Yellow Red KV Mechelen - Zulte-Waregem

Gestart door TeeZee, mrt 25, 2010, 13:44:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Na het vermakelijke bezoek aan Scup Jette had de reis zich voortgezet richting Mechelen. We hadden drie uur de tijd om daar te geraken, de kaartjes op te halen en ergens wat te gaan eten. Dat laatste deden we in Grand Café Keizer Karel. Bij binnenkomst zei de eigenaar dat het nog weleens lang kon gaan duren. Dat bleek mee te vallen, want vrij vlot stond het voorgerecht voor onze neus.

Een eigengemaakte tomatensoep. Verse ingrediënten, beetje waterig, maar smaakvol. Desondanks tikte de tijd toch wel ongenadig hard verder en was het al minder dan een uur voor kick-off toen het nagerecht nog moest komen. Op de vraag wat het nagerecht was, antwoordde de eigenaar (zeer welvarend postuur en slechts twee ondertanden) dat het een "pèr" was. Daarna volgde het dieptepunt van de dag. Deze man begon een mop te vertellen waarin de fruitsoorten appel, peer, banaan en pruim een rol speelden. Ik wil hier verder niet op doorgaan.

KV Mechelen is mijn favoriete Belgische club. Dat komt door Haagsche Aadje, die in 1988 afgebroken peuken rookte in de dugout van de rood-gelen en en passant een Europese beker won ten koste van mijn vrienden uit de hoofdstad. Ik heb nu eenmaal wat met trainers die niet bestaan, zeker als ze Aad de Mos heten. Aadje uit Den Haag, altijd goed voor prachtige verhalen.

Aadje ging door, maar met KV ging het steeds slechter. Grote financiële problemen, reddingsactie, degradatie naar de derde klasse. Nu spelen ze weer op het hoogste niveau in het prachtige Argos Oil Stadion, alsof er in de tussentijd niets veranderd is. Een fanfare, een fanatieke menigte op de tribunes (volgens Breda zelfs veel meer dan tijdens de glorietijden), leuk voetbal en vriendelijke mensen.

De wedstrijd was de laatste van het seizoen voor de play-offs. Ik snap hoe er mensen op de maan gezet worden, de oerknal nagebootst kan worden in een kelder te Genève en hoe Gerard Joling een ster heeft kunnen worden, maar die play-offs gaan me boven de pet. Ik ga het niet eens proberen te begrijpen, laat het maar mythisch blijven.

Maar om het desalwelteplus toch samen te vatten gebeurde er hetvolgende: KVM won met 2-1 van Zulte-Waregem en de in grote aantallen meegereisde fans uit Zulte en Waregem vierden na afloop luidruchtig feest. De spelers van ZW lieten het zich nog langdurig welgevallen. Kortom, bizar, leuk en onbegrijpelijk. Prima, die play-offs!

Alhoewel ik de Belgische competitie niet volg, is een bezoekje aan de zuiderburen altijd leuk. Dat komt niet in de minste plaats door de vriendelijke mensen. Ik ga nu een bekentenis doen waarvan de Belgische forumleden zullen gruwen. Het spijt me, maar wij dikke nekken vinden jullie ontzettend aardig. Toen jullie je nog weleens kwalificeerden voor grote toernooien waren we altijd voor jullie als wij weereens voortijdig werden uitgeschakeld door sympathieke voetballanden als Duitsland, Brazilië en Portugal.


Yes! Een fanfare.






De ultieme Melkertbaan: kabeldrager.






De spelers bedanken het publiek.

TeeZee


Hugo

Helemaal Teezee dit stukje. En ja KV Mechelen blijft leuk. Is nu niet meer voor te stellen dat Belgische provincieclubjes halve finales of verder geraakten in Europa. Die tijd zal ook wel nooit meer terugkeren. 

HJanneman

Als Groundhopper ben je altijd op zoek naar iets nieuws, iets anders, maar ik kan me voorstellen dat je als KVM-supporter met een abonnement, en verder geen soortgelijke wensen zoals de onze, iedere twee weken(en wellicht ook die andere 13 dagen van de 2 weken) een gelukkig mens kunt zijn.

Leuk stuk, ik vond KVM ook erg plezant.