Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ALenstra

Die voetbalreisburo's zijn gewoon zwarthandelaren in kaartjes. En eventueel in combinatie met reis en hotel erbij. Gaat meestal goed maar ik ken voorbeelden dat het fout gaat. Al zijn dat er niet veel gelukkig. Dat soort burootjes richt zich vooral op mensen die helemaal niks weten over handel in kaartjes of mensen die te lui zijn om zelf een reis te organiseren.

spons

Citaat van: ALenstra op nov 30, 2011, 16:32:07
Die voetbalreisburo's zijn gewoon zwarthandelaren in kaartjes. En eventueel in combinatie met reis en hotel erbij. Gaat meestal goed maar ik ken voorbeelden dat het fout gaat. Al zijn dat er niet veel gelukkig. Dat soort burootjes richt zich vooral op mensen die helemaal niks weten over handel in kaartjes of mensen die te lui zijn om zelf een reis te organiseren.

En voor wedstrijden waar ( bijna ) op een normale manier echt geen kaartjes te krijgen zijn. Ik heb altijd zoiets van "liever duur dan niet te koop" en dan kan ik altijd nog bepalen of ik er een bepaalde prijs voor over heb of niet.

Ik ben dus meestal wel blij met die zogenaamde "zwarthandelaren"
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Het is inderdaad een feit dat ze kaarten aanbieden voor de grote topwedstrijden waar jij en ik normaal niet aan kaarten komen.

Bob

Over twee maanden verblijf ik een week in Londen en ik wil daar wat wedstrijden mee pakken. Op zondag 26 februari (ik verwacht laat in de middag) is de finale van de Carling Cup op Wembley, deze gaat gespeeld worden tussen de winnaar van Liverpool FC - Manchester City en Cardiff City - Crystall Palace. Op dezelfde dag (13:30 uur) wordt in het Emirates Stadium de wedstrijd Arsenal - Tottenham Hotspur gespeeld.

Ik heb nu de finale van de Carling Cup op m'n lijstje staan, om Wembley. Waar zouden jullie voor gaan? En is er hier iemand die me aan kaarten kan helpen voor een van de wedstrijden, bijvoorbeeld met behulp van een lidmaatschap bij Arsenal? Zou het mogelijk zijn om beide wedstrijden te bezoeken op deze zondag, als de wedstrijd op Wembley rond 17:00 uur of 18:00 uur begint bijvoorbeeld?

Joost

De finale van de Carling Cup begint om 16uur Engelse tijd. Arsenal zou afgelopen zijn om 15u15 dus zonder het begin of einde van een van de wedstrijden te missen gaat je dat lukken.

Daarnaast is het maar de vraag of je bij een van de twee wedstrijden binnenkomt. Voor Arsenal v Spurs kun je het beste de zwarte markt proberen of een van die ticketbureaus. Er zal hier niemand zijn die een Arsenal membership heeft, hoog genoeg om je daar binnen te loodsen.

De Carling Cup is, zeker met Cardiff en Palace wel mogelijk. Houd de website van de twee clubs goed in de gaten om te zien wanneer de verkoop start, bij beide teams geef ik je een redelijke kans om binnen te komen. Cardiff heeft meer fans, maar Palace fans hoeven niet zo ver te rijden en hebben de laatste weinig te juichen gehad.


ALenstra

Vergis je niet, het is een behoorlijk eind van de Emirates Stadium naar Wembley. Met slechts 3 kwartier tussen beide wedstrijden haal je het nooit. Helemaal niet met het OV. Misschien lukt het wel als er een taxi voor je klaar staat die de files kan ontwijken.

Batflyer

Bob, als 'buitenstaander' gaat het je nooit lukken om op een legale manier aan een ticket voor Arsenal v Spurs te komen. En zoals ALenstra al zegt, drie kwartier is veel te weinig om van Emirates naar Wembley te gaan.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Bob

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga dan volgende maand via de officiele kanalen van Crystal Palace of Cardiff City aan twee tickets proberen te komen voor de finale op Wembley. Zoals ik al zei in m'n vorige berichtje verblijf ik een week in Londen. Zaterdag 25 februari en zaterdag 3 maart worden er ook een aantal wedstrijden in Londen gespeeld.

Zaterdag 25 februari:
Queens Park Rangers vs. Fulham
Chelsea vs. Bolton Wanderers
Charlton Athletic vs. Stevenage
West Ham United vs. Crystal Palace

Zaterdag 3 maart:
Fulham vs. Wolves
Queens Park Rangers vs. Everton
Tottenham Hotspur vs. Manchester United
Crystal Palace vs. Peterborough
Millwall vs. Reading
Leyton Orient vs. Walsall

Welke wedstrijden kunnen jullie me aanraden? Spurs - Man United staat bij mij op één, maar dat zal (betaalbaar en legaal) onmogelijk worden.
Op dinsdagavond 28 februari speelt Barnet overigens thuis tegen Bradford City, daar ga ik ook heel erg mijn best voor doen.

Ralf

Ik zou nog even wachten met plannen en reserveren voor 3 maart.

Het officiele schema voor maart is namelijk nog niet vastgesteld.
Best kans dat verschillende wedstrijden nog naar zondag worden verplaatst. Zeker omdat in jouw lijstje geen Champions Leauge ploegen zitten is die kans wel aanwezig (dinsdag en woensdag erna is namelijk een CL-ronde en spelen de ploegen die dan in actie komen waarschijnlijk wél op zaterdag)

Championship, League One en League Two spelen waarschijnlijk wel allemaal op 3 maart, omdat dinsdag 6 maart nog een complete speelronde op het programma staat.

Batflyer

Citaat van: Bob op dec 29, 2011, 19:15:20
Zaterdag 25 februari:
Queens Park Rangers vs. Fulham
Chelsea vs. Bolton Wanderers
Charlton Athletic vs. Stevenage
West Ham United vs. Crystal Palace

QPR v Fulham is een lokale derby, dus is wellicht moeilijk om aan kaarten te komen.
En vergeet niet dat West Ham v Palace verzet wordt als Palace de LC-finale haalt.
Laatste nieuwe ground:
San Siro (15 februari 2012, AC Milan v Arsenal 4-0)

Volgende nieuwe ground:
Veltins Arena (6 november 2012, Schalke 04 v Arsenal)

Bob

Een beetje laat, maar alsnog bedankt voor de reacties.  Ik heb nog een vraag, die niets met ticketing te maken heeft, maar ik heb geen idee waar ik 'm anders moet dumpen.
Ik zou graag mijn digitale spiegelreflexcamera (een Nikon D3100 met een 18-55 mm lens en een 55-200 mm lens) meenemen naar de voetbalwedstrijden.
Is de regeling omtrent zulke camera's in Engeland (Londen) net zo soepel als in Nederland? Of is de kans klein dat ik mijn camera mee het stadion in krijg?

Joost

Citaat van: Bob op jan 11, 2012, 21:03:04
Een beetje laat, maar alsnog bedankt voor de reacties.  Ik heb nog een vraag, die niets met ticketing te maken heeft, maar ik heb geen idee waar ik 'm anders moet dumpen.
Ik zou graag mijn digitale spiegelreflexcamera (een Nikon D3100 met een 18-55 mm lens en een 55-200 mm lens) meenemen naar de voetbalwedstrijden.
Is de regeling omtrent zulke camera's in Engeland (Londen) net zo soepel als in Nederland? Of is de kans klein dat ik mijn camera mee het stadion in krijg?

Het hangt helemaal van de club af en nog sterker, van de steward in kwestie. Enkele jaren geleden ben ik er zelfs eens bijna uitgegooid vanwege het maken van foto's met een compacte digitale camera. Tegenwoordig lijken ze niet meer zo'n camerafobie te hebben. Maar als ik jou was zou ik het niet wagen.

HRM1880

Citaat van: Joost op jan 11, 2012, 21:44:26
Het hangt helemaal van de club af en nog sterker, van de steward in kwestie. Enkele jaren geleden ben ik er zelfs eens bijna uitgegooid vanwege het maken van foto's met een compacte digitale camera. Tegenwoordig lijken ze niet meer zo'n camerafobie te hebben. Maar als ik jou was zou ik het niet wagen.
Op Charlton zo eens meegemaakt na de wedstrijd dat ons fototoestel bijna uit ons hand werd geslagen.

hgrm

Het is mij opgevallen dat in de stadionreglementen bij de clubs waar ik deze kerstvakantie geweest ben (en waar ik er op gelet heb), in ieder geval AFC Wimbledon en ik dacht ook Spurs, het verbot op fotograferen geschrapt is. Het gebruiken van videocamera's is nog steeds verboden, maar waarschijnlijk vindt men dat het geen zin meer heeft fotograferen te verbieden door de komst van mobiele telefoons met multimegapixel camera's.

Een digitale spiegelreflex lijkt me een ander verhaal; bij professioneel uitziende apparatuur is de kans op moeilijkdoen veel groter. Dus advies: neem een 14 megapixel compact ding mee, daarmee kun je (bijna) alle foto's maken die je wilt maken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nico1880

Wat is trouwens het nut van het verbod op fotocamera's?