Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vaig

Hallo,

Een vriendin van mij is in mei een weekendje in Milaan en wil graag op 3 mei de wedstrijd Inter-Lazio bezoeken. Aangezien, zij totaal geen ervaring heeft, met het bestellen van kaarten en ik eigenlijk ook niet met Italie, vraag ik jullie raad. Is het mogelijk om als buitenlander, aan kaarten te komen (buiten de zwarte markt om), omdat er nogal wat ongein is geweest de laatste jaren in Italie. En heeft iemand een site waar ze besteld kunnen worden. Alvast bedankt.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Batflyer

Ik zou in ieder geval de site van Inter in de gaten houden over kaartverkoop, en wellicht bieden ze tickets aan via deze site:
http://www.listicket.it

Links in het tweede scrollmenu Calcio selecteren (Serie A/B) en je kunt alle wedstrijden zien waarvoor ze kaartjes aanbieden. Misschien komt daar binnenkort ook kaartverkoop voor Inter-Lazio te staan.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Hugo

Citaat van: Batflyer op mrt 28, 2009, 13:51:40
Ik zou in ieder geval de site van Inter in de gaten houden over kaartverkoop, en wellicht bieden ze tickets aan via deze site:
http://www.listicket.it

Links in het tweede scrollmenu Calcio selecteren (Serie A/B) en je kunt alle wedstrijden zien waarvoor ze kaartjes aanbieden. Misschien komt daar binnenkort ook kaartverkoop voor Inter-Lazio te staan.

Correctit, met de aantekening dat de wedstrijden vrij laat in de verkoop gaan en dat bij het wedstrijdbezoek een ID een must is.

Vaig

Bedankt voor de reacties, ik zal het in de gaten houden.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Stephanovic

Hallo,

Ik wil in het volgende seizoen (2009/2010) dus, voor het eerst een keer naar Engeland gaan om aldaar een keer een wedstrijdsfeer te proeven, om dit hopelijk later nog vaker te doen. Met Eindhoven Airport in de buurt kan ik in een oogwenk op London Stansted staan. Ik vroeg me af bij wat voor clubs het makkelijk is om tickets te krijgen, zou dit bij pak 'm beet Watford mogelijk zijn zonder clubcards en dergelijk, of moet ik voor simpele kaartjes toch echt nog een niveau lager gaan opzoeken? Misschien dat iemand verder nog makkelijk bereikbare grounds weet vanuit het betreffende vliegveld.

Joost

Bishop Stortford FC in de Conference South is lekker dichtbij Stansted. Betere opties zijn echter de Londense clubs. Met de trein vanaf Stansted kom je langs Tottenham Hale waar uiteraard de Spurs dichtbij zijn, net als Arsenal.

Verder zijn alle clubs in het Londense goed te bereiken. Kaartjes voor Arsenal, Chelsea en West Ham zijn erg lastig. Andere clubs zijn een stuk makkelijker, Fulham is altijd een aanrader. Watford is nog weer buiten Londen.

hgrm

Mijn ervaring is dat het bijna altijd mogelijk is om aan kaarten te komen. Arsenal, Chelsea en Spurs zullen moeilijk zijn, maar vast wel te doen als je er vroeg bij bent. Thuiswedstrijden in de League Cup en de vroege rondes van de FA-cup zijn bij de grote clubs vaak mogelijkheden om makkelijk aan een kaartje te komen.

De rest van de clubs is over het algemeen geen probleem. Hangt natuurlijk wel van de wedstrijd af; West Ham-Arsenal zal eerder uitverkocht zijn dan West Ham-Sunderland.

Wat betreft clubcards etc: die kennen ze in Engeland niet. Hooguit Membership schemes, die de deelnemers de mogelijkheid kaartjes te kopen voordat de boel  in de vrije verkoop gaat. Maar wederom: alleen bij de echte grote clubs in de PL en bij topwedstrijden is de kans er dat kaartjes niet in de vrije verkoop komen.

Sommige (risico-)wedstrijden zijn "all-ticket" wat wil zeggen dat er geen kaartverkoop op de dag van de wedstrijd is. Het is sowieso erg makkelijk om kaartjes van te voren online (of desnoods telefonisch) te bestellen, dan kom je niet voor verrassingen te staan. Een creditcard is dan wel een must.

Nog een paar tips:

1) Als je echte Engels voetbal wilt meemaken, kun je dat beter zoeken bij kleinere clubs als QPR, Crystal Palace, Brentfort etc dan bij Arsenal of Chelsea. Tenminste, dat is mijn mening.

