Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: 3434 op jan 28, 2014, 19:47:47
Knappe analyse Wekke! Ik merk als ik naar mijn eigen ploeg kijk de wil om te winnen te groot is dat ik niet  op een 'nuchtere' manier de spelers of het spel kan analyseren, in grote lijnen natuurlijk wel maar als fanatieke fan zie je een pak minder. Leuk om zo'n details te lezen over een club die door iedereen als alleenheerser in 2de klasse wordt beschouwd!

Ik zie je reactie nu pas en waarvoor dank. Ik kon er ook een volledige doorlichting per speler van maken, maar dat ging me toch iets te ver. :-)
Een dergelijk zakelijke kijk op het voetbal heeft ook zo zijn negatieve kanten. Ik geniet, in België, minder en minder van een pot voetbal. Het niveau en het tacktisch blunderen storen me soms mateloos. Velen vinden mijn kritische kijk op de zaken ook vrij irritant. Langs de andere kant is, zoals je zelf aangeeft, een fanatieke fan veel te betrokken en mist hij daardoor toch een pak details tijdens een wedstrijd. Winst tegen Anderlecht is voor de Westerlo supporters het eerste lichtpuntje in jaren, maar het moet natuurlijk ook gerelativeerd worden.

Wat dit topic betreft, zal het ook de komende weken stil blijven. Utrecht-Ajax van zondag wordt pas mijn 3e wedstrijd van het nieuwe jaar en ik opteer (net als de vorige jaargangen) om op te gaan in de sfeer van de Bunnikside en mijn camera (en negatieve zelf) thuis te laten. Daarna komen er weer 3 voetballoze weken aan. Ik begin al ontwenningsverschijnselen te krijgen :-)


wekke

White Star Bruxelles - Stade Fallon - 2e Klasse



02-03-2013 WS Bruxelles - KVC Westerlo 0-1, 2e Klasse

Zaterdag was ik voor het eerst sinds lang nog eens aanwezig op het Lisp en zoals gewoonlijk bezorgde Lierse me een frustrerende avond. De eerste 30 minuten van de wedstrijd werden ze weggedrukt door de bezoekers van OH Leuven. OHL moest iets na het halfuur verder met 9 spelers door 2 (terrechte) rode kaarten in evenveel minuten. Je denkt dan dat Lierse de overwinning wel naar zich toe zal trekken, maar niets daarvan. Het leek wel op een handbal wedstrijd met de 8 Leuvense veldspelers rond hun eigen grote rechthoek. Toch slaagde Lierse er niet in om ook maar één echte kans bij elkaar te voetballen. Traag, slordig, ongeïnspireerd,... Al duurde de wedstrijd nog 4 dagen dan nog had Lierse geen doelpunt kunnen scoren.



Een dag later hoopte ik mijn voetbalfrustraties kwijt te spelen bij een amusante pot voetbal tussen WS Bruxelles en Westerlo. Ik was nog nooit in het Stade Fallon geweest waardoor deze wedstrijd de voorkeur kreeg op VC Herentals - KFCOB Wilrijk of de Olense derby tussen Linda en KAC. Het werd echter wederom een voetbaldag vol verwensingen naar de spelers op de grasmat en hun erbarmelijke niveau. Het slechte uit-vak van het stadion krikte mijn humeur ook niet bepaald op. Twee van elkaar afgesloten tribunes van 5 rijen met stoeltjes waarvan je enorme rugpijn kreeg. Bovendien had je voor je neus nog een totaal nutteloos hek. Dat in combinatie met het idiote dak van de tribunes zorgde ook niet bepaald voor een aangename voetbalervaring. Voor de sfeer moest je ook niet in Woluwe zijn vanmiddag. Omdat we toch een degelijk zicht op het terrein wilden hebben, kozen we bewust de eerste tribune met het 'rustige' zittend publiek. Als de supporters op de andere tribune, die op enkele meters naast de onze stond, begonnen te zingen dan leek het wel of het geluid van een andere wedstrijd op één van de omliggende oefenterreinen kwam.



Zoals ik al aanhaalde, was ook de wedstrijd van een rampzalig niveau. WS Bruxelles creëerde enkele halve kansjes terwijl Westerlo bij zijn eerste goede aanval  de 0-1 scoorde via Koffi. Even later glipte MacDonald samen met 2 mede spelers door de buitenspelval, maar de verschrikkelijk slecht spelende spits van Westerlo verkwanselde dé kans op de 0-2. Het zou overigens nog tot de 90e minuut duren voordat Westerlo nog een kans bij elkaar kon voetballen. Nochtans stond de thuisploeg bijna gans de tweede helft met zijn tienen te voetballen na een rode kaart in de openingsfase. Het inspireerde Westerlo enkel in het nog slechter voetballen. Het mocht enkele keren van geluk spreken dat WS Bruxelles enkele kansjes en afstandsschoten onbenut liet. Het bleef echter 0-1 waardoor Westerlo de koppositie in het klassement weer overnam van KAS Eupen.



En zo is de start van het nieuwe kalenderjaar een ware voetbalramp gebleken. Drie van de vijf wedstrijden die ik zag, waarvan dus twee dit weekend, kan je gerust onder de noemer 'voetbal onwaardig' plaatsen. Hopelijk is dit niet de voorbode voor de rest van het jaar.

Joost

De publieke belangstelling in Woluwe is nog armzaliger dan in de Borinage.


Saltacampos

Citaat van: Joost op mrt 02, 2014, 22:24:29
De publieke belangstelling in Woluwe is nog armzaliger dan in de Borinage.
Traditioneel probleem daar, daar had het oude White Star al problemen mee in de jaren zestig, net als fusieclub Racing White in de jaren zeventig. Pas bij de fusie met Daring en de verhuis naar Molenbeek kwam het publiek. En toen was er nog geen live voetbal op tv. Woluwe is gewoon geen voetbalgemeente.
Over land and sea

wekke

Sporting Charleroi - Stade du Pays de Charleroi

08-03-2014 Sporting Charleroi - K. Lierse S.K. 1-1; 1e Klasse










cafebac

De eerste foto's die ik zie van Mambourg sinds de tweede ring is verwijderd. Net als Neuville en de rest van de karelsstad ademt het nu echt Zuid-Europa vind ik. Misschien niet meer zo bijzonder als eerst maar ik vind het wel wat hebben.

wekke

Citaat van: cafebac op mrt 10, 2014, 20:59:36
De eerste foto's die ik zie van Mambourg sinds de tweede ring is verwijderd. Net als Neuville en de rest van de karelsstad ademt het nu echt Zuid-Europa vind ik. Misschien niet meer zo bijzonder als eerst maar ik vind het wel wat hebben.

De akoestiek was rampzalig, de gezangen doofden te makkelijk uit. Ik hoop dan ook dat er nog een dak komt op die drie tribunes. Als deze overdekt zijn dan kan Mambourg eindelijk terug zijn kolkende zelve worden waarvan ik als 11-jarige knaap zo van onder de indruk was.

Ici c est Paris

Hoe zag het er toen uit? Ik ben in ieder geval blij Mambourg nog met 2 (volle) ringen te hebben bezocht als ik dit zie.

wekke

Citaat van: Ici c est Paris op mrt 10, 2014, 21:31:29
Hoe zag het er toen uit? Ik ben in ieder geval blij Mambourg nog met 2 (volle) ringen te hebben bezocht als ik dit zie.

Dat was enkele maanden voor Euro 2000 dus het zag er hetzelfde uit als de voorbije jaren. Er hing toen een positievere sfeer rond Charleroi, het trok veel meer publiek dan nu en de support was vuriger. Ik denk dat het kleiner maken van het stadion wel eens positief kan uitdraaien voor de beleving op Mambourg. Hopelijk dus met overdekte tribunes met een betere akoestiek.

Hugo

Citaat van: wekke op mrt 10, 2014, 21:46:38
Dat was enkele maanden voor Euro 2000 dus het zag er hetzelfde uit als de voorbije jaren...

Denk het niet, tijdens Euro2000 was er nog een 3e ring aan de lange zijde. Die is vrij snel na Euro2000 alweer gesloopt.

wekke

Citaat van: Hugo op mrt 12, 2014, 20:09:34
Denk het niet, tijdens Euro2000 was er nog een 3e ring aan de lange zijde. Die is vrij snel na Euro2000 alweer gesloopt.

Juist! Tjah, het geheugen laat me al is in de steek :-)

3434

Apart zicht :)

Ik geloof dat dit Duitsland - Engeland was, niet 100% zeker.


Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

spons

Citaat van: 3434 op mrt 17, 2014, 12:14:07
Apart zicht :)

Ik geloof dat dit Duitsland - Engeland was, niet 100% zeker.


Daar moet ik op de middelste ring ook ergens zitten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wekke

KSK Kasterlee - Duineneind - 2e Provinciale, Antwerpen

Ik moest gisteren zaalvoetballen in Kasterlee en had eventjes de tijd om wat foto's te maken van het terrein van 2e provinciale KSK Kasterlee. Volgende week is mijn vriendin op skireis en dan kan het zijn dat ik in de buurt nog eens wat ga groundspotten.








wekke

13-04-2014 Linda Olen - FC Turnhout 2-0; 2e Provinciale B



13-04-2014 KVC Westerlo - ASV Geel 4-1; 2e Klasse