Eerste divisie 2008-2009

Gestart door Sebastiaan_W, aug 31, 2008, 08:00:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

In navolging van het topic wat Dennnis1981 heeft geopend over de eredivisie voor dit seizoen, heb ik deze geopend. Dit topic kan toch niet ontbreken op het forum met een aantal members die een eerste divisie club supporten, een member die nog twijfelt om een seizoenskaart te kopen(ben je er al uit hgrm?) en members die de '38' vol willen maken en nog wat stadions in de eerste divisie moeten bezoeken.

In de eredivisie wordt dit weekend de 1e speeronde gespeeld, daar werd in de eerste divisie afgelopen vrijdag de 4e speelronde afgewerkt. Er zaten weer een paar prachtige wedstrijden tussen. Outsider voor het kampioenschap, Cambuur Leeuwarden, deklasseerde voor ruim 7.000 toeschouwers FC Emmen met 6-2. In de brabantse derby(één van de vele brabantse derbies) tussen Helmond Sport en FC Eindhoven wist Helmond Sport in de slotfase een 3-2 achterstand om te buigen naar een 4-3 overwinning. VVVen FC Zwolle, 2 kandidaten voor de titel, deelden de punten in Venlo. De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel.

Alle uitslagen 4e speelronde:
AGOVV - Excelsior 2-3  2.525(-)
Go Ahead Eagles - FC Omniworld 1-0  4.348(-)
FC Dordrecht - RKC Waalwijk 0-1  2.592(-)
FC Den Bosch - MVV 1-3  3.812(-)
BV Veendam - RBC Roosendaal 3-2  3.212(-)
Fortuna Sittard - TOP Oss 1-1  3.247(30)
SC Cambuur - FC Emmen 6-2  7.063(-)
VVV Venlo - FC Zwolle 1-1  6.000(-)
Helmond Sport - FC Eindhoven  3.286(-)
HFC - Haarlem - Telstar 4-2  2.247(250)

Vandaag staat nog de derby van Kennemerland, tussen HFC Haarlem en Telstar, op het programma. Na 3 speelronden gaan Cambuur Leeuwarden en Excelsior met 9 punten aan de leiding.

Hieronder nog de uitslagen van de eerder gespeelde wedstrijden.
3e speelronde:
FC Zwolle - Cambuur Leeuwarden 3-1  5.062(-)
MVV - Helmond Sport 3-1  5.714(-)
RKC Waalwijk - Go Ahead Eagles 1-1  3.400(-)
FC Den Bosch - AGOVV Apeldoorn 2-0  3.781(-)
SC Telstar - TOP Oss 2-2  1.461(30)
FC Emmen - FC Dordrecht 2-1  3.059(-)
FC Eindhoven - TOP Oss 1-3  1.965(-)
RBC Roosendaal - HFC Haarlem 2-0  2.300(-)
FC Omniworld - BV Veendam 2-1  1.739(-)
Excelsior - Fortuna Sittard 5-1  1.638(50)

2e speelronde:
RBC Roosendaal - FC Zwolle 1-3  2.500(-)
FC Eindhoven - HFC Haarlem 3-2  2.100(-)
Cambuur Leeuwarden - VVV Venlo 2-0  7.492(-)
AGOVV Apeldoorn - FC Dordrecht 1-0  2.410(-)
FC Emmen - Helmond Sport 1-1  3.386(-)
SC Telstar - FC Den Bosch 2-2  1.500(150)
MVV - Excelsior 0-1  6.559(-)
RKC Waalwijk - BV Veendam 4-1  3.720(-)
TOP Oss - FC Omniworld 3-0  1.410(-)
Go Ahead Eagles - Fortuna Sittard 1-1  5.174(55)

1e speelronde:
Fortuna Sittard - FC Emmen 1-2  2.494(-)
Helmond Sport - AGOVV Apeldoorn 1-2  2.786(-)
Excelsior - SC Telstar 0-1  1.745(70)
VVV Venlo - Go Ahead Eagles 5-0  5.512(-)
FC Zwolle - MVV 0-0  5.415(-)
BV Veendam - Cambuur Leeuwarden 0-3  3.615(-)
HFC Haarlem - TOP Oss 2-1  1.850(-)
FC Omniworld - RBC Roosendaal 1-2  1.794(-)
FC Dordrecht - FC Eindhoven 2-0  1.670(-)
FC Den Bosch - RKC Waalwijk 1-1  4.923(-)






Sebastiaan_W

#1
Tot nog toe heb ik één wedstrijd bezocht in één van de vermakelijkste competities ter wereld. Het was de ontmoeting tussen SC Telstar en het Brabantse TOP Oss. Een zeer vermakelijke wedstrijd, waarin van alles gebeurde(rode kaart, knullig eigen doelpunt, etc.) en die na 90 minuten voetbal een 2-2 gelijkspel opleverde. Helaas had ik mijn camera niet bij me, anders had ik een foto kunnen maken van het nieuwe scorebord van Telstar. De onderstaande foto heb ik van de  Telstarfansite van vak-i geplukt.


bron: http://www.telstar-vak-i.nl/

Met vismandjes wordt de score bijgehouden. Te hopen voor de beste man dat het dit seizoen weinig zal regenen, maar persoonlijk vind ik het een prachtig en origineel scorebord. Het is weer eens wat anders, dan al die videoschermen.

Denniz1974

Mijn bijdrage alhier mag niet ontbreken.
Ik ben momenteel bezig om mijn bezoek aan alle thuishavens van de 38 Nederlandse profclubs te voltooien. Met name in de Eerste Divisie lag nog een hoop onbekend terrein voor me, daarom ben ik ook juist met die stadions begonnen.
Op 8 augustus bezocht ik het nieuwe stadion van FC Zwolle. In een zeer vermakelijke wedstrijd tegen MVV bleef de score echter op 0-0 steken.
Een weekje later, 15 augustus, een rit naar het noorden van 't land gemaakt: FC Emmen - Helmond Sport. Op voorhand niet een affiche waar je al weken slapeloze nachten van zal hebben, maar ik heb 't er prima naar m'n zin gehad. Helmond speelde fris voetbal, lekker aanvallend en Emmen wist daar niet echt veel tegenover te zetten. Al vroeg in de wedstrijd namen de Brabanders dan ook al de leiding: 1-0. Op het moment dat alle 19 meegereisde Helmondsupporters al hun drie punten aan 't inpakken waren, scoorde Emmen de gelijkmaken uit een vrijtrap die door de muur van richting werd veranderd: 1-1
Afgelopen vrijdag alweer m'n derde bezoek aan de Eerste Divisie in dit seizoen: AGOVV - Excelsior. Ik vond het een rare gewaarwording om dit sportcomplex nu als stadion te moeten zien. Ik herinner 't me nog goed als amateurveld met van die graswallen er omheen. Zo op 't eerste zicht ziet het er allemaal wel aardig uit, maar ik vind 't ronduit belachelijk dat men niet in staat is geweest om een fatsoenlijke dakconstructie te bedenken. Nu staan om de 10-15 meter steunpilaren gestationeerd, met als gevolg dat vanaf vele plekke op de tribune het zicht op 't veld ernstig wordt belemmerd omdat je dus tegen een paal aan kijkt.  In feite zijn dat soort plaatsen dus onverkoopbaar !! Ik trof dus zo'n stoeltje, maar omdat het absoluut niet was uitverkocht kon ik een eindje opschuiven waardoor ik niet langer voor (of eigenlijk achter) paal zat. De wedstrijd was vermakelijk. De supporters van de Apeldoornse helden maakten voorafgaand aan de wedstrijd genoeg lawaai met hun trommel, maar toen de wedstrijd eenmaal was begonnen namen de Rotterdamse fans het stokje over. De hele wedstrijd hebben ze gezongen, gedanst, gehost en hun ploeg gesteund; iets wat de Apeldoornse fans absoluut niet deden. Pas in de 93e minuut, toen AGOVV de aansluitingstreffer maakte (2-3), begonnen enkele lieden met het roepen van "Kom-aan Blauwe" ...

Sebastiaan_W

Vanmiddag werd de laatste wedstrijd van de 4e speelronde afgewerkt en wel de derby van Kennemerland tussen HFC Haarlem en Telstar. Voor 2.247 toeschouwers trok Haarlem aan het langste eind en wist het met 4-2 te winnen.