2) Met een beetje passen en meten kun je in een lang weekend drie of vier wedstrijden plannen als de fixtures een beetje meewerken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

De bijbel: http://www.footballgroundguide.com/

Profclubs in Londen zijn:

Arsenal
Chelsea
Fulham
Tottenham Hotspur
West Ham United
Charlton Athletic
Crystal Palace
Queen's Park Rangers
Leyton Orient
Millwall
Barnet
Brentford
Dagenham & Redbridge

Clubs net buiten Londen zijn:
Luton Town
Watford

Uit de verhalen op dit forum blijkt dat Brentford erg geliefd is. Qua sfeer vind ik Chelsea er bovenuit springen bij de Londense clubs, maar dit is wel een mening gebaseerd op slechts 1 bezoek. Het mooiste stadion vind ik Craven Cottage van Fulham, dat aan de Thames ligt en deels op de monumentenlijst staat. Maar als je liever naar een groot modern stadion gaat is dat niet jouw beste optie.

Luton Town speelt volgende seizoen waarschijnlijk bij de amateurs, niettemin heb ik zelf goede ervaringen met de sfeer daar en geldt dat ook voor veel anderen die er geweest zijn. Dit stadion is oud en niet geweldig goed onderhouden, de hoofdtribune is van hout. Je moet er van houden.

Kijk eens rond op bovengenoemde site, trek je niks aan van onze goedbedoelde adviezen en ga op je eigen gevoel af.

Stephanovic

Citaat van: TeeZee op apr 01, 2009, 20:28:09
De bijbel: http://www.footballgroundguide.com/

Profclubs in Londen zijn:

Arsenal
Chelsea
Fulham
Tottenham Hotspur
West Ham United
Charlton Athletic
Crystal Palace
Queen's Park Rangers
Leyton Orient
Millwall
Barnet
Brentford
Dagenham & Redbridge

Het Emirates Stadium valt voor mij sowieso af, heb daar echt totaal geen speciaal gevoel bij. Vooral de onderste zes zijn zeker opties die ik ga overwegen!

Aangezien ik nieuw ben in het hele gedoe, hoe gaat het dan met omwisselen naar ponden enzo, levert dat nooit problemen op? Verder heb ik er echt zin in, volgend jaar moet het echt maar eens gaan gebeuren!

TeeZee

Citaat van: Stephanovic op apr 01, 2009, 20:39:02Aangezien ik nieuw ben in het hele gedoe, hoe gaat het dan met omwisselen naar ponden enzo, levert dat nooit problemen op?
Je kunt het beste bij aankomst op het vliegveld een pinautomaat opzoeken en gewoon met je eigen pinpas ponden uit de muur halen.

hgrm

Laat je inderdaad niet neppen door de wisselbanken etc op de vliegvelden en in de stad, die zijn veel te duur. Als je pint, betaal je vrijwel geen kosten en is de koers gunstig (middenkoers)
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Batflyer

Kaartjes voor competitieduels van Arsenal zijn onmogelijk op een legale manier aan te komen als je geen Member bent. Voor League Cup en FA Cup willen ze nog wel eens in de vrije verkoop gaan.

Brentford is inderdaad zeker de moeite waard, en aangezien ze volgend seizoen wellicht een niveau hoger spelen wordt het alleen maar leuker!

Zoals hgrm al zei kun je met een beetje mazzel meerdere wedstrijden in een paar dagen zien. Bijvoorbeeld in de eerste week na de start van de Football League, dan is er doordeweek de 1e League Cup-ronde. Op die manier heb ik zelf bv. vier duels in acht dagen gezien, waarvan de eerste drie in vier dagen.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Ici c est Paris

#132
Is het voor mij als buitenstaander moeilijk om aan kaarten te komen voor Fortuna Sittard-MVV?



EDIT: Daarvoor kan ik terecht in het andere topic zie ik al.

Vaig

Kaarten voor Fortuna-MVV. Ik kan altijd wel makkelijk kaarten kopen, er is geen clubcardverplichting. Denk dat ik dit jaar de kaarten in de voorverkoop ga kopen, eventueel kan ik er wat voor je meenemen. Houd er wel rekening mee, dat dit dus de laatste thuiswedstrijd is in de historie van Fortuna. En dan ook nog eens tegen de Sjengen.. Zal op alle fronten een emotionele wedstrijd worden voor ons.
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

wekke

Heeft er iemand ervaring met Valenciennes?
Hun site ligt blijkbaar buiten strijd dus ik kan geen info over tickets vinden.