Hoofdmenu

Amateurcomplexen

Gestart door Joost, jun 30, 2008, 23:06:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Gisteren stukkie wezen wandelen in de buurt van Vaals, auto geparkeerd in Holset en we zijn nog geen drie minuten onderweg of we lopen naar het terrein van Rood Groen LVC 01 (fusie tussen Wit Groen Vaals en Lemirsia). Een compleet nieuw sportpark maar het is schitterend gelegen. Aangezien RGLVC 01 afgelopen seizoen gedegradeerd is naar de vierde klasse mag ik er dit seizoen nog heen voor een competitiewedstrijd. Ook SCKR en Partij zijn er komend seizoen bij, twee van mijn favorietjes.

Rood Groen LVC:


vv Partij, vanaf de Gulpenerberg. Van onderaf is-ie nog mooier

Ici c est Paris

Dat Sportpark van Rood Groen ligt toch in een zijweg van de hoofdweg tussen Vaals en Lemiers? Daar zag ik namelijk ook een prachtig gelegen sportpark, en volgens mij was dat deze.

Joost

Citaat van: Ici c est Paris op jul 01, 2008, 00:24:51
Dat Sportpark van Rood Groen ligt toch in een zijweg van de hoofdweg tussen Vaals en Lemiers? Daar zag ik namelijk ook een prachtig gelegen sportpark, en volgens mij was dat deze.

Inderdaad, de weg is zelfs nog doodlopend.

Hieronder nog een plaat van vv Partij:




Wat ik zelf altijd erg mooi vind zijn verlaten terreinen. Hieronder eerst twee foto's van het voormalige terrein van de Valkenburgse Boys die nooit potten hebben gebroken. Wat ik erg mooi vind is de antenne die nog boven de kantine uitsteekt. De laatste foto is genomen op het voormalige terrein van RKONS. ONS komt van de Oranje Nassau Staatsmijn te Langraaf. Het terrein lag op een helling waarbij de kantine, kleedkamers en het tweede veld alleen te bereiken waren via een steile trap. Het Duitse elftal gebruikte dit nog voor de trainingen bij Euro 2000. Nadat RKONS fuseerde met Kolonia tot vv Schaesberg en de gemeente het sportpark van Kolonia een metamorfose gaf werd dit gebruikt voor huizenbouw.






Gerrit-Jan

Vind dit echt schitterende foto's. Als het er niet bij had gestaan, had ik echt niet gedacht dat dit Nederlandse velden zouden zijn. De foto's doen me trouwens erg denken aan die van Hans van der Meer (las zijn naam laatst hier op t forum, geloof ik). Ben van plan om Hollandse Velden en of Europese Velden binnenkort te bestellen.

Kan me herinneren dat in de 'Johan' (waar ik ongeveer drie nummers lid van ben geweest, vlak voordat het blad jammer genoeg ophield te bestaan), ook altijd een foto van een buitenlands amateur veld zat, die vond ik ook altijd al geweldig (waren die trouwens ook van Hans van der Meer?).

Zelf zat ik vorig seizoen bij VVOG 2 uit Harderwijk in de competitie, die club heeft naar mijn mening een fantastisch hoofdveld, helaas toen zelf op een ander veld gespeeld. Ook geen foto's gemaakt, want neem nooit geen camera mee als ik zelf moet voetballen, maar op de website staan toch een paar aardige foto's om een idee te krijgen: http://www.vvog.nl/clubinfo-accommodatie


Joost

De foto's in Johan waren inderdaad van Hans van der Meer. Nu schitteren die foto's in 11 Freunde. Vele foto's daarvan zijn ook verschenen in zijn twee boeken.

Han

Hoewel Berg en Bos in Apeldoorn in de ware zinne des woords geen amateurcomplex (meer) is, doen de bijgaande beelden denk ik wel recht aan die 'voormalige status'. Mijn favoriete aspect aan de ground is de onoverdekte zitpaddock voor de hoofdtribune.

De foto's met volle tribunes zijn in de Nineties genomen tijdens de traditionele zomerwedstrijd tegen Feijenoord.























Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Pieros

Vanmiddag voor het eerst sinds jaren weer eens naar mijn cluppie AWC geweest. Vanaf mijn vierde ben ik er regelmatig geweest tot zo'n 6 jaar geleden. AWC was toen inmiddels afgegleden van de eerste klasse naar de vierde klasse, maar dat maakte ons toen niet uit. Met een vaste groep gingen we in die tijd naar bijna alle thuis- en uitwedstrijden. Door wat omstandigheden en o.a. andere interesses ben ik daarna er bijna nooit meer geweest. Inmiddels spelen de groen-witten weer in de eerste klasse en moesten ze vandaag tegen Juliana uit Malden, de koploper. Ik had verder toch niet zoveel te doen, dus dacht: "Laat ik maar weer eens een keertje gaan." Wedstrijd was super, veel aanvallen van beide kanten met een mooie 3-3 als eindresultaat. Het aantal toeschouwers viel me zwaar tegen. In de vierde klasse destijds kwam er meer volk (tenminste in mijn beleving). En dat was het nu volgens de regulars nog erg druk, Juliana had veel mensen meegenomen. Wat wel leuk was het slap ouwehoeren van een groepje 50-plussers (waaronder mijn vader). Dat maakt het amateurvoetbal eigenlijk wel iets unieks. Hier een paar foto's van het complex.








Pieros

Gisteren was ik in de buurt en had m'n fototoestel bij me, dus dacht: Waarom niet? Dus hier een aantal plaatjes van het sportpark van Achilles '29 in Groesbeek. Mooi complex in mijn ogen.














AthleticHolanda

http://www.stadionfreund.info/berichte2009/1004-chevremont.html

CiteerSo, raus aus den (recht harten) Federn und auf zur halbstündigen Fahrt nach Kerkrade. Erste Station war das Stadion von Roda, schließlich musste die Ticketfrage fürs heutige Spiel gegen Ajax noch gekärt werden. Nachdem dies blendend geklappt hatte (siehe folgenden Bericht), blieb noch genügend Zeit für ein Reservespiel in der Stadt. Auf der Internetseite der Voetbalvereniging Chèvremont 1910 "verzückte" mich einige Tage zuvor das Bild einer scheinbar herrlich alten Sitztribüne auf dem Sportpark des Vereins. Vor Ort dann die Enttäuschung, zwar spielte die vierte Mannschaft auf dem Hauptplatz, doch von der Tribüne ist mittlerweile nichts mehr übrig. Scheinbar wurde sie schon vor einigen Jahren abgerissen und durch einen neuen Anbau des Vereinsheims, im Außenbereich mit läppischen zwei überdachten Bankreihen ersetzt. Warum war das Teil nicht Denkmalgeschützt? Hass! Mangels Alternativen verfolgte man hier trotzdem ein wenig dem Geschehen auf dem Rasen, besser gesagt Kunstrasen und sah eine 0-2 Führung des Gastes, welche später noch in einen Heimsieg umgemützt werden sollte.



Kan Stadionfreund wel begrijpen dat hij voor deze tribune naar Chevremont ging, ik zag em zonet voor het eerst en vroeg me meteen af wanneer deze is afgebroken, iemand die er meer over kan vertellen?

Joost

Minstens 15 jaar geleden :D

Joost

De Hondskamp in Arcen.




Stadionhopper

Sportpark ligt mooi verdekt achter de herberg :-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

ðe waan

Een mooi sneeuwdek maakt ieder voetbalveld pittoresk.


KRCM1904

Wat mij opvalt in Nederland, is dat bij veel voetbalvelden van amateurcomplexen reclameborden staan van Ajax, Feyenoord, ...
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar de achterliggende rede ...   Ik vermoedde één of andere samenwerking, maar dan zou je toch verwachten dat het met één grote club is.  Ik denk dat ik al wel amateurcomplexen bezocht heb, waar zowel een reclamebord van Ajax als Feyenoord hangt.  Persoonlijk vind ik dat niet echt kunnen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Bier und Bratwurst

Vaak zijn het vriendengroepen die zo'n bord kopen en als sponsor ophangen. Dus een groepje ajaxfans of Feyenoordfans die bij zo'n club voetballen...
Persoonlijk hou ik er ook niet van. Zo hangt er bijvoorbeeld bij HVV Hengelo een bord van Feyenoord terwijl 90 procent daar voor FC Twente is.
Het ene stadion is het andere niet!