Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Lille OSC - Grand Stade - Ligue 1



05-12-2012 Lille OSC - Valencia 0-1, Champions League









wekke

Nog drie weken en het jaar 2012 zit er weer helemaal op.

Op het programma staan nog zeker en vast:
15/12 Oudenaarde - KVC Westerlo
16/12 Olsa Brakel - Hoogstraten VV
19/12 KV Oostende - KVC Westerlo
22/12 Hoogstraten VV - KV Turnhout
23/12 FC Utrecht - Ajax

Ook in 2013 zal mijn voetbaljaar een mengeling worden van vervallen terreinen op een laag niveau in eigen land en enkele mooie buitenlandse tripjes.

Is er vanuit dit forum dan ook de interesse om dit topic uit te breiden met een extra jaar?

Nort

Jazeker! Het zijn altijd leuke verslagen in combinatie met foto's.

Jammer dat in Lille het dak ook dicht kan. Zelf vind ik het ontzettend storend als er een dom dak boven mij hoofd zit, dan voelt het net alsof ik een potje zaalvoetbal aan het kijken ben.

Hoe heb jij dit in Lille ervaren?

Joost

Citaat van: wekke op dec 11, 2012, 15:11:36


Ook in 2013 zal mijn voetbaljaar een mengeling worden van vervallen terreinen op een laag niveau in eigen land en enkele mooie buitenlandse tripjes.

Is er vanuit dit forum dan ook de interesse om dit topic uit te breiden met een extra jaar?
Ja!

wekke

Citaat van: nort op dec 11, 2012, 16:05:28
Hoe heb jij dit in Lille ervaren?

Toen ik enkele jaren geleden Lille OSC - Bordeaux bezocht dan kwam Lille me over als een oergezellige volksclub. Het stadion an sich kon me toen niet bekoren wegens de toch wel lage tribunes en de vervelende sintelbaan, maar het publiek straalde gezelligheid uit.

Nu had ik het gevoel niet alleen in een nieuw stadion te zitten, maar ook een gans nieuwe club ontdekte. Zo'n nieuw bakken stadion, ik heb er niets op tegen. Het zijn mooie staaltjes architectuur, de plaatsen zijn goed, de akoestiek is goed, ... En met dat dak erop deed het me denken aan Düsseldorf. Wat me wel stoorde was die typische arrogante sfeer die je ook bij topclubs vaak terug vindt. Het publiek was stil en als er in de tribunes iets te beleven viel dan was het omdat ze bonje hadden met elkaar. De sfeergroep achter doel had blijkbaar afgedaan bij het overige publiek want bij elk lied dat ze inzetten, kregen ze een striemend fluitconcert over zich heen. Op het veld probeerde LOSC nochtans een goede wedstrijd neer te zetten, maar ook dat viel niet echt in de smaak van de supporters. Kop van jut was Salomon Kalou die gans de wedstrijd "de bonen mocht fretten".

Wat me dan nog het meest teleurstelde was dat die typische Franse gebruiken op het voetbal ten onder gaan aan de commercie. In mijn vorige bezoeken aan het Frane voetbal leerde ik een "Sandwich Mexicano Américain" kennen. Beter gezegd een groot broodje met Mexicano tussen en een serieuze portie frieten erbij. Heerlijk als je nog iets gegeten hebt. Nu moest je beschikken over een blauwe supporterskaart om zo eentje te bestellen? Waar gaat dat toch naar toe? Wat is er mis met gewoon cash betalen en meegeven?

Ik denk niet dat ze me nog snel terug zien daar in Lille.


wekke

Citaat van: wekke op apr 23, 2012, 13:59:03
K. Ramsel FC - 4e Provinciale, Antwerpen





Ik ben momenteel het boek "In de ban van de bal" van Dave Peters aan het lezen. Hierin komt in een interview met Erwin Vandenbergh ook Ramsel SK ter sprake. De club speelde eind jaren 70 in de vierde klasse.

Deze passage komt voor in het boek:

CiteerIk vermoed dat heel Ramsel nog altijd de mond vol heeft van die legendarische dag in het seizoen '75-'76? De dag waarop het grote Club Brugge op bezoek kwam in het kader van de Beker van België.

Erwin Vandenbergh: 'Dat komt zo nu en dan nog wel eens ter sprake, ja. Ons stadionneke barstte toen letterlijk uit zijn voegen. De mensen stonden tot tegen de zijlijn en de sfeer was ongelofelijk. De beelden in mijn hoofd zijn wat vager geworden, maar ik meen me te herinneren dat we aardig meevoetbalden met die profs. Voor de wedstrijd heb ik Brugge coach Ernst Happel horen vloeken. Niet normaal! "Scheisse, scheisse, scheisse... Das kann nicht wahr sein." Dat was zijn reactie op het feit dat de opwarming moest gebeuren op een zijveldje dat er erbarmelijk bij lag. Happel weigerde daar zijn mannen op los te laten en deed de warming-up op het A-veld. Dat prikkelde ons en we staken een tandje bij. "We zullen die dikke nekken hie ns bèh de keel pakken." Club Brugge heeft in Ramsel behoorlijk wat zweet gelaten.'

CiteerSK Ramsel: André Leysen, Roger Verbruggen, Valgaeren, Edward Verbruggen, Van de Poel Bries (76' Jozef Lambaerts), Meulenberghs, Paul Mertens (65' Faes), Vereycken, Brosens, Erwin Vandenbergh.

Club Brugge: Birger Jensen, Fons Bastijns, Georges Leekens, Norbert De Naeghel, Jos Volders, Eddie Krieger, René Vandereycken, Ulrik Le Fèvre, Roger Van Gool, Henri Vanlook; Konrad Holenstein.

Goals: 21' Volders 0-1, 47' Vandereycken 0-2, 65' Volders (penalty) 0-3, 79' Faes 1-3

Bron: In de ban van de bal, Dave Peters, Standaard Uitgeverij



HRM1880

Waanzinnig boek en tevens zeer aangenaam man Dave Peters. Helemaal zot van voetbal en zelfs een verregaande interesse in groundhoppen.

wekke

Citaat van: HRM1880 op dec 11, 2012, 19:04:08
Waanzinnig boek en tevens zeer aangenaam man Dave Peters. Helemaal zot van voetbal en zelfs een verregaande interesse in groundhoppen.

De intro van het boek waarin zijn verregaande fascinatie voor het voetbal besproken wordt, vond ik echt geweldig geformuleerd. Het boek op zich leest ook echt als een trein.

Joost

Citaat van: wekke op dec 11, 2012, 19:12:08
De intro van het boek waarin zijn verregaande fascinatie voor het voetbal besproken wordt, vond ik echt geweldig geformuleerd. Het boek op zich leest ook echt als een trein.
Dat zijn mooie tips met Kerstmis op komst :)

georgesv

Citaat van: wekke op dec 11, 2012, 19:12:08
De intro van het boek waarin zijn verregaande fascinatie voor het voetbal besproken wordt, vond ik echt geweldig geformuleerd. Het boek op zich leest ook echt als een trein.

volledig mee eens

en jazeker, deze topic moet doorgaan!!

hgrm

CiteerKop van jut was Salomon Kalou die gans de wedstrijd "de bonen mocht fretten".

Als Hollander van ver boven de rivieren snap ik niet wat je hiermee bedoelt. Tot aan de eerste aanhalingstekens gaat het goed, maar daarna ben ik het spoor bijster. Kun je 't uitleggen?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

wekke

Citaat van: hgrm op dec 11, 2012, 22:52:58
Als Hollander van ver boven de rivieren snap ik niet wat je hiermee bedoelt. Tot aan de eerste aanhalingstekens gaat het goed, maar daarna ben ik het spoor bijster. Kun je 't uitleggen?

De bonen vreten wordt ook wel gezegd tegen een zondebok die alle hoon en kritiek over zich krijgt.

Citaat van: Joost op dec 11, 2012, 22:32:48
Dat zijn mooie tips met Kerstmis op komst :)

'Robert Enke', 'Het foute elftal' en 'Mirakels in de provincie' zijn ook absolute aanraders en vind ik eigenlijk beter dan 'In de ban van de bal'.

cafebac

Graag voortgang van dit topic, alle foto's zijn toch wel van meerwaarde op dit forum!

Niels_Zitterd

Zeer zeker voortzetten in het nieuwe jaar! Erg leuk topic om te lezen.

Victor Charlie Hotel

Citaat van: wekke op dec 11, 2012, 15:11:36
Ook in 2013 zal mijn voetbaljaar een mengeling worden van vervallen terreinen op een laag niveau in eigen land en enkele mooie buitenlandse tripjes.

Is er vanuit dit forum dan ook de interesse om dit topic uit te breiden met een extra jaar?

Voortzetten a.u.b.! Zit te genieten van de foto's. Alleen: ik wist niet dat achter de titel van dit topic deze (foto)reportages zaten. Wat vind je van een neutrale benaming? Dekt volgens mij meer de lading. Maar vooral doorgaan (zei ooit eens een bekende TV-persoonlijkheid).