Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Ajax Amsterdam - Amsterdam ArenA

18-04-2010 Ajax - Heracles 4-0, Eredivisie


wekke

NAC Breda - Rat Verlegh Stadion

21-01-2009 NAC Breda - FC Groningen 2-2 na verlengingen, KNVB Beker


Bier und Bratwurst

Het ene stadion is het andere niet!

wekke

RSC Anderlecht - Constant Vandenstockstadion

25-02-2010 RSC Anderlecht - Athletic de Bilbao 4-0, Europa League


wekke

Boussu Dour Borinage - Stade Vedette

29-11-2009 Boussu Dour Borinage - K.Lierse S.K. 1-3, Tweede Klasse




wekke

ROC de Charleroi - La Neuville

24-10-2009 ROC de Charleroi - Dessel Sport 3-2, Derde Klasse B






wekke


cafebac

Mooie foto's!
Valenciennes is er niet op vooruit gegaan als ik dit zo zie. Dat WAS dus het Noordelijkste 'Zuid-Europese' stadion.

wekke

Citaat van: cafebac op feb 22, 2013, 23:27:03
Mooie foto's!
Valenciennes is er niet op vooruit gegaan als ik dit zo zie. Dat WAS dus het Noordelijkste 'Zuid-Europese' stadion.

Het oude stadion kon me veel meer bekoren dan het nieuwe. Die dag was tevens een heel leuke dubbel. In de namiddag was er in Tubeke de beslissende eindrondewedstrijd tussen Bergen en Waasland Beveren voor promotie naar eerste klasse en in de namiddag dan die pot tussen Valenciennes en Nice. Het was tevens de laatste speeldag en beide clubs streden nog samen met Monaco voor het behoud. Toen duidelijk werd dat Monaco degradeerde en Nice en Valenciennes het bhoud verzekerden, barstte een groot feest los.

spons

Citaat van: cafebac op feb 22, 2013, 23:27:03
Mooie foto's!
Valenciennes is er niet op vooruit gegaan als ik dit zo zie. Dat WAS dus het Noordelijkste 'Zuid-Europese' stadion.

Ik ben nooit in het oude stadion van Valenciennes geweest maar ik vond het nieuwe toch vrij aardig nou scheelt het misschien dat ik dit seizoen voor een record aantal toeschouwers tegen Marseille ben geweest
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wekke

Preussen Münster - Preussenstadion - 3.Liga



02-03-2013 Preussen Münster - VFL Osnabrück 3-1, 3.Liga



Het was drummen geblazen in het Preussenstadion voor de derby tussen Preussen Münster en VFL Osnabrück. Volgens mijn waarnemingen waren er zelfs véél meer kaarten verkocht dan dat de stadioncappaciteit toe liet. Aangezien er nergens nog een doorkomen aan was, namen we maar plaats op de trap naar vak M. Negentig minuten duwen en trekken was een narigheid die we er bij moesten nemen. Het was dat of niets van de wedstrijd zien. De bezoekers uit Osnabrück lieten zich vlak voor de wedstrijd een eerste keer opvallen door het nodige vuurwerk. Daarna was het aan de Preussen supporters om hun choreo met groene en zwarte vlaggen en de nodige spandoeken uit te voeren. De toon leek gezet en we maakten ons op voor een vurig spektakel op en naast het veld... Het spektakel naast het veld zou er echter nooit komen.



Op het veld daarentegen liet het spektakel niet lang op zich wachten. De Münster spelers lieten knappe technische hoogstandjes optekenen en Osnabrück had het lastig met de gedrevenheid waarmee de thuisploeg speelde. Na 13 minuten resulteerde het overwicht van Preussen in een eerste doelpunt. Dennis Grote bediende de technisch begaafde Memeth Kara en die trapte hard overhoeks binnen. VFL Osnabrück was aangeslagen, kreeg geen enkele aanval in elkaar gestoken en leed ontzettend vaak balverlies. In de 19e minuut hing de tweede treffer al tegen de touwen. Memeth Kara werd de diepte ingestuurd, omspeelde de Osnabrück keeper en legde de bal in het lege doel. Op deze manier liet Osnabrück zich wel erg makkelijk naar de slachtbank leiden. In tussentijd was ik me enorm beginnen ergeren aan dat asociale supportersgroepje in ons vak M. Elk supportersvak had zijn eigen sfeergroepje die elk hun eigen liederen wilden etaleren. Daar waar de anderen nog enigzinds wat rekening hielden met elkaar, waren die van vak M gewoon een bende egoïsten die zich niets van de wedstrijd of hun mede supporters aantrokken. Mijn irritatie bereikte dan ook een hoogtepunt toen men tijdens de wedstrijd een leuze geschreven op behangpapier de lucht instak. Je hoorde de spanning toenemen bij het publiek. Een aanval op het veld bereikte een hoogtepunt, maar het spandoek bleef in de lucht. Met veel gevloek trachtte ik nog een glimp van het spel mee te nemen. Het enige wat ik nog zag was dat de bal tegen het net vloog. Blijkbaar een schitterend doelpunt, waarbij Memeth Kara 2 verdedigers uitspeelt en hard zijn 3e goal van de namiddag in de kruising trapt. Fucking Ultra wannabees! Preussen Münster liet het gas wat zakken en Osnabrück kwam eindelijk een beetje in de wedstrijd. In de 39e minuut trapte Simon Zoller overhoeks de 3-1 binnen. De thuisploeg kreeg het lastig en vlak voor tijd lieten de bezoekers onbegrijpelijk de 3-2 liggen. Na een knappe aanval werd de bal onbesuisd over doel getrapt in plaats van in het nagenoeg lege doel te duwen.



De tweede helft was van een beduidend minder niveau dan de eerste. In de openingminuten was er wel nog de kopbal van thuisspeler Kirch de bal op de paal kopt. Verder liet Münster het spel aan de bezoekers, maar die konden er nagenoeg niets mee aanvangen. Vooral de lange spits vavn hen was een ware ramp. Na 65 minuten was het helemaal over en out toen Osna speler Piossek zijn tweede gele en dus rode kaart in ontvangst mocht nemen. De wedstrijd bloedde helemaal dood. Enkel Simon Zoller kon nog aanspraak maken op zijn tweede goal van de namiddag, maar de 3-2 strandde op de paal. In tussentijd vonden onze kinder ultras het nodig om zich nog eens te laten opmerken door een spandoek over het publiek te ontrollen en het nodige bengaals vuur af te steken. Een actie die door de rest van het stadion niet bepaald werd geapprecieerd. Nu goed, de wedstrijd eindigde op 3-1 en wij maakten ons snel uit te voeten om ons richting Hoogstraten te begeven, waar we hopelijk wél een volkse en oprechte sfeer zullen kunnen aanschouwen. Preussen Münster: einmal, nimmer mehr!

Terranova

Mooie sfeerfoto's Wekke van de derby. Was er zelf zaterdag ook bij aanwezig en heb me ook verbaasd over de verschillende vakken die elk hun eigen 'Ultra's' hadden. Vanuit vak O (naast hoofdtribune) kreeg ik voor aanvang van de wedstrijd door een 10-jarige een flyer in mijn handen gedrukt met daarop iets over stadionverboden en dat het hun vak erg had getroffen waardoor ze tijdens de derby geen sfeer gingen creeeren blabla. Vervolgens had het vak rechts van me wel een schitterende sfeeractie met groen/zwarte vlaggen en zong men tijdens de wedstrijd tegen elkaar i.p.v. met elkaar. Heel vreemd ja.
Op het veld was het erg matig, alleen die spits die even binnen een kwartier een hattrick erin schoot kon me erg bekoren. Wat een geweldenaar.

Bij het stadion zelf was het erg krakkemikkig, maar het had zijn charmes. Vond alleen dat ze daar wel eens wat mochten doen aan de toiletvoorziening, welke smerig en te klein was.

Heb overigens wel moeten lachen om die idiote rookbom van Osnabruck. WTF was dat voor iets. Vraag me af hoe je zoiets binnen krijgt. Merkte overigens wel dat om mij heen veel mensen een schijthekel hadden aan die pyro dingen van zowel de tegenstander als Preussen zelf.

wekke

De spandoeken die de groep uit vak O ontvouwden gingen inderdaad over de DFB en stadionverboden. Nu, dat dacht ik toch, want mijn Duits is verschrikkelijk zwak. Heb je tevens hun op behangpapier geschreven boodschap 'Violet Schichter Crew, hinterlegung (ofzoiets) Hauptbahnhoff' gelezen? Een hooligan afspraak met de Osnabruck groep aan het station, of begreep ik dat helemaal verkeerd?

Ik heb trouwens niets tegen pyro zolang het veilig gebeurt en dat was bij de nosems van vak M niet echt het geval. Enkele vlaggen vatten bijna vuur en dat maakt het gevaarlijk in een vol gepakt stadion.

Het stadion zelf vond ik ook wel de moeite. Lekker oude kuip.

Terranova

Ik stond zelf in N dus kon niet zo goed lezen wat er op die spandoeken van Preussen stond.Vond het qua provoceren beetje matig van beide kampen, de grote paars-witte Osnabruck vlag met daarop Scheisse Preussen Munster vond ik nog het meest de moeite waard.

wekke

Hoogstraten VV - Sportcomplex Seminarie - 3e Klasse A

02-03-2013 Hoogstraten VV - KRC Mechelen 2-3 - 3e Klasse A



Na de wedstrijd in Münster reden we weer naar ons Belgenlandje voor dé topper in onze 3e klasse tussen Hoogstraten VV en KRC Mechelen. Sinds kort moet Hoogstraten de leiding in 3e klasse overdragen aan Racing Mechelen. Hoogstraten stond nochtans lange tijd autoritair aan de leiding, maar voor het derde seizoen op rij geeft de Antwerpse club z'n voorsprong uit handen.

Het kleine sportcomplex in Hoogstraten zat vananavond afgeladen vol voor de komst van de Racing. De groen-witten konden zelf rekenen op de massale steun van circa 1.100 meegereisde supporters. De Mechelse supporters moesten ook niet al te lang wachten om voor de eerste keer te kunnen juichen. De bal kwam via een Hoogstraten verdediger in de voeten van een KRC Mechelen speler. De grensrechter vlagde voor buitenspel, maar bedacht zich. In de nasleep van de actie kwam de bal voor doel en trapte Laurent na 12 minuten de bezoekers op voorsprong. Ref Virant keurde de goal goed, maar de spelers van Hoogstraten protesteerden zo fel dat de goal toch werd afgekeurd. De scheidsrechter was niet zeker van zijn zaak en ging verhaal halen bij de grensrechter die het verst van de actie stond: goal goedgekeurd. Daarna ging de ref maar verhaal halen bij zijn collega aan de overzijde: goal afgekeurd. Daarna vond Virant het welletjes en keurde de goal zelf maar goed. Na een lang oponthoud dan toch de bevestiging van de 0-1. De wedstrijd werd meer en meer een schoppartij en de snel fluitende ref deed er ook geen goed aan. Kansen waren dan ook eerder schaars. Op het halfuur kwam de thuisploeg meer opzetten en slecht uitverdedigen van doelpuntenmaker Laurent na 38 minuten leidde de gelijkmaker in. Roy Vanderlinden bracht de bal voor doel en Swaegers had het leer maar binnen te duwen. 1-1 was ook de ruststand.



De tweede helft was nog maar net op gang getrapt of Hoogstraten had de voorsprong te pakken. Schrauwen zette Ief Van Gansen alleen voor doel en die legde buitenkantje links de bal in doel, 2-1. Mechelen ging naarstig op zoek naar de gelijkmaker, het kreeg ook enkele mooie kansen, maar wrong ze de nek om. Althans tot een mooie snelle counter op het uur. De bal kwam tot bij spits Ayivi en die trapte snoeihard voorbij keeper Van Bael, 2-2 en alles te herdoen. Het spel ging goed op en neer, maar de echte kansen waren toch voor de Racing. In de slotfase kwam dan ook het doelpunt dat al een tijdje in de lucht hing. Spreutels fusileerde haast de doelman, 2-3. Vol overgave en strijdlust ging Hoogstraten nog voor de gelijkmaker en claimde het nog tot 2 maal toe (terecht!) voor een strafschop na handspel. Ref Virant was duidelijk het tumult beu en floot de wedstrijd onmiddelijk na het 2e penalty geval tot een einde. De meegereisde RCM fans maalden er niet om en vierden alsof de titel al binnen was.