Ervaringen met Glasgow Rangers

Gestart door red28, nov 04, 2018, 12:20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bakkie

Citaat van: red28 op nov 05, 2018, 22:31:28
Haha goed om te horen :). Echter kan bepaalde informatie over een stad natuurlijk wel relevant zijn voor het uitgaan. Sommige steden hebben nou eenmaal meer vertier te bieden als andere....Zo staat Newcastle enorm bekend om het uitgaansleven maar hoor je over het iets verder gelegen Sunderland nooit iets...!

Ik heb een tijd geleden Sunderland - Newcastle bezocht, na de tijd wezen stappen in Sunderland. Ik heb me echt prima vermaakt! Geen enkel moment de neiging gehad om te gaan stappen in Newcastle. Sunderland, echt een aanrader.

Andyv

Hallo,
Begin februari zou ik met met mijn zoon (voor zijn 18de verjaardag) naar Glasgow reizen. Graag zouden we de wedstrijd op 6 februari tussen Celtic en Hibernian meepikken. Nu zie ik dat het weekend er voor ook de Rangers thuis spelen tegen St-Mirren. Eventueel willen we deze match ook doen.
Enkele vragen aan de meer ervaren kenners :
- het lijkt me niet zo evident om aan tickets te geraken voor de Rangers match. Zijn er mensen die me hierin kunnen helpen (langs welke weg koop ik ze best ? Op voorhand ? Ter plaatse ?)
- aangezien we waarschijnlijk zullen landen in Edinburgh is het plan B om een match van Hibernian bij te wonen in het eerste weekend van februari. Is dit een volwaardig alternatief op de Rangers match of is dit zelfs nog meer aan te raden ? Ook hier opnieuw : hoe best tickets te bekomen. Via de site lukt het me niet of ik zie toch geen beschikbaar, misschien omdat het nog te vroeg is...
- de match van Celtic willen we zeker doen, zijn er mensen met wat meer tips hiervoor
Dank voor jullie antwoorden.
Ik ben nieuw op het forum maar ben reeds een tijdje geregistreerd en heb al redelijk wat doornomen. Een antwoord op bovenstaande heb ik echter (voorlopig) nog niet gevonden.

Hugo

#17
Welkom Andy,

Ik weet niet of ik mijzelf een "ervaren kenner" mag noemen,  desondanks doe ik een poging.

Of Hibernian meer een aanrader is dan Rangers vind ik een lastige vraag. Zal grotendeels te maken hebben met je persoonlijke (club)voorkeuren. Mij lijkt Rangers qua stadion imposanter en mooier (met name de Main Stand inclusief gevel)

Betreft voorverkoop of ter plekke kopen van tickets kijk ik altijd naar de toeschouwersaantallen. Zowel Hibernian als Rangers trekken ook tegen de mindere goden een (bijna) vol huis, tickets in voorverkoop moet m.i. dan haalbaar zijn.

Tips voor Celtic? Veel praktische informatie is te vinden op https://www.footballgroundguide.com/leagues/scottish-spl-premier-and-football-league-clubs/scottish-premier-league/celtic-football-club-parkhead-glasgow.html Idem voor andere Schotse en Engelse clubs.

Heb je hier genoeg aan?

Vergeet je niet na afloop hier je ervaringen te delen?

Nort

Zoals Hugo al stelt is Ibrox bijna altijd uitverkocht, maar voor deze wedstrijd moet je wel kaarten kunnen krijgen. Belangrijkste advies is de website in te gaten houden en direcr kopen zodra de general sale start.

ALenstra

Zoals altijd kun je kaarten krijgen via de website van de thuisclub. Is echt niks ingewikkelds aan. Heb in oktober 2012 aan de kassa een kaartje gekocht voor Hibernians-St.Mirren. Wel gelden voor bepaalde wedstrijden restricties. Gewoon inderdaad de website van de thuisclub in de gaten houden en meteen toeslaan als de voorverkoop start.