Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Mokum1900

2017-2018 :

Project Hoofdklasse A helemaal klaar
84 wedstrijden gezien ( als goed is komen er nog 2 uitwedstrijden in de nacompettie bij van Hoek, bij de thuiswedstrijdne helaas afwezig )
37 x Ajax gezien
60 verschillende stadions
38 nieuwe stadions
de meeste goals fc twente - ajax 6-5
19 x Johan Cruijff Arena

handig van de groundhoppers app
Waar je ook gaat ik volg je overal

Mokum1900

Citaat van: spons op mrt 16, 2018, 12:19:01
Respect, ik zou nooit zoveel moeite hebben gedaan voor een 13 in een dozijn wedstrijd.

ken 1 jongen die komt elke thuis wedstrijd uit Oslo voor Ajax
ken een andere jongen die komt elke thuiswedstrijd uit Manchester


Maak niet uit voor welke club je ben, dan heb ik respect daar voor
Waar je ook gaat ik volg je overal

FCT1980

Citaat van: Mokum1900 op mei 26, 2018, 21:08:59
ken 1 jongen die komt elke thuis wedstrijd uit Oslo voor Ajax
ken een andere jongen die komt elke thuiswedstrijd uit Manchester


Maak niet uit voor welke club je ben, dan heb ik respect daar voor

Daar kun je idd alleen maar respect voor hebben. Dat zijn echte supporters.
Beter dan die supporters uit de provincie die één keer in het seizoen een Europese wedstrijd mee pakken maar als er een prijs wordt gewonnen weer vooraan staan.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Aangezien ik komend weekend verhindert ben heb ik gisteren het seizoen beëindigd.

81 wedstrijden.
Nederland 58
België 13
Duitsland 3
Engeland 5
Italië 2

Juli 3
Augustus 3
September 7
Oktober 9
November 5
December 8
Januari 5
Februari 6
Maart 9
April 11
Mei 11
Juni 4

34 nieuw terreinen
Herestraat, Melosport Zonhoven
't Leeuwke, KFC Hamont 99
Stadio Renato Curi, Perugia
Stadio Olimpico, Lazio
Herent, SV Herkol
Sportpark de Wieen, Venray
Sportpark de Boekhorst, VVSB
Stade Edmond Leburton (Tubeke), AFC Tubize
Oude Baan, Eendracht Mechelen aan de Maas
Cheriton Road, Folkestone Invicta
Sportpark Schimmert, Schimmert
Sportpark Mesweg, Hulsberg
Clarence Park, St. Albans City FC
Meistraat, Bregel Sport
Mijnstadion (Houthalen), Houthalen VV
Mercedes Benz Arena, VfB Stuttgart
Omer Dewittestadion, White Star Lauwe
Gemeentelijk Sportcenturm Ingelmunster, Mandel United
Houtstraat (Wellen), KVK Wellen
Sincil Bank, Lincoln City
KC Stadium, Hull City
Sportpark Op de Bos, IBC '03
Sportpark op den Toren, Born
Sportpark Het anker, HBC '09
Ludo Coeckstadion, Berchem Sport
Sportpark BMR, BMR
Zandstraat, RC Reppel
Sportpark Tuddernderweg, Centrum Boys
Stade de Rocourt, RFC Liege
Sportpark Bakkerbosch, Keer
Sportplatz Lich-Steinstraß, FC Germania Lich-Steinstraß
Sportpark Toustruwe, vv SCM
Sportplatz zum Hagelkreuz, FC Accordia Niederbardenberg
Sportpark de Sleutel, FC Bemelen

279 doelpunten, 139 thuis, 140 uit
Een gemiddelde van 1,73

5x 0-0




Hugo

Ik kwam tot 49 wedstrijden in het seizoen 2017/18

Nederland = 17 x
Engeland = 13 x
België = 6 x
Italië = 6 x
Duitsland = 5 x
Frankrijk = 1 x
Zwitserland = 1 x

Tribuneklanten

Afgelopen zaterdag kon je een van de eerste oefenwedstrijden van seizoen 2018-2019 al bezoeken en gisteren een van de laatste wedstrijden van seizoen 2017-2018.
Als groundhopper hoef je dus geen zomerstop te hebben.

Bier und Bratwurst

De balans opgemaakt van seizoen 2017/2018:

Totaal 95 wedstrijden waarvan:

Nederland: 39
Duitsland: 24
Italië : 3
Kroatië: 2
België: 2
Frankrijk: 2
Engeland: 2
Schotland : 2
Denemarken: 1
Bosnië en Herzegovina : 1
Het ene stadion is het andere niet!

DanielsenAxedal

Dit bericht fungeert als de terugblik op mijn start als Groundhopper. Geniet ervan.

Het afgelopen seizoen zat voor mij vol schitterende en memorabele momenten die mij lang zullen heugen. Sinds half januari dit jaar ben ik begonnen met Groundhoppen en hier heb ik mij hevig in verdiept. Als student zijnde is het vaak lastig om dit te combineren en daarbij heb ik ook nog een bijbaan dat bijna mijn hele weekend in beslag neemt. De focus lag daarom op de vrijdagavond, maandagavond en doordeweekse wedstrijden. Ik vind de ervaringen het meest waardevol wanneer ik samen met vrienden ga, meerdere van mijn groep delen de groundhop passie. Wij denken altijd: we kunnen in het dorpscafé gaan zitten en bier gaan drinken, maar we kunnen ook naar een willekeurige wedstrijd afreizen en het nóg gezelliger hebben. Daarbij komt het feit dat je een voetballiefhebber bent. Ikzelf heb ook andere vrienden over kunnen halen die totaal niets van voetbal weten en er ook geen interesse in hebben. De gezelligheid die het met zich meebrengt, de nieuwe ervaringen die je opdoet en onbekende steden die je voor het eerst kunt waarnemen zijn allemaal facetten die de expedities aantrekkelijk maken plus voor een hoog adrenaline gehalte zorgen. Ikzelf ben de overheid gigantisch dankbaar voor het gratis reizen voor studenten doordeweeks, zonder deze nuttigheid had ik nooit zoveel wedstrijden bezocht.

Hierbij komt nog eens de interessante informatie die je opdoet over clubs. Zowel negatieve als positieve verhalen zijn ontstaan. Dat FC Oss naar mijn mening een van de vriendelijkste clubs van Nederland is, zou ik nooit zijn achter gekomen als ik er niet naartoe was gegaan. Dat Helmond Sport zo achterlijk in hun hoofd is door mij van dertig euro te beroven en geen toegang tot het stadion te geven is een negatieve ervaring die mij uiteindelijk ook weer wijzer maak: nooit meer Helmond Sport.

Als toekomstig leraar Maatschappijleer/Filosofie is het Groundhoppen ook een geschikte manier om het land te verkennen en al haar fascinerende steden te bekijken plus hierin op te gaan. Je mengt je als het ware in een dorps/steden/provinciale cultuur waarbij onbekende gebruiken naar voren komen en dialecten tevoorschijn komen. De mensen die bij FC Volendam en Cambuur Leeuwarden zitten hebben met elkaar zoveel cultuurverschillen en dát is rijkelijk om waar te nemen.

Je ziet oude, grijze mannen in versleten vissers outfits naar elkaar roepen ''tot morgen!'', iedereen kent elkaar bij FC Volendam. Je ziet vrouwen in de veertig gratis bitterballen uitdelen omdat de uitploeg scoort terwijl we ons in het thuisvak begeven van FC Oss. Je ziet de onvoorwaardelijke steun van de FC Twente supporters die maar blijven komen ook al presteert het team ontiegelijk slecht. Je ziet het Legioen van Feyenoord dat tijdens een gevoelstemperatuur van -14 graden alsnog op de makkelijke bekerwedstrijd tegen Willem II afstormt. Je komt in aanraking met beveiliging en krijgt de volle laag van de thuisclub omdat een vriend van je juicht bij een goal van de tegenpartij terwijl je in het thuisvak zit. Je verstopt al het bier in het bos voor de lange terugweg omdat het niet mee het stadion in mag. Je viert carnaval op de tribune bij een 6-1 overwinning van NAC Breda op Heracles Almelo. Je wilt kaartjes aan de deur bij FC Emmen kopen maar er komt een bejaarde man naar je toe en geeft zomaar gratis kaartjes. Talloze mooie momenten onderschrijven dit voetbalseizoen en ik verheug mij nu al op het komende seizoen in met name de Keuken-Kampioen Divisie die zeer spannend gaat worden met alle gevallen Eredivisie-clubs.


De Eredivisieclubs die ik heb bezocht vanaf half januari:
NAC Breda 2x, FC Twente 2x, Feyenoord 2x, Ajax 2x, Heracles Almelo, SC Heerenveen, PEC Zwolle, Vitesse, FC Utrecht, Excelsior, Sparta Rotterdam, Willem II en ADO Den Haag

De Eerste Divisie clubs die ik heb bezocht vanaf half januari:
FC Dordrecht 2x, Telstar 2x, FC Oss 2x, FC Volendam, Fortuna Sittard, Cambuur Leeuwarden, De Graafschap, Go Ahead Eagles, FC Emmen, FC Eindhoven, FC Almere City, N.E.C., Jong FC Utrecht, Jong Ajax en Jong PSV.

Bundesliga 2.:
Fortuna Düsseldorf - Erzgebirge Aue

Hongaarse vriendschappelijke wedstrijd:
SC Vasas - MTK Budapest

Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Berend11

Leuk geschreven, ik herken het volledig! Met name dat gratis reizen gedeelte haha :)

FCT1980

Leuk verhaal  DanielsenAxedal.
Waar komt die naam eigenlijk vandaan?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Koning Kriel

#805
Citaat van: DanielsenAxedal op jul 04, 2018, 22:01:55
Je ziet het Legioen van Feyenoord dat tijdens een gevoelstemperatuur van -14 graden alsnog op de makkelijke bekerwedstrijd tegen Willem II afstormt.

Je zou zo bij een krant kunnen gaan werken, je had bijvoorbeeld voor dezelfde wedstrijd de kop:  'Legioen verkoopt stadion niet uit voor halve finale beker' kunnen kiezen.

jdebruin96

Citaat van: DanielsenAxedal op jul 04, 2018, 22:01:55
Dit bericht fungeert als de terugblik op mijn start als Groundhopper. Geniet ervan.

Het afgelopen seizoen zat voor mij vol schitterende en memorabele momenten die mij lang zullen heugen. Sinds half januari dit jaar ben ik begonnen met Groundhoppen en hier heb ik mij hevig in verdiept. Als student zijnde is het vaak lastig om dit te combineren en daarbij heb ik ook nog een bijbaan dat bijna mijn hele weekend in beslag neemt. De focus lag daarom op de vrijdagavond, maandagavond en doordeweekse wedstrijden. Ik vind de ervaringen het meest waardevol wanneer ik samen met vrienden ga, meerdere van mijn groep delen de groundhop passie. Wij denken altijd: we kunnen in het dorpscafé gaan zitten en bier gaan drinken, maar we kunnen ook naar een willekeurige wedstrijd afreizen en het nóg gezelliger hebben. Daarbij komt het feit dat je een voetballiefhebber bent. Ikzelf heb ook andere vrienden over kunnen halen die totaal niets van voetbal weten en er ook geen interesse in hebben. De gezelligheid die het met zich meebrengt, de nieuwe ervaringen die je opdoet en onbekende steden die je voor het eerst kunt waarnemen zijn allemaal facetten die de expedities aantrekkelijk maken plus voor een hoog adrenaline gehalte zorgen. Ikzelf ben de overheid gigantisch dankbaar voor het gratis reizen voor studenten doordeweeks, zonder deze nuttigheid had ik nooit zoveel wedstrijden bezocht.

Hierbij komt nog eens de interessante informatie die je opdoet over clubs. Zowel negatieve als positieve verhalen zijn ontstaan. Dat FC Oss naar mijn mening een van de vriendelijkste clubs van Nederland is, zou ik nooit zijn achter gekomen als ik er niet naartoe was gegaan. Dat Helmond Sport zo achterlijk in hun hoofd is door mij van dertig euro te beroven en geen toegang tot het stadion te geven is een negatieve ervaring die mij uiteindelijk ook weer wijzer maak: nooit meer Helmond Sport.

Als toekomstig leraar Maatschappijleer/Filosofie is het Groundhoppen ook een geschikte manier om het land te verkennen en al haar fascinerende steden te bekijken plus hierin op te gaan. Je mengt je als het ware in een dorps/steden/provinciale cultuur waarbij onbekende gebruiken naar voren komen en dialecten tevoorschijn komen. De mensen die bij FC Volendam en Cambuur Leeuwarden zitten hebben met elkaar zoveel cultuurverschillen en dát is rijkelijk om waar te nemen.

Je ziet oude, grijze mannen in versleten vissers outfits naar elkaar roepen ''tot morgen!'', iedereen kent elkaar bij FC Volendam. Je ziet vrouwen in de veertig gratis bitterballen uitdelen omdat de uitploeg scoort terwijl we ons in het thuisvak begeven van FC Oss. Je ziet de onvoorwaardelijke steun van de FC Twente supporters die maar blijven komen ook al presteert het team ontiegelijk slecht. Je ziet het Legioen van Feyenoord dat tijdens een gevoelstemperatuur van -14 graden alsnog op de makkelijke bekerwedstrijd tegen Willem II afstormt. Je komt in aanraking met beveiliging en krijgt de volle laag van de thuisclub omdat een vriend van je juicht bij een goal van de tegenpartij terwijl je in het thuisvak zit. Je verstopt al het bier in het bos voor de lange terugweg omdat het niet mee het stadion in mag. Je viert carnaval op de tribune bij een 6-1 overwinning van NAC Breda op Heracles Almelo. Je wilt kaartjes aan de deur bij FC Emmen kopen maar er komt een bejaarde man naar je toe en geeft zomaar gratis kaartjes. Talloze mooie momenten onderschrijven dit voetbalseizoen en ik verheug mij nu al op het komende seizoen in met name de Keuken-Kampioen Divisie die zeer spannend gaat worden met alle gevallen Eredivisie-clubs.


De Eredivisieclubs die ik heb bezocht vanaf half januari:
NAC Breda 2x, FC Twente 2x, Feyenoord 2x, Ajax 2x, Heracles Almelo, SC Heerenveen, PEC Zwolle, Vitesse, FC Utrecht, Excelsior, Sparta Rotterdam, Willem II en ADO Den Haag

De Eerste Divisie clubs die ik heb bezocht vanaf half januari:
FC Dordrecht 2x, Telstar 2x, FC Oss 2x, FC Volendam, Fortuna Sittard, Cambuur Leeuwarden, De Graafschap, Go Ahead Eagles, FC Emmen, FC Eindhoven, FC Almere City, N.E.C., Jong FC Utrecht, Jong Ajax en Jong PSV.

Bundesliga 2.:
Fortuna Düsseldorf - Erzgebirge Aue

Hongaarse vriendschappelijke wedstrijd:
SC Vasas - MTK Budapest

Je hebt toch al een aardig lijstje als je zoveel wedstrijden hebt gezien in circa 5 maanden tijd waarbij je niet elk weekend op pad kon!

Hugo

Citaat van: DanielsenAxedal op jul 05, 2018, 15:43:59
Deze naam (Axedal) heeft een affiniteit met de Noorse kant van mijn familie, ik heb ook een oom die profvoetballer is in de Noorse Tippeligaen (de hoogste divisie in Noorwegen heet nu Eliteserien).

Verder ben ik dankbaar voor de positieve reacties, dit doet mij goed.

En dat mannetje in je profielfoto, ben je dat zelf?

DanielsenAxedal

Citaat van: Hugo op jul 05, 2018, 16:19:09
En dat mannetje in je profielfoto, ben je dat zelf?

Dat is Hirving Lozano.. :p
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Footballromantic

Citaat van: Koning Kriel op jul 05, 2018, 10:13:11
Je zou zo bij een krant kunnen gaan werken, je had bijvoorbeeld voor dezelfde wedstrijd de kop:  'Legioen verkoopt stadion niet uit voor halve finale beker' kunnen kiezen.

Och, och... Overigens zaten de fanatieke vakken propvol! Enkel de gezinsvakken (logisch met temperatuur en tijdstip) en de bobo's lieten het afweten.
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam