Modern en (toch) de moeite waard

Gestart door Jarowi, feb 05, 2020, 22:21:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FC_Emmen

Mooi was het niet in ieder geval:
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Nort

Citaat van: Olav op mrt 19, 2020, 20:00:07
Bekijk eens achtereenvolgens de foto's van het nieuwe Brentfordstadion, de oude stoeltjes bij Twente en het stadion van Sporting. Weet je 't zeker?
Ja. Het is niet exact één op één te vergelijken (net als die stoelen dat onderling ook niet zijn), maar die kleuren combinatie was wel net zo lelijk.

AthleticHolanda

Citaat van: Rob1977_PSV op feb 14, 2020, 11:08:24
Persoonlijk vind ik het Estadio Anoeta van Real Sociedad ook "prettig" gerenoveerd, wat vind jij daarvan AthleticHolanda?

Vooropgesteld ben ik er nog niet geweest. In tegenstelling tot velen vond ik het oude stadion alles behalve lelijk. Het had overduidelijk niet de kenmerken van een typisch voetbalstadion maar ik vond het een mooi authentiek bouwwerk. Aparte tribunes, aparte façade, een uniek geheel.
De foto's die ik van het nieuwe stadion heb gezien tonen weliswaar een typisch voetbalstadion met tribunes kort op het veld maar de authenticiteit lijkt verdwenen en dat vind ik erg jammer. Volgens mij zijn wanneer je goed kijkt de contouren van het oude Anoeta aan de lange zijdes nog wel zichtbaar, maar verder lijkt het vooral recht toe recht aan symmetrisch.
Om echt te kunnen oordelen moet ik er toch eerst naar toe, en aangezien mijn lage verwachtingspatroon zal het allemaal best meevallen.

In Bilbao valt het nieuwe stadion ook geheel in het niet bij het oude, maar met de buitenkant en de kleuren is er dan in ieder geval nog geprobeerd om er iets unieks van te maken, dat lijkt in Donostia veel minder het geval.