Verrassende Velden & Aantrekkelijke Amateurcomplexen

Gestart door hgrm, mei 08, 2011, 21:29:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Hèt pareltje is het terrein van ASV Heracles (de amateurtak van Heracles Almelo). Daar staat de werkelijk fenomenaal schitterende tribune die vroeger in het oude stadion stond.

Verder even uit het blote hoofd:

Kampen: zowel Go Ahead als DOS hebben een aardig terrein
Genemuiden: altijd gezellig, zeker ze nu weer topklasse spelen
Hardenberg: modern maar wel mooi. Vaak behoorlijk bezocht
Rijssen: Excelsior'31 heeft een terrein dat wel mooi ligt. Verder is er nog een club in het dorp die een mooie oude tribune heeft.
Oldenzaal: Quick'20 heeft een mooie Elascontribune, overdekte staanplaatsen en terracing rondom.
Haaksbergen (HSC'21): ook wel aardig
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bier und Bratwurst

#31
Citaat van: hgrm op dec 10, 2014, 15:06:09
Hèt pareltje is het terrein van ASV Heracles (de amateurtak van Heracles Almelo). Daar staat de werkelijk fenomenaal schitterende tribune die vroeger in het oude stadion stond.

Verder even uit het blote hoofd:

Kampen: zowel Go Ahead als DOS hebben een aardig terrein
Genemuiden: altijd gezellig, zeker ze nu weer topklasse spelen
Hardenberg: modern maar wel mooi. Vaak behoorlijk bezocht
Rijssen: Excelsior'31 heeft een terrein dat wel mooi ligt. Verder is er nog een club in het dorp die een mooie oude tribune heeft.
Oldenzaal: Quick'20 heeft een mooie Elascontribune, overdekte staanplaatsen en terracing rondom.
Haaksbergen (HSC'21): ook wel aardig

De tribune van AVC Heracles is wel helemaal opnieuw opgebouwd.
Die andere club in Rijssen is RV , een mooie oude houten tribune.
Het ene stadion is het andere niet!

ðe waan

HVV Hengelo (Sportpark De Waarbeek) heeft ook een mooie tribune.

Ze hebben nu kuipstoeltjes gemonteerd op een deel van de tribune bij RV. Daarmee gaat toch wel een groot deel van de charme verloren.

Sebastiaan_W

Niet heel bijzonder, maar toch een stukje historie is de tribune van SV Almelo. Dit is een gedeelte van een tribune van het oude Heracles stadion aan de Bornsestraat.

HVV Hengelo en Rijssen Vooruit zijn absolute aanraders.

Sebastiaan_W

Zojuist stuitte ik op een fotoreportage, welke is gemaakt bij de laatste thuiswedstrijd van CVV Mercurius in 2014:
http://www.derotterdammert.nl/fotos/afscheid-van-een-roemrucht-stukje-charloisse-sportgeschiedenis/

Wally

Ik heb het forum een beetje door zocht maar kon niets vinden over het complex van be quick 1887 uit Haren (groningen)

Als je het over een antiek stadion hebt is dat het. Werkelijk een parel om eens te bezoeken. Hoge staan tribunes langs het veld een oude hoofdtribune en staan tribune langs 1 lange zijde.
Helaas zelf geen foto's van dit complex meer wegens het crashen van een hardeschijf.

dus deze foto van van het internet geplukt om jullie een indruk te geven:


Jehoentelaar

Zelf meermaals geweest en ooit een journalist van een lokale krant over gesproken. Die zag Be Quick wel ooit weer doorstoten naar het profvoetbal...
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Citaat van: Jehoentelaar op aug 05, 2016, 11:20:07
Zelf meermaals geweest en ooit een journalist van een lokale krant over gesproken. Die zag Be Quick wel ooit weer doorstoten naar het profvoetbal...

Dat laatste lijkt me onzin. Be Quick 1887 is faliekant tegen iedere betaling aan spelers en schopt tegen de KNVB aan vanwege de licentie eisen.

Jehoentelaar

Dat was ook de redenen die hij gaf dat het op korte termijn niet gebeurt, haha.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Arjen

Helaas is het niet meer de oude Esserberg. Er ligt kunstgras en de van de hoofdtribune is een derde verwijderd (ook te zien op de foto van Wally), evenals de trapopgangen aan de achterzijde ervan. Maar wat er nu nog staat, is wel fraai.

Sebastiaan_W

Ik vond het complex juist erg tegenvallen. De hoofdtribune en de entree zijn zeker de moeite, maar verder is het zonde dat het zo is aangepast. De onoverdekte staantribune aan de lange zijde is vernieuwd en erg ver van het veld. Het kunstgrasveld is wel heel erg lelijk en als de zon erop schijnt zie je een stuk minder, fletse mat met overdreven veel korrels. Daarbij waren de mensen in de kantine alles behalve sympathiek.

FC_Emmen

Ik ben er ooit geweest met een wedstrijd van de zaterdagtak. Vind het ondanks de aanpassingen nog steeds een bijzonder ground. Ben van plan om in de eerste voorronde van de KNVB de wedstrijd van Be Quick 1887 te bezoeken.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

hgrm

Tja....ik moet er ook nog eens naar toe. Maar ja, Groningen, het blijft een takke-eind weg.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op aug 05, 2016, 16:57:45
Tja....ik moet er ook nog eens naar toe. Maar ja, Groningen, het blijft een takke-eind weg.

Valt toch wel mee
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Bier und Bratwurst

Vond het stadion ook tegenvallen. De houten vlonders zijn weg. De nieuwe tribunes vallen mij tegen.  Alleen de hoofdtribune heeft wel wat en de ene trap aan de buitenkant die nog over is en entree is mooi. Verder sluit ik me bij Sebastiaan aan dat er zuurpruimen aan de bar staan en dat er geen sjaaltje verkocht word. "Een sjaaltje hebben we hier niet, dat hebben de volkse clubs" ald
us een kakbal die niet kan tappen.
Het ene stadion is het andere niet!