Plannen voor de nabije toekomst

Gestart door TeeZee, okt 14, 2007, 08:55:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

cafebac

Ik wist niet eens dat er een nieuw stadion gebouwd werd daar, maar wij zijn één week voor de openingswedstrijd in Zweden, lijkt me dat er dan nog gewoon in het Rasunda gespeeld zal worden. Dat vind ik eigenlijk wel prima, het is wel een aparte bak mét historie.


Friends Arena is a retractable roof multi-purpose stadium currently under construction in Solna Municipality, Stockholm County, Sweden, and planned to be opened in 2012. It will be the largest stadium in the Nordic countries.

The main tenants of the stadium will be AIK and Sweden's national team, who both will move from their current home at the Råsunda Stadium when it is completed. The inauguration game will be played on November 14, 2012. Sweden will face England in a friendly[6] match.


Het wordt overigens maar een kort tripje, woensdagavond heen, vrijdagavond terug. Met het gezelschap waarmee ik nu reis, zal het bourgondische toch wel van het culturele winnen, dan is dit wel lang genoeg ;)

hgrm

Als je tijd hebt: ga ook even kijken bij het Olympisch Stadion van 1912. waar Djurgårdens zijn thuiswedstrijden (nog) speelt. Zeker de moeite waard!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

cafebac

Volgens de site van de UEFA zal er gelukkig nog in het Rasunda gespeeld worden :)

@hgrm: Ziet er mooi uit op de foto's dat Olympisch Stadion, inderdaad wellicht de moeite waard om een kijkje te nemen!

Terranova

Citaat van: cafebac op aug 27, 2012, 17:31:16
Wellicht dat Metz dit voorjaar een kampioenswedstrijd speelt, de start in de National is in ieder geval veelbelovend. Ben er ook al verscheidene keren langsgereden en zie een bezoekje aldaar ook wel een keer zitten.

Ben er twee weken geleden vs. Le Poir Sur Vie geweest. Prachtig stadion, alhoewel ik een beetje twijfel heb aan de kwaliteiten van de architect die de tribune achter de goal heeft ontwerpen... wat een tochthok is het daar zeg.
Wel leuk om er geweest te zijn!

cafebac

Was er nog een beetje volk op de been voor een wedstrijd in de National? En wat vond je van het vertoonde spel?

Komende zaterdag spelen ze thuis de topper tegen Creteil, beiden de eerste vijf wedstrijden gewonnen. Ben alleen bang dat ik het niet ga redden om op tijd daar te zijn:(


Terranova

#1161
Citaat van: cafebac op sep 04, 2012, 09:29:20
Was er nog een beetje volk op de been voor een wedstrijd in de National? En wat vond je van het vertoonde spel?

Komende zaterdag spelen ze thuis de topper tegen Creteil, beiden de eerste vijf wedstrijden gewonnen. Ben alleen bang dat ik het niet ga redden om op tijd daar te zijn:(

Sfeer was erg goed. Heb nog een foto weten te vinden van de wedstrijd waarbij te zien is hoe druk het ongeveer is; http://www.loractu.fr/metz/1979-fc-metz-le-poire-sur-vie-100-de-reussite-la-serie-continue.html

Ik schat overigens een man of 4000 (edit ik zie nu dat het er dik 6000 waren). Niet echt indrukwekkend in een stadion als dat van FC Metz... maar ja, het is dan wel de 3e divisie van Frankrijk he.
Het vertoonde spel van Metz viel me overigens niet tegen. Hebben er een paar aardige donkere spelers voorin lopen die erg behendig, maar wel zelfzuchtig zijn. Helaas voor hun is de aanvoerder n.a.v. een rode kaart van afgelopen zaterdag in de topper geschorst. Le Poir Sur Vie was overigens een echte counterploeg die het Metz door niet te voetballen toch nog aardig moeilijk maakt.

Ik heb op de tribune gezet waar de foto vanaf is geschoten. Volgens mij is dit officieel de hoofdingang van het stadion, maar of het ook de hoofdtribune is durf ik niet te zeggen. Is i.i..g aan de zijde waar ook de fanshop ligt en de kassa's zijn. Best verouderd en volgens mij is dit ook de eerste tribune die opgeknapt gaat worden als ze weer eens wat beter in de centen zitten.

Vond het echt een alleraardigst stadion. Is een uurtje of 3 rijden vanuit midden limburg, en ligt vlak aan de snelweg zoals je wel weet. Vanaf het centrum een minuut of 10 lopen. Overigens is het centrum van Metz, en dan vooral de kathedraal (voor de liefhebbers), ook een bezoekje waard ;)

spons

09/11  Mainz 05 - 1.FC Nurnberg
10/11  FC Augsburg - Borussia Dortmund
11/11  Greuther Furth - Borussia Monchengladbach

Een mooie gelegenheid om alle stadions in de 1e Bundesliga compleet te maken

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Citaat van: spons op sep 08, 2012, 11:07:02
09/11  Mainz 05 - 1.FC Nurnberg
10/11  FC Augsburg - Borussia Dortmund
11/11  Greuther Furth - Borussia Monchengladbach

Hoe is de ticketsituatie in Fürth?
Is er een beetje aan te komen of is het zwartemarkt-werk?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op sep 08, 2012, 11:51:25
Hoe is de ticketsituatie in Fürth?
Is er een beetje aan te komen of is het zwartemarkt-werk?

Nee valt reuze mee, je kunt zelfs op dit moment nog gewoon kaarten on-line bestellen voor de thuiswedstrijd tegen Schalke  van volgende week.

Heb ik me ook over verbaasd maar ga er dus voorlopig vanuit dat tegen BMG ook moet lukken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

hgrm

Klinkt goed....misschien toch nog maar een keer die kant op voordat ze het stadion helemaal vernaggeld hebben.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op sep 08, 2012, 11:58:53
Klinkt goed....misschien toch nog maar een keer die kant op voordat ze het stadion helemaal vernaggeld hebben.

Ik wilde eigenlijk de thuiswedstrijd tegen Nurnberg op 24 november maar daar zal het wel lastiger worden en bovendien zijn deze 3 wedstrijden net de 3 stadions die ik in de 1e bundesliga nog niet had gezien.

Bovendien nog eens in een weekend waarin Feyenoord een nietszeggende thuiswedstrijd tegen Roda speelt dus dat kwam eigenlijk wel goed uit
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Ici c est Paris

30/09 naar Valenciennes - Olympique Marseille, indien het in de voorrangsverkoop niet uitverkocht raakt. Beladen affiche.

Hugo

Citaat van: Ici c est Paris op sep 10, 2012, 02:03:25
30/09 naar Valenciennes - Olympique Marseille, indien het in de voorrangsverkoop niet uitverkocht raakt. Beladen affiche.

Anders gewoon heen gaan, in Frankrijk altijd genoeg zwarte handel.

Ici c est Paris

Citaat van: Hugo op sep 10, 2012, 07:18:10
Anders gewoon heen gaan, in Frankrijk altijd genoeg zwarte handel.

En bovendien, zag ik kort na het plaatsen van m'n bericht dat er bij de openingswedstrijd tegen Dortmund 22.000 mensen waren, een clubrecord, waar de capaciteit 25.000 is. Nooit uitverkocht dus.