Welke Londense club(s) zeker bezoeken?

Gestart door belgian_fan, aug 28, 2014, 19:50:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FC_Emmen

Ik was er paar jaar geleden, ik liep naar binnen en vroeg of wij het stadion even konden zien. De man achter de balie liet ons naar binnen (samen met wat andere toevallige toeristen) en we konden even binnen het stadion kijken.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

hgrm

Volgens mij is het heel erg afhankelijk van wie je treft achter de balie. Daarnaast kun je ook je "Ausländerbonus" zoals ze dat in Duitsland zo treffend noemen, proberen uit te spelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jeje

Citaat van: FCT1980 op okt 07, 2015, 12:31:34
Snap niet waarom Selhust Park niet wordt genoemd. Als je er dan toch vier moet bezoeken zou ik voor Graven Cottage, Upton Park, Griffin Park en Selhurst Park gaan. En eigenlijk moet je The Valley ook wel zien. WHL wil je zelf perse zien? Denk dat je daar lastig binnen komt.

WHL is inderdaad puur persoonlijk omdat ik Tottenham een mooie club vind. Boleyn Ground spreekt voor zich, omdat het gesloopt gaat worden. Verder vind ik het stadion van Charlton ook erg mooi, qua foto's. Alleen hoor ik ook verhalen dat je hier niet makkelijk binnenkomt.

Het zal waarschijnlijk het hele jaar nog twijfelen worden, en op het laatste moment echt de knoop doorhakken :P

hgrm

Je kunt ook kijken naar bereikbaarheid.
London is een verschrikkelijk grote stad, dus wellicht kun je door één stadion te skippen en ergens anders naar toe te gaan meer rendement uit je trip halen.

Zo liggen bijvoorbeeld Fulham, Chelsea en QPR aardig bij elkaar in de buurt terwijl pak 'm beet Barnet vrij geïsoleerd ligt.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jeje

Citaat van: hgrm op okt 08, 2015, 09:46:59
Je kunt ook kijken naar bereikbaarheid.
London is een verschrikkelijk grote stad, dus wellicht kun je door één stadion te skippen en ergens anders naar toe te gaan meer rendement uit je trip halen.

Zo liggen bijvoorbeeld Fulham, Chelsea en QPR aardig bij elkaar in de buurt terwijl pak 'm beet Barnet vrij geïsoleerd ligt.

Ja daar zat ik ook al naar te kijken.

Zoals het er nu naar uitziet wordt het:

Dag 1: Fulham+Chelsea + Olympisch stadion
Dag 2: Boleyn Ground + White Hart Lane

Weet iemand trouwens een exacte datum wanneer het slopen van Boleyn Ground begint? Want ik ga halverwege Juli naar Londen. Zou zonde zijn als het dan al weg is.

Joost

Bij alle vier geldt dat wanneer je er geen stadiontour hebt geboekt je tegen een dichte poort aan zult gaan kijken. Vrijwel iedere Engelse club heeft een aparte trainingslocatie en dus is het stadion op niet-wedstrijddagen vrij verlaten.

Londen heeft zoveel te bieden, ik zou echt wat anders gaan doen dan een uur in de metro zitten om vervolgens alleen maar tegen een dichte poort aan te staren en in de clubshop iets te kunnen kopen. Dat laatste kan ook makkelijk in de stad zelf.

Jeje

Citaat van: Joost op okt 11, 2015, 13:38:59
Bij alle vier geldt dat wanneer je er geen stadiontour hebt geboekt je tegen een dichte poort aan zult gaan kijken. Vrijwel iedere Engelse club heeft een aparte trainingslocatie en dus is het stadion op niet-wedstrijddagen vrij verlaten.

Londen heeft zoveel te bieden, ik zou echt wat anders gaan doen dan een uur in de metro zitten om vervolgens alleen maar tegen een dichte poort aan te staren en in de clubshop iets te kunnen kopen. Dat laatste kan ook makkelijk in de stad zelf.

Bij Chelsea en Tottenham ga ik inderdaad een stadiontour doen. Weet jij toevallig uit ervaring waar je wel naar binnen kunt komen zonder stadiontour?


ALenstra

Olympisch stadion kom je ook niet zomaar in. En is ook geen aantrekkelijk stadion.

Jeje

Citaat van: ALenstra op okt 11, 2015, 13:49:00
Olympisch stadion kom je ook niet zomaar in. En is ook geen aantrekkelijk stadion.

Dat stadion zit tegenover het hotel waar ik zit. Was 2 jaar geleden ook al in Londen in hetzelfde hotel. Dus heb de meeste bezienswaardigheden van Londen al wel gezien. Maar aangezien het het nieuwe stadion van West Ham wordt ben ik wel benieuwd!

Hugo

Citaat van: Jeje op okt 11, 2015, 13:50:04
Dat stadion zit tegenover het hotel waar ik zit. Was 2 jaar geleden ook al in Londen in hetzelfde hotel. Dus heb de meeste bezienswaardigheden van Londen al wel gezien.

Zoals Joost al zei, Londen heeft zoveel te bieden.  Dat heb jij nog lang niet allemaal gezien.

Jef400

Daarnaast zij de mooiste plekken van een stad juist niet de bezienswaardigheden.

Jeje

Ga heus ook nog wel andere dingen bekijken uiteraard, maar naar Londen gaan en geen stadion bezoeken lijkt me toch het andere uiterste :P

Jef400

Misschien voor deze website. Ik kan me prima een weekend London zonder voetbal voorstellen. Theatervoorstelling op West End kan ook mooi zijn. Een trip door de oude delen ook. Windsor Castle kan ook leuk zijn. Het leven heeft veel meer te bieden dan de Big Ben en de stadions.

ALenstra

Zeker hoef je niet voor het voetbal naar Londen. Toch zou ik er niet naar toe gaan voor alleen sightseeing, ik wil toch een wedstrijdje meepakken. En dat hoeft niet voetbal te zijn. Ik ben twee keer in Londen geweest waarbij ijshockey de enige sport was die ik zag. Wel zorg ik ervoor dat er tijd overblijft om ook andere dingen te doen. Stadions kijken zonder wedstrijd vind ik eigenlijk tijdverspilling, maar dat is puur mijn mening.

spons

Citaat van: ALenstra op okt 11, 2015, 16:25:22
Stadions kijken zonder wedstrijd vind ik eigenlijk tijdverspilling, maar dat is puur mijn mening.

Helemaal mee eens doe ik ook vrijwel nooit. Heb alleen ooit uitzonderingen gemaakt voor het oude Maracana in Rio en de stadions van River Plate ( nog een schop gegeven tegen die verdomde paal ) en Boca Juniors in Buenos Aires
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen