Mijn eerste trip naar Engeland

Gestart door wormonline, jul 11, 2012, 11:56:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wormonline

Komend seizoen gaat het er hoogstwaarschijnlijk van komen - mijn eerste voetbalreis naar het beloofde land. Engeland!

Nadat ik al jaren heb meegelezen en genoten van reisverslagen op verschillende fora heb ik besloten om eindelijk zelf ook eens naar het eiland te gaan en daar een wedstrijd te bezoeken.

Na een beetje rondgekeken te hebben besloot ik het eerste weekend te prikken waarin ik tijd heb: 14-16 september. In verband met goede reismogelijkheden (EasyJet), de vele wedstrijden en de stad heb ik gekozen voor Londen. Na het vinden van een reispartner die er ook zin in heeft (dat was zo gebeurd) kon het plannen beginnen. Voorlopig hebben we het volgende plan:

Vrijdagochtend 14 september vliegen we heen. Easyjet brengt ons het water over. Aankomst vliegveld: 9u 's ochtends. Na wat rondkijken, verdwalen, de weg (en ons hostel) vinden gaan we die avond naar Charlton Athletic - Crystal Palace. Een mooie Championshipderby die me erg tof lijkt.

Zaterdagmiddag staat dan Arsenal - Southampton op het program. Andere mogelijkheden waren QPR-Chelsea en Fulham - WBA, maar aangezien we allebei graag Arsenal eens willen zien spelen en kaartjes voor QPR-Chelsea erg lastig te krijgen zullen zijn hebben we hiervoor gekozen.

Zondag gaan we ons verder vermaken in de stad Londen (we zijn er allebei schandalig genoeg nog nooit geweest) en 's avonds (19u) vliegen we weer terug naar Amsterdam!

Onze kaartjes laten we regelen via engels-voetbal.nl. Die website heb ik hier voor het eerst gezien en lijkt me heel handig voor dit soort dingen. Goede service en geen woekerprijzen. Althans, dat denk ik.

Qua hostel gaan we waarschijnlijk voor St Christopher's in Greenwich, dat zo'n 4km van The Valley afligt en 20 euro per nacht kost.

Dit is het plan. Volgens mij is het redelijk waterdicht - behalve natuurlijk de kaartjes voor de wedstrijden. Engels-voetbal.nl heeft memberships bij zowel Arsenal als Charlton en zegt dat het geen probleem moet zijn om tickets te krijgen. Daar gaan we dan maar van uit!

Heeft iemand nog tips, op- of aanmerkingen op ons plan? Betere hostels? Goedkopere hostels?

Oh, en een iets specifiekere vraag die jullie misschien wel kunnen beantwoorden: wat is het handigste vliegveld? Bij EasyJet kunnen we kiezen uit Luton, Southend en Stansted (Gatwick is alweer een stukje duurder). Ik geloof dat ze allemaal ongeveer even ver van ons hostel (Greenwich dus) afzitten, en er qua verbinding/prijs dus ook niet zo veel verschil tussen zit.

Zoals jullie misschien wel zien zit ik nu al vol voorpret, vandaar dat ik dit dus nu al gepost heb, ook al is er nog niks zeker. Als dank voor het lezen zal ik na de trip een verslag plaatsen alhier!

HRM1880

Waarom die tickets voor Charlton niet gewoon zelf regelen? Daar zijn er zeker genoeg en kom je sowieso goedkoper uit als via die site.

wormonline

Citaat van: HRM1880 op jul 11, 2012, 15:49:27
Waarom die tickets voor Charlton niet gewoon zelf regelen? Daar zijn er zeker genoeg en kom je sowieso goedkoper uit als via die site.
Ja, denk je dat? Ik had het gevoel dat voor zo'n derby het stadion wel aardig vol zou zitten. Maar ach, als hij toch kaartjes voor Arsenal regelt mag hij voor mij ook wel die kaartjes regelen.

ALenstra

Gewoon op de website van Charlton Athletic kijken onder Tickets. Over het algemeen moet je het wel lukken om aan kaarten te komen, uitverkocht zijn ze bijna nooit. Wat vliegen betreft: mijn ervaring is dat de goedkoopste tickets vooral naar Stanstedt zijn, maar ook Southend kan prima prijzen hebben. Southend is een nieuwe luchthaven en ik ben er onlangs geweest. Klein maar overzichtelijk.

FCT1980

Wij konden toen voor CAFC-Spurs zelf geen kaarten halen. Alleen als je geregistreerd was kon dat omdat het een London derby was.
Neem aan dat het vooral tegen Palace dan ook zo gaat. En volgens mij is het via Engels-voetbal echt niet veel duurder hoor.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

wormonline

Haha, ik kreeg net een mailtje van engels-voetbal.nl

Hij bevestigt dat iedereen inderdaad kaartjes voor Charlton kan kopen. Voor zo'n derby moet je inderdaad geregistreerd zijn, maar dat is gratis. Toch gaat hij die kaartjes voor me regelen, en nog gratis ook (omdat het hem dus ook niks kost).

Service!

Han

Aanstekelijk schoolreisjesgevoel. Het kan bijna niet anders dat je na dat weekend voorgoed behept bent met een aanstekelijk virus.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Mooie trip, vooral Charlton v Palace. Daar zit wel wat oud zeer.

Londen is altijd de moeite waard, je verveelt je er echt nooit. Je kunt eigenlijk nu alvast je volgende trip gaan boeken, want je wilt weer terug.

FC_Emmen

Klinkt echt mooi! Ik hoop komend seizoen ook 1 of meerdere wedstrijden aan de overkant van de plas te bezoeken.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

wormonline

Citaat van: Han op jul 11, 2012, 23:16:24
Aanstekelijk schoolreisjesgevoel. Het kan bijna niet anders dat je na dat weekend voorgoed behept bent met een aanstekelijk virus.
Mooi omschreven en het klopt helemaal.

Het is bijna jammer dat ik voor die tijd nog twee keer op een andere vakantie moet...


Sander11

Ik hoop dat je geen vriendin hebt..Want in September ontmoet jij je nieuwe liefde!;)!
HEYA DEN BOSCH!

cafebac

Wij pakken in London altijd het hostel The Generator. Moet je van houden maar is lekker centraal(vlakbij Kings Cross) en goedkoop. 800 bedden en vol met backpackers van over de hele wereld. Onder het hostel zit een leuke kroeg die enkel voor de gasten is en wel tot een uurtje of 2 open is. Verder hoef je het van kroegen savonds niet zo te hebben in Londen vind ik. Verder wel een ontzettend leuke stad trouwens!

HRM1880

Citaat van: cafebac op jul 15, 2012, 11:03:41
Wij pakken in London altijd het hostel The Generator. Moet je van houden maar is lekker centraal(vlakbij Kings Cross) en goedkoop. 800 bedden en vol met backpackers van over de hele wereld. Onder het hostel zit een leuke kroeg die enkel voor de gasten is en wel tot een uurtje of 2 open is. Verder hoef je het van kroegen savonds niet zo te hebben in Londen vind ik. Verder wel een ontzettend leuke stad trouwens!
Ook eens overnacht, was inderdaad wel iets goed. Enige jammere was dat wij een kamer hadden boven dat café en daar zaten tijdens een karaoke avond. Na de derde keer "sweet caroline" heb je dat ook wel weer gehad.

wormonline

#13
Ik zie dat The Generator 25 pond (30+ euro) per persoon per nacht kost. Dat vind ik best wel duur.

Mijn reisgenoot kan misschien wel via-via een slaapplek regelen. Mocht dat niet lukken gaan we voor St Christopher's in Greenwich.

1882thfc

Mooi tripje!

The Valley is een mooi stadion, ben er geweest tegen Sheffield Wednesday. Leuke sfeer ook.
Wij vliegen meestal op Stansted, is prima te doen met trein richting Londen centrum.

Wij hebben ons hotel altijd in de buurt van Kings Cross. Vandaaruit hebben we alle stadions in Londen al bezocht.
Wel in verschillende weekenden natuurlijk.

Je bent straks zeker verkocht en wilt veel vaker gaan! Het is een verslaving (tenminste bij mij wel)