TeeZee

Citaat van: witte leeuw op aug 31, 2008, 08:34:07

bron: http://www.telstar-vak-i.nl/

Met vismandjes wordt de score bijgehouden. Te hopen voor de beste man dat het dit seizoen weinig zal regenen, maar persoonlijk vind ik het een prachtig en origineel scorebord. Het is weer eens wat anders, dan al die videoschermen.
Dit zou voor mij een reden zijn om dit stadion te bezoeken. Het is heel ouderwets, maar juist daardoor ook heel origineel en romantisch.

Joost

De samenvattingen van de eerste divisie vind ik altijd het hoogtepunt van het voetbalweekend. Afgelopen vrijdag was het helemaal smullen met die keeper van Den Bosch en Helmond-Eindhoven.

Sebastiaan_W

Aankomend weekend zal de 5e speelronde worden afgewerkt in de eerste divisie en er staan op papier weer een paar aardige wedstrijden te wachten. FC Den Bosch wacht de zware uitwedstrijd bij koploper Cambuur Leeuwarden. RKC Waalwijk ontvangt thuis degradant VVV Venlo.

De wedstrijd tussen HFC Haarlem en FC Dordrecht zal op zondagmiddag worden gespeeld. Alle andere wedstrijden vinden vrijdagavond plaats.

Alle wedstrijden 5e speelronde:
TOP Oss - FC Emmen
FC Zwolle - Telstar
RKC Waalwijk - VVV Venlo
MVV - Go Ahead Eagles
FC Omniworld - Helmond Sport
Cambuur Leeuwarden - FC Den Bosch
FC Eindhoven - AGOVV Apeldoorn
BV  Veendam - Fortuna Sittard
Excelsior - RBC Roosendaal
HFC Haarlem - FC Dordrecht

Ik zal de wedstrijd tussen FC Zwolle en Telstar gaan bezoeken.

Stadionhopper

Citaat van: TeeZee op aug 31, 2008, 20:02:50
Citaat van: witte leeuw op aug 31, 2008, 08:34:07

bron: http://www.telstar-vak-i.nl/

Met vismandjes wordt de score bijgehouden. Te hopen voor de beste man dat het dit seizoen weinig zal regenen, maar persoonlijk vind ik het een prachtig en origineel scorebord. Het is weer eens wat anders, dan al die videoschermen.
Dit zou voor mij een reden zijn om dit stadion te bezoeken. Het is heel ouderwets, maar juist daardoor ook heel origineel en romantisch.

Heeft dit in de geschiedenis van Telstar ook zo plaatsgevonden?
Mijn mening is dat als clubs iets willen laten herinvoeren wat in het verleden ook zo was geweest, de historische waarde van het origineel helemaal verdwenen raakt. Ik zou dit zeker geen reden vinden om het stadion te gaan bezoeken.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Citaat van: witte leeuw op sep 01, 2008, 11:28:34


Ik zal de wedstrijd tussen FC Zwolle en Telstar gaan bezoeken.

Dat lijkt me een goed idee. Zal ook eens kijken of dat lukt zonder clubcard- en andere ellende.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op sep 01, 2008, 21:46:44
Citaat van: witte leeuw op sep 01, 2008, 11:28:34


Ik zal de wedstrijd tussen FC Zwolle en Telstar gaan bezoeken.

Dat lijkt me een goed idee. Zal ook eens kijken of dat lukt zonder clubcard- en andere ellende.

Voor het gastenvak lukt het zeker en ik denk dat je op de Zwolle tribunes ook wel zonder fankaart een kaartje kan bemachtigen.

Sebastiaan_W

Citaat van: Dennis1981 op sep 01, 2008, 19:13:34
Citaat van: TeeZee op aug 31, 2008, 20:02:50
Citaat van: witte leeuw op aug 31, 2008, 08:34:07

bron: http://www.telstar-vak-i.nl/

Met vismandjes wordt de score bijgehouden. Te hopen voor de beste man dat het dit seizoen weinig zal regenen, maar persoonlijk vind ik het een prachtig en origineel scorebord. Het is weer eens wat anders, dan al die videoschermen.
Dit zou voor mij een reden zijn om dit stadion te bezoeken. Het is heel ouderwets, maar juist daardoor ook heel origineel en romantisch.

Heeft dit in de geschiedenis van Telstar ook zo plaatsgevonden?
Mijn mening is dat als clubs iets willen laten herinvoeren wat in het verleden ook zo was geweest, de historische waarde van het origineel helemaal verdwenen raakt. Ik zou dit zeker geen reden vinden om het stadion te gaan bezoeken.

Een soortgelijk scorebord heeft er in het verleden ook gestaan, alleen was het dan met ballen i.p.v. vismanden. Niet omdat ik Telstar supporter ben, maar ik vind het geweldig. Is eens wat anders dan die standaard scoreborden of commercieel gerichte videoschermen als bij PSV dat je een berichtje kan achterlaten zodat het hele stadion het kan lezen. Dan maar liever weer een knipoog naar het verleden, dan die commerciële onzin wat werkelijk niks met voetbal te maken heeft.

Hugo

Citaat van: Denniz1974 op aug 31, 2008, 10:04:57
Afgelopen vrijdag alweer m'n derde bezoek aan de Eerste Divisie in dit seizoen: AGOVV - Excelsior. Ik vond het een rare gewaarwording om dit sportcomplex nu als stadion te moeten zien. Ik herinner 't me nog goed als amateurveld met van die graswallen er omheen. Zo op 't eerste zicht ziet het er allemaal wel aardig uit, maar ik vind 't ronduit belachelijk dat men niet in staat is geweest om een fatsoenlijke dakconstructie te bedenken. Nu staan om de 10-15 meter steunpilaren gestationeerd, met als gevolg dat vanaf vele plekke op de tribune het zicht op 't veld ernstig wordt belemmerd omdat je dus tegen een paal aan kijkt.  In feite zijn dat soort plaatsen dus onverkoopbaar !!

Bedenken is niet zo moeilijk, het kost enkel wat meer centjes. En waarschijnlijk had de opdrachtgever destijds het nieuwe stadion van Agovv in het achterhoofd, wat er overigens wel nooit zal komen.

Sebastiaan_W

Afgelopen vrijdag naar FC Zwolle - SC Telstar geweest in het geheel vernieuwde stadion van FC Zwolle. Wedstrijd was niet best, maar op basis van de 2e helft won Zwolle verdient.

Toch apart dat er op teletekst 5.021 toeschouwers worden aangegeven. Het stadion was bij lange na niet half gevuld. Ik denk dat er hoogstens 3.500 toeschouwers aanwezig waren. Verder is het een sfeerloze bak, tribunes te ver van het veld en eerst is er bij alle tribunes een muur van een meter of 3 hoog voordat deze is beginnen met zitplaatsen. Zonde dat zitplaatsen niet meer vanaf het speelveld beginnen. De sfeer in het stadion was vrijdagavond ook 0,0.

Denniz1974

Citaat van: witte leeuw op sep 07, 2008, 09:14:22
Afgelopen vrijdag naar FC Zwolle - SC Telstar geweest in het geheel vernieuwde stadion van FC Zwolle. Wedstrijd was niet best, maar op basis van de 2e helft won Zwolle verdient.

Toch apart dat er op teletekst 5.021 toeschouwers worden aangegeven. Het stadion was bij lange na niet half gevuld. Ik denk dat er hoogstens 3.500 toeschouwers aanwezig waren. Verder is het een sfeerloze bak, tribunes te ver van het veld en eerst is er bij alle tribunes een muur van een meter of 3 hoog voordat deze is beginnen met zitplaatsen. Zonde dat zitplaatsen niet meer vanaf het speelveld beginnen. De sfeer in het stadion was vrijdagavond ook 0,0.

Qua bezoekersaantallen op teletekst moet ik over Omniworld - Helmond hetzelfde zeggen. Teletekst meldt dik 1200 toeschouwers, ik ben er van overtuigd dat we met 800 aanwezigen aan de hoge kant zitten ..

Stadionhopper

De seizoenkaarthouders worden altijd erbij geteld. Als er sommige niet op komen dagen dan tellen ze wel mee.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper