Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: voetbalfan op apr 23, 2012, 17:05:13
Even wat muggenziften: het is KFC Houtvenne :)

Volgens footbel en dus de Belgische voetbalbond is het KVC :D

Nico1880

Diest moet ik toch snel eens gaan vincken.

voetbalfan

Citaat van: wekke op apr 23, 2012, 17:13:28
Volgens footbel en dus de Belgische voetbalbond is het KVC :D

Ik heb er drie jaar gespeeld en http://www.kfchoutvenne.be lijkt me wel een goede bron :D

hgrm

Citaat van: Nico1880 op apr 23, 2012, 17:28:14
Diest moet ik toch snel eens gaan vincken.

Zeer de moeite waard!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

wekke

KRC Genk - Cristal Arena - 1e Klasse

27-04-2012 KRC Genk - RSC Anderlecht 0-4 - Play Off 1








wekke

KAS Eupen - Stadion Am Kehrweg - Eindronde 2e Klasse



06-05-2012 KAS Eupen - KVC Westerlo 2-1, Eindronde 2e Klasse

Eupen begon het beste aan de wedstrijd en kreeg in de openingsfase een dot van een kans. Espinal werd in het straatje gestuurd, maar trapte op Van Hamel. De bezoekers herstelden het evenwicht en op een hoekschop was het bijna raak. De kopbal werd echter via de paal van de lijn gehaald. De wedstrijd ging gelijk op met kansen aan weerszijde. Eupen trapte oa. op de paal en Corstjens van Westerlo kopte nipt naast. Het was Eupen dat iets na het half uur op voorsprong kwam. Masmanidis zette zich klaar voor een vrijschop en trapte die mooi via de lat binnen. 1-0 voor de Oostkantonners. In de tweede helft knokte Eupen voor elke morzel grond terwijl Westel de slechte passes en verloren duels aan elkaar reeg. Toch kwamen de bezoekers op gelijke hoogte. Reynaldo liet eindelijk iets van zijn klasse zien, sneed op de rechterflank door de Eupense defensie. Zijn voorzet werd slecht ontzet en Farssi trapte via een verdediger in doel. Na 70 minuten kwam Eupen weer opzetten. Van Hamel duwde de bal uit zijn hoek, maar in de voorzet die daar op volgde was hij kansloos op de kopbal van Espinal: 2-1. Eupen bleef vechten voor elke bal en kon het vlak voor tijd helemaal afmaken. Na een slecht genomen vrije trap van Westerlo trok de thuisploeg een counter op gang. Vier aanvallers gingen op weg naar de laatste bezoekende verdediger, maar de counter werd vakkundig de nek omgewrongen. Westel-coach Ceulemans bracht nog twee extra aanvallers in de ploeg en ei zo na resulteerde dat nog in een gelijkspel: eerst kon Sidibe de bal net niet over de doellijn duwen en even later ging de kopbal van De Petter maar nipt naast. Het bleef 2-1 al verdiende de bezoekers gezien de kansen misschien wel dat gelijkspel.






Joost

Hoe leeg moet het er in de competitie wel niet zijn geweest als de Eindronde geen vollen zalen trekt?

wekke

Citaat van: Joost op mei 06, 2012, 21:53:57
Hoe leeg moet het er in de competitie wel niet zijn geweest als de Eindronde geen vollen zalen trekt?

Oostende is naar het schijnt op dat vlak nog veel triester....

3434

Ben dit jaar eens in Eupen geweest en er zat geen 800 man. In eerste klasse trekken ze - volgens krantencijfers- plots rond de 5-6000 toeschouwers. Niet geheel onlogisch maar tijdens de eindronde voor 1ste klasse zou je toch ook aan minstens de helft mogen zitten?

Neen, ik ga niet weer beginnen over de supportersaantallen voor een plaats in 1ste klasse :)   Toch moet RAFC terug, haha!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Ik vind het jammer dat de Belgische bond zulke onrealistische eisen stelt aan de stadions in de eerste klasse. Veel clubs die een jaartje omhoog vallen naar eerste kunnen doorgaans het stadion toch niet vullen en als ze weer wegzakken zitten ze met een duur, groot en vooral leeg stadion opgescheept. Tubeke is er bijna aan kapot gegaan.

Wat dat betreft is het in Nederland beter geregeld. Excelsior bijvoorbeeld mag met z'n capaciteit van 3000 gewoon in de eredivisie spelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: 3434 op mei 08, 2012, 20:12:11
Ben dit jaar eens in Eupen geweest en er zat geen 800 man. In eerste klasse trekken ze - volgens krantencijfers- plots rond de 5-6000 toeschouwers. Niet geheel onlogisch maar tijdens de eindronde voor 1ste klasse zou je toch ook aan minstens de helft mogen zitten?

Neen, ik ga niet weer beginnen over de supportersaantallen voor een plaats in 1ste klasse :)   Toch moet RAFC terug, haha!
Ik ben 3 keer in Eupen geweest in Tweede Klasse. Dan was er telkens ongeveer 750 man. Vorig jaar zag ik ze 3 keer in Eerste Klasse en toen zaten er echt een paar 1000 man. Zeker tegen Brugge in de sneeuw.

wekke

10-05-2012 KVC Westerlo - Waasland Beveren 1-2 (Eindronde Tweede Klasse)




Nico1880

Het 'nieuwe' bezoekersvak is niet afgesloten? Buiten dan dat kleine hek ..

wekke

Citaat van: Nico1880 op mei 14, 2012, 12:23:33
Het 'nieuwe' bezoekersvak is niet afgesloten? Buiten dan dat kleine hek ..

Inderdaad. Links heb je dus het bezoekersvak, waar de foto is genomen is een klein vakje zitplaatsen voor thuissupporters en daarnaast is er ook nog een vak met staanplaatsen voor de thuissupporters. Dat alles zonder een deftige afsluiting. Bovendien is het "nieuwe" bezoekersvak met zen circa 600 plaatsen een pak kleiner dan datgene achter doel met zo'n 1.000 plaatsen.

Gisteren waren er tegen Oostende trouwens slechts een 2.000 toeschouwers.

HRM1880

Citaat van: wekke op mei 14, 2012, 12:51:50
Inderdaad. Links heb je dus het bezoekersvak, waar de foto is genomen is een klein vakje zitplaatsen voor thuissupporters en daarnaast is er ook nog een vak met staanplaatsen voor de thuissupporters. Dat alles zonder een deftige afsluiting. Bovendien is het "nieuwe" bezoekersvak met zen circa 600 plaatsen een pak kleiner dan datgene achter doel met zo'n 1.000 plaatsen.

Gisteren waren er tegen Oostende trouwens slechts een 2.000 toeschouwers.
600 plaatsen? Dat wordt volgend jaar vechten voor tickets. Of nog eens een Lierseke doen, zoals we dat noemen.