In de Hekken

Gestart door De Twaalfde Man, jul 01, 2018, 14:16:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FCT1980

Het is echt onzin dat nieuwe stadions gelijk worden afgekraakt.
Volg het proces bij Brentford nauwlettend en dat lijkt me een prachtig nieuw stadion straks. Verschillende tribunes en niet weer een ovaal.
Daar slaat Spurs dus naar mijn mening ook de plank mis. Vast een geweldig stadion maar op die ene tribune (en de kleur natuurlijk) is het net Emirates, Wembley of da Luz. Dan heb ik het over de binnenkant van deze stadions. En nogmaals, dat is mijn mening.

Ik vind in de hekken echt leuk om te volgen en juist ook wanneer er in een stuk een mening wordt gegeven. Daar ben ik het niet altijd mee eens maar dat geeft niet. Het is goed om een tegengeluid te lezen.

@ Jef400: Ik begrijp de helft van je post niet. Welke hoek ze uit komen moeten ze voor uitkomen? De twaalfde man geeft net aan de ze het voetbal vanuit alle hoeken willen belichten. Punt 6 snap ik ook niet? Wat bedoel je daarmee en als je iets wilt kun je hen een voorstel doen toch? De Twaalfde man geeft ook aan open te staan voor suggesties.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Van pogo tot popo

Citaat van: Jehoentelaar op mrt 29, 2019, 20:14:46
Het zou wat mij betreft ook iets meer over de liefhebberij voor het voetbal gaan (vanuit perspectief van of gericht op (fanatieke) supporters); niet enkel negatieve zaken. Die kunnen prima aangekaart worden, maar zorg dan voor een verhaal van alle perspectieven en een neutralere, professionelere toon. Harde taal en wijzende vingers lijken lekker direct, maar komen niet heel volwassen over en dan neemt de wereld buiten de harde-kernenbubbel het niet voldoende serieus - iets wat je als redactie toch wel zou willen, anders plaats je die stukjes niet.

Hiermee schets je denk ik wel mooi het dilemma. Een goed stuk zou volgens mij de gevoelens van fanatieke (niet perse of alleen HK) moeten verwoorden, maar dan wel gericht op resultaat. Heb hier eerder al een discussie over stop stadionverboden gehad. Bijna alle Nederlandse clubs hebben Stop Stadionverboden doeken hangen, terwijl die feitelijk belachelijk zijn. Wat niet weg neemt dat ik er van overtuigd ben dat een groot deel van de stadionverboden de stadions niet veiliger maakt. Fanatieke supporters spreken zich graag zonder nuance uit, terwijl die nuance wel nodig is om het supportersbelang te dienen. Maar dank voor de tips. En zoals @De Twaalfde Man ook aangeeft. Gewoon insturen die verhalen. Mocht je niet graag schrijven, stuur dan tips in! En ook als de nuance in stukken ontbreekt. Zoals Joost me vorige week wees op de onvolledige info over Luton.

Jef400

Citaat van: FCT1980 op mrt 30, 2019, 08:45:55

@ Jef400: Ik begrijp de helft van je post niet. Welke hoek ze uit komen moeten ze voor uitkomen? De twaalfde man geeft net aan de ze het voetbal vanuit alle hoeken willen belichten. Punt 6 snap ik ook niet? Wat bedoel je daarmee en als je iets wilt kun je hen een voorstel doen toch? De Twaalfde man geeft ook aan open te staan voor suggesties.
Ze geven aan dat ze niet overal reportages kunnen maken, doordat de capaciteit niet aanwezig is. Ik zie daar een mooie kans op samenwerking, zeker in een poging de kwaliteit omhoog te krikken en zo ook de bovenlaag weer mee te nemen.


FCT1980

Citaat van: Jef400 op mrt 30, 2019, 11:00:38
Ze geven aan dat ze niet overal reportages kunnen maken, doordat de capaciteit niet aanwezig is. Ik zie daar een mooie kans op samenwerking, zeker in een poging de kwaliteit omhoog te krikken en zo ook de bovenlaag weer mee te nemen.

Een samenwerking met wie? En hoe moet dat worden vormgegeven?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

De vorm kan nog worden uitgedacht. Maar ik zie genoeg forumleden als Hugo, jij, Jehoentelaar en talloze andere voorbeelden die wel wat leuks kunnen maken.

De publiekswissel

Ik denk dat het deels ook komt door de wildgroei van websites/groundhoppers of mensen die zich zo noemen na 2 buitenlandse bezoekjes. Allemaal maken ze hetzelfde mee en willen dat op papier zetten. Met Staantribune en Santos magazines etc is aanbod ook groot. Dat maakt het lastiger om uniek te zijn. Zelf denk ik bij veel posts ook van 'heb je weer zo'n verhaal' terwijl het met de beste bedoelingen is gemaakt en door mensen die het voor de hobby doen.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

spons

Citaat van: De publiekswissel op mrt 31, 2019, 09:03:42
Ik denk dat het deels ook komt door de wildgroei van websites/groundhoppers of mensen die zich zo noemen na 2 buitenlandse bezoekjes. Allemaal maken ze hetzelfde mee en willen dat op papier zetten. Met Staantribune en Santos magazines etc is aanbod ook groot. Dat maakt het lastiger om uniek te zijn. Zelf denk ik bij veel posts ook van 'heb je weer zo'n verhaal' terwijl het met de beste bedoelingen is gemaakt en door mensen die het voor de hobby doen.

Dat heb ik ook met die boeken van Bodde. Dertien in een dozijn verhalen op die manier kan ik ook minstens 10 boeken vol schrijven
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Citaat van: De Twaalfde Man op mrt 29, 2019, 21:24:57
[...]
Bij bijnana alle verhalen lijkt een rationele blik totaal verdwenen te zijn. Het stadion van Spurs een gedrocht noemen, is echt onzin. Er zitten veel positieve kanten aan het stadion verhaal bij Spurs (zelfde plek, tribunes kort op het veld, unieke tribune om er geen standaard stadion van te maken, etc.).

Datzelfde geldt voor jullie stukken jegens de autoriteiten. In jullie eerste kop over het stuk met Groningen stond 'club naait eigen aanhang' o.i.d., terwijl de kop beter had kunnen zijn 'harde kern verpest een leuke voetbalavond'.

Jehoentelaar

Citaat van: Jef400 op mrt 30, 2019, 15:14:16
De vorm kan nog worden uitgedacht. Maar ik zie genoeg forumleden als Hugo, jij, Jehoentelaar en talloze andere voorbeelden die wel wat leuks kunnen maken.

Ik zou het prima kunnen (en op zich ook wel willen, zoals je weet), maar de opmerking hierboven dat het veel van hetzelfde is is wel terecht. Vind m'n eigen groundhopavonturen heel leuk maar diezelfde dingen worden door honderden anderen ook meegemaakt. Echt onderscheidend zijn is lastig.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Footballromantic

Citaat van: Jehoentelaar op apr 02, 2019, 00:42:49
Ik zou het prima kunnen (en op zich ook wel willen, zoals je weet), maar de opmerking hierboven dat het veel van hetzelfde is is wel terecht. Vind m'n eigen groundhopavonturen heel leuk maar diezelfde dingen worden door honderden anderen ook meegemaakt. Echt onderscheidend zijn is lastig.

De obscuriteit die je meemaakt in de provincie ;) vind ik altijd prachtig om te lezen. Die stukken zouden zeker wel een toegevoegde waarde kunnen zijn. Stuur eens een proefstuk in zal ik zeggen info@indehekken.net
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Hugo

Citaat van: Jef400 op mrt 30, 2019, 15:14:16
De vorm kan nog worden uitgedacht. Maar ik zie genoeg forumleden als Hugo, jij, Jehoentelaar en talloze andere voorbeelden die wel wat leuks kunnen maken.

Fijn dat er aan mij gedacht wordt maar ik heb geen belangstelling.

FCT1980

Citaat van: Hugo op apr 02, 2019, 07:50:16
Fijn dat er aan mij gedacht wordt maar ik heb geen belangstelling.

Same here. Ik schreef altijd stukken voor het clubblad van VAK P maar sinds het gedonder met het supportershome is er ook geen P-Talk meer verschenen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

watergatehopper

Citaat van: Jehoentelaar op apr 02, 2019, 00:42:49
Ik zou het prima kunnen (en op zich ook wel willen, zoals je weet), maar de opmerking hierboven dat het veel van hetzelfde is is wel terecht. Vind m'n eigen groundhopavonturen heel leuk maar diezelfde dingen worden door honderden anderen ook meegemaakt. Echt onderscheidend zijn is lastig.

Zo is het inderdaad. Voor IDH wel eens een verslag geschreven over Chemie Leipzig. Dat was een top vinck! Voor Chemie en voor tegenstander Dynamo was dit ook een heel bijzonder affiche en daardoor ook een onderscheidend schrijven geworden.
Anders is het idd vaak 13 in dozijn.

Voor de geïnteresseerden: https://www.indehekken.net/chemie-leipzig-bfc-dynamo-ter-nagedachtenis-aan-mike-polley/
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

De Twaalfde Man

Citaat van: Jef400 op mrt 29, 2019, 22:44:57
Zin 1: Een eigen mening is prima, argumenten in combinatie met wat zoetsappige anekdotes kunnen een verhaal hartstikke leuk. Het moet alleen niet zo zijn dat je door "luis in de pels" karakter op moet vallen. Dan heb je dus een extra middel nodig om niet tot dertien tot een dozijn te vervallen en laten er nou net meerdere bladen zijn die juist vanuit de "luis in de pels" houding schrijven. Denk aan Voetbalultra's en AwaydaysNL

Zin 2: Dat is een kwestie van een mening, Echter, openen met de titel "Het geweldige stadion van de Spurs" om in de eerste volzin "Haha, we hebben het natuurlijk niet over dat miljarden gedrocht." probeer je als schrijver je mening als feit te verkondigen. Dat stuit tegen de borst en geeft impliciet aan dat andere meningen er niet toe doen. Dat is jammer, want op die manier verlies je lezers zoals ik. Mensen die best openstaan voor meningen, maar niet opgedrongen willen worden.

Zin 3: Pretendeer dat dan ook niet. Geef aan uit welke hoek je komt, en kom daar voor uit. Hoeven jullie je ook niet voor te schamen.

Zin 4: Daar je columns toelaat die het hoor en wederhoor beschamen, heb je per definitie eenzijdige berichtgeving. Ik vraag me af of je daar de voetbalsupporter in het geheel mee dient. Wij tegen zij werkt nooit in de samenwerking. Mij lijkt de samenwerking juist probleemoplossend. Zeker in deze tijden. Dat het misschien niet leuk is voor de doelgroep is een ander verhaal.

Zin 5: Dat is wel weer mooi, maar richt je daar op. Eenzijdige negativiteit is er al zat in de voetballerij ;-)

Zin 6: Is daar een mogelijkheid met onafhankelijke vinckers samen te werken? Ik denk dat je dan ook een mooie wisselwerking kan creëren.

Ik denk dat er wel potentie in zit, maar eenzijdige berichtgeving is geen valkuil waar jullie in hoeven trappen!
Ik denk dat voor het gemak even vergeten wordt dat In de Hekken een van de, zo niet de eerste was vanaf 2010. O.a. de redactie van Panenka is er zo ongeveer uit voort gekomen. Juist websites als Voetbalultras zijn er alleen maar als " kopie " ontstaan en doen niets anders dan copy & paste. Verder zijn er in het verleden ook kritische stukken geschreven op een scherp randje. Persoonlijk vind ik ook dat we in Nederland het voetbal wel heel makkelijk laten betuttelen en voetbalsupporters continu in het verdomhoekje laten trappen. Ik heb de afgelopen 15-20 jaar genoeg zotte dingen meegemaakt die beleidsmatig en juridisch gewoon niet door de beugel kunnen vanuit de kant van de beleidsmakers. Daar mag best een scherpe mening op gevormd worden. IDH staat er niet om bekend altijd even politiek correct te zijn.

Jij vindt per definitie dat je in een column hoor en wederhoor moet toepassen? Dus bijvoorbeeld in de kritiek die ik heb geuit op de UEFA m.b.t. de gang van zaken rond de Europa League finale had ik ze eerst moeten bellen? Volgens mij mis je dan compleet de essentie van een column vanuit het perspectief/ervaring van de schrijver.
Overigens bieden we wel degelijk de mogelijkheid op wederhoor, maar laten bijvoorbeeld ook clubs het gewoon afweten. Vaak zat zaken in een later stadium gerectificeerd of aangevuld met een update. Zo eerlijk zijn we zeker wel bij IDH als dat nodig is.

Zoals gezegd staat we voor alles open. Kritiek (mits inhoudelijk onderbouwd), suggesties. ingezonden stukken, ideeën enz. Nogmaals, we werken met een groot gemengd gezelschap vanuit alle clubs en windstreken die het ook puur doen in de vrije tijd vanuit passie, beleving enz. De ene schrijver zal je inderdaad meer bekoren dan een andere. Ik vind het vooral kort door de bocht dat sommigen op één artikel IDH gaat aanvallen omdat ze het niet eens zijn met de inhoud, terwijl er dagelijks 3-4 artikelen over de meest uiteenlopende zaken op de website verschijnen.


Joost

#29
Citaat van: De Twaalfde Man op jun 03, 2019, 16:48:32
Ik denk dat voor het gemak even vergeten wordt dat In de Hekken een van de, zo niet de eerste was vanaf 2010. O.a. de redactie van Panenka is er zo ongeveer uit voort gekomen. Juist websites als Voetbalultras zijn er alleen maar als " kopie " ontstaan en doen niets anders dan copy & paste. Verder zijn er in het verleden ook kritische stukken geschreven op een scherp randje. Persoonlijk vind ik ook dat we in Nederland het voetbal wel heel makkelijk laten betuttelen en voetbalsupporters continu in het verdomhoekje laten trappen. Ik heb de afgelopen 15-20 jaar genoeg zotte dingen meegemaakt die beleidsmatig en juridisch gewoon niet door de beugel kunnen vanuit de kant van de beleidsmakers. Daar mag best een scherpe mening op gevormd worden. IDH staat er niet om bekend altijd even politiek correct te zijn.

Jij vindt per definitie dat je in een column hoor en wederhoor moet toepassen? Dus bijvoorbeeld in de kritiek die ik heb geuit op de UEFA m.b.t. de gang van zaken rond de Europa League finale had ik ze eerst moeten bellen? Volgens mij mis je dan compleet de essentie van een column vanuit het perspectief/ervaring van de schrijver.
Overigens bieden we wel degelijk de mogelijkheid op wederhoor, maar laten bijvoorbeeld ook clubs het gewoon afweten. Vaak zat zaken in een later stadium gerectificeerd of aangevuld met een update. Zo eerlijk zijn we zeker wel bij IDH als dat nodig is.

Zoals gezegd staat we voor alles open. Kritiek (mits inhoudelijk onderbouwd), suggesties. ingezonden stukken, ideeën enz. Nogmaals, we werken met een groot gemengd gezelschap vanuit alle clubs en windstreken die het ook puur doen in de vrije tijd vanuit passie, beleving enz. De ene schrijver zal je inderdaad meer bekoren dan een andere. Ik vind het vooral kort door de bocht dat sommigen op één artikel IDH gaat aanvallen omdat ze het niet eens zijn met de inhoud, terwijl er dagelijks 3-4 artikelen over de meest uiteenlopende zaken op de website verschijnen.

Ik was in het verleden best een regelmatig lezer van IDH maar ben op een moment afgehaakt. De stukken die ik nog wel eens onder ogen krijg kunnen me niet direct meer overtuigen om de site wat vaker te bezoeken, ze missen namelijk veelal de feitelijk onderbouwing die je wel vraagt voor ingezonden stukken.

Kijk zelf eens naar de eerste pagina's met stukjes en de meest recente. Het is nu vrijwel alleen nog maar een vuurwerkaanbiddingssite dan dat er ook werkelijk inhoudelijke stukken geschreven worden.

Daarnaast wordt er nauwelijks iets aan zelfreflectie gedaan door de fanatieke supporters. Zie bijvoorbeeld de eenzijdige berichtgeving rondom OSS 1920 en Quick Boys. Er is een verschil tussen fanatiek supporter zijn en andere supporters tot last zijn.