Staantribune Groundhopdag 30 maart 2019

Gestart door Jim, jan 17, 2019, 16:44:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: De publiekswissel op mrt 25, 2019, 13:05:14
Wie op dit forum heeft ook de noodzaak de 92, 96 of 116 te doen? Ik zie het zelf niet als een levenswerk om dit te voltooien overigens....

Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen de 92 en de 96?

Tribuneklanten

Ik zit inmiddels ruim over de helft, maar het is vooralsnog geen doel.
Hoe dichter je bij de 92 komt hoe leuker het wordt denk ik. Al kan ik me niks voorstellen dat je dan een voldaan gevoel hebt.

Ieder jaar veranderd de samenstelling van de 92 en komen er nieuwe stadions. IK bezoek gewoon wat ik leuk vind en de 92 komt misschien ooit nog wel eens.

FC_Emmen

Ik zou het ook wel willen maar zit pas op 15 ongeveer en ik word dit jaar 30. Weet niet of het ooit gaat lukken de 92 te voltooien.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

TeeZee

Citaat van: wekke op mrt 25, 2019, 13:15:03
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil tussen de 92 en de 96?
De 92 is het aantal voetbalclubs dat in de hoogste 4 divisies speelt (Premier League + Championship +  League One +  League Two). Vanaf de 5e divisie is het amateur (Nonleague), al zijn er ook daar wel clubs die fullprof zijn.

De 96 is het aantal doden tijdens de Hillsboroughramp.

TeeZee

Update, Peter B was inderdaad later dan 1988.

13/04/1985 Ruud V @ Hereford
30/04/1988 Johannes de B @ Walsall
??/??/1989 John van Z @ ?
05/11/1994 Eric v/d P @ Northampton Town
16/10/1999 Peter van K @ Scunthorpe United
03/04/1999 Eric van D @ Darlington
30/03/2002 Paul van M @ Tranmere Rovers
19/04/2003 Han van E @ Oldham Atletic
07/05/2005 Peter B @ Yeovil
24/02/2007 Ad P @ Yeovil Town
31/08/2013 Joris v/d W @ Port Vale
16/03/2019 Thom Z @ Notts County

Maar er is ook nog iemand gevonden die de 92 voltooid heeft, ene Jan H. Meer info volgt.

Koning Kriel

Citaat van: TeeZee op mrt 25, 2019, 13:57:16
De 92 is het aantal voetbalclubs dat in de hoogste 4 divisies speelt (Premier League + Championship +  League One +  League Two). Vanaf de 5e divisie is het amateur (Nonleague), al zijn er ook daar wel clubs die fullprof zijn.

De 96 is het aantal doden tijdens de Hillsboroughramp.

De 96 is, in deze context, toch het aantal clubs in de piramide voordat de premier league bestond.

Nort

Het is best opvallend dat er in de afgelopen 10 jaar slechts 2 'members' zijn bijgekomen, terwijl het tegenwoordig veel laagdrempeliger is geworden om in het buitenland voetbal te kijken (Eurotunnel, budgetvluchten, internet).

Tribuneklanten

Citaat van: Nort op mrt 25, 2019, 14:02:29
Het is best opvallend dat er in de afgelopen 10 jaar slechts 2 'members' zijn bijgekomen, terwijl het tegenwoordig veel laagdrempeliger is geworden om in het buitenland voetbal te kijken (Eurotunnel, budgetvluchten, internet).

Ik vermoed dat dat te maken heeft dat er steeds meer tripjes gemaakt worden naar andere oorden.
Zuid Europa, Oost Europa etc.
Als ik zulke tripjes niet gemaakt had dan had ik de 92 al lang voltooid.

Jehoentelaar

Ik denk dat dat ook komt doordat alle 92 clubs erg tijdsintensief is en doordat veel liefhebbers niet 'hardcore' genoeg zijn om ook 24 keer naar de League Two te gaan.

Ik had voor de groundhopdag vrij snel een kaartje geregeld maar zit nu met een dubbele agenda, dus moet 'm vrees ik aan mij voorbij laten gaan. Erg jammer want zo'n evenement met zoveel hoppers bij elkaar komt niet vaak voor, maar het is niet anders.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

TeeZee

Citaat van: Koning Kriel op mrt 25, 2019, 14:01:31
De 96 is, in deze context, toch het aantal clubs in de piramide voordat de premier league bestond.
Nee, dat waren er ook 92 (op dat ene seizoen 1991/92 na, toen ze begonnen met 93).

Tribuneklanten

Citaat van: Jehoentelaar op mrt 25, 2019, 14:06:49
Ik denk dat dat ook komt doordat alle 92 clubs erg tijdsintensief is en doordat veel liefhebbers niet 'hardcore' genoeg zijn om ook 24 keer naar de League Two te gaan.

Ik had voor de groundhopdag vrij snel een kaartje geregeld maar zit nu met een dubbele agenda, dus moet 'm vrees ik aan mij voorbij laten gaan. Erg jammer want zo'n evenement met zoveel hoppers bij elkaar komt niet vaak voor, maar het is niet anders.

Ik ga liever 24 keer naar L2 dan sommige PL clubs

Hugo

#41
Citaat van: Tribuneklanten op mrt 25, 2019, 14:04:57
Ik vermoed dat dat te maken heeft dat er steeds meer tripjes gemaakt worden naar andere oorden.
Zuid Europa, Oost Europa etc.
Als ik zulke tripjes niet gemaakt had dan had ik de 92 al lang voltooid.

Ik zit nu op 73/92. Uiteindelijk zal ik er wel komen maar met mijn huidige tempo duurt het nog wel minimaal 6 jaar. Mede door tripjes naar andere landen duurt het langer. Anderzijds zorgen die er ook voor dat het leuk blijft. Als ik te vaak in Engeland kom begint het mij tegen te staan.

Edit; ik ga tegenwoordig in Engeland op de zaterdag ook snel non-league kijken. Dat helpt ook al niet.

Hugo

Citaat van: Koning Kriel op mrt 25, 2019, 14:01:31
De 96 is, in deze context, toch het aantal clubs in de piramide voordat de premier league bestond.

Nee, toen waren het er ook al '92. Zijn het niet de '92 leagueclubs + 4 nationale stadions?

TeeZee

Citaat van: Hugo op mrt 25, 2019, 14:38:03
Nee, toen waren het er ook al '92. Zijn het niet de '92 leagueclubs + 4 nationale stadions?
Wembley, Millennium, Hampden en iets in NI? Interessante optie!

De publiekswissel

Citaat van: TeeZee op mrt 25, 2019, 14:41:00
Wembley, Millennium, Hampden en iets in NI? Interessante optie!

Dacht die 96 ergens te lezen, geen idee verder hoor. Zelf staat mijn teller aan het einde van dit seizoen op 13...
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/