Hoofdmenu

2015 in 10 foto's

Gestart door AthleticHolanda, dec 28, 2015, 21:28:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ALenstra

Het is heel simpel. Iedereen die een kaartje koopt heeft het recht om in het stadion te zijn. Thuisfans hebben vaak eerste recht bij kaartverkoop, als er wat overblijft dan mag een ander aansluiten. Kan me wel voorstellen dat die fans het niet leuk vinden als groundhoppers tussen de harde kern gaan staan/zitten. Zelf heb ik altijd een plek buiten de harde kern en probeer me zoveel als thuisfan te gedragen. Niet door juichen en zingen maar bijv. applaudiseren bij mooie acties en goals. Soms ook commentaar geven. Nooit problemen gehad.

Jef400

Ja, op die manier. Of je krijgt de Hugo-in-Münster nachtmerrie dat je hypocriet Ultra'tje moet gaan spelen.

ALenstra

Haha! Maar volgens mij stond Hugo toen tussen de harde kern.

spons

Citaat van: ALenstra op jan 02, 2016, 17:12:59
Het is heel simpel. Iedereen die een kaartje koopt heeft het recht om in het stadion te zijn.

Dachten de Nederlandse autoriteiten / clubbestuurders er ook maar eens zo over
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Sorry Spons. Maar ik zie stewards niet echt als autoriteit. Je moet allicht wat aanpassingen doen. Maar als je rustigaan doet. En niet een club bezoekt terwijl je favoriete club de tegenstander is. Dan moet er niet heel veel moeilijkheden zijn.

spons

Citaat van: spons op jan 02, 2016, 17:47:39
Dachten de Nederlandse autoriteiten / clubbestuurders er ook maar eens zo over

Ik bedoel ook niet de stewards, dat vind ik de grootste sukkels in de voetballerij. Gratis wedstrijd zien en de andere kant op kijken als ze juist in moeten grijpen, maar de locale driehoek
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Oeh die angsthazen. Verbaas ik mij ook wel eens over ;-) Misverstand, mijn fout.

Jehoentelaar

#67
Ik snap daar ook weinig van, eigenlijk. In Münster zit het in de topwedstrijden tegen Dresden en Bielefeld ook een stuk voller dan normaal en komen er ook redelijk wat mensen als niet-supporter. Geldt eigenlijk voor elke club die een leuk affiche op het programma heeft. Maar sommigen hanteren een andere mentaliteit. Zag vandaag op online platforms ook een hoop discussies over de uitverkochte oefenwedstrijd tussen Karlsruher SC en FC Bayern München - al is dat wel weer een iets andere situatie.

Edit drie dagen later: beetje verdwaalde reactie, geen idee meer waar ik nou op reageerde. Blijkbaar een pagina gemist of iets dergelijks.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Maat

#68
Er staan een aantal (of eigenlijk heel veel!) mooie foto's tussen!

Is er ook nog iemand die gebruik maakt van Instagram of Facebook? Dan hoef ik niet tot het eind van 2016 te wachten om de foto's van dit jaar te zien ;-)
(als dit al ergens op het forum staat, dan excuus. Ik kom net kijken...)

Jehoentelaar

Er is een heel subforum waar je links naar tal van Facebookpagina's en andere websites kunt vinden. Tevens zijn verspreid over het forum genoeg uitgebreide verslagen met bijbehorend beeldmateriaal beschikbaar. :-)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Maat

Dank je! Inmiddels een aantal Facebook-pagina's gevonden die ik zal volgen!

watergatehopper


Ik had verwacht dat er nog vele foto's zouden volgen in dit topic..................
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

FCT1980

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

voetbalfan

5. Racing Genk - KV Mechelen
In de voorbereiding op het nieuwe seizoen kom je wel eens op plaatsen waar je normaal geen wedstrijd zou bezoeken. Dat geldt echter niet voor het Mijnstadion in Beringen, dit stadion stond al lang op mijn verlanglijst. Ik was dan ook verrast, maar blij, dat Westerlo er een oefenwedstrijd zou spelen, al was het maar tegen Koersel (2de provinciale). Enkele dagen voor de wedstrijd kwam ik er achter dat ik die dag belet was... Dan moest ik het maar doen met deze wedstrijd die enkele dagen later op het programma stond. Er hing een leuke sfeer rondom deze wedstrijd.


4. België - Bosnië
Drie thuiswedstrijden van de Rode Duivels dit jaar bezocht, vier als er geen terreurdreiging was. Tegen Italië werd een leuke oefenwedstrijd gespeeld, tegen Israël werd voor de eerste keer in de geschiedenis de eerste plaats op de FIFA-ranking bereikt, maar tegen Bosnië was toch wel de leukste sfeer.


3. Roda JC - Fortuna Sittard
Mijn eerste buitenlandse wedstrijd van dit jaar, bracht me in Kerkrade voor de Limburgse derby tussen enerzijds Roda JC en anderzijds Fortuna Sittard. Vooraf leek dit een tamelijk eenvoudige overwinning voor Roda te worden die op dat moment (dacht ik) op een tweede plaats stonden maar wel een straatlengte achter NEC. Fortuna daarentegen bengelde ergens onderaan het klassement. Natuurlijk liggen de kaarten in een derby anders en hier ging de underdog met 3-1 winnen op het veld van de rivaal.


2. Bochum - Duisburg
De eerste buitenlandse wedstrijd van het seizoen 2015-2016 bracht me naar Bochum dat het opnam tegen het vlakbij gelegen MSV Duisburg. Een ticket gekocht in het 'neutrale' vak naast de bezoekers zodat ik een goed zicht had op zowel het uitvak als op de tribune met de fanatieke thuisfans. Duisburg bracht echter zoveel supporters mee (het was hun eerste wedstrijd sinds enkele jaren in de 2. liga) dat ook dit neutrale vak vol zat met supporters van MSV. Bochum won de wedstrijd relatief eenvoudig.


1. Andorra - België
Ik heb een voorkeur voor stadions met een leuk uitzicht. Het nationale stadion van Andorra voldoet aan deze voorwaarde. Gelegen in een dal van de Pyreneeën, was het dan ook voor de wedstrijd genieten van het uitzicht. België won eenvoudig (logisch natuurlijk) maar het kreeg toch één doelpunt tegen wat voor leuke vreugde taferelen zorgde.

FCT1980

Zelfde probleem als ik had met de foto's.
Hugo please kom er even in ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!