koning Kriel

Citaat van: HRM1880 op feb 22, 2016, 16:56:21
Het komt door Ultras Yomus, ook te zien op de foto, dat spandoek met het woord ultras uit het stadion verbannen is.
Hierbij de uitleg van Ultras Rapid zelf. Mijn Duits is niet zo goed, maar ik begrijp er toch uit dat ze door middel van overleg in eerste instantie hun banner mochten binnen pakken.
http://www.ultrasrapid.at/2016/02/21/stellungnahme-zu-valencia-auswaerts/

Mooi stukje tekst. Opvallende houding van de ultras overigens ten opzichten van de eigen club en de fans in het stadion. Dank naar de club voor het helpen om de vlaggen etc wel binnen te krijgen en dank naar de eigen fans in het stadion die het team hebben aangemoedigd.

AthleticHolanda

En dan te bedenken dat de heren van 'Ultras Yomus' nu gewoon onder de noemer 'Curva Nord' in het stadion rondhuppelen.

Joost

Vooruit, de choreografie van Barcelona voor Johan Cruyff was erg mooi.

Saltacampos

Citaat van: AthleticHolanda op feb 22, 2016, 14:45:47
Hahaha, en dat zeggen ze dan in Valencia. Ik vind het een prachtige club maar zoals zoveel Spaanse clubs hebben ze een donkere kant.
Wat een dwaas land is het toch ook.
Wat een zielige reactie en dat komt dan nog van iemand die fan is van een club waar openlijk terrorisme wordt opgehemeld. Ik zou zeggen, kijk eens naar de balk in je eigen oog voor je de splinter in die van een ander ziet, elke club heeft wel wat idioten rondlopen.

Die collage die zou moeten bewijzen dat Valencia een nazistische club is, is ook weer een voorbeeld van hoe je je eigen waarheid kan creëren. Het is een foto van kort na de Burgeroorlog en alle clubs moesten die groet toen verplicht brengen. Kijk maar eens naar onderstaande foto, je zal de club wel herkennen die hier de fascistische groet brengt (de tegenstander is overigens ook zo'n onbesproken nationalistisch clubje)...






Over land and sea

AthleticHolanda

#117
Misschien is het beter om niet te reageren, maar om te voorkomen dat mensen een onjuist beeld van deze situatie krijgen doe ik het toch.
Net zoals de vorige keer stel je Athletic namelijk in een kwaad daglicht door lukraak wat te roepen terwijl enige argumentatie c.q. bewijs ontbreekt. En dat steekt een beetje.
Voor een discussie ben ik altijd wel te porren, maar dan wel op basis van argumenten en niet op basis van vooroordelen. Maar goed...

Citaat van: rrcg1899 op apr 03, 2016, 17:58:34
Wat een zielige reactie en dat komt dan nog van iemand die fan is van een club waar openlijk terrorisme wordt opgehemeld. Ik zou zeggen, kijk eens naar de balk in je eigen oog voor je de splinter in die van een ander ziet, elke club heeft wel wat idioten rondlopen.

Zou je a.u.b. willen toelichten op welke wijze bij Athletic openlijk terrorisme wordt opgehemeld?
Kom a.u.b. niet met de etxera-vlag want die heeft niets met terrorisme te maken, zoals ik de vorige keer netjes heb toegelicht.

Citaat van: rrcg1899 op apr 03, 2016, 17:58:34
Die collage die zou moeten bewijzen dat Valencia een nazistische club is, is ook weer een voorbeeld van hoe je je eigen waarheid kan creëren. Het is een foto van kort na de Burgeroorlog en alle clubs moesten die groet toen verplicht brengen. Kijk maar eens naar onderstaande foto, je zal de club wel herkennen die hier de fascistische groet brengt (de tegenstander is overigens ook zo'n onbesproken nationalistisch clubje)...

Zoals in mijn post te lezen valt reageer ik op een citaat van HRM1880 die zegt dat Ultras Rapid volgens de lokale autoriteiten een fascistische groepering is.

Daar moest ik om lachen aangezien Valencia zelf juist te kampen heeft met een fascistische groepering onder de fanatieke supporters. Dat is dan ook precies wat ik wil bewijzen met de collage. Nergens beschuldig ik Valencia ervan een nazistische club te zijn, ik beschuldig ze er enkel van veel fascistische supporters te hebben (die overigens - dubieus genoeg - Mestalla gewoon worden binnen gelaten). Hypocrisie ten top dus m.b.t. het behandelen van Ultras Rapid.

De foto's die ik postte onderschrijven dat naar mijn mening uitstekend. Er is namelijk een essentieel verschil tussen de foto die jij postte en het plaatje dat ik postte. De foto die ik postte is namelijk bewerkt. Dat kan iedereen zien (zou je toch denken) en een dergelijke zal je van Athletic niet kunnen vinden.
De fanatieke en fascistische Valencianistas zijn er namelijk trots op en gebruiken desbetreffende foto / sticker als propagandamiddel. Het is niet voor niets dat die van Yomus op de tribune stonden met white-power tekens en hakenkruizen (zie tweede foto). Symbolen zijn in Mestalla (overal in Spanje) inmiddels verboden maar de ideologie van de harde kern is onveranderd.
Daarentegen zijn dat soort symbolen de laatste die je in Baskenland zal kunnen vinden, niet alleen op de tribune, nergens.

De vergelijking waar je mogelijk naartoe wil loopt dus volledig scheef en wat je met je post wil aantonen ontgaat me dan ook volledig.

Saltacampos

Ik ga de forumleden niet langer vervelen met deze zinloze discussie, het zal wel een geval van onverenigbare meningen zijn, maar ik hoef het niet te nemen dat mijn tweede vaderland beledigd wordt door iemand die zich blijkbaar tot verdediger van het Baskische nationalisme heeft opgeworpen zonder enige aangeboren band met deze regio. Je hebt recht op je mening, maar beledigingen zoals Spanje een dwaas land noemen, is een paar bruggen te ver.

Feit is dat de meerderheid van de Basken tegen onafhankelijkheid is en dat 50% van de Basken zelfs geen woord Baskisch begrijpt, laat staan dat ze het spreken:

Para el caso del País Vasco, los datos de la V Encuesta Sociolingüística (2011) realizada por el Gobierno Vasco señalaba que un 32 % de la población mayor de 16 años era vascoparlante bilingüe (600 050 habitantes), un 17,2 % vascoparlante bilingüe pasivo (322 000) y un 50,8 % era castellanoparlante exclusivo (951 000).
(https://es.wikipedia.org/wiki/Euskera#N.C3.BAmero_de_hablantes)

En wat die discussie over ETA-symboliek betreft, waarbij jij even gaat bepalen welke argumenten al dan niet geldig zijn;

What is "Presoak Etxera"?

It means "Prisoners Home" in Basque.  The flag features the outline of the 7 Basque provinces (the three official provinces in Spain, plus Navarra and the three French Basque provinces), and it's basically a cry to say "Send the Basque prisoners home", that is, to prisons in the Basque Country.  They've been arrested elsewhere, such as in France and other parts of Spain, mostly for acts of terrorism, and those who are very supportive of Basque independence from Spain and France want them home...basically so that they can be made martyrs of (and thus heroes) and then possibly released.

Waving the ikurrina (or ikurriña), the flag of the Basque Country, is one thing, the "Presoak Etxera" is something entirely different, because it essentially condones and promotes ETA and terrorism.
(http://itsasertzera.tumblr.com/post/857905011/what-is-presoak-etxera)

Ik zou ook nog verhalen van mensen uit Navarra en Baskenland die ik persoonlijk ken, kunnen vertellen, zoals dat in hun dorp door doodsbedreigingen niemand op een verkiezingslijst die niet met ETA is gelieerd durft staan, zodat er de facto een dictatuur is en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Laten we het voortaan maar gewoon over voetbal hebben en laat beledigingen achterwege aub.
Over land and sea

Joost

Citaat van: rrcg1899 op apr 11, 2016, 11:11:36
Ik ga hier verder geen woorden meer aan vuil maken. Laten we het voortaan maar gewoon over voetbal hebben en laat beledigingen achterwege aub.

Ik vind het anders wel een boeiende uiteenstelling. Maar bevestig je eigenlijk niet gewoon de stelling van AthleticHolanda?

Je quote een stukje waarin staat dat het wapperen van de Baskische vlag heel wat anders is dan die andere vlag en dat die Baskische vlag niet de ETA promoot.