Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Freekos79

Citaat van: Koning Kriel op dec 25, 2018, 15:32:23
Milaan is prima te doen als je niet bij de Dom gaat zitten.
Eens
Volgende wedstrijd: ?

Sinjoor13

Begin februari staat er een plezierreisje op het programma richting Noord-Italië.
Emilia-Romagna is naast de cultureel weelderige streek ook een regio die goed vertegenwoordigd is van (mooie) clubs.

Ik ben vooral benieuwd naar de 'grotere' clubs die niet op het hoogste niveau spelen.

-   09/02 15u00 Cremonese – Calcio Padova (Serie B) (Geen E-M, maar Lombardije)
-   10/02 14u30 Modena - Axys Zola (Serie D)
-   10/02 14u30 Cesena – Santarcangelo Calcio (Serie D)
-   10/02 18u30 Piacenza – Albissola 2010 (Serie C)

Na wat opzoekingswerk zag ik dat Modena en Piacenza niet echt meer leven. Ze spelen wel elks nog steeds in een gigantisch stadion voor die reeks (wat natuurlijk niet zo bijzonder is voor Italië). Mijn vraag dus bij deze. Welke wedstrijd(en) kunnen kenners me aanraden? Zie ik misschien nog iets over het hoofd? Zijn er dingen waar ik op moet letten? Vallen er dingen te combineren?

Parma, Bologna en Sassuolo spelen ook thuis. Ik heb ook de indruk dat ticketing geen probleem kan zijn bij al deze clubs! Enkel Sassuolo misschien... Zij spelen dat weekend tegen het grote Juventus. Jammer dat SPAL niet thuis speelt die data!




Joost

Modena en Piacenza kun je best wel op 1 dag doen.

Let er vooral op dat je aan tickets komt, dat kost in Italië altijd veel meer tijd dan in andere landen. Sites van de clubs geven meestal wel goede informatie over de kaartverkoop maar vaak start het pas in de week voor de wedstrijd dus vooral niet paniekeren. Mocht je ze online kunnen kopen dan zou ik dat in Italie altijd doen.

mike_t

Piacenza kun je ook kaarten online kopen via vivaticket.it (voor veel clubs van Serie A,B,C overigens)

mike_t

Ik ga komend weekend 4 dagen naar Italie.
Bedoeling is 8 wedstrijden in 4 dagen

Zondag ;
Pontedera - Piacenza
Lucchese - Pistoiese

Maandag ;
Genua - AC Milan
La Spezia - Venezia

Dinsdag ;
AS Giana Erminio - Fernana
AC Renate - Monza

Woensdag ;
Piacenza -AC Gozzano
Allessandria - Pro Vercelli

Ik heb slechts 1 vraag ; waar kan ik een het best parkeren in Genua? Ben er ruim op tijd en heb ook wel speling richting La Spezia. Maar wel toch zo snel mogelijk weer onderweg zijn van Genua naar La Spezia om niets aan het toeval over te laten
Iemand een suggestie?

hgrm

Citaat van: mike_t op jan 18, 2019, 11:26:32

Ik heb slechts 1 vraag ; waar kan ik een het best parkeren in Genua? Ben er ruim op tijd en heb ook wel speling richting La Spezia. Maar wel toch zo snel mogelijk weer onderweg zijn van Genua naar La Spezia om niets aan het toeval over te laten
Iemand een suggestie?

Rond het stadion kun je het vergeten. Er is één groot parkeerterrein maar dat is alleen voor parkeertickethouders. In de omliggende straten is helemaal niks.
Als je vroeg genoeg bent (wij waren er de vorige keer een uur of 3 voor KO en toen ging het prima, maar ik zou het nier een half uur voor de wedstrijd proberen) kun parkeren op Piastra Genova Est (Piazza Giuseppe Garrassinni Garbarino).
Het parkeerterrein ligt op ongeveer een kwartier lopen vanaf het stadion maar wel al in de richting van de snelweg. Als je de Torrente Bisagno (rivier/droge rivierbedding) volgt, kan het niet missen. Zie Google maps voor de details

Kijk van te voren wel ff hoe je vanaf het parkeerterrein op de goed manier bij de snelweg komt; het wegennet ter plekke is net een bord spaghetti.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

mike_t

Citaat van: hgrm op jan 18, 2019, 11:59:22
Rond het stadion kun je het vergeten. Er is één groot parkeerterrein maar dat is alleen voor parkeertickethouders. In de omliggende straten is helemaal niks.
Als je vroeg genoeg bent (wij waren er de vorige keer een uur of 3 voor KO en toen ging het prima, maar ik zou het nier een half uur voor de wedstrijd proberen) kun parkeren op Piastra Genova Est (Piazza Giuseppe Garrassinni Garbarino).
Het parkeerterrein ligt op ongeveer een kwartier lopen vanaf het stadion maar wel al in de richting van de snelweg. Als je de Torrente Bisagno (rivier/droge rivierbedding) volgt, kan het niet missen. Zie Google maps voor de details

Kijk van te voren wel ff hoe je vanaf het parkeerterrein op de goed manier bij de snelweg komt; het wegennet ter plekke is net een bord spaghetti.

Thanks.
Ik ben er ruim van te voren, dus dit lijkt me een prima optie!

hgrm

Oh ja. Er staat wel een bord waaruit ik opmaakte dat het niet gratis is ofzo als er iets in het stadion te doen is. Dat werd echter door de Italianen genegeerd dus dat heb ik ook maar gedaan.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Tribuneklanten

Er zit een parkeergarage onder hotel President, Corte Lambruschini, 4, 16129 Genova GE, Italië
Deze ligt op 15 minuten lopen van het stadion.

CU

Volgend weekend zit ik in Italië en wil de wedstrijden:

za 06/04, 15:00 uur: Parma - Torino
zo 07/04, 12:30 uur: Fiorentina - Frosinone

mee pikken.

Graag advies m.b.t. kaartverkoop (kun je deze het best doen online of kassaverkoop op wedstrijddag (staanplaatsen))?

Kölsche Bosschenaar

#625
Citaat van: CU op mrt 29, 2019, 14:41:07
Volgend weekend zit ik in Italië en wil de wedstrijden:

za 06/04, 15:00 uur: Parma - Torino
zo 07/04, 12:30 uur: Fiorentina - Frosinone

mee pikken.

Graag advies m.b.t. kaartverkoop (kun je deze het best doen online of kassaverkoop op wedstrijddag (staanplaatsen))?

Ben in het weekend na carnaval bij beide clubs geweest.
Voor beide clubs kun je gewoon vooraf online tickets kopen.
Zowel Parma als Fiorentina werken met Ticketone en voor Parma loopt de verkoop al.
Dit zijn de officiële verkoopsites van de clubs.
Schrik niet, Parma is schrikbarend duur.
Mocht je voor Fiorentina een clubcard nodig hebben, kun je de club het beste appen of mailen.
Ze sturen dan een aankoopformulier, waarmee je toch tickets kunt kopen.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Robbie

Weet iemand wat de speeltijden zijn van de laatste speeldag (26 mei) in de Italiaanse Serie A?

ALenstra

Nog niet bekend volgens website van Serie A.

Hugo



Het San Paolo wordt opgeknapt i.v.m. een bepaald sporttoernooi.

Joost

Best verfrissend.

Wat een likje verf al niet kan doen